Problém se stěrači
- denny
- Příspěvky: 3292
- Registrován: 06 pro 2008, 15:20
- Bydliště: Brozany u Kuňky,Pardubice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Problém se stěrači
Dej vědět,jak si dopadl.Mechanik trochu znalý Opelů by měl můj popis pochopit na první šlápnutí.Jinak mu na druhé šlápnutí můžeš dupnout na nohu
- Reklama
Re: Problém se stěrači
Tak dnes naschvál ránou cestou do práce pršelo tak jsem stěrače používat musel. U cyklovače to teď spíš začalo dělat tak že jeden cyklus to projede a zůstane viset o kousek výš, druhý cyklus to docvakne dolů ale už nevyjede a asi v relátku to cvaká jako o život a další cyklus to zase vyjede. Po ostřiku se to chvíli upraví ale zase za chvíli to samé. Takže pak jsem už radši používal jen stírání normální bez cyklovače ať ho netrápím.
https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.php?f=7&t=10584&start=0
Astra Caravan 1,7 DTi Y17DT N-Joy stříbrná metalíza, 1/2004.
+ nějakej VW k tomu
Astra Caravan 1,7 DTi Y17DT N-Joy stříbrná metalíza, 1/2004.
+ nějakej VW k tomu
Re: Problém se stěrači
Tak jsem s mechanikem domluvený na pátek odpoledne, tak uvidíme jestli se to podaří spravit. Doufám že do té doby nebude pršet abych ty stěrače nemusel trápit používáním.
https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.php?f=7&t=10584&start=0
Astra Caravan 1,7 DTi Y17DT N-Joy stříbrná metalíza, 1/2004.
+ nějakej VW k tomu
Astra Caravan 1,7 DTi Y17DT N-Joy stříbrná metalíza, 1/2004.
+ nějakej VW k tomu
Re: Problém se stěrači
Tak mechanik to rozdělal zjistil že táhla jsou nasazena správně, jedno táhlo bylo přidřené tak vče vyčistil klouby promazal kontakty prostříkal kontaktolem a výsledek stejný . Hledal jsem na fóru a našel jsem asi podobný problém jenže se závěrečné řešení v tématu neobjevilo a ten tazatel nebyl registrovaný. https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.p ... 4%8D%C5%AF
Mechanik mi říkal že si myslí že je problém uvnitř v doběhu což je i v tom starém tématu, ale netroufal si to rozebrat a ani nevěděl jestli to jde. Že by to chtělo spíš elektrikáře.
Mechanik mi říkal že si myslí že je problém uvnitř v doběhu což je i v tom starém tématu, ale netroufal si to rozebrat a ani nevěděl jestli to jde. Že by to chtělo spíš elektrikáře.
https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.php?f=7&t=10584&start=0
Astra Caravan 1,7 DTi Y17DT N-Joy stříbrná metalíza, 1/2004.
+ nějakej VW k tomu
Astra Caravan 1,7 DTi Y17DT N-Joy stříbrná metalíza, 1/2004.
+ nějakej VW k tomu
Re: Problém se stěrači
mam taky problem se steraci, ale trochu jiny, na cyklovaci [kdyz jen dam aby jednou setreli] mi zustanou bud ve vertikalni poloze v okamziku kdy uz by se meli zacit vracet, a pri druhem stisku nedojedou do konce.
poradi nekdo prosim?
poradi nekdo prosim?
Re: Problém se stěrači
a skusily jste prostříknout nebo vyčistit v tom futru kterým jdou skrs plast ven?Mě to dělalo na fáčku až se uplně zastavily a musel jsem je vyndat a vyčistit a pak makaly v pohodě
astra G 1,6 16v XE 2002
Re: Problém se stěrači
Mě teď taky čeká řešení táhel a motorku. Máte tip čím táhla a motorek nejlépe promazat?
Jinak mě to dělá taky když stírám na sucho. Ale to je asi jiný problém.
Jinak mě to dělá taky když stírám na sucho. Ale to je asi jiný problém.
Opel Astra G Caravan 1.6 16V X16XEL Comfort
Re: Problém se stěrači
mikka píše:mam taky problem se steraci, ale trochu jiny, na cyklovaci [kdyz jen dam aby jednou setreli] mi zustanou bud ve vertikalni poloze v okamziku kdy uz by se meli zacit vracet, a pri druhem stisku nedojedou do konce.
poradi nekdo prosim?
Zkusil bych vyměnit relátko stěračů.
Nevím jaké to je, mělo by to být psané v Jak na to, nebo někdo poradí.
[color=red][size=100][b][u]>>>DIAGNOSTIKA Kladno,Praha kdyby tak SZ<<<[/u][/b][/size][/color]
PRODEJ moje coupe Z22SE
https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.php?f=40&t=22659&p=384981#p384981
PRODEJ moje coupe Z22SE
https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.php?f=40&t=22659&p=384981#p384981
Re: Problém se stěrači
já mám nejlepší skušenosti s grafitkou,kde jsem ji namazal tak to fachčilo a hlavně tuhne až kolem -20stupních a nebo OKS 601 multi-oil,je to silikonový a nestéká to akorát už nevím kde jsem ho sehnal a je taky od -30 do +60ti C
astra G 1,6 16v XE 2002
Re: Problém se stěrači
adam09 píše:mikka píše:mam taky problem se steraci, ale trochu jiny, na cyklovaci [kdyz jen dam aby jednou setreli] mi zustanou bud ve vertikalni poloze v okamziku kdy uz by se meli zacit vracet, a pri druhem stisku nedojedou do konce.
poradi nekdo prosim?
Zkusil bych vyměnit relátko stěračů.
Nevím jaké to je, mělo by to být psané v Jak na to, nebo někdo poradí.
rele vymeneno, zadna zmena. poradi nekdo jak na "doběhový kontakt" ???
Re: Problém se stěrači
Mne od novoty to občas spraví to, že keď zapnem ostrekovač prejdú 3 cykly a akokeby sa stierače chystali na 4. cyklus, tak zostanú trochu hore. Musím s nimi urobiť ešte jeden cyklus - bez ostrekovača a vtedy zastanú ako majú. Ale robí mi to len pri ostrekovači a len občas.
Astra II
Re: Problém se stěrači
Tak se chci zeptat zkusil jsem vyměnit motorek stěračů včetně táhel a dělá to pořád to samé. Tj při cyklovači občas nedojede až dolů a místo dalšího cyklu jen docvakne dolů pak zase znova a znova. A pokud ostříknu tak se to na chvíli spraví.
Mám úpravu cyklovače ala favorit viz níže, ale vím že mi to už dělalo před tou úpravou. Řekl bych že čím kratší cyklus cyklovače tím menší tendence to dělat a většinou to ani nedělá. Jakmile je ale cyklus o něco delší hned to začne dělat. A při stírání jak se starým motorkem tak s tím vyměněním se při vracení stěračů ze strany řidiče občas ozývá celkem hlasité klepání. Stěrač ale neposkakuje ani nejede trhaně stírá plynule a pěkně. Mám podezření jestli to nemůže být vadný multitimer, ale jistě to nevím a taky nevím co s tím klepáním. A co jsem pochopil tak možná se při té úpravě cyklovače multitimer úplně vynechal což ale taky nevím jistě tak už fakt nevím. Mechanik se dušuje že táhla jsou nasazena správně jsou pročištěna namazána na obou motorcích a nezdá se mi že bych koupil motorek který by měl tu samou chybu.
To je ta úprava co mám:
Mám úpravu cyklovače ala favorit viz níže, ale vím že mi to už dělalo před tou úpravou. Řekl bych že čím kratší cyklus cyklovače tím menší tendence to dělat a většinou to ani nedělá. Jakmile je ale cyklus o něco delší hned to začne dělat. A při stírání jak se starým motorkem tak s tím vyměněním se při vracení stěračů ze strany řidiče občas ozývá celkem hlasité klepání. Stěrač ale neposkakuje ani nejede trhaně stírá plynule a pěkně. Mám podezření jestli to nemůže být vadný multitimer, ale jistě to nevím a taky nevím co s tím klepáním. A co jsem pochopil tak možná se při té úpravě cyklovače multitimer úplně vynechal což ale taky nevím jistě tak už fakt nevím. Mechanik se dušuje že táhla jsou nasazena správně jsou pročištěna namazána na obou motorcích a nezdá se mi že bych koupil motorek který by měl tu samou chybu.
To je ta úprava co mám:
HeliMan píše:Zdravím, dnes jsem se konečně doastal k tomu cyklovači. Tady je tedy postup.
Bohužel jsem neměl s sebou fotoaparát, tak snad to pochopíte takto:
1. Vyšroubovat dva křížové šrouby, které drží sloupek volantu nahoře
2. Vyndat horní kryt
3. Vytáhnout přepínač stěračů a odpojit žlutočerný vodič se svorkovnice, označen je "J" a číslo vývodu je "9"
4. Tento doporučuji zaizolovat, aby se někde nevyzkratoval
5. Místo původního zapojit nový drát a ten natáhnout tam, kde bude relé, v mém případě jsem to táhl k pojistkové skříňce. Je označen na obrázku "A"
6. To je jediná věc, která vyžaduje trochu zručnější práci.
7. Další vývody se už jen propojí do původního konektoru a vývod "D" na nějakou "kostru"
Ovládání:
Zapne se stěrač do první polohy , stěrače se rozjedou a vrátí se zpět.
Vyčká se požadovanou dobu, např. až je dost kapek na skle a znovu se zapne do první polohy.
Od této doby běží stěrače s nastavenou dobou. Změna doby se nastavuje stejným způsobem, např. když se zvýší intenzita deště.
https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.php?f=7&t=10584&start=0
Astra Caravan 1,7 DTi Y17DT N-Joy stříbrná metalíza, 1/2004.
+ nějakej VW k tomu
Astra Caravan 1,7 DTi Y17DT N-Joy stříbrná metalíza, 1/2004.
+ nějakej VW k tomu
Re: Problém se stěrači
Ahoj panové...a dámy samozřejmě.
Rád bych se tady taky podělil s mou zkušeností právě s výše popsaným problémem. Já osobně jsem použil následující postup:
- sundat torpédo - postup je jednoduchý..a je i v knize "Jak na to" (nejvíc jsem se nadrbal se sundáváním ramen stěračů...2h práce a tech sprostých slov.. )
- pod torpédem je motorek stěračů, na kterém je jen "položený" plastový kryt. Ten sundat
- když se podíváte na motorek shora, patice na konektor je jakoby součástí kousku plechu. Nejdřív vytáhnout konektor a pak povolit cca 6 torxů (myslím že je to byl T15)
- pod celým krytem je kulatý díl se zalisovanými kroužky - to jsou ty slavné dojezdy..
- u mně byl problém, že tam bylo na něm hodně bordelu..vazelina atd....Takže dojezdy vyčistit...ale pouze vršek. Tam kde jsou ty kroužky.
- na spodní straně dílu, který jste odmontovali jsou 3 plíšky s kontakty...ty taky jemně očistit a možná tak asi 1 mm přihnout směrem ven - k dojezdu
- kontakty prostříkněte - jak na konektoru, tak i na dojezdech
- složit..a doufat, že tohle byl právě váš problém...))
Pokud vám to nebude fungovat, tak je nejspíše problém jinde. Ale pořád lepší než kupovat motorek za 4.500...
Jo..a jinak si nezapomeňte poznačit polohu pře sundáním ramen stěračů...pak se zase nebudete jeb**t se seřízením polohy
Rád bych se tady taky podělil s mou zkušeností právě s výše popsaným problémem. Já osobně jsem použil následující postup:
- sundat torpédo - postup je jednoduchý..a je i v knize "Jak na to" (nejvíc jsem se nadrbal se sundáváním ramen stěračů...2h práce a tech sprostých slov.. )
- pod torpédem je motorek stěračů, na kterém je jen "položený" plastový kryt. Ten sundat
- když se podíváte na motorek shora, patice na konektor je jakoby součástí kousku plechu. Nejdřív vytáhnout konektor a pak povolit cca 6 torxů (myslím že je to byl T15)
- pod celým krytem je kulatý díl se zalisovanými kroužky - to jsou ty slavné dojezdy..
- u mně byl problém, že tam bylo na něm hodně bordelu..vazelina atd....Takže dojezdy vyčistit...ale pouze vršek. Tam kde jsou ty kroužky.
- na spodní straně dílu, který jste odmontovali jsou 3 plíšky s kontakty...ty taky jemně očistit a možná tak asi 1 mm přihnout směrem ven - k dojezdu
- kontakty prostříkněte - jak na konektoru, tak i na dojezdech
- složit..a doufat, že tohle byl právě váš problém...))
Pokud vám to nebude fungovat, tak je nejspíše problém jinde. Ale pořád lepší než kupovat motorek za 4.500...
Jo..a jinak si nezapomeňte poznačit polohu pře sundáním ramen stěračů...pak se zase nebudete jeb**t se seřízením polohy
Astra G Z16XE 1,6 16V, 12/2004
Re: Problém se stěrači
Mě pořád skáče pravý stěrač. Už jsem ho několikrát přihnul a pořád to dělá. Mám pocit, že jsou už asi vůle v kloubech táhel.
Dá se to nějak opravit, nebo je musím vyměnit?
Díky
Dá se to nějak opravit, nebo je musím vyměnit?
Díky
Opel Astra G Caravan 1.6 16V X16XEL Comfort
Re: Problém se stěrači
No jo ja mam uz rocne auto a robi mi to to co Picovy... obcas
Opel Astra Classic II Eco Line, Grand Lux Super, Twin Spark - rv. 2009, 5d, Z14XEP, 66kw / 90hp, Magma Red, vybava klima, ele. predne okna, vyhrievane a ele. spatne zrkadla, Dezent V-Dark 15", predne kompa Magnat.
Moj S-opel TU
Moj S-opel TU