Alternátor - Demontáž - Záhahda hlavolamu

Uživatelský avatar
mr.login
Příspěvky: 215
Registrován: 10 pro 2008, 19:25
Bydliště: Ústí nad Labem
Kontaktovat uživatele:

Re: Alternátor - Demontáž - Záhahda hlavolamu

Příspěvek od mr.login » 11 srp 2009, 07:02

jm9454 píše:asi nebudu takový odborník jako vy, ale altík jsem měnil jako první.
z vašich příspěvků jsem nevyčetl jednu věc,
1, musíš povolit levý držák motoru, posunout ho asi o 10-15 cm dopředu(silent bloky to dovolí)
2, šroub ti krásně vleze do montážního otvoru v kastli...
sám nevím proč to mají tak složitě.

tak hodně štěstí..
No vidis, tos mel rict driv :D
Kombi, 1,6 16V 74kW r.v.99, x16xel, zaslepený EGR, zavírání okýnek dálkou, díra ve výfuku...
Daignostika VAG-COM

Reklama
 

Uživatelský avatar
Trdlo
Příspěvky: 6220
Registrován: 01 říj 2006, 08:49
Bydliště: Doma, s výhledem na Ještěd

Re: Alternátor - Demontáž - Záhahda hlavolamu

Příspěvek od Trdlo » 11 srp 2009, 10:04

No a povolit si držák motoru = povolit min. 3 šrouby... Povolit držák alternátoru je otázka taky třech šroubů, na některých modelech jen dvou... Tak co je jednodušší? :wink:
END

Uživatelský avatar
mr.login
Příspěvky: 215
Registrován: 10 pro 2008, 19:25
Bydliště: Ústí nad Labem
Kontaktovat uživatele:

Re: Alternátor - Demontáž - Záhahda hlavolamu

Příspěvek od mr.login » 11 srp 2009, 14:48

Trdlo píše:No a povolit si držák motoru = povolit min. 3 šrouby... Povolit držák alternátoru je otázka taky třech šroubů, na některých modelech jen dvou... Tak co je jednodušší? :wink:
Drzak motoru=3x 17m hlava obyč. klíč.
na altíku 3x torx bo co to je, kerej sikovkama nepovolis...
Ale mas recht :wink:
Kombi, 1,6 16V 74kW r.v.99, x16xel, zaslepený EGR, zavírání okýnek dálkou, díra ve výfuku...
Daignostika VAG-COM

Uživatelský avatar
Trdlo
Příspěvky: 6220
Registrován: 01 říj 2006, 08:49
Bydliště: Doma, s výhledem na Ještěd

Re: Alternátor - Demontáž - Záhahda hlavolamu

Příspěvek od Trdlo » 11 srp 2009, 19:10

To máš pravdu, držák motoru je 3xM10 na 16 klasickej ořech, nebo 3xM8 na Torx. Záleží, kde ho rozděláváš. :D

Nehádám se jen tak konstatuju. :wink: :?:
END

Uživatelský avatar
Joska
Příspěvky: 1360
Registrován: 11 srp 2009, 06:51
Bydliště: Kralupy nad Vltavou

Re: Alternátor - Demontáž - Záhahda hlavolamu

Příspěvek od Joska » 20 srp 2009, 18:55

promiňte, rád bych napsla dříve, ale tohle byl asi i můj první příspěvek...byla to první závada, jeli jsme na dovču na pastviny(východní čechy - Žamberk Letohrad) v Chlumci na Cidlinou se nám rozsvítilo světýlko, to jsem věděl, že je zle...našli jsme ani nevím jak člvěka co měl v garáži dílnu (po telefonu nám řekli v oplu že nový altík 17 000 a že ho nemaj, to mi bylo do breku, odtahovka a bylo po dovče.
nakonec jsme ho sehnali z Tachova za 5000 (výměnou do 3 dnů) pak už byl problém jen s výněnou...
Ale tady mám asi výhodu zemědělky a údržby - hledám kde a jak to jde, proč co funguje (viz moje příspěvky v klimě(https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic. ... 3&start=30))
nemám na vše odpověď, takm kde vařím z vody tam mě nepotkáte...
Astra von Barča 1,6 8ventilů-X16SZR
05.1998- Germany od 03.2006 v mé državě..

bestkenny
Příspěvky: 21
Registrován: 21 bře 2008, 11:39
Bydliště: Bratislava

Re: Alternátor - Demontáž - Záhahda hlavolamu

Příspěvek od bestkenny » 05 kvě 2010, 16:35

cafte...
Tiez zapasim s rovnakym problemom ako vybrat ten altik von. Tiez tam mam taky dlhy srob, ktory naraza do karoserie a tym padom ho nevyberes. Tak ako pise jm9454 staci povolit ci odsrobovat? Kolko sily treba na to posunutie motora? ...A zrejme k tomu potrebujem dalsieho cloveka, ktory ten motor bude drzat posunuty, kym ten srob netrafim do toho otvoru? Ja potrebujem posunut tak cca 2cm.
Astra G caravan 1,6 16V (X16XEL)

bestkenny
Příspěvky: 21
Registrován: 21 bře 2008, 11:39
Bydliště: Bratislava

Re: Alternátor - Demontáž - Záhahda hlavolamu

Příspěvek od bestkenny » 05 kvě 2010, 16:47

...ale tiez sa uz zahravam s tym ze ho odrezem a dam z druhej strany, lebo sa mi nezda jednou rukou drzat nejaky zaprety pajser do zeme cim odsunies motor aby ti srob vliezol do otvoru a druhou rukou ten srob tam vtiahnes a tretou rukou zachytis padajuci altik na servo, kedze vrch uz mam odmontovany. Jedine zase aspon prichytit. Ale aj tak sa mi to zda na styri ruky.

Druha verzia, ktoru pise tusim denny ze povolit cely ten drziak. Mne sa ale zda ze tym odmontujem celu napinaciu kladku ci ne? A vidim tam asi 4 trhx sroby.
Astra G caravan 1,6 16V (X16XEL)

Uživatelský avatar
Trdlo
Příspěvky: 6220
Registrován: 01 říj 2006, 08:49
Bydliště: Doma, s výhledem na Ještěd

Re: Alternátor - Demontáž - Záhahda hlavolamu

Příspěvek od Trdlo » 05 kvě 2010, 18:03

správně, povol to celý i s držákem. :wink:
END

kotas
Příspěvky: 3
Registrován: 11 led 2015, 20:06

Re: Alternátor - Demontáž - Záhahda hlavolamu

Příspěvek od kotas » 11 led 2015, 20:19

Nevíte někdo, jak demontovat držák alternátoru u Zafiry motor Z18XE? Odšrouboval jsem horní šroub na alternátoru, napínací kladku řemene a dva torxy které (aspoň myslím) drží ten držák k bloku motoru - držák je jakoby pod alternátorem. Ale alternátor asi někde drží ještě na jednom šroubu a já nemůžu najít kde. Nebo nemáte někdo fotku?
Mimochodem, při sundání řemenu píšete, že stačí na kladku nasadit 15 klíč a kladku vyhnout. Jaká síla je na to potřeba? Ani když jsem na klíč nasadil trubku, tak se kladka nepohla - to je asi na výměnu, co?
Dík za vaše rady.

Uživatelský avatar
vasekpetr1
Příspěvky: 3106
Registrován: 24 led 2006, 08:33
Bydliště: Červená Hospoda u Třebíče

Re: Alternátor - Demontáž - Záhahda hlavolamu

Příspěvek od vasekpetr1 » 12 led 2015, 19:04

Pomůže?
X18XE alternátor.JPG
X18XE alternátor2.JPG
Dřívější srdcovka, prodaná na díly pro UA: Astra 1,6 G caravan 99, motor X16SZR, 55 kW, VIN: W0L0TGF35X20326xx, tmavě zelená metalíza,
Nynější mazlík: Opel Zafira B, 1,9 TDCI - Z19DT - 2008, černá, najeto 170 tkm.

A menuju se Petr a né Vašek a žiju v Hospodě -:)

lga
Příspěvky: 30
Registrován: 02 dub 2015, 20:00
Bydliště: Zlínský kraj

Re: Alternátor - Demontáž - Záhahda hlavolamu

Příspěvek od lga » 22 bře 2016, 09:13

denny píše:Musíš odmontovat ten hliníkový držák/je na dva šrouby do bloku motoru/,altík vyndáš i sním a šroub pak venku lehce vytahneš.Namontuješ v opačném pořadí.
Dík za radu. To musel navrhnout nějaký 3,14us.
Přitom stačí díra v nosníku, není pak třeba ani držák alternátoru a kladky oddělávat.
Mě bylo první divné že spodní šroub se pořád protáčí.
chvíli mě napadlo, že bude z druhé strany matka v obvyklém] rozměru 16. I ten torx na dlouhém šroubu je jiný než ty zbylé dva.

i letité rady se hodí 8)
Astra G 1.6 Caravan - X16SZR

Prodám kabinový filtr Bosch 1987432040 292x199x30 mm (Delphi) za 200 Kč včetně poštovného
případně vyměním za 258x233x30 mm (BEHR)

davos000
Příspěvky: 29
Registrován: 06 kvě 2012, 19:53
Bydliště: Havířov / Ostrava

Re: Alternátor - Demontáž - Záhahda hlavolamu

Příspěvek od davos000 » 22 bře 2016, 18:17

Joska píše:promiňte, rád bych napsla dříve, ale tohle byl asi i můj první příspěvek...byla to první závada, jeli jsme na dovču na pastviny(východní čechy - Žamberk Letohrad) v Chlumci na Cidlinou se nám rozsvítilo světýlko, to jsem věděl, že je zle...našli jsme ani nevím jak člvěka co měl v garáži dílnu (po telefonu nám řekli v oplu že nový altík 17 000 a že ho nemaj, to mi bylo do breku, odtahovka a bylo po dovče.
nakonec jsme ho sehnali z Tachova za 5000 (výměnou do 3 dnů) pak už byl problém jen s výněnou...
Ale tady mám asi výhodu zemědělky a údržby - hledám kde a jak to jde, proč co funguje (viz moje příspěvky v klimě(https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic. ... 3&start=30))
nemám na vše odpověď, takm kde vařím z vody tam mě nepotkáte...
Pastviny nějak přitahují poruchy altíků, to samé minulý rok. Vyjíždím z kempu na hlavní cestu...slyším divné zvuky, řekl jsem si, že se mi to jen zdá. Po vyjetí na hlavní silnici jsem cítil pálení gumy. Tak jsem motor vypnul, otevřel kapotu, znova nastartoval a začalo se kouřit. Byla neděle, a nechtělo se mi dávat peníze servisu. Tak jsem uřezal řemen a jel 200km na baterku, až domů. :D
Astra G caravan X17DTL

Diagnostika OP-COM v1.64

Brano
Příspěvky: 46
Registrován: 20 zář 2006, 21:38
Bydliště: Trenčín (SK)

Re: Alternátor - Demontáž - Záhahda hlavolamu

Příspěvek od Brano » 17 srp 2016, 09:06

Ahojte
Riešil som rovnaký problém zo spodnou skrutkou alternátora. Nakoniec som skrutku odrezal. Bola to ale makačka lebo som to rezal ručne iba s plátkom pílky...
Teraz riešim opačný problém, lebo z druhej strany tam novú skrutku neviem dostať kvôli káblovému žlabu a nejakej trubke :?

Astra G
diesel 2.0 DI
X20DTL

Brano
Příspěvky: 46
Registrován: 20 zář 2006, 21:38
Bydliště: Trenčín (SK)

Re: Alternátor - Demontáž - Záhahda hlavolamu

Příspěvek od Brano » 18 srp 2016, 12:27

Ešte jedna otázka. Kde je na alternátore záporná svorka B-.
Alternátor sa pripája k sieti auta len pomocou veľkej svorky B+ a malej svorky (predpokladám budenie rotora). Kde sa však nachádza záporný pól alternátora? Tvorí ho samotné kovové telo alternátora?


alternátor Bosch 100A
Astra G
diesel 2.0 DI
X20DTL

Uživatelský avatar
vasekpetr1
Příspěvky: 3106
Registrován: 24 led 2006, 08:33
Bydliště: Červená Hospoda u Třebíče

Re: Alternátor - Demontáž - Záhahda hlavolamu

Příspěvek od vasekpetr1 » 18 srp 2016, 18:18

Anody usměrňovacích diod mínusového pólu jsou připojeny na kostru alternátoru (přes chladič diodovehého můstku ).
Dřívější srdcovka, prodaná na díly pro UA: Astra 1,6 G caravan 99, motor X16SZR, 55 kW, VIN: W0L0TGF35X20326xx, tmavě zelená metalíza,
Nynější mazlík: Opel Zafira B, 1,9 TDCI - Z19DT - 2008, černá, najeto 170 tkm.

A menuju se Petr a né Vašek a žiju v Hospodě -:)

Odpovědět