Předělání na Plyn
Re: Předělání na Plyn
A co v pripade, ze chcem jazdit z nejakeho dovodu iba na benzin? Musi tam byt nejaka manualna moznost volby - aspon trochu demokracie A to Flash-lube? Ma to zmysel alebo nie?
Astra G Caravan, X16XEL, 2000 + LPG ELPIGAZ
Diagnostika OP-COM v1.39 EN (MA, BA-po dohode)
Diagnostika OP-COM v1.39 EN (MA, BA-po dohode)
- Reklama
Re: Předělání na Plyn
Je možnost absolutního vypnutí LPG. Prostě vypneš jednotku a auto se chová, jako kdyby tam plyn vůbec nebyl.
Flash lube podle mně osobně smysl má. LPG jako takový je oproti benzínu naprosto suchý, takže už to mluví pro ano. LPGčkem pak tolik nedrbeš motor.
Flash lube podle mně osobně smysl má. LPG jako takový je oproti benzínu naprosto suchý, takže už to mluví pro ano. LPGčkem pak tolik nedrbeš motor.
END
- Pavlis
- Příspěvky: 126
- Registrován: 06 dub 2007, 09:27
- Bydliště: Holice-Pardubice-
- Kontaktovat uživatele:
Re: Předělání na Plyn
Ahoj,mám astru předělanou na LPG. Nechápu vaší spotřebu 10l PLG????? Ja jezdím v zimě za 7,2l (počítáno za cca 18tis.km) a vlétě 6,5l (loni cca 32tis.km) Mám 1,6 16V XEL motor. Sekvenční vstřikování Tartarini. Přepínání po startu mám po zahřátí motoru na 25°C.
Astra Caravan 1,6 16V LPG,man. klima, X16XEL
Stříbrná nikam spěchat nemusí
Stříbrná nikam spěchat nemusí
- undertaker
- Příspěvky: 198
- Registrován: 07 dub 2008, 12:46
Re: Předělání na Plyn
cele je to o tom aku mas tazku nohu... ja mam 10 litrov spotrebu aj na benal lebo mam tazku nohu a priblizne taku spotrebu mam aj na LPG ale neriesim to lebo tankuje za 13sk.. naklady co som dal do lpg som mal splatenu uz asi po tristvrte roku lebo jazdim dost vela a som spokojny....
Be smart http://www.satcentrum.blogspot.com
Re: Předělání na Plyn
Tak to bych chtel videt, mam ten stejny motor, taky karavan, taky Tartarini sekvenc. Najeto zatim 3000 km v lete a pri tachometrove 140ce si to papne 9.5/100, na okreskach kdyz jedu s megalehkou nohou, tak zatim min. 7.5. Prumer za tech par kilometru spis nekde kolem 8.5-9.Pavlis píše:Ahoj,mám astru předělanou na LPG. Nechápu vaší spotřebu 10l PLG????? Ja jezdím v zimě za 7,2l (počítáno za cca 18tis.km) a vlétě 6,5l (loni cca 32tis.km) Mám 1,6 16V XEL motor. Sekvenční vstřikování Tartarini. Přepínání po startu mám po zahřátí motoru na 25°C.
Btw. na beno sem mel dlouhodobou prumernou 7.7
Prepinani mam nastavene pri 50 st./2000 ot.
Re: Předělání na Plyn
Jezdím v zimě kratší trasy (cca 10km přes město), stačí se motor prohřát? Přece jenom by se to nevyplatilo, kdyby to přeplo třeba po 5km.
Re: Předělání na Plyn
No to se ti podle mně nevyplatí, protože to by jsi opravdu jezdil tam max. těch 5km na plyn. Dokud motor nebude mít 60°, tak to prostě na plyn nepojede...
END
Re: Předělání na Plyn
Pavlis tu psal, že přepínání po startu při zahřátí motoru na 25°C - Tak to ej v létě hned a v zimě by to nemuselo být taky moc dlouho.
Re: Předělání na Plyn
No tak to je asi dané systémem, na Zafiře jsem měl LPG a přeplo se to naněj až po zahřátí na 60° a překročení 2500ot. Jinak ne.
END
- undertaker
- Příspěvky: 198
- Registrován: 07 dub 2008, 12:46
Re: Předělání na Plyn
U LPG sa to vsetko da nastavit zalezi od toho aka je to generacia LPG..
Be smart http://www.satcentrum.blogspot.com
Re: Předělání na Plyn
Konecne som sa rozhupal, ze si dam prerobit moju Astru na LPG. Viem ale ze sa nejako menil teraz zakon v SR. Je o dost benevolentnejsi a zastavba uz nie je byrokraticka tak komplikovana a tiez je mozno prestavat uz pomali cokolvek. Mam vsak otazky :
1. ako je to teraz s STKckou. Musim ju mat staru najmenej 6 mesiacov pred prestavbou a po prestavbe musim ist znova na STK?
2. Ktory autorizovany "prerabac" je podla vasich skusenosti ok (najmenej to sfusuje ) - na Zapadnom Slovensku? Agrofinal, BOAT, Motorgas?
3. Aky typ je najvhodnejsi (najmenej) problemovy pre Astru - ak s tym mate skusenosti: LOVATO, AGS SYSTÉM, AUTOGAS-AG, BRC, LANDIRENZO, GasTECH.
Vopred vdaka za odpoved
1. ako je to teraz s STKckou. Musim ju mat staru najmenej 6 mesiacov pred prestavbou a po prestavbe musim ist znova na STK?
2. Ktory autorizovany "prerabac" je podla vasich skusenosti ok (najmenej to sfusuje ) - na Zapadnom Slovensku? Agrofinal, BOAT, Motorgas?
3. Aky typ je najvhodnejsi (najmenej) problemovy pre Astru - ak s tym mate skusenosti: LOVATO, AGS SYSTÉM, AUTOGAS-AG, BRC, LANDIRENZO, GasTECH.
Vopred vdaka za odpoved
Astra G Caravan, X16XEL, 2000 + LPG ELPIGAZ
Diagnostika OP-COM v1.39 EN (MA, BA-po dohode)
Diagnostika OP-COM v1.39 EN (MA, BA-po dohode)
Re: Předělání na Plyn
Ja som sa dnes objednával na prestavbu. Beriem systém Solaris (výrobca poľský Car-Gaz), od MP Gas Hlohovec www.mpgas.sk .
Podľa info ktoré mám, sú dve možnosti montáže a to:
1) hromadne schválenou zástavbou (Astra by mala byť schválená do troch týždňov)
2) individualnou prestavbou retrofitnym systémom
V prípade podľa bodu 1 je potrebné po prestavbe ísť na STK a EK, podľa bodu 2 sa nerobia žiadne dodatočné skúšky. Konečná cena je zhruba rovnaká, lebo v prvom prípade platíš STK a EK a v druhom prípade kolok 50 EUR za schvalenie individuálnej prestavby.
Montážnu dielňu v mieste bydliska mi odoručil MP GAS. Samotný mechanici mi odporučili Solaris, komponenty systému sú talianske, riadiaca jednotka poľská vraj lepšia ako talianska.
Podľa info ktoré mám, sú dve možnosti montáže a to:
1) hromadne schválenou zástavbou (Astra by mala byť schválená do troch týždňov)
2) individualnou prestavbou retrofitnym systémom
V prípade podľa bodu 1 je potrebné po prestavbe ísť na STK a EK, podľa bodu 2 sa nerobia žiadne dodatočné skúšky. Konečná cena je zhruba rovnaká, lebo v prvom prípade platíš STK a EK a v druhom prípade kolok 50 EUR za schvalenie individuálnej prestavby.
Montážnu dielňu v mieste bydliska mi odoručil MP GAS. Samotný mechanici mi odporučili Solaris, komponenty systému sú talianske, riadiaca jednotka poľská vraj lepšia ako talianska.
Programovanie riadiacich jednotiek vozidiel Opel, diagnostickým testerom GM MDI.
Lustrácia Security a Radio kódov z VIN čísla vozidiel Opel.
Opel Astra J Sport, 1.6, 85 kW, A16XER+LPG, r.v. 2010; Ex Opel Astra G, Z14XE, Ex Opel Astra G, X16XEL
Lustrácia Security a Radio kódov z VIN čísla vozidiel Opel.
Opel Astra J Sport, 1.6, 85 kW, A16XER+LPG, r.v. 2010; Ex Opel Astra G, Z14XE, Ex Opel Astra G, X16XEL
- Mojmec11
- Příspěvky: 1554
- Registrován: 20 zář 2009, 11:03
- Bydliště: Kdysi okolí Třebíče, teď Jižní Čechy,vesnice,okna na všecky strany
Re: Předělání na Plyn
Já tedka koupil Astru s LPG,ale není to stříkačka,páč je to z roku 2000.Je to BRC,stejný systém co jsem měl ve Felicii 1-bod stříkačce.Najel jsem 150 km,90km dálnice(130km/h furt),zbytek po hlavní a vzala si 8l/100km plynu,ale zdá se mi to moc,páč ten stojan kde jsem tankoval doma asi tlačí víc.Uvidíme při dalším tankování.
Co se týče výkonu necítil jsem rozdíl mezi benzínem a LPG.A u téhle "nestříkačky" je výhoda v tom,že nemusím startovat nebo v zimě dlouho jet na benzín a čekat až to samo přepne.Sice co jsem se ptal ve firmě kde mi předělávali obě dřívější auta na LPG,asi to bude papkat víc,ale pokud to bude do 10 litrů jako u feldy tak to řešit nebudu.Za to svezení to stojí.A ohledně místa v kufru nemám problém,páč mám toroida v rezervě.
Co se týče výkonu necítil jsem rozdíl mezi benzínem a LPG.A u téhle "nestříkačky" je výhoda v tom,že nemusím startovat nebo v zimě dlouho jet na benzín a čekat až to samo přepne.Sice co jsem se ptal ve firmě kde mi předělávali obě dřívější auta na LPG,asi to bude papkat víc,ale pokud to bude do 10 litrů jako u feldy tak to řešit nebudu.Za to svezení to stojí.A ohledně místa v kufru nemám problém,páč mám toroida v rezervě.
Astra 1.6 16v 74kW,X16XEL,Caravan sport,"stříbrná sršeň" z Itálie
Astra 1.8 16V,Caravan,"stříbrná sršeň" z Německa - už jen jako zdroj náhradních dílů.
[color=#0000FF][b]Diagnostika OP-COM Dačice a okolí,ceny lidové,vytáhnu z vašeho auta všecky data- pak je na vás,co s nima uděláte[/b][/color] :lol:
Astra 1.8 16V,Caravan,"stříbrná sršeň" z Německa - už jen jako zdroj náhradních dílů.
[color=#0000FF][b]Diagnostika OP-COM Dačice a okolí,ceny lidové,vytáhnu z vašeho auta všecky data- pak je na vás,co s nima uděláte[/b][/color] :lol:
Re: Předělání na Plyn
@Arwy: chcem sa opytat ako prebehla prestava - hlavne ako system funguje v Astre. Ci su nejake problemy s riadiacou jednotkou alebo nie.
@mojmec11: Kolko Km to auto najazdilo uz s namontovanym LPG? Zaujima ma hlavne ci sa suchy plyn nejako neprejavuje na motore - predsa len mazanie pri jazde na LPG je menej ucinne ako ked sa jazdi na benzin..
@mojmec11: Kolko Km to auto najazdilo uz s namontovanym LPG? Zaujima ma hlavne ci sa suchy plyn nejako neprejavuje na motore - predsa len mazanie pri jazde na LPG je menej ucinne ako ked sa jazdi na benzin..
Astra G Caravan, X16XEL, 2000 + LPG ELPIGAZ
Diagnostika OP-COM v1.39 EN (MA, BA-po dohode)
Diagnostika OP-COM v1.39 EN (MA, BA-po dohode)
Re: Předělání na Plyn
Astra už od dnes jazdí na LPG. Zatiaľ som nemal možnosť ju nejako extra poreháňať, ale jazdu cez piatkovú poobednú zápchu mestom oboma smermi zvládla bez problémov.
Pri skúšobnej jazde sa pri manualnom prepínaní z benínu na plyn objavovalo malé zacukanie, ale po doladení cez PC je to už OK. Subjektívne nepociťujem žiadny rozdiel medzi jazdou na benzín a plyn.
Tie ventily zaujímali aj mňa, ale vraj Ople sú v pohode. Problémy sú u aut ktoré majú sedlá z hliníku. Na požiadanie je však možné namontovať dodatočné mazanie ventilov FlashLube.
Pri skúšobnej jazde sa pri manualnom prepínaní z benínu na plyn objavovalo malé zacukanie, ale po doladení cez PC je to už OK. Subjektívne nepociťujem žiadny rozdiel medzi jazdou na benzín a plyn.
Tie ventily zaujímali aj mňa, ale vraj Ople sú v pohode. Problémy sú u aut ktoré majú sedlá z hliníku. Na požiadanie je však možné namontovať dodatočné mazanie ventilov FlashLube.
Programovanie riadiacich jednotiek vozidiel Opel, diagnostickým testerom GM MDI.
Lustrácia Security a Radio kódov z VIN čísla vozidiel Opel.
Opel Astra J Sport, 1.6, 85 kW, A16XER+LPG, r.v. 2010; Ex Opel Astra G, Z14XE, Ex Opel Astra G, X16XEL
Lustrácia Security a Radio kódov z VIN čísla vozidiel Opel.
Opel Astra J Sport, 1.6, 85 kW, A16XER+LPG, r.v. 2010; Ex Opel Astra G, Z14XE, Ex Opel Astra G, X16XEL