Výměna termostatu - foto

Témata společná pro diesel i benzín a všeobecný pokec kolem motorů
Odpovědět
Uživatelský avatar
Stand
Příspěvky: 226
Registrován: 16 lis 2006, 07:22
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Stand » 18 pro 2007, 09:06

Tak mi ted taky začal nedovírat termostat:(
Už jsem objednal nový, snad dorazí do vánoc, autí zatím stojí doma abych zbytečně nejezdil se studenym motorem.
Přišlo to zničeho nic a zedne na den(Projevilo se to přesně tak jak tu všichni píšou, jistotu jsem zjískal když sem po ujetí 4km v mrazu a s ručičkou teploměru uplně dole, šáhl na hadici od termostatu k chladiči která byla teplá..)
Ještě že na 1,7DTI je termostat jen malá položka..
Již bývalá Astřila....

Reklama
 

Uživatelský avatar
sovicka
Příspěvky: 719
Registrován: 01 bře 2007, 19:55
Bydliště: Prágl / HK
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od sovicka » 22 pro 2007, 11:25

Tak dnes jsem vyměnil a je to paráda!

Na mém motoru je výměna hračka - jen jsou potřeba specielní kleště na sundání těch věcí co drží hadice - jde to i bez nich, ale je to méně komfortnější.

Nejdelší část bylo vypouštění chladící kapaliny, pak sundat jednu hadici, sundat dva šrouby, vyjmout termostat, vyndat zbývající hadici a čidlo a .. hotovo!

Teď to topí parádně, po pár kilometrech ručička vylezla přesně doprostřed stupnice a tam zůstala po celou dobu - přesně tak jak to má být.

Jen malá věc které jsem si všiml: po pár km je třeba dolít chladící směs, protože systém se v otáčkách ještě doodvzdušní.
Astra G sportive r.v. 99, 3dv, X18XE1 (jezdí i pod 6l/100km!), polarmeerblau, pár vychytávek, žádný tuzing... - a najdete jí tady: https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.p ... 821#120821

Orec
Příspěvky: 156
Registrován: 26 kvě 2007, 23:35
Bydliště: Brno

Příspěvek od Orec » 22 pro 2007, 21:47

Jak mám prosím sundat to čidlo? Drží to jak přibitý? A ještě otázečka,když náhlásím typ motoru,tak mě prodají to co tam bude pasovat? A kdyby někdo věděl,kde v Brně koupit? Děkuju moc předem.
Astra G 2.0 DTi caravan

Frydex
Příspěvky: 5540
Registrován: 19 pro 2006, 23:37
Bydliště: Ostrava jak Cyp
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Frydex » 22 pro 2007, 22:08

Tak tady jsou jednou pro vždy !!! Termostaty pro naše motory !! jsou to jen termostaty bez jakéhokoliv obalu a jejich kódy. Písmeno "K" v názvu označuje KIT ke kterému je přibaleno těsnění a "O"-kroužky a pod. Je jen o pár korun dražší, než obyč.

Obrázek
Naposledy upravil(a) Frydex dne 05 led 2008, 15:41, celkem upraveno 2 x.
Moje Astrina 1,7DTi
Obrázek Přišel jsem, viděl jsem, zůstal jsem....
A je vám jasné, že: "Jak to má kola, nebo kozy, tak s tím budou brzo problémy...."

Frydex
Příspěvky: 5540
Registrován: 19 pro 2006, 23:37
Bydliště: Ostrava jak Cyp
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Frydex » 05 led 2008, 15:30

Tak jsem dneska provedl výměnu termostatu, a s výsledkem jsem spokojený. Kupoval jsem pro svoji drošku termostat s označením QTH 203K.
Auto jsem nechal po nastartování asi 10 minut na volnoběh a pak jsem to byl projet. Ručka na teploměru se začala hýbat asi po 5ti kilometrech a po deseti kilometrech a bylo zřetelné jak se termostat otevřel. Těsně před hranicí devadasáti stupňů se ručička teploměru zastavila a klesla zhruba na 85 stupňů, kde pak už zůstala.
U mého motoru je docela blbý přístup, takže musela ven baterka a plastový držák na kterém stojí. Pak už to byla hračka. Dva šrouby na deklu termostatu, starý ven a nový tam. V krabičce byly i nějaké těsnění a gumové "o" kroužky, ale jsou pro jiné auta a motory (je to univerzální balení). Nepoužil jsem ani jedno. jen termostat. Těsnění které je na deklu termostatu, drželo jak přilepené, tak jsem ho tam nechal. :wink:
Moje Astrina 1,7DTi
Obrázek Přišel jsem, viděl jsem, zůstal jsem....
A je vám jasné, že: "Jak to má kola, nebo kozy, tak s tím budou brzo problémy...."

Uživatelský avatar
milosh
Administrátor
Příspěvky: 6551
Registrován: 21 led 2006, 13:03
Bydliště: Ústecko
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od milosh » 05 led 2008, 23:02

pane frydex dovolil jsem si hodit obrazek sem na forum, dokud to nekdo nesmaze bude to zde 8)
SLEDUJ MŮJ OPEL YOUTUBE KANÁL ať ti neutečou nová videa, která budou letos pravidelně vycházet

Frydex
Příspěvky: 5540
Registrován: 19 pro 2006, 23:37
Bydliště: Ostrava jak Cyp
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Frydex » 05 led 2008, 23:33

pane frydex.... heh... děláš, jak by mi bylo šedesát.. :D
a s obrázkem jenom dobře.... ať se neztratí... :wink:
Moje Astrina 1,7DTi
Obrázek Přišel jsem, viděl jsem, zůstal jsem....
A je vám jasné, že: "Jak to má kola, nebo kozy, tak s tím budou brzo problémy...."

Uživatelský avatar
Petrik
Příspěvky: 102
Registrován: 04 pro 2006, 16:18
Bydliště: Pelhřimov

Příspěvek od Petrik » 07 led 2008, 20:17

Zdar chlapi, tak jsem v sobotu vyměnil termostat u své "zelená sršéň" a můžu jen doporučit. Teploučko a motůrek si vrní. Výměna v pohodě, jen ten termostat by mohl být levnější :D . Ale snad se mi to zaplatí na benzínu. Mějte se!
Astra G 100 edition, 1.6 16V

Uživatelský avatar
milosh
Administrátor
Příspěvky: 6551
Registrován: 21 led 2006, 13:03
Bydliště: Ústecko
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od milosh » 07 led 2008, 20:35

Vam to vsem netopi? Me zacne auto topit tak po 2-3km jizdy coz je ok ne? ale teplota nejde nikdy vic nez tak tech 85C, tak to je v pohode ne?
SLEDUJ MŮJ OPEL YOUTUBE KANÁL ať ti neutečou nová videa, která budou letos pravidelně vycházet

Frydex
Příspěvky: 5540
Registrován: 19 pro 2006, 23:37
Bydliště: Ostrava jak Cyp
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Frydex » 07 led 2008, 21:06

Topit to začíná hned, a teplota po deseti km je těch 85-90 st, podle toho jak moc topím.
Moje Astrina 1,7DTi
Obrázek Přišel jsem, viděl jsem, zůstal jsem....
A je vám jasné, že: "Jak to má kola, nebo kozy, tak s tím budou brzo problémy...."

Uživatelský avatar
spermin
Příspěvky: 3499
Registrován: 16 led 2007, 09:21
Bydliště: OSTRAVSKO

Příspěvek od spermin » 07 led 2008, 21:09

Frydex píše:Topit to začíná hned, a teplota po deseti km je těch 85-90 st, podle toho jak moc topím.
pokud jsi starý nevyhodil, vem ho na sraz OV. podívám se na to, mám ideu :P :P
spermin = hermin dříve X16XEL EDICE 100
od 15.10.2007- upravený AGR
nyní Civic

Uživatelský avatar
rychlyradim
Příspěvky: 2619
Registrován: 07 čer 2006, 15:30
Bydliště: Jihomoravský kraj - Blansko
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od rychlyradim » 07 led 2008, 21:25

přidávám se k Miloshovi! též topí po 2-3km a teplota více jak 85C ani rána...jen když se stojí samozřejmě...... a autíčko pěkně topí a topí... 8)
je vidět že máme stejné motory (X16XEL)

Uživatelský avatar
spermin
Příspěvky: 3499
Registrován: 16 led 2007, 09:21
Bydliště: OSTRAVSKO

Příspěvek od spermin » 07 led 2008, 21:37

Mi teda po 2 KM začne teprve vlažit, a teplota se začne zvedat cca po7 KM.
Ale drží CCA 87°C 8) A s papírem vpředu drží tak 92°C
spermin = hermin dříve X16XEL EDICE 100
od 15.10.2007- upravený AGR
nyní Civic

Salám
Příspěvky: 1568
Registrován: 26 čer 2006, 14:56
Bydliště: Ostrava

Příspěvek od Salám » 07 led 2008, 21:57

Já nemůžu pochopit jak někdo může do moderního auta, které má chlazení motoru řízeno elektronicky strkat před chladič nějaké papíry jako u Š 120...mimochodem já jsem ani tam ty papíry nestrkal :roll:

jinak se tak přidávám...po 2 km začne pomalu topit a cca po 7 se začne hýbat ručka teploměru

Uživatelský avatar
spermin
Příspěvky: 3499
Registrován: 16 led 2007, 09:21
Bydliště: OSTRAVSKO

Příspěvek od spermin » 07 led 2008, 22:00

to proto, že pojíždím po OV a max 7 km. projeď to při -8 a poznáš rozdíl :!: :!:
spermin = hermin dříve X16XEL EDICE 100
od 15.10.2007- upravený AGR
nyní Civic

Odpovědět