No, od tesmostatu vede jedna hadice, ta druhá už z chladiče. Tak to je snad v pořádku, né? A máš nějakej problém? Třeba to zmíněný kolísání teploty?duff74 píše:Solik píše:Vadný termostat se dá poznat i tak, že při teplotě motoru pod nějakých 80 stupňů by měla být trubka od termostatu do chladiče relativně studená. Pokud je horká, tak termostat nedovírá a pouští chladící vodu i u studeného motoru do velkého okruhu (tj. přes chladič).
A je možné, že bych to měl opačně? Levou hadici od termostatu mám teplejší, než tu pravou co je níž položená. Topí mi to tak po kilometru a teploměr se hne po 6-7 km a zastaví se těsně pod 90 st.
Termostat
- Reklama
No, že by kolísala nějak teplota to snad ani ne, ale nedávno jsem ještě vlastnil VeBe stejného obsahu a oproti Zafiře byl teploměr znatelně čilejší a motor se zahřál daleko dřív a výsledná teplota byla o něco vyšší. I když jak píšu topí to celkem dobře a rychle. Na ty palubní teploměry asi bůhvíjaké spolehnutí nebude. Není přece možné aby po ujetí 80 km a vypnutí auta na 20 min ukazovala potom teplota téměr nula. Ale zas po nastartování a ujetí pár metrů vyšplhá ručička zpátky. Možná bude kaput to čidlo teploty vody.Ale asi je to u Zafy (Astry) normální. Nevím Zafu mám teprve měsíc.
Opel Zafira 1,8 16V CDX, X18XE1
Já měl před tím golfaIV a tam se těploměr šplhal strašně dlouho, ale potom držel na 90 jako vyšitejch(dokud mi nešel sr´t termostat). Zafiru mám necelí dva měsíce, tady ručka teploměru šla při jízdě z kopce až k nule, tak jsem to nijak neodkládal.
Jinak ty teploměry nejsou nijak přesný, např. u Renaultu ani nemaj očíslování, takže ani nevíš na kolik jezdíš...
Jinak ty teploměry nejsou nijak přesný, např. u Renaultu ani nemaj očíslování, takže ani nevíš na kolik jezdíš...
Naposledy upravil(a) pansuu dne 06 lis 2007, 13:59, celkem upraveno 1 x.
- rychlyradim
- Příspěvky: 2619
- Registrován: 07 čer 2006, 15:30
- Bydliště: Jihomoravský kraj - Blansko
- Kontaktovat uživatele:
no nevím nevím, když startují ráno - je tak -5C tak (topení po nastartování ihned dám na max. tak po 6km motor zahřátej na provozní teplotů...pansuu píše:Taky si myslím, že to není tak strašný, kdyžtak můžeš zkusit dát před chladič kus kartonu a určitě se bude zahřívat rychlejc. Ale na druhou stranu těch 9km je jako prd na ohřátí motoru při ranní zimě.
a žádnou šílenost jako dekl na chladiči nemám...
rychlyradim píše:no nevím nevím, když startují ráno - je tak -5C tak (topení po nastartování ihned dám na max. tak po 6km motor zahřátej na provozní teplotů...pansuu píše:Taky si myslím, že to není tak strašný, kdyžtak můžeš zkusit dát před chladič kus kartonu a určitě se bude zahřívat rychlejc. Ale na druhou stranu těch 9km je jako prd na ohřátí motoru při ranní zimě.
a žádnou šílenost jako dekl na chladiči nemám...
ta šílenost je pochopitelně na zkoušku
Nazdar, ja se jen chci ujistit, ze moje problemy souvisi s termostatem. Auto sice topi, ale neda se ric, ze bych mel tropy. Pri teplotach pod nulou se zahriva i 20 km a pri jizde z kopce bez plynu rucicka teplomeru spadne uplne na nulu. No a nad 80 stupnu mi to taky zrovna moc casto nevyleze, pokud teda nejedu v kolone. Nevim, jestli nebude problem nekde jinde, ale asi ne, ze? Nerad bych totiz dal 1500 za termostat a nic to nevyresilo. Diky za radu
Dvě možnosti zkoušky:
a) Pokud se po nastartování motoru začne zahřívat hadice mezi termostatem a chladičem dříve než stoupne teplota na provozní teplotu (kdy má teprve termostat otvírat a propouštět teplou vodu do chladiče) termostat netěsní (nezavírá).
b) pokud teplota u stojícího auta s natočeným motorem normálně stoupá na provozní teplotu a po rozjetí auta začne klesat dolů pod 90°, kdy se auto chladí náporem vzduchu na chladič, je termostat 100procent špatný.
a) Pokud se po nastartování motoru začne zahřívat hadice mezi termostatem a chladičem dříve než stoupne teplota na provozní teplotu (kdy má teprve termostat otvírat a propouštět teplou vodu do chladiče) termostat netěsní (nezavírá).
b) pokud teplota u stojícího auta s natočeným motorem normálně stoupá na provozní teplotu a po rozjetí auta začne klesat dolů pod 90°, kdy se auto chladí náporem vzduchu na chladič, je termostat 100procent špatný.
Zafira99 1.8 16V Elegance
Presne toto jsem mel, ... asi tak 2 roky ) ... vymena termostatu u opla byla za ca 1500 Kc, ... zmena okamzita, do 5 km je to na 90°C a je jedno, jestli je -5°C nebo +10°C.Mava píše:Nazdar, ja se jen chci ujistit, ze moje problemy souvisi s termostatem. Auto sice topi, ale neda se ric, ze bych mel tropy. Pri teplotach pod nulou se zahriva i 20 km a pri jizde z kopce bez plynu rucicka teplomeru spadne uplne na nulu. No a nad 80 stupnu mi to taky zrovna moc casto nevyleze, pokud teda nejedu v kolone. Nevim, jestli nebude problem nekde jinde, ale asi ne, ze? Nerad bych totiz dal 1500 za termostat a nic to nevyresilo. Diky za radu
Opel Astra G hatchback, r.v. 2001, 5dv., 1,8 16V - 92 kW - Z18E1
- Cidla
- Příspěvky: 1377
- Registrován: 08 srp 2006, 15:31
- Bydliště: kousek od Pardubic
- Kontaktovat uživatele:
Ja měl tyto problémy taky donedávna, minuly týden jsem je také vyřešil ale koupil jsem jen vložku termostatu za 300Kč a je to O.K....nechtělo se mi kupovat celý termostat
moje bývalka :-)
https://www.astra-g.cz/galerie/cidla/
https://www.astra-g.cz/galerie/cidla/
Jo a mozem sa spytat moderatorov, preco zamkli prispevok o termostate na Diesel? Su to sice zdanlivo 2 rovnake temy ale myslim ze priebeh kurenia a zohrievania motora na diesel a benzin je trosku odlisny a predsa je lepsie ked sa to spolu nepletie. A vobec fungoval som vyse roka na VW fore a bolo tam trosku viac prispevkov, ale nepisal moderator v kazdom druhom prispevku vetu: " TOTO SA TU UZ PREBERALO, HLADAJ, ZAMYKAM" ved je to smiesne...za chvilu tu bude vsetko zamknute a vsetci budeme uz len pozerat lebo uz to tu vsetko kdesi bolo preberane... A teraz mi povedzte, ze sa mylim....!!
NemylisChavron píše:Jo a mozem sa spytat moderatorov, preco zamkli prispevok o termostate na Diesel? Su to sice zdanlivo 2 rovnake temy ale myslim ze priebeh kurenia a zohrievania motora na diesel a benzin je trosku odlisny a predsa je lepsie ked sa to spolu nepletie. A vobec fungoval som vyse roka na VW fore a bolo tam trosku viac prispevkov, ale nepisal moderator v kazdom druhom prispevku vetu: " TOTO SA TU UZ PREBERALO, HLADAJ, ZAMYKAM" ved je to smiesne...za chvilu tu bude vsetko zamknute a vsetci budeme uz len pozerat lebo uz to tu vsetko kdesi bolo preberane... A teraz mi povedzte, ze sa mylim....!!
Opel Astra Caravan 2.0 DI (X20DTL) 16V/60 kW
(10/1998)
(10/1998)