Vynechávající řádky displej
Hm tak mám částečnej úspěch... při opravě figurovala hromada lihu (čištění) a vodivej lak - ty pásky na tom celkem drží...
Stále má ale jeden sloupec nižší intenzitu... svítí ale málo... viz foto (foceno po tmě mobilem takže hnus kvalita)
Nevíte někdo jak si tu potvoru rozsvítit mimo auto - všechny body abych s tím nemusel pořád běhat k autu?
Stále má ale jeden sloupec nižší intenzitu... svítí ale málo... viz foto (foceno po tmě mobilem takže hnus kvalita)
Nevíte někdo jak si tu potvoru rozsvítit mimo auto - všechny body abych s tím nemusel pořád běhat k autu?
Astra G 1,6 16V Comfort, r.v.2001, Z16XE
- Reklama
až budeš brát objednávky, tak se hlásím jako první
vypadá parádně
vypadá parádně
Astra G sportive r.v. 99, 3dv, X18XE1 (jezdí i pod 6l/100km!), polarmeerblau, pár vychytávek, žádný tuzing... - a najdete jí tady: https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.p ... 821#120821
taky bych ho potřeboval vyčistit.
Hopla hopla hopla koupil jsem si OPLA Astra G 1.8 85kw Sport
Moje ASTRA
Moje ASTRA
jaky je postup opravy?? už sem to měl rozebrany když tam trošku přimáčknu ten spoj tak to fachá dobře. stačí to jen opatrně olepit,odmastit a přilepit pomocí toho vodivího laku?? Koukal jsem že tam jsou i značky jak to má byt nalepený Nebo tam je i jiná finta???
Hopla hopla hopla koupil jsem si OPLA Astra G 1.8 85kw Sport
Moje ASTRA
Moje ASTRA
MID
Přijímám objednávky na opravu vynechávajících bodů, TID i MID za 1000, rok záruka, v případě neúspěchu nic a vracím zpět. Předání poštou, nebo osobně okr. Most Doba: do týdne email: david.444@atlas.cz
Opel Astra Caravan 2.0 DI
-
- Příspěvky: 110
- Registrován: 31 říj 2006, 21:15
- Bydliště: Praha 4 / Praha Radotín
- Kontaktovat uživatele:
MID
Ahoj, dle mého to opravit nejde, celé jsme to rozdělal a vyčistil problém je mezi spojem displaye a převodníku ten je ale napařovanej nikoliv pájenej na fólii s vodivými linkami a tam není o opravit.
Ovčem cena u Opela 14.000 mě dostala, obvolal jsme všechny vrakáče co jsou v ČR a jeden jedinej na kladně ho měl, když jsem tam přijel a zapojil ho tak mu nešlo ještě víc bodů než mě. Tak jsem dal všude poptávku že když s ejim objeví tak ho do 3000 beru za 2 měsíce se nikdo neozval tak jsem je obvolal znovu a nikde nic.
Je to va haji /
Ovčem cena u Opela 14.000 mě dostala, obvolal jsme všechny vrakáče co jsou v ČR a jeden jedinej na kladně ho měl, když jsem tam přijel a zapojil ho tak mu nešlo ještě víc bodů než mě. Tak jsem dal všude poptávku že když s ejim objeví tak ho do 3000 beru za 2 měsíce se nikdo neozval tak jsem je obvolal znovu a nikde nic.
Je to va haji /
Re: MID
mel jsem rozebrane dva MIDy, jeden funkcni s vynechavajicimi sloupci a jeden zdevastovany. Na tom funkcnim stacilo pritlacit plochy kabel od LCD displeje jdouci na hlavni plosny spoj, resp. plosny spoj LCD radice a razem sloupce ozivaly a zase umiraly. Na mrtvem MIDu se zcela utrzenym kabelem bylo videt, ze byl pajeny. Takze by melo jit "opravit" prepajenim. Postup opravy je popsany na http://www.opel-problemforum.de/f65-faq ... tra-b.html. Kvuli obrazkum se musis zaregistrovat.Sintom píše:Ahoj, dle mého to opravit nejde, celé jsme to rozdělal a vyčistil problém je mezi spojem displaye a převodníku ten je ale napařovanej nikoliv pájenej na fólii s vodivými linkami a tam není o opravit.
Tady je foto pripojeni plocheho kabelu k plosnemu spoji LCD radice. Vazne by me zajimalo, jak je mozne opravovat vodivym lakem? Roztec mezi vodici je cca. 0,5mm! Vodivym lakem jsem kdysi opravoval plochy kabel od klavesnice pocitace ATARI 800XE, jenze to byly kopyta. Na MIDU se ovsem dle mych skromnych zkusenosti netrhaji spoje v kabelu, ale praskaji pajene spoje mezi plosnym spojem a kabelem. Do opravy jsem se z padnych duvodu jeste nepustil...
Astra G Caravan Z16XE 2004
http://www.PepaS.cz - opravuji "nesvítící" displeje palubních počítačů MID a až přejdete na Astru-H či Zafiru-B, tak zase pro Vás něco budu mít
http://www.PepaS.cz - opravuji "nesvítící" displeje palubních počítačů MID a až přejdete na Astru-H či Zafiru-B, tak zase pro Vás něco budu mít
PepoS roztec mezi vodici je cca. 0,25mm!! - hodí se lupa. Pepo jestli máš MID s odteženou páskou tak si to na něm můžeš zkusit. Není nic ztraceno.
Překopíruji sem pro všechny emeil co jsem radil Sintom-ovy
Ahoj Tome,
musíš mít odvahu, chyba je na spoji mezi plochým páskem a tím převodníkem.
To prohřátí spojů mezi převodníkem a hlavní deskou MIDu ti nepomůže a jestli si to
nedělal nějakou trafopáječkou o čem pochybuji,( podle toho co píšeš nejsi žádný nemehlo
), tak jsi tím nic nepokazil. To když to přitlačíš ti nepomůže, protože jde o to
že ten spoj je za ta léta pravděpodobně zaoxidovaný nebo mezi ten napařený spoj a
převodník naleze teplem v létě to lepidlo kterým je to přilepené. Pásku na straně
displeje ale v žádným případě neodtrhávej to by byl asi problém. Pásku musíš opatrně
odlepit od převodníku. Pak nastoupí líh, vyčistit kontakty na převodníku. Vyčistit
opatrně tu pásku, nebát se lihem, případně i gumou na gumování. Pozor sleze ti lepidlo
co tam ještě zůstalo a i ta taková béžová barva. Napařené spoje tam zůstanou i když
vypadají že skoro slezli dolu tak tam jsou. Já musel i pásku o 2mm zkrátit, to ale
nemusíš (uvidíš jak to bude vypadat). Odstřihnout musíš případně i fólii která kryje
napařený spoj. Pak použij normální, nejlépe průhlednou lepící pásku a tou zafixuj
pásku k převodníku, já použil lupu aby to bylo na správném místě. A teď jde o to
přimáčknout po celé ploše ten spoj něčím pružným. Já použil takové staré pěnové linoleum
cca 3mm. Z něj ustřihneš proužek (respektive dva) asi 3mm široký, dlouhý asi 5cm,
to si musíš změřit. Teď se podívej na převodník a hlavní tištěný spoj, jsou tam po
stranách dvě dírky 2mm silné, ty použiješ. Jestli jsi někdy měl rozebrané PC tak
jsi určitě viděl kovové záslepky karet PCI nebo ISA které mají takový prolis (pozor
jsou i bez prolisu) který celou záslepku zpevňuje. Sežeň si takovou záslepku, nebo
si musíš poradit jinak(musí to být dostatečně tuhý aby se to na 5cm neprohýbalo),
zkrátíš ji asi na 5cm (nutno změřit jako ty pásky), označit na ní ty dirky tak aby
po přilepení pásek na obě strany plíšku doléhala jedna strana na spoj páska převodník.
Pak vyvrtat dírky 1,5mm rovým vrtákem a vyříznout 2mm závity.Pasky jsem přilepíš
třeba oboustranou lepící páskou, nebo normálně (mě přišlo jednoduché použít tu pásku)
tak aby prolis byl směrem nahoru a prohlubeň směrem k čipu převodníku. Pak už jen
dva šroubky 2mm asi 1cm dlouhé a plastovou podloštičku aby se ti to nevyzkratovalo
a dvě matičky na zajištění nebo místo matičky kapku barvy. Přitáhnout to musíš opatrně,
pak rozsvítit a přitahovat po obouch stranách tak aby ti svítily znaky tak jak mají,
když to přitáhneš málo tak body některých znaků vynechávají a když moc tak zase svítí
vše. Jestli si na to netroufáš
jsem k dispozici, stačí přivést, nebo poslat.
David
Překopíruji sem pro všechny emeil co jsem radil Sintom-ovy
Ahoj Tome,
musíš mít odvahu, chyba je na spoji mezi plochým páskem a tím převodníkem.
To prohřátí spojů mezi převodníkem a hlavní deskou MIDu ti nepomůže a jestli si to
nedělal nějakou trafopáječkou o čem pochybuji,( podle toho co píšeš nejsi žádný nemehlo
), tak jsi tím nic nepokazil. To když to přitlačíš ti nepomůže, protože jde o to
že ten spoj je za ta léta pravděpodobně zaoxidovaný nebo mezi ten napařený spoj a
převodník naleze teplem v létě to lepidlo kterým je to přilepené. Pásku na straně
displeje ale v žádným případě neodtrhávej to by byl asi problém. Pásku musíš opatrně
odlepit od převodníku. Pak nastoupí líh, vyčistit kontakty na převodníku. Vyčistit
opatrně tu pásku, nebát se lihem, případně i gumou na gumování. Pozor sleze ti lepidlo
co tam ještě zůstalo a i ta taková béžová barva. Napařené spoje tam zůstanou i když
vypadají že skoro slezli dolu tak tam jsou. Já musel i pásku o 2mm zkrátit, to ale
nemusíš (uvidíš jak to bude vypadat). Odstřihnout musíš případně i fólii která kryje
napařený spoj. Pak použij normální, nejlépe průhlednou lepící pásku a tou zafixuj
pásku k převodníku, já použil lupu aby to bylo na správném místě. A teď jde o to
přimáčknout po celé ploše ten spoj něčím pružným. Já použil takové staré pěnové linoleum
cca 3mm. Z něj ustřihneš proužek (respektive dva) asi 3mm široký, dlouhý asi 5cm,
to si musíš změřit. Teď se podívej na převodník a hlavní tištěný spoj, jsou tam po
stranách dvě dírky 2mm silné, ty použiješ. Jestli jsi někdy měl rozebrané PC tak
jsi určitě viděl kovové záslepky karet PCI nebo ISA které mají takový prolis (pozor
jsou i bez prolisu) který celou záslepku zpevňuje. Sežeň si takovou záslepku, nebo
si musíš poradit jinak(musí to být dostatečně tuhý aby se to na 5cm neprohýbalo),
zkrátíš ji asi na 5cm (nutno změřit jako ty pásky), označit na ní ty dirky tak aby
po přilepení pásek na obě strany plíšku doléhala jedna strana na spoj páska převodník.
Pak vyvrtat dírky 1,5mm rovým vrtákem a vyříznout 2mm závity.Pasky jsem přilepíš
třeba oboustranou lepící páskou, nebo normálně (mě přišlo jednoduché použít tu pásku)
tak aby prolis byl směrem nahoru a prohlubeň směrem k čipu převodníku. Pak už jen
dva šroubky 2mm asi 1cm dlouhé a plastovou podloštičku aby se ti to nevyzkratovalo
a dvě matičky na zajištění nebo místo matičky kapku barvy. Přitáhnout to musíš opatrně,
pak rozsvítit a přitahovat po obouch stranách tak aby ti svítily znaky tak jak mají,
když to přitáhneš málo tak body některých znaků vynechávají a když moc tak zase svítí
vše. Jestli si na to netroufáš
jsem k dispozici, stačí přivést, nebo poslat.
David
Opel Astra Caravan 2.0 DI
-
- Příspěvky: 110
- Registrován: 31 říj 2006, 21:15
- Bydliště: Praha 4 / Praha Radotín
- Kontaktovat uživatele:
Ahoj, noo mě to nepříjde zrovna moc stabilní mezi ty kontakty se opět něco dostane a zase to odejde, ještě mě napadlo to pozlatit (dát konce do zlatící, nebo aspon stříbřící lázně, ale i tak tomu moc nevěřím. Ty rozteče 0,25 mm to je fakt strešně málo je to hrozně malá plocha na to aby to drželo ( ale hlavně vydrželo dýl. Ten systéém výroby u toho zvorali, měli použít klasický drátový vývody z displaye nebo vodivou gumu, tohle se jim fakt nepovedlo.
pro Dava: na kabel jsem koukal inspekcnim mikroskopem Lynx a tech 0,5mm jsem po pameti odhadnul srovnanim s rozteci SMD pouzder TQFP a TSOP. Ted jsem zhruba prepocital pocet vyvodu, je jich kolem 200, coz na 5cm udela kyzenych 0,25mm, takze muj odhad byl nepresny. Kazdopadne je tvoje metoda velmi zajimava a ja si troufam tvrdit, ze spolehlivejsi nez prepajeni. Muj mrtvy MID je opravdu neopravitelny, bohuzel. A jestli mi vynechavajici MID nevymeni, tak pujdu do tve metody. Nezpusobuje tlak na plosny spoj jeho prohybani?
LCD displeje (elektrody na skle naparene) v hodinkach a kalkulackach se pripojovaly k deskam pres gumovy spalicek, ktery mel velmi huste vodive sloupce (asi zase guma sycena uhlikem) oddelene nevodivou gumou. Kdyby se tohle dalo nekde sehnat, slo by to zneuzit - plochy kabel by se k desce mackal pres pruzici elektricke kontakty. Ta roztec byvala take velmi mala...
LCD displeje (elektrody na skle naparene) v hodinkach a kalkulackach se pripojovaly k deskam pres gumovy spalicek, ktery mel velmi huste vodive sloupce (asi zase guma sycena uhlikem) oddelene nevodivou gumou. Kdyby se tohle dalo nekde sehnat, slo by to zneuzit - plochy kabel by se k desce mackal pres pruzici elektricke kontakty. Ta roztec byvala take velmi mala...
zlatit muzes chemicky a je to proces velmi narocny a na kabel dost tezko aplikovatelny a pro galvanicke zlaceni musis zase mit vsechny kontakty pospojovane, coz nemas.Sintom píše:mě napadlo to pozlatit (dát konce do zlatící, nebo aspon stříbřící lázně, ale i tak tomu moc nevěřím. Ty rozteče 0,25 mm to je fakt strešně málo je to hrozně malá plocha na to
Astra G Caravan Z16XE 2004
http://www.PepaS.cz - opravuji "nesvítící" displeje palubních počítačů MID a až přejdete na Astru-H či Zafiru-B, tak zase pro Vás něco budu mít
http://www.PepaS.cz - opravuji "nesvítící" displeje palubních počítačů MID a až přejdete na Astru-H či Zafiru-B, tak zase pro Vás něco budu mít
Prohýbání to nezpůsobuje, musí to být přitažené tak akorát. Větší problém je sehnat něco pružného. Ideální by byl takový ten špalíček z digitálek, ale delší dát mezi, to ale nevím kde sehnat. No já použil takové napjeněné lino (na druhém obrázku je kousek modrého vidět). Šel by možná použít i silikon. Jinak mám to už 5 měsíců a je to ok.
Opel Astra Caravan 2.0 DI
take se pouziva v kalkulackach, ale tam to asi budou vetsi kopyta. Snad jedina sehnat KO kalkulacku s grafickym displejem...
Astra G Caravan Z16XE 2004
http://www.PepaS.cz - opravuji "nesvítící" displeje palubních počítačů MID a až přejdete na Astru-H či Zafiru-B, tak zase pro Vás něco budu mít
http://www.PepaS.cz - opravuji "nesvítící" displeje palubních počítačů MID a až přejdete na Astru-H či Zafiru-B, tak zase pro Vás něco budu mít