Pár otázok začiatočníka

Pokud se váš dotaz nehodí do žádné sekce pište jej sem.
Uživatelský avatar
depe
Příspěvky: 11
Registrován: 22 črc 2007, 11:56
Bydliště: Trnava

Pár otázok začiatočníka

Příspěvek od depe » 22 črc 2007, 12:18

Ahojte,
kúpil som 3,5 ročnú Astru Caravan a ide z môjho pohľadu veľmi dobre.
Rád by som sa ale spýtal na pár vecí (som ozaj začiatočník a doteraz som sa trápil so Š105L...):
- keď mám vypnuté zapalovanie a nie je teda funkčný posilovač riadenia, nedokážem v podstate ani kúsok otočiť kolami (zámok je samozrejme odomknutý), je to normálne?
- keď idem po poľnej ceste a napr. pravým predným kolom nabehnem na malý kopček, ťahá mi okamžite dosť intenzívne volant doľava, je to normálne?
- keď vytiahnem kľúč zapaľovania zo skrinky, svetlá su zhasnuté, dvere zatvorené, aj tak mi vyhráva taký trojitý tón. Je rozdielny ako v prípade otvorenia dverí s kľúčom v zapaľovaní, alebo pri zapnutých svetlách. Čo je to za tón? Neexistuje nejaká "tabuľka" oznamovacích alebo výstražných tónov?
- aby mi hralo rádio (nie originál, je to SONY), musím mať kľúč min v polohe 1. Keď ale teraz chcem mať otvorené vodičove dvere, sústavne to píska. Nie je na to nejaká finta, ako to odstrániť? Pískanie ustane, keď otočím kľúč do polohy 2, ale to je už zapnuté zapaľovanie. Je možné nechať dlhšiu dobu zapnuté zaľovanie pri vypnutom motore?
Vďaka za odpovede, teším sa na čítanie celého fóra.
d.

Reklama
 

Uživatelský avatar
green
Příspěvky: 432
Registrován: 27 kvě 2007, 20:19
Bydliště: Štatl, Velká Morava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od green » 22 črc 2007, 18:32

Poradím ti jen s prvním problémkem. Je to normální, když posilovač nejede, kolama neotočíš...
"je lepší ztratit na silnici vteřinu, než ve vteřině život"
Opel Astra G, caravan, 1,6 16V, 74kW, 1998
na důchod: (o\_/o)
https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic. ... 4032#84032

Uživatelský avatar
Hribek
Příspěvky: 1595
Registrován: 14 dub 2007, 19:00
Bydliště: Moravské Slovácko
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Hribek » 22 črc 2007, 20:12

-co se tyče toho posledniho problemu tak aspon u mne to funguje tak ze pokud dojedu, zhasnu motor, otevru dvere - začne pískání. Ale staci udelat to ze klic vytahnu, znovu zasunu a otocim do polohy 1. Potom uz nic nepiska a radio hraje. I kdyz me teda jde zapnout i bez kličků.

Uživatelský avatar
Harmitsch
Příspěvky: 63
Registrován: 28 kvě 2007, 15:49
Bydliště: podhůří Šumavy
Kontaktovat uživatele:

Re: Pár otázok začiatočníka

Příspěvek od Harmitsch » 02 srp 2007, 08:30

depe píše: Keď ale teraz chcem mať otvorené vodičove dvere, sústavne to píska. Nie je na to nejaká finta, ako to odstrániť? Pískanie ustane, keď otočím kľúč do polohy 2, ale to je už zapnuté zapaľovanie.
to pískáni je "ochrana" před tím, abys náhodou nezapomněl klíček v autě a neodešel jsi pryč (s postupujícím stářím na člověka leze skleróza víc a víc :lol: :lol: ). Taky jsem to hledal na fóru a nejde to vypnout
Astra Classic II 1,6 XEP (Z16XEP) + klima + computer + tempomat + VDO dayton 2304 (data na EDI)
Harmitschova Astřička - gallery

Ivorty
Příspěvky: 51
Registrován: 20 zář 2007, 21:23
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Ivorty » 23 zář 2007, 19:55

s radiem ti pomuzem rad jde o to pokud to není original jak pises tak ten kdo to montoval to napojil klasicky na 30(staly proud pro stanice a pro pamet a na 15(to je to klicek v zapalovaní.. je to tak udelane z duvodu toho aby jsi kdyzodchazis nezapomel vypnout radio a oéno ti nevybilo baterku tak se to po vytazeni klicku radio vypne. aby sji mohl mit radio zaple bez klicku v zapalovani musis spojit tu 15 s tou 30

pokud jsi amater dej sem navod zapojení a ja ti nakreslím jak to ma byt zapojene
Opel astra 1.6 16V R.V 2003,Klima, Okna Na DO, radio VDO Dayton 2304 Mp3. životní láska:)

HZS ČD JPO Přerov: "Chodíme tam, odkud jiní utíkají"

Uživatelský avatar
sovicka
Příspěvky: 719
Registrován: 01 bře 2007, 19:55
Bydliště: Prágl / HK
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od sovicka » 24 zář 2007, 14:07

měl jsem naprosto stejný problém s rádiem Sony - pokud máš k němu manuál, vyndej ho a napoj to dle zapojení pro auta která nemají ACC (to je ta blbost že vypnou napájení když vyndáš klíče)

viz např. můj manuál k rádiu - měl jsem to podle bodu A, po přepojení dle bodu C je to v pohodě - jen musíš rádio vypínat manuálně (ale zase ho můžeš nechat hrát kdy chceš i bez klíčku)

Obrázek

...jinak o tabulce výstražných tónů nic nevím - a co se týče citlivosti na kopečky/díry, nebral bych to jako nevýhodu - alespoň máš kontrolu nad koly a naučíš se volant držet správně aby ti neuletěl ;)
Astra G sportive r.v. 99, 3dv, X18XE1 (jezdí i pod 6l/100km!), polarmeerblau, pár vychytávek, žádný tuzing... - a najdete jí tady: https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.p ... 821#120821

Uživatelský avatar
depe
Příspěvky: 11
Registrován: 22 črc 2007, 11:56
Bydliště: Trnava

Příspěvek od depe » 25 zář 2007, 12:29

Vďaka všetkým za odpovede.

S tými zvukmi sa už nebudem zaoberať, v princípe je to iba signalizácia zapnutých svetiel a prípadne stav, kedy som vytiahol kľúč zapalovania a nevybral panel rádia a ešte vsunutý kľúč a otvorené vodičove dvere.

Na konektore rádia som odpojil ten prívod 15 a dal tam ten s trvalým napätím, teda prívod 30 (čo je vlastne to zapojenie C) a už je všetko OK.
Ešte raz vďaka.
d.

Uživatelský avatar
spermin
Příspěvky: 3499
Registrován: 16 led 2007, 09:21
Bydliště: OSTRAVSKO

Re: Pár otázok začiatočníka

Příspěvek od spermin » 25 zář 2007, 17:20

depe píše: - keď idem po poľnej ceste a napr. pravým predným kolom nabehnem na malý kopček, ťahá mi okamžite dosť intenzívne volant doľava, je to normálne?
Nepíšeš co máš za motor, ale pravděpodobně to dělá zapnutá trakce. Dělá Ti to i naopak?
Obvykle to dělá, že vůz má přední náhon, a kolo je zatížené, opačné odlehčené, proto táhne.
spermin = hermin dříve X16XEL EDICE 100
od 15.10.2007- upravený AGR
nyní Civic

Uživatelský avatar
rychlyradim
Příspěvky: 2619
Registrován: 07 čer 2006, 15:30
Bydliště: Jihomoravský kraj - Blansko
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od rychlyradim » 25 zář 2007, 18:06

green píše:Poradím ti jen s prvním problémkem. Je to normální, když posilovač nejede, kolama neotočíš...
divný já jsem točil volantem zrovna dnes když jsem potřeboval auto požduchnout... :roll: podotýkám bez zapnutého motoru...a samo že byl klíček na první polože....

Uživatelský avatar
spermin
Příspěvky: 3499
Registrován: 16 led 2007, 09:21
Bydliště: OSTRAVSKO

Příspěvek od spermin » 25 zář 2007, 18:31

rychlyradim píše: divný já jsem točil volantem zrovna dnes když jsem potřeboval auto požduchnout... :roll: podotýkám bez zapnutého motoru...a samo že byl klíček na první polože....
A nemáš ruce jako RUSKÝ tankista za 2 světové?
spermin = hermin dříve X16XEL EDICE 100
od 15.10.2007- upravený AGR
nyní Civic

Uživatelský avatar
veski
Příspěvky: 220
Registrován: 05 kvě 2007, 10:28
Bydliště: Ostrava

Příspěvek od veski » 25 zář 2007, 20:13

Taky dokážu točit koly při vypnutém motoru. Ale je to obrovský rozdíl. Volant jde dóóóst z tuha.
PS: Tankista nejsem :lol:
9/99, 1.6 16V (X16XEL), Caravan, Edice 100

Uživatelský avatar
spermin
Příspěvky: 3499
Registrován: 16 led 2007, 09:21
Bydliště: OSTRAVSKO

Příspěvek od spermin » 25 zář 2007, 20:49

veski píše:Taky dokážu točit koly při vypnutém motoru. Ale je to obrovský rozdíl. Volant jde dóóóst z tuha.
PS: Tankista nejsem :lol:
Kdybys tak jezdil porád, tak bys je po cca 100 Km jako tankista měl. :P
PS: to dóóóst zdůrazňuji.
spermin = hermin dříve X16XEL EDICE 100
od 15.10.2007- upravený AGR
nyní Civic

Uživatelský avatar
rychlyradim
Příspěvky: 2619
Registrován: 07 čer 2006, 15:30
Bydliště: Jihomoravský kraj - Blansko
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od rychlyradim » 26 zář 2007, 11:05

for SPERMIN: tak jen pro pořádek.....je zde psáno že s těmi koly vůbec neotočí.....takže odpověď je na místě..a zas tak extra těžko to nejde....to by si pak museli stěžovat všichni třeba u felicii že to jde ztuha když to nemá servo... :wink: (sice nějaký rozdíl ve váze je ale ne zas takový)

PS: zkus zaposilovat :lol:

Uživatelský avatar
Oťas
Příspěvky: 870
Registrován: 22 led 2006, 18:31
Bydliště: Ústí nad Labem
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Oťas » 26 zář 2007, 11:16

rychlyradim píše:to by si pak museli stěžovat všichni třeba u felicii že to jde ztuha když to nemá servo... :wink: (sice nějaký rozdíl ve váze je ale ne zas takový
To je trošku jinak.... auto který nemá servo jde otáčet volantem ohodně líp, než se servem, které není funkční.
Astra G hatchback, r.v.2000, Z16XE, klima, ABS, zaslepen EGR. 4x airbag, nyní čočky (xenony).odvětrání motoru zvlášť do nádoby,po uzamčení automatické zavření oken,rádio VDO Dayton CD 2304 MP3 4x50W
Astra H 1.9 CDTI 88kW ..... chip na 104,3kW

Uživatelský avatar
spermin
Příspěvky: 3499
Registrován: 16 led 2007, 09:21
Bydliště: OSTRAVSKO

Příspěvek od spermin » 26 zář 2007, 15:37

rychlyradim píše:for SPERMIN: si pak museli stěžovat všichni
PS: zkus zaposilovat :lol:
No jo, ja když stojím, tak mám velký problém otočit volantem, pokud chci točit, musím káru rozhoupat.
-(pro pořádek-vypnutý motor)
:P Posilování je taky řešení. :P
spermin = hermin dříve X16XEL EDICE 100
od 15.10.2007- upravený AGR
nyní Civic

Odpovědět