Únik vody
To alex:chcel by som ťa poprosiť o radu.Asi mám podobný problém-v zime mi zamrzla voda a VYBUCHLA mi tá hrubá hadica z chladiča do motora.Hadicu som vymenil všetko ide,len to nekúri.Už mi všetko vymenili-ventil kúrenia,radiátor,uzáver nádržky chladiča a stále nič.Keď stojím na mieste a túrujem motor tak to skoro kúri,keď sa pohnem tak ledva vlažný vzduch.Voda sa nestráca,len sa mi zdá trochu olejová/asi/.Môže byť prasknutá hlava alebo tesnenie a PRETO to nekúri?Inak teplomer mi ukazuje stále normálne-neprehrievam sa ani nič iné.Dík za radu.A ako zistím,ze tej hlave niečo je?
- Reklama
no, ty asi budes mat problem s niecim inym ako s tesnenim pod hlavou alebo dokonca s hlavou, tam by som chybu nehladal, motor je proti takejto situacii "nezodpovedneho uzivatela" pripraveny a ma protimrazove poistky, ktore povolia skôr ako hlava , ked pises ze ti vybuchla ta hruba hadica, to znamena co? 1.auto stalo, hadica zmrzla tak ze sa poskodila a ty si na to prisiel este skôr ako si nastartoval alebo 2. auto stalo, hadica zmrzla, ty si o tom nevedel, sadol si do auta a nastartoval? lebo ak to bola 2. ak bola voda zmrznuta v hadici tak bola mozno v celom chladiacom systeme a teda ak uz mas vymenene to vsetko co si napisal musel si mat dobreho radcu,"dobre zarobil"nenapadla ta "VODNA PUMPA"?????ak bola v lade a ty si startoval urcite sa poskodila, moze mat olamane lopatky. Napis aky mas motor. To je moj nazor, ale treba porozmyslat aj nad inymi vecami, nemusis hned vsetko menit. Napis ako si dopadol, zmrzlina na tomto webe tusim este nebola
priklanam sa k ALEXovej teorii. Co sa tyka tej hlavy, tak sa to zistit da (niekedy pomoze zmeranie tlakov) a niekedy musis zhodit hlavu dole a prejst ju [cm] po [cm] a najst nieco podozrive.Musis sa velmi dobre pozerat, lebo niekedy sa to zda, ako maly vlasok a dokaze to narobit sarapatu - ale toto asi nebude tvoj pripad
ASTRA-G-caravan (X17DTL)
Tú vodnú pumpu mi menili v lete a dali tam aj nemrznúcu zmes.Ja debil som im veril.K tej hadici-naštartoval som a teplomer vvbehol hneď nad 100,tak som zastavil a nechal bežať na voľnobeh-došlo mi že som zamrzol.To bolo asi po 5 km.Ani som nestihol otvoriť dvere a obrovská rana,para-myslel som že vybuchol motor.Po otvorení kapoty na vodičovej strane hrubá hadica z horného rohu chladiča do motora na boku roztrhaná na cimpr-campr,tapacírung kapoty na cucky...Poobede som hadicu vymenil nalial Alycol-všetko fungovalo,teplomer ukazuje 90-95 stupňov,len to nekúri.Potom výmena všetkého možného/viď vyššie/a nikto si s tým nevie rady.Tvrdili mi že to je zavzdušnené ale ako to odvzdušniť,to už nevedia,mám aj nový uzáver na vyrovnávacej nádržke a stále nič.
Prasklá hlava
Před časem jsem tady řešil problém s únikem vody a jak se pozná prasklá hlava.Din psal že se to pozná že po zahřátí na provozní teplotu jde těžce zmáčknout hadice od termostatu do chladiče.To jsem zkoušel a odstranil jsem poslední únik vody.Od té doby je vše v pohodě.
Teď,po nějaké době jsem jen tak skusil po delší trase na tu hadici zmáčknout a zdála se mi natlakovaná.Tak jsem otevřel víčko nádržky od chladící kapaliny,pšouklo to a hadice opět změkla.Po další jízdě jsem to nechal vychladnout a hadice také změkla.
Myslím že po jízdě musí být ta hadice trochu natlakovaná,nebo neee????
Jak moc by byla natlakovaná kdyby byla prasklá hlava????
Možná to jsou blbé otázky ale zítra se chystám na delší trasu a nerad bych někde skončil.
Díky
Teď,po nějaké době jsem jen tak skusil po delší trase na tu hadici zmáčknout a zdála se mi natlakovaná.Tak jsem otevřel víčko nádržky od chladící kapaliny,pšouklo to a hadice opět změkla.Po další jízdě jsem to nechal vychladnout a hadice také změkla.
Myslím že po jízdě musí být ta hadice trochu natlakovaná,nebo neee????
Jak moc by byla natlakovaná kdyby byla prasklá hlava????
Možná to jsou blbé otázky ale zítra se chystám na delší trasu a nerad bych někde skončil.
Díky
-
- Příspěvky: 28
- Registrován: 24 bře 2006, 17:08
- Bydliště: České Libchavy, U.n.O.
- Kontaktovat uživatele:
U dieslu hlava občas praská největší pravděpodobnost je u isuzu typ motoru TC4 .....
Skus natlakovat chladící systém tak , že odpojíš hadici vracečky od chladiče k expanzní nádobce tu zaslep,a expanzní nádobku natlakuj na tlak 1-1.5 baru jsetliže se nikde neukáže unik chl. kap. tak je problém v motoru.Možný únik je vodní pumpou.
Skus natlakovat chladící systém tak , že odpojíš hadici vracečky od chladiče k expanzní nádobce tu zaslep,a expanzní nádobku natlakuj na tlak 1-1.5 baru jsetliže se nikde neukáže unik chl. kap. tak je problém v motoru.Možný únik je vodní pumpou.
4 Jirko,
tuhost hadice je po jazde vacsia ako pred jazdou. Je to tym, ze v sustave je tlak sposobeny ohrevom a ochladzovanim kvapaliny. Toto ma pod kontrolou ventil, co je vo vicku na nadobke chladiacej kvapaliny. Problemy s hlavou zistis tak, ako som uz spominal. Moze sa prejavit aj tak, ze je olej v nadrzke na vodu. Zalezi to od toho, v ktorom mieste doslo k poruseniu.
Ak si nie si isty, daj spravit rozbor ako radi jonyr....
vela zdaru pri rieseni
tuhost hadice je po jazde vacsia ako pred jazdou. Je to tym, ze v sustave je tlak sposobeny ohrevom a ochladzovanim kvapaliny. Toto ma pod kontrolou ventil, co je vo vicku na nadobke chladiacej kvapaliny. Problemy s hlavou zistis tak, ako som uz spominal. Moze sa prejavit aj tak, ze je olej v nadrzke na vodu. Zalezi to od toho, v ktorom mieste doslo k poruseniu.
Ak si nie si isty, daj spravit rozbor ako radi jonyr....
vela zdaru pri rieseni
ASTRA-G-caravan (X17DTL)
taky problém
Já mám taky problém s únikem vody. motor 1.6i 8V.
Včera když jsem ráno vyrazil do práce (venku kolem 0°C) a po nějakých 4-5km jsem když to netopilo jsem si všiml, že teplota motoru je pořád u dvou čárek. Zastavil jsem a po otevření víčka chladící kapaliny jsem zjistil že tam jaksi kapalina chybí. Na benzince jsem koupil destilku a dolil 2 litry. Pak ok, jak teplota tak chod motoru. Druhý den ale ten samý problém, je odpoledne cestou z práce, po nastartování mi to hned chcíplo a když se po pár km teplota nehejbala, zjistil jsem zase chybějící kapalinu. Dolil jsem zase 2l destilky ale chod motoru se mi nezdál..... nechal jsem auto na místě, a zítra jedu do servisu.
Doufám jen že to bude jen nějaké těsnění na chladícím potrubí. Nemáte někdo tuchu, co by to mohlo být? Nestalo se už někomu něco podobného?
Včera když jsem ráno vyrazil do práce (venku kolem 0°C) a po nějakých 4-5km jsem když to netopilo jsem si všiml, že teplota motoru je pořád u dvou čárek. Zastavil jsem a po otevření víčka chladící kapaliny jsem zjistil že tam jaksi kapalina chybí. Na benzince jsem koupil destilku a dolil 2 litry. Pak ok, jak teplota tak chod motoru. Druhý den ale ten samý problém, je odpoledne cestou z práce, po nastartování mi to hned chcíplo a když se po pár km teplota nehejbala, zjistil jsem zase chybějící kapalinu. Dolil jsem zase 2l destilky ale chod motoru se mi nezdál..... nechal jsem auto na místě, a zítra jedu do servisu.
Doufám jen že to bude jen nějaké těsnění na chladícím potrubí. Nemáte někdo tuchu, co by to mohlo být? Nestalo se už někomu něco podobného?
- Michael Night
- Příspěvky: 52
- Registrován: 31 led 2007, 18:47
- Bydliště: Pelhřimov
- Kontaktovat uživatele:
- Michael Night
- Příspěvky: 52
- Registrován: 31 led 2007, 18:47
- Bydliště: Pelhřimov
- Kontaktovat uživatele:
Zapomněl jsem napsat, jak to dopadlo. Určitě se to bude někomu hodit.
Takže problém byl docela drsnej než jen dirka v chlad.okruhu, bylo to těsnění pod hlavou a kapalina unikala do válce. Jak jsem jel do servisu, už to kouřilo z výfuku (pára). Sundali svíčky, protočili startérem motor a z jednoho válce stříkala voda. Takže sundat hlavu, zbrousit (opel doporučuje), vyměnit těsnění. Nechal jsem rovnou vyměnit rozvody a termostat, když už to bylo dole. Svíčky. Olej se musel, byla tam voda. Vyšlo mě to v neznačkovém servisu (ale dělají opel/škoda) na cca 11500,- nebo tak nějak. Z toho kdyby šlo jen o těsnění a broušení hlavy tak to bylo do 8000,- s prací. To mám ale 8ventilů, u 16 je to prý nějak 1,5x dražší.
Hodně zdaru
Takže problém byl docela drsnej než jen dirka v chlad.okruhu, bylo to těsnění pod hlavou a kapalina unikala do válce. Jak jsem jel do servisu, už to kouřilo z výfuku (pára). Sundali svíčky, protočili startérem motor a z jednoho válce stříkala voda. Takže sundat hlavu, zbrousit (opel doporučuje), vyměnit těsnění. Nechal jsem rovnou vyměnit rozvody a termostat, když už to bylo dole. Svíčky. Olej se musel, byla tam voda. Vyšlo mě to v neznačkovém servisu (ale dělají opel/škoda) na cca 11500,- nebo tak nějak. Z toho kdyby šlo jen o těsnění a broušení hlavy tak to bylo do 8000,- s prací. To mám ale 8ventilů, u 16 je to prý nějak 1,5x dražší.
Hodně zdaru
Re: Únik vody
Zdravim.Tak mam taky problem na me Zafce z unikem vody ale neni nikde nic videt.Na vicku od oleje neni zadna znamka uniku do motoru.Voda je citit kdyz se dojede tak venku je citit voda.Vsude je sucho.
OPEL ZAFIRA 1.8 16v Z18XE 92 kW / 125 HP Selection r.v.2001 ,koupeno 19.6.2010
- Michael Night
- Příspěvky: 52
- Registrován: 31 led 2007, 18:47
- Bydliště: Pelhřimov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Únik vody
jo, měl jsem to samé, nekouřilo to, voda nekapala nikde, emise dobré, žádný šlem na víčku ale voda mizela.Jo a při nízkých otáčkách mi to občas škublo.Bylo to těsnění pod hlavou.
Opel Astra G combi, 1.4, 66Kw
Re: Únik vody
tak jsme to prohlizeli kloudne a prisli jsme na jeden unik vody.Bude to nejspis na teto hadici
Unik je maly ale jak se do hadice pichne vic tak uz pak kape.
Domluvim to s opravarem a pak dam vedet jak to dopadlo.
Unik je maly ale jak se do hadice pichne vic tak uz pak kape.
Domluvim to s opravarem a pak dam vedet jak to dopadlo.
Naposledy upravil(a) zdenin dne 06 lis 2010, 15:52, celkem upraveno 1 x.
OPEL ZAFIRA 1.8 16v Z18XE 92 kW / 125 HP Selection r.v.2001 ,koupeno 19.6.2010