Výměna termostatu - foto
Tak mi ted taky začal nedovírat termostat:(
Už jsem objednal nový, snad dorazí do vánoc, autí zatím stojí doma abych zbytečně nejezdil se studenym motorem.
Přišlo to zničeho nic a zedne na den(Projevilo se to přesně tak jak tu všichni píšou, jistotu jsem zjískal když sem po ujetí 4km v mrazu a s ručičkou teploměru uplně dole, šáhl na hadici od termostatu k chladiči která byla teplá..)
Ještě že na 1,7DTI je termostat jen malá položka..
Už jsem objednal nový, snad dorazí do vánoc, autí zatím stojí doma abych zbytečně nejezdil se studenym motorem.
Přišlo to zničeho nic a zedne na den(Projevilo se to přesně tak jak tu všichni píšou, jistotu jsem zjískal když sem po ujetí 4km v mrazu a s ručičkou teploměru uplně dole, šáhl na hadici od termostatu k chladiči která byla teplá..)
Ještě že na 1,7DTI je termostat jen malá položka..
Již bývalá Astřila....
- Reklama
Tak dnes jsem vyměnil a je to paráda!
Na mém motoru je výměna hračka - jen jsou potřeba specielní kleště na sundání těch věcí co drží hadice - jde to i bez nich, ale je to méně komfortnější.
Nejdelší část bylo vypouštění chladící kapaliny, pak sundat jednu hadici, sundat dva šrouby, vyjmout termostat, vyndat zbývající hadici a čidlo a .. hotovo!
Teď to topí parádně, po pár kilometrech ručička vylezla přesně doprostřed stupnice a tam zůstala po celou dobu - přesně tak jak to má být.
Jen malá věc které jsem si všiml: po pár km je třeba dolít chladící směs, protože systém se v otáčkách ještě doodvzdušní.
Na mém motoru je výměna hračka - jen jsou potřeba specielní kleště na sundání těch věcí co drží hadice - jde to i bez nich, ale je to méně komfortnější.
Nejdelší část bylo vypouštění chladící kapaliny, pak sundat jednu hadici, sundat dva šrouby, vyjmout termostat, vyndat zbývající hadici a čidlo a .. hotovo!
Teď to topí parádně, po pár kilometrech ručička vylezla přesně doprostřed stupnice a tam zůstala po celou dobu - přesně tak jak to má být.
Jen malá věc které jsem si všiml: po pár km je třeba dolít chladící směs, protože systém se v otáčkách ještě doodvzdušní.
Astra G sportive r.v. 99, 3dv, X18XE1 (jezdí i pod 6l/100km!), polarmeerblau, pár vychytávek, žádný tuzing... - a najdete jí tady: https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.p ... 821#120821
-
- Příspěvky: 5540
- Registrován: 19 pro 2006, 23:37
- Bydliště: Ostrava jak Cyp
- Kontaktovat uživatele:
Tak tady jsou jednou pro vždy !!! Termostaty pro naše motory !! jsou to jen termostaty bez jakéhokoliv obalu a jejich kódy. Písmeno "K" v názvu označuje KIT ke kterému je přibaleno těsnění a "O"-kroužky a pod. Je jen o pár korun dražší, než obyč.
Naposledy upravil(a) Frydex dne 05 led 2008, 15:41, celkem upraveno 2 x.
Moje Astrina 1,7DTi
Přišel jsem, viděl jsem, zůstal jsem....
A je vám jasné, že: "Jak to má kola, nebo kozy, tak s tím budou brzo problémy...."
Přišel jsem, viděl jsem, zůstal jsem....
A je vám jasné, že: "Jak to má kola, nebo kozy, tak s tím budou brzo problémy...."
-
- Příspěvky: 5540
- Registrován: 19 pro 2006, 23:37
- Bydliště: Ostrava jak Cyp
- Kontaktovat uživatele:
Tak jsem dneska provedl výměnu termostatu, a s výsledkem jsem spokojený. Kupoval jsem pro svoji drošku termostat s označením QTH 203K.
Auto jsem nechal po nastartování asi 10 minut na volnoběh a pak jsem to byl projet. Ručka na teploměru se začala hýbat asi po 5ti kilometrech a po deseti kilometrech a bylo zřetelné jak se termostat otevřel. Těsně před hranicí devadasáti stupňů se ručička teploměru zastavila a klesla zhruba na 85 stupňů, kde pak už zůstala.
U mého motoru je docela blbý přístup, takže musela ven baterka a plastový držák na kterém stojí. Pak už to byla hračka. Dva šrouby na deklu termostatu, starý ven a nový tam. V krabičce byly i nějaké těsnění a gumové "o" kroužky, ale jsou pro jiné auta a motory (je to univerzální balení). Nepoužil jsem ani jedno. jen termostat. Těsnění které je na deklu termostatu, drželo jak přilepené, tak jsem ho tam nechal.
Auto jsem nechal po nastartování asi 10 minut na volnoběh a pak jsem to byl projet. Ručka na teploměru se začala hýbat asi po 5ti kilometrech a po deseti kilometrech a bylo zřetelné jak se termostat otevřel. Těsně před hranicí devadasáti stupňů se ručička teploměru zastavila a klesla zhruba na 85 stupňů, kde pak už zůstala.
U mého motoru je docela blbý přístup, takže musela ven baterka a plastový držák na kterém stojí. Pak už to byla hračka. Dva šrouby na deklu termostatu, starý ven a nový tam. V krabičce byly i nějaké těsnění a gumové "o" kroužky, ale jsou pro jiné auta a motory (je to univerzální balení). Nepoužil jsem ani jedno. jen termostat. Těsnění které je na deklu termostatu, drželo jak přilepené, tak jsem ho tam nechal.
Moje Astrina 1,7DTi
Přišel jsem, viděl jsem, zůstal jsem....
A je vám jasné, že: "Jak to má kola, nebo kozy, tak s tím budou brzo problémy...."
Přišel jsem, viděl jsem, zůstal jsem....
A je vám jasné, že: "Jak to má kola, nebo kozy, tak s tím budou brzo problémy...."
- milosh
- Administrátor
- Příspěvky: 6551
- Registrován: 21 led 2006, 13:03
- Bydliště: Ústecko
- Kontaktovat uživatele:
pane frydex dovolil jsem si hodit obrazek sem na forum, dokud to nekdo nesmaze bude to zde
SLEDUJ MŮJ OPEL YOUTUBE KANÁL ať ti neutečou nová videa, která budou letos pravidelně vycházet
-
- Příspěvky: 5540
- Registrován: 19 pro 2006, 23:37
- Bydliště: Ostrava jak Cyp
- Kontaktovat uživatele:
pane frydex.... heh... děláš, jak by mi bylo šedesát..
a s obrázkem jenom dobře.... ať se neztratí...
a s obrázkem jenom dobře.... ať se neztratí...
Moje Astrina 1,7DTi
Přišel jsem, viděl jsem, zůstal jsem....
A je vám jasné, že: "Jak to má kola, nebo kozy, tak s tím budou brzo problémy...."
Přišel jsem, viděl jsem, zůstal jsem....
A je vám jasné, že: "Jak to má kola, nebo kozy, tak s tím budou brzo problémy...."
- milosh
- Administrátor
- Příspěvky: 6551
- Registrován: 21 led 2006, 13:03
- Bydliště: Ústecko
- Kontaktovat uživatele:
Vam to vsem netopi? Me zacne auto topit tak po 2-3km jizdy coz je ok ne? ale teplota nejde nikdy vic nez tak tech 85C, tak to je v pohode ne?
SLEDUJ MŮJ OPEL YOUTUBE KANÁL ať ti neutečou nová videa, která budou letos pravidelně vycházet
-
- Příspěvky: 5540
- Registrován: 19 pro 2006, 23:37
- Bydliště: Ostrava jak Cyp
- Kontaktovat uživatele:
Topit to začíná hned, a teplota po deseti km je těch 85-90 st, podle toho jak moc topím.
Moje Astrina 1,7DTi
Přišel jsem, viděl jsem, zůstal jsem....
A je vám jasné, že: "Jak to má kola, nebo kozy, tak s tím budou brzo problémy...."
Přišel jsem, viděl jsem, zůstal jsem....
A je vám jasné, že: "Jak to má kola, nebo kozy, tak s tím budou brzo problémy...."
- rychlyradim
- Příspěvky: 2619
- Registrován: 07 čer 2006, 15:30
- Bydliště: Jihomoravský kraj - Blansko
- Kontaktovat uživatele:
Já nemůžu pochopit jak někdo může do moderního auta, které má chlazení motoru řízeno elektronicky strkat před chladič nějaké papíry jako u Š 120...mimochodem já jsem ani tam ty papíry nestrkal
jinak se tak přidávám...po 2 km začne pomalu topit a cca po 7 se začne hýbat ručka teploměru
jinak se tak přidávám...po 2 km začne pomalu topit a cca po 7 se začne hýbat ručka teploměru
EX Coupe 2001 2.2 Z22SE