čeština a slovenština v MID

Palubní počítač, Tempomat, automatické nastavení sklonu světlometů, váha vzduchu, navigace, barevný displej
Odpovědět
Okura
Příspěvky: 540
Registrován: 13 dub 2007, 17:01
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Okura » 16 lis 2007, 13:10

no dostal sem se konečně k tomu.
Mám doma pouze TID, a v eeprom obsahu procesoru (HC05b32) je pouze uloženo vyrobní číslo, a nějaké indexy a chyby pro diagnostiku toď vše.
chtělo by to se mrknout do MID musí to být jiné.
nemáte někdo navíc?

Reklama
 

PepaS
Příspěvky: 223
Registrován: 10 říj 2007, 06:36
Bydliště: Lysá nad Labem

Příspěvek od PepaS » 30 lis 2007, 20:03

s tou cestinou do MIDu to vidim dost cerne. Otevrel jsem svuj nove porizeny a je tam nejake mikro od NECu oznacene cisly 6543672095 a 9930Q8004 v SMD pouzdre s cca. 80 piny (QFP). Vedle sedi seriova EEPROM 93C46,ve ktere ale rozhodne nebudou ulozene textove hlasky, na to je ta pamet prilis mala. Otazka je, co je to za mikro... rekl bych, ze to bude neco s interni ROMkou. NECkove dlouhou dobu mikra s FLASH pameti nemeli a tady by to bylo i zbytecne a hlavne drahe
Astra G Caravan Z16XE 2004
http://www.PepaS.cz - opravuji "nesvítící" displeje palubních počítačů MID a až přejdete na Astru-H či Zafiru-B, tak zase pro Vás něco budu mít

Okura
Příspěvky: 540
Registrován: 13 dub 2007, 17:01
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Okura » 01 pro 2007, 10:21

nějak to oni musí dělat v servisu, přečti tu 93c46, ale bude asi v ní jenom číslo a zapisované chyby. pošli mi fotku toho vnitřku mrknu se na ten procak, jestli to není NEC

PepaS
Příspěvky: 223
Registrován: 10 říj 2007, 06:36
Bydliště: Lysá nad Labem

Příspěvek od PepaS » 01 pro 2007, 12:07

uz jsem ho zase zavrel a budu ho vracet, vynachavaji mu sloupce. Mikro od NECu to jiste bude, je to na nem napsane. Pravda, NEC mohl udelat asi cokoli podle prani zakaznika, ale ja to spis vidim na std. mikro z rodiny 78K. NEC pouzivame a opravdu dlouhou dobu meli jen OTP verze, cili neprepisovatelne. V servisu nastavuji pouze index a jazyk, ale vsechny jazykove mutace jiz budou ulozeny v pameti, si mysim. Nebo mas nejake info., ze lze mikro preprogramovat?
Astra G Caravan Z16XE 2004
http://www.PepaS.cz - opravuji "nesvítící" displeje palubních počítačů MID a až přejdete na Astru-H či Zafiru-B, tak zase pro Vás něco budu mít

Okura
Příspěvky: 540
Registrován: 13 dub 2007, 17:01
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Okura » 01 pro 2007, 13:07

no škoda, přesné označení bych potřeboval, určitě to bude NEC 78xxx
nevíš přesné číslo?
uričitě musí mít v sobě EEpromku , když v origo servise mění index a jazyk

PepaS
Příspěvky: 223
Registrován: 10 říj 2007, 06:36
Bydliště: Lysá nad Labem

Příspěvek od PepaS » 01 pro 2007, 14:03

tak jsem ho znova rozhodil. Fotky mas v souboru MID_FOTO.zip na http://leteckaposta.cz/940525924. Ten INDEX a jazykova verze bude ukladan v externi seriove EEPROMe. Dam krk za to, ze texty jsou natvrdo v interni pameti mikra, ktera je urcite neprepisovatelna.
Urcite vis jak identifikovat mikro se znacenim XXX., na http://dieselpower.cz/forum/viewtopic.php?t=18521 jsem se marne snazil poradit, jak preprogramovat neznamy obvod. Mona tam nejdes nejakou inspiraci
Astra G Caravan Z16XE 2004
http://www.PepaS.cz - opravuji "nesvítící" displeje palubních počítačů MID a až přejdete na Astru-H či Zafiru-B, tak zase pro Vás něco budu mít

PepaS
Příspěvky: 223
Registrován: 10 říj 2007, 06:36
Bydliště: Lysá nad Labem

Příspěvek od PepaS » 01 pro 2007, 14:24

i kdyby bylo mikro prepisovatelne, byl by problem s vlastnim prepisem. Na rozdil od citovaneho prispevku na dieselpower si u MIDu myslim, ze by nesel FW menit primo ISP metodou, takze jedine pajet... a je to 80 pinove pouzdro QFP s rozteci bud 0.6mm nebo 0.65mm, takze take zadny med.

A jeste jedna fotka s pro vsechny, kterym MID vynechava sloupce. Omlouvam se za to velke rozliseni, ale je to nutne. Trhaji se spoje mezi plochym kabelem a plosnym spojem... docela by me zajimalo, jak to opravuji??? Roztec spoju bude tak 0.5mm... jedine pres kabel "preletovavat"?? No, doufam, ze ten svuj vymenim

Obrázek
Astra G Caravan Z16XE 2004
http://www.PepaS.cz - opravuji "nesvítící" displeje palubních počítačů MID a až přejdete na Astru-H či Zafiru-B, tak zase pro Vás něco budu mít

Okura
Příspěvky: 540
Registrován: 13 dub 2007, 17:01
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Okura » 01 pro 2007, 14:55

jestli máš možnost tak přečti tu eepromku, mrknem si jí na algoritmus.
jedině najít někoho kdo má cz mid, a vytáhnout kde je uložen jazyk

PepaS
Příspěvky: 223
Registrován: 10 říj 2007, 06:36
Bydliště: Lysá nad Labem

Příspěvek od PepaS » 01 pro 2007, 15:14

ja si myslim, ze v MIDu CZ mutace vubec neni. V CZ prirucce k ASTRE je take povidani kolem pouziti palubniho PC a hlasky jsou citovane v DE (pal. PC) a v EN (kontrola zarovek, atd.). Kdyby v MIDu CZ byla, sla by nastavit stejne jako EN, DE a jine pomoci Techu2. Podivam se do TISu, jestli tam neco nepisi o nastavovani jazykove mutace. Indexy tam popsane jsou, ale jazyk jsem nevidel.
K EEPROM - precist EEPROM bych mohl v praci, ale s kazdym dalsim rozebranim mi odchazi dalsi sloupce :-(. V EEPROM bude pouze cislo odkazujici na nejaky jazyk, zadny algoritmus. Po stisku SET a RESET tlacitek na 3 sekundy se na displeji vypisuje nekolik cisel, jedno z nich je INDEX (typ ECU motoru a velikost kola) a vyznam dalsich neznam, ale urcite tam bude i verze jazyka. Jinak INDEX se da zobrazit i pomoci diagnostiky, vypisuje se na navazani komunikace v radku ECU Ident.
Astra G Caravan Z16XE 2004
http://www.PepaS.cz - opravuji "nesvítící" displeje palubních počítačů MID a až přejdete na Astru-H či Zafiru-B, tak zase pro Vás něco budu mít

Okura
Příspěvky: 540
Registrován: 13 dub 2007, 17:01
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Okura » 01 pro 2007, 15:17

taky se do ní ukládají nalezené chyby. No tak to asi nemá cenu.
mrkni se do toho TISu. jestli tam něco není více

PepaS
Příspěvky: 223
Registrován: 10 říj 2007, 06:36
Bydliště: Lysá nad Labem

Příspěvek od PepaS » 01 pro 2007, 20:47

propracovanost TISu me udivuje!!! Tak jsem se podival na povidani kolem MIDu a je to docela zajimave a mozna i nadejne.
Prvni velice zajimava informace: v ramci diagnostiky muze MID hlasit chybovy kod 52 - Reprogram Program Memory
Popis:
o Test byte in the EEPROM has an incorrect value (EEPROM not programmed)
o The fault is stored directly on recognition.
Effect:
o "F" is displayed in the Info Display and "Program" appears in the first line.
o Board computer functionality of the Info Display is switched off
o Check control functionality of the Info Display is switched off.
Note: After programming successfully the fault memory will be erased automatically.

Ted je otazka, jestli skutecne pisi o pameti programu. Pokud ano, znamena to, ze je pomoci Techu2 mozno menit i program v mikru MIDu! Ted by bylo dobre identifikovat to mikro....

Druha zajimava info.: v MIDu je mozne nastavit celkem osm jazykovych mutaci, jejich seznam ovsem neni uveden. Urcite tam CZ neni, to by s Techem2 museli videt, kdyz bastlirum nastavuji INDEX a vetsinou EN.

Zaver: zjistit typ mikra, zjistit lze-li u MIDu menit program (ne nastaveni, to je jasne), sezobnout obsah programove pameti, najit a poeditovat hlasky, naprogramovat MID. Aby bylo mozne splnit posledni body, bylo by nutne odhalit, jak se pres K-line programuje MID. Vsechny zapisovane programy se do Techu2 nahravaji z TISu a nedokazu si predstavit, jak by slo TISu predhodit upraveny program, ktery by se nasledne nahral do Techu2 a pak do MIDu
Astra G Caravan Z16XE 2004
http://www.PepaS.cz - opravuji "nesvítící" displeje palubních počítačů MID a až přejdete na Astru-H či Zafiru-B, tak zase pro Vás něco budu mít

Okura
Příspěvky: 540
Registrován: 13 dub 2007, 17:01
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Okura » 01 pro 2007, 22:09

mám lepší řešení.
zeptám se jednoho borce v polsku.
Oni to maj zmáknuté více než automobilka sama.

PepaS
Příspěvky: 223
Registrován: 10 říj 2007, 06:36
Bydliště: Lysá nad Labem

Příspěvek od PepaS » 26 pro 2007, 00:22

Tak jsem na tom jeste trosicku zapracoval a tady je resume: MID neni mozne preprogramovat (v TISu se vyjadruji nepresne), takze cestina nebude!

Pouzite mikro je od NECu 78055 s 40kB pameti typu ROM (rok narozeni 1992). Jedina moznost, jak provest jakykoliv zasah do stavajiciho firmwaru, je nahradit zminovaneho starika novejsi FLASH verzi 78F0058, k tomu je ovsem nutne mit obsah puvodni pameti ROM mikra, a to je dost velky problem, ale nikoli neresitelny.... kdybyste nekdo nahodou mel zcela mrtvy MID (potrhany plochy kabel, rozbity LCD displej atd.), mel bych o nej zajem (staci mi jen to mikro)
Astra G Caravan Z16XE 2004
http://www.PepaS.cz - opravuji "nesvítící" displeje palubních počítačů MID a až přejdete na Astru-H či Zafiru-B, tak zase pro Vás něco budu mít

Okura
Příspěvky: 540
Registrován: 13 dub 2007, 17:01
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Okura » 26 pro 2007, 10:07

máš ji vyčtenou?
i tu eepromku? pošli mi dump

PepaS
Příspěvky: 223
Registrován: 10 říj 2007, 06:36
Bydliště: Lysá nad Labem

Příspěvek od PepaS » 26 pro 2007, 20:30

obsah ROMky zatim nemam. Problem je, ze zminovane mikro neumoznuje cteni vnitrni pameti ROM. Mozna to vyrobce umi delat v ramci testu, ale nikde jsem nenasel zadnou zminku, takze jedina mne znama cesta je cteni optickou cestou... uz na tom nejaky cas pracuji, ale mam zatim neprekonatelny problem a to je pristup ke kvalitnimu mikroskopu s motorizovanym posuvem stolku a digi fotoaparatem. Pokud NEC neudelal v adresaci pametove matice nejakou velkou prohazovacku, tak by to teoreticky melo jit, ale k cili chybi jeste moc, moc usili :)

Beru to jako hru - myslim, ze nikdo CZ MID nebude chtit, FLASH verze mikra stoji cca. 450Kc, kdyz pripoctu praci, riziko pozkozeni plocheho kabelu, demontaz MIDu, to se opravdu kvuli nekolika malo textum nevyplati. Pravda, s dumpem by bylo mozne ledacos podnikat, napr. udelat jednoduchou aplikaci, pomoci ktery by si kazdy s obyc. diag. mohl nastavit svuj MID (index, jazyk, korekce prumerne spotreby a velikosti nadrze)... uz jsem o tom uvazoval drive, ale ani jsem nezkousel oslovit servis s Techem2 s tim, ze si odmonitoruji komunikaci mezi MIDem a Techem
Astra G Caravan Z16XE 2004
http://www.PepaS.cz - opravuji "nesvítící" displeje palubních počítačů MID a až přejdete na Astru-H či Zafiru-B, tak zase pro Vás něco budu mít

Odpovědět