ABS - co to dělá?

Co nenajdete na fóru v sekcích Astra G, pravděpodobně to bude zde.
Uživatelský avatar
Sweet
Příspěvky: 155
Registrován: 30 říj 2007, 15:28
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Sweet » 27 lis 2007, 16:46

now. píše:Při akceleraci a prokluzu slyším pouze KOVOVÝ ZVUK,a problikává kontrolka na palubce ASR, nevšim jsem si jestli otáčky motoru klesaj.
Při brzdění se děje: nedošlápnutí brzdy + jako by klepání do pedálu s odporem a KOVOVÝ ZVUK - žádná kontrolka ABS nebliká.
Chápu tedy že to dření kov na kov je normální a dělá vám to taky?

Jo přesně to je ončo.
OPEL ASTRA G Coupé 1,8i 16V r.v. 2005
( PRODÁM )

Reklama
 

OnDr.
Příspěvky: 37
Registrován: 25 říj 2007, 21:07
Bydliště: Neplachovice

Příspěvek od OnDr. » 27 lis 2007, 19:29

Nevím jestli je to tak, ale dozvěděl jsem se že TC je spřaženo s ABS (pokud nemám ASR) takže pokud mi kola zahrabou a sníží se otáčky motoru, je to způsobeno tím že začne fungovat ABS tj přibrzdí kolo které se protáčí, nepřenese sílu na kolo opačné, TC nefunguje tedy jako tzv. uzávěrka diferenciálu. To jen pro zajímavost.
Zafira 1,8 16V X18XE1 teď už s tempomatem, denním svícením, ostřik insignia, tripling

AstraDTI
Příspěvky: 1944
Registrován: 25 čer 2006, 22:48

Příspěvek od AstraDTI » 27 lis 2007, 19:41

No to neni tak uplne pravda, je to ponekud slozitejsi :wink: Snizi se vykon motoru a rychleji otacejici kolo je pribrzdeno. TC tedy v jistem slova smyslu funguje jako elektronicka uzaverka diferencialu. Chce si to ale ujasnit jak takovej diferencial funguje a jak je to s prenosem sily na kola.

Uživatelský avatar
spermin
Příspěvky: 3499
Registrován: 16 led 2007, 09:21
Bydliště: OSTRAVSKO

Příspěvek od spermin » 27 lis 2007, 20:12

pokud přibrzdí protáčející se kolo na stejné otáčky jako druhé tak to je UZÁVĚRKA, ať mechanická nebo elektronická,
v každém případě tam působí mechanické síly, čili si troufám říct MECHANICKÁ UZÁVĚRKA, ale na jiném principu.
již na dobré Ivanově pomstě-ŽIGULOVI znalý řidič použil při prokluzu na sněhu nebo blátě ruční brzdu-předchůdce TRAKCE.
Jestli se sníží výkon motoru mi není známo (max přibržděním ztratí část výkonu), ale toto dělá ASR
spermin = hermin dříve X16XEL EDICE 100
od 15.10.2007- upravený AGR
nyní Civic

AstraDTI
Příspěvky: 1944
Registrován: 25 čer 2006, 22:48

Příspěvek od AstraDTI » 27 lis 2007, 20:21

Jj, TC Plus zaroven ubere vykon a zaroven pribrzdi kolo. Kazdopadne pomuze prenest silu na druhe kolo a to je hlavni.

Mirek MH
Příspěvky: 184
Registrován: 25 led 2007, 00:40
Bydliště: okolo Bolky

Příspěvek od Mirek MH » 27 lis 2007, 21:47

Jestli můžu reagovat,tak dokud mi to jelo,tak při TC mi to nešahalo na plyn,jen přibržďovalo prokluzující kolo a blikala kontrolka,kdežto ESP už do výkonu motoru zasáhne.

AstraDTI
Příspěvky: 1944
Registrován: 25 čer 2006, 22:48

Příspěvek od AstraDTI » 27 lis 2007, 21:55

Tady citace:
Nejvýkonnější zážehové a vznětové motory jsou vybaveny protiprokluzovým systémem TC Plus, který ovládá jak brzdy, tak i točivý moment motoru.
S plynovym pedalem to samozrejme nehejbe :)

Uživatelský avatar
Princ William
Příspěvky: 4074
Registrován: 26 led 2006, 10:50
Bydliště: Domažlicko

Příspěvek od Princ William » 28 lis 2007, 12:09

jeste jedna poznamka TC+ a jen TC je navzajem rozdilene. funguje to podobne ale TC+ to uz ma vice vychytane ale zase bez tlacitka a tim padem, si nenecha do toho kecat. v kazdem pripade souhlas s vyse napsanym prispevkem. pedal se ti nepropada ci neco podobneho jako pri brzdeni s abs na kluzkem povrchu. proste je tam naka dalsi nadrazena funkce ktera vse zajistuje. v celku to na otackach nepoznas nepropadaj se jen proste tak rychle nelezou nahoru jako kdyz akcelerujes na zpevnenem povrchu. je to jen poznat jako by auto drobet cukalo a samo ze i tou kontrolkou.
Opel Astra G, 3DV, edice 100, 2/2000, X18XE1, polarmeerblau, kůže, 109.660 - 198.360 km PRODÁNO

Uživatelský avatar
Defender
Příspěvky: 5792
Registrován: 31 srp 2006, 19:26
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Defender » 28 lis 2007, 14:10

Tak teď jsem z toho srna, před chvílí jsem se rozjižděl ze semaforu na vlhkejch a zablácenejch kostkách do celkem prudkýho kopce. Padla oranžová, dal jsem spojku do záběru a pustil brzdu, zelená, přidal jsem plyn (ale asi moc no) a pomalu pouštěl spojku a v tu chvíli si autí hráblo a začalo poskakovat (ne ze strany na stranu) jako při brždění s ABS, myslel jsem že TC nemám, co vy na to ? :lol:
Mobil : 602318645

Uživatelský avatar
Princ William
Příspěvky: 4074
Registrován: 26 led 2006, 10:50
Bydliště: Domažlicko

Příspěvek od Princ William » 28 lis 2007, 14:25

Defender píše:Tak teď jsem z toho srna, před chvílí jsem se rozjižděl ze semaforu na vlhkejch a zablácenejch kostkách do celkem prudkýho kopce. Padla oranžová, dal jsem spojku do záběru a pustil brzdu, zelená, přidal jsem plyn (ale asi moc no) a pomalu pouštěl spojku a v tu chvíli si autí hráblo a začalo poskakovat (ne ze strany na stranu) jako při brždění s ABS, myslel jsem že TC nemám, co vy na to ? :lol:
to byly ty kostky :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: u benzinu je TC od 1.8 v nizsich motorizacich to nebylo ani za priplatek........ proste to neslo
Opel Astra G, 3DV, edice 100, 2/2000, X18XE1, polarmeerblau, kůže, 109.660 - 198.360 km PRODÁNO

Odpovědět