cukání motoru podruhé 1.8 16v
ahoj všichni kdo máte stejný problém s motorem jako já, včera jsem se byl zase ptát v servisu co a jak pokročili v opravě, můžu vám s klidným svědomím říct, že nikam, a navíc jsem se dověděl, že je auto odvezeno k nějakému elektrikáři , prej to není najednou mechanická závada , ale elektronická! jsem z toho hodně rozčarovaný, ba až zděšený co s tím autem dělají! když jsem jim auto předával k opravě, tak tvrdili, že je to prkotina, že to hodí na osciloskop a hned se bude vědět čím to je, jenže jsem se dověděl, že první co udělali bylo, odmontovali přívodní rampu k vstřikovačům, vstřikivače prej nechali vyčistit na ultrazvuku, o čemž silně pochybuju a přívodní rampu, na tu se ani nepodívali jestli náhodou není ucpaná!
když jsem jim auto předával, tak jsem jim řekl jak postupovat:
1)zjistit jaký tlak dává čerpadlo
2)vymontovat svíčka a zjistit zda vůbec hází jiskru
3)pokud by svíčky neházely jiskru,tak vyzkoušet jiný zapalovací modul (lištu) a nové svíčky, prohlédnout všechny konektory, jestli jsou dobře zasunuté, t.j. není-li některý vypadnutý, ale to jsem kontroloval už já
4)ještě zkusit vyčistit škrtící klapku sání (pole mne je klapka OK)
5)vyčistit EGR (AGR) a zkontrolovat pohyb uzavírání (vysouvání)
6)projít hadice podtlaku zdali není některé prasklá nebo dobře netěsní, nebo je ucpaná
7)když by tyto úkony nepomohly, tak se teprve podívat a (proměřit) prověřit lambda sondy
8)ještě by bylo vhodné udělat před lambdama na imobilizér, no konečně klidně i před bodem 4)
9)odmontovat katalyzátor a nastartovat bez něj, tohle jde udělat hned po kontrole svíček!
Jenže nic neudělali systematicky jak jsem doporučil a mám dojem, že tomu vůbec nerozumí, když mě tvrdí, že vzduch ze škrtící klapky jde do vstřikovacích trysek!! a ty prej byly znečistěné! netvrdím, že to není možné, ale já jezdím více než 1/2 roku na OMV a Shell V-Power 4 měsíce, je taky možné, že se nějak ucpal přívod paliva a čerpadlo nedává takový tlak 0,76 bar, jenže to mohli zjistit dříve, kyž to tak sleduji, tak mám čím dál větší podezření, že nemají o opravách aut ani páru, jak se má postupovat, ve skutečnosti je ten postup shodný s jakýmkoliv autem bez elektroniky.
když jsem jim auto předával, tak jsem jim řekl jak postupovat:
1)zjistit jaký tlak dává čerpadlo
2)vymontovat svíčka a zjistit zda vůbec hází jiskru
3)pokud by svíčky neházely jiskru,tak vyzkoušet jiný zapalovací modul (lištu) a nové svíčky, prohlédnout všechny konektory, jestli jsou dobře zasunuté, t.j. není-li některý vypadnutý, ale to jsem kontroloval už já
4)ještě zkusit vyčistit škrtící klapku sání (pole mne je klapka OK)
5)vyčistit EGR (AGR) a zkontrolovat pohyb uzavírání (vysouvání)
6)projít hadice podtlaku zdali není některé prasklá nebo dobře netěsní, nebo je ucpaná
7)když by tyto úkony nepomohly, tak se teprve podívat a (proměřit) prověřit lambda sondy
8)ještě by bylo vhodné udělat před lambdama na imobilizér, no konečně klidně i před bodem 4)
9)odmontovat katalyzátor a nastartovat bez něj, tohle jde udělat hned po kontrole svíček!
Jenže nic neudělali systematicky jak jsem doporučil a mám dojem, že tomu vůbec nerozumí, když mě tvrdí, že vzduch ze škrtící klapky jde do vstřikovacích trysek!! a ty prej byly znečistěné! netvrdím, že to není možné, ale já jezdím více než 1/2 roku na OMV a Shell V-Power 4 měsíce, je taky možné, že se nějak ucpal přívod paliva a čerpadlo nedává takový tlak 0,76 bar, jenže to mohli zjistit dříve, kyž to tak sleduji, tak mám čím dál větší podezření, že nemají o opravách aut ani páru, jak se má postupovat, ve skutečnosti je ten postup shodný s jakýmkoliv autem bez elektroniky.
Naposledy upravil(a) Oliver dne 09 dub 2007, 17:08, celkem upraveno 1 x.
- Reklama
No mně než přišel autodiagnostik na to, že je vadná váha vzduchu, tak mu to taky trvalo asi týden. Napřed zjistil vadnou lambdu, chvíli trvalo než ji dodali, potom čistil AGR a ve finále hlavní závada byla ve váze vzduchu. Ale on neměl k dispozici náhradní díly na vyzkoušení, takže všechno musel oměřit a být si tím jist, než něco objednat a pak se s tím nechat vyfotit. Nevěřil jsem tomu, že je to váha, protože to dělalo, jen za určitých podmínek, po zahřátí auto jelo úplně bez problémů. Ale od té doby už se to neprojevilo - asi 500 km.
ahoj, nevím jaký máš motor, a já zase nevím jestli u mého motoru váha vzduchu je a hlavně nevím kde ji hledatUrbis píše:No mně než přišel autodiagnostik na to, že je vadná váha vzduchu, tak mu to taky trvalo asi týden. Napřed zjistil vadnou lambdu, chvíli trvalo než ji dodali, potom čistil AGR a ve finále hlavní závada byla ve váze vzduchu. Ale on neměl k dispozici náhradní díly na vyzkoušení, takže všechno musel oměřit a být si tím jist, než něco objednat a pak se s tím nechat vyfotit. Nevěřil jsem tomu, že je to váha, protože to dělalo, jen za určitých podmínek, po zahřátí auto jelo úplně bez problémů. Ale od té doby už se to neprojevilo - asi 500 km.
tak nevím ale mám velice silné pochybnosti, že ti pánové v servisu si s tím něví rady, dneska ráno tak zajdu a pokud to nebude v pořádku,m tak auto beru pryč a buďto opravím sám, sice nevím úplně přesně jak, ale mpůjdu na to od lesa, jak se říká, všecho si projdu součástku po součástce a věřím, že na to přídu, pokud ne, tak jedine servis Opel, ať už to bude stát kolik tolik, ale budu mít 100% jistotu, že oni to opraví, a cena už mně i tak mě to nějak nezajímá, aby v servisu kde, mají veškeré technické pomůcky a nejsou schopní přijít na to čím ta závada je, tak to fakt zavezu do opla, není možný, aby za týden nenašli tu závadu, po dnešku si myslím, že je to imobilizér, jinak nevidím žádnou jinou chybu, snad možná i lambda a snímač otáček,no jednou jsem taky dával auto do servisu, taky mi bylo sděleno, žena druhý den to bude, napřed se vymloval, že to ještě není, ale když jsem tam přišel, tak jsem byl na infark! auto bylo nabourané, kratší o půl metru, tak si myslí,, že to tentokrát budeto samé! snad se jim to i povedlo dát do provozu a při zkušební jízděto auto zkrátil o půl metru! prostě se vysekal, no naštěstí to opravil a olatit jsem neplatil vůbec nic, jen jsem měl potíže při prodeji, holt nabourané auto a je to hned 10 000,- Kč mínus!
tak pánové! a už je to vyřešené! katalyzátor udělal pápá !
je to zatím nouzově opraveno, ale potřebuju sehnat nějaký starší funkční, včera jsem hledal všude možně a nenašel jsem na moje auto nic, katalyzátor je totiž v jedné kopě se sběrným výfukovým potrubím a pasuje to i z motoru Z16XE, je to úplně stejný typ
pokud někdo máte tento katalyzátor k mání, tak bych ho koupil.
je to zatím nouzově opraveno, ale potřebuju sehnat nějaký starší funkční, včera jsem hledal všude možně a nenašel jsem na moje auto nic, katalyzátor je totiž v jedné kopě se sběrným výfukovým potrubím a pasuje to i z motoru Z16XE, je to úplně stejný typ
pokud někdo máte tento katalyzátor k mání, tak bych ho koupil.
Naposledy upravil(a) Oliver dne 07 dub 2007, 13:42, celkem upraveno 1 x.
- Red_Dragon
- Příspěvky: 40
- Registrován: 31 kvě 2007, 13:19
- Bydliště: kousek od Hořovic
- Kontaktovat uživatele:
Zdravim, mám problém při studených startech. Musím nechat motor trochu ohřát. Jinak se s tím nedá rozjet. Donedávna to jen silně cukalo, ale teď už to nemá ani sílu a skoro vůbec to nereaguje na plyn. Když to nechám 2 min, tak se v poho rozjedu. Občas to taky škube ve vysokých otáčkách. Už nevím co stím. Vyměnil jsem: vzduchový filtr, palivový filtr, svíčky, lambda sondu před katem. Diagnostika ukazuje P0170 Fuel Trim (rozladění paliva). Když to vymažu, tak po nějakém čase se objeví zase a rozvsvítí kontrolku motoru. Jezdím kratší trasy za 8,2l/100km. Najeto 130 000.
Měl jsem možnost zkusit jinou zapalovací lištu, ale to byl motor teplej. Zdálo se to lepší, ale mohl to být je dojem.
Předem říkám, že tenhle motor Z18XE EGR ventil nebo krokáč nemá bo jsem je nenašel a ve schematu neviděl. Nemůže to být kat? I když ohřáté jezdí až na to občasné cukání normálně.
Měl jsem možnost zkusit jinou zapalovací lištu, ale to byl motor teplej. Zdálo se to lepší, ale mohl to být je dojem.
Předem říkám, že tenhle motor Z18XE EGR ventil nebo krokáč nemá bo jsem je nenašel a ve schematu neviděl. Nemůže to být kat? I když ohřáté jezdí až na to občasné cukání normálně.
Astra G 5dv, 1.8 16V Z18XE, r.v.2002
no, mě to dělalo ze začátku to samé, jenom chybu to hlásilo, "nezapálení směsy na prvním válci" a pak šel kat do háje!! náhradu jsem nesehnal, tak jsem tam dal univerzální, ale není to asi úplně to stejný, stále se mi při cca 2500 - 2700 RPM stává, že motor cuká, prej to může být taky potenciometr na klapce, tomu bych i věřil, protože pokud jsou otáčky pod touto hranicí nebo nad touto hranicí, tak motor šlape OK, jo ještě jsem si myslel, že to můžou být svíčky, tak jsem dal nové, na starých bylo najeto cca 23 000km, tj. ještě do konce životnosti (výměny) necelých 40 000km, tak se musím ještě podívat na ten poťák, jenže nemám šajnu jak se to rozdělává, pokud někdo víte, tak dejte vědět, předem díky.
a ještě jedna věc, vzpomněl jsem si, že za vlnovcem mám dírku v potrubí, i to by mohlo dělat paseku, tak nejdříve zavařím to potrubí a pak se pustím do dalších experimentů, snad na to přijdu, kde je ta chyba.
a ještě jedna věc, vzpomněl jsem si, že za vlnovcem mám dírku v potrubí, i to by mohlo dělat paseku, tak nejdříve zavařím to potrubí a pak se pustím do dalších experimentů, snad na to přijdu, kde je ta chyba.
- Red_Dragon
- Příspěvky: 40
- Registrován: 31 kvě 2007, 13:19
- Bydliště: kousek od Hořovic
- Kontaktovat uživatele:
- Red_Dragon
- Příspěvky: 40
- Registrován: 31 kvě 2007, 13:19
- Bydliště: kousek od Hořovic
- Kontaktovat uživatele:
Zdravim lidi, tak problem zda se nalezen. Dnes odpoledne jsem mel moznost poradne zkusit jinou vahu z VeBe. Autu se po nastartovani jen mirne zhouply otacky a pak uz drzely. V nizkych ot. to necukalo a tahlo plynule od spoda. Proste jelo jako vymeneny. Take napeti na prvni lambde kmitalo jak ma.
Tzn. ze zitra jdu schanet vahu
PS: byl jsem i v Opel servise na Příbramy a tam mi řekli po 3h že nic nenašli
Tzn. ze zitra jdu schanet vahu
PS: byl jsem i v Opel servise na Příbramy a tam mi řekli po 3h že nic nenašli
Astra G 5dv, 1.8 16V Z18XE, r.v.2002
Zkus zavolat viz.odkaz - je to solidní chlápek, váhu určitě sežene.Red_Dragon píše:Zdravim lidi, tak problem zda se nalezen. Dnes odpoledne jsem mel moznost poradne zkusit jinou vahu z VeBe. Autu se po nastartovani jen mirne zhouply otacky a pak uz drzely. V nizkych ot. to necukalo a tahlo plynule od spoda. Proste jelo jako vymeneny. Take napeti na prvni lambde kmitalo jak ma.
Tzn. ze zitra jdu schanet vahu
PS: byl jsem i v Opel servise na Příbramy a tam mi řekli po 3h že nic nenašli
http://www.opelcentrum.cz/inshop/script ... sp?first=1
Pak dej vědět jak jsi pochodil.
=== Astra-G Caravan 1.8 16V ´99 ===