prakticke rady pre kompresor klimatizacie
prakticke rady pre kompresor klimatizacie
Nazdar
Viete mi prosim niekto poradit prakticke veci ohladne kompresora klimatizacie. Viem ze sa to tu riesilo x-krat ale nenasiel som prakticke info o tom ci to zvladnem sam alebo nie. Ide o nasledovnu vec. Mal som problem s klimatizaciou. Dva mesiace dozadu som kupil origo novy chladic aj s dehydratorom (ma v sebe cidlo tlaku a teploty) a klimoska fungovala 100%.
Vcera ked som 1x startoval tak som pocul pri zapnuti klimy taky kovovy zvuk (asi z kompresora), ktory vsak hned prestal a klima fungovala v pohode. Potom som zastal na pumpe a ked som nastartoval tak uz sa klima nerozbehla. Podla fora viem na co sa zamerat takze tu su priznaky:
1. po stisnuti tlacitka mierne stupnu otacky - usudzujem ze tlak v klime OK a ziadne netesnosti
2. po vytiahnuti snimaca teploty a tlaku z dehydratora sa rozsvieti kontrolka chladenia a obe sahary idu naplno - usudzujem, ze snimac aj sahary OK
3. kompresor sa pri vypnutom motore volne otaca
4. kompresor sa po zopnuti neroztoci - usudzujem, ze je vadna cievka alebo spojka.
Cez vikend sa na to chcem mrknut ale potrebujem prakticke info:
1. cievku zmeriam pomocou ohmetra - aka by mala byt hodnota?
2. obsahuje kompresor aj ine el.prvky napr. diodu a pod?
3. musim vytiahnut kompresor z motora ked chcem opravit cievku alebo spojku alebo lozisko? alebo to ide spravit aj na motore?
4. musim zhodit aj klinovy remen? ide to iba pomocou napinacej kladky?
Dakujem vsetkym za radu
Mam Astru G caravan X20DTL
Viete mi prosim niekto poradit prakticke veci ohladne kompresora klimatizacie. Viem ze sa to tu riesilo x-krat ale nenasiel som prakticke info o tom ci to zvladnem sam alebo nie. Ide o nasledovnu vec. Mal som problem s klimatizaciou. Dva mesiace dozadu som kupil origo novy chladic aj s dehydratorom (ma v sebe cidlo tlaku a teploty) a klimoska fungovala 100%.
Vcera ked som 1x startoval tak som pocul pri zapnuti klimy taky kovovy zvuk (asi z kompresora), ktory vsak hned prestal a klima fungovala v pohode. Potom som zastal na pumpe a ked som nastartoval tak uz sa klima nerozbehla. Podla fora viem na co sa zamerat takze tu su priznaky:
1. po stisnuti tlacitka mierne stupnu otacky - usudzujem ze tlak v klime OK a ziadne netesnosti
2. po vytiahnuti snimaca teploty a tlaku z dehydratora sa rozsvieti kontrolka chladenia a obe sahary idu naplno - usudzujem, ze snimac aj sahary OK
3. kompresor sa pri vypnutom motore volne otaca
4. kompresor sa po zopnuti neroztoci - usudzujem, ze je vadna cievka alebo spojka.
Cez vikend sa na to chcem mrknut ale potrebujem prakticke info:
1. cievku zmeriam pomocou ohmetra - aka by mala byt hodnota?
2. obsahuje kompresor aj ine el.prvky napr. diodu a pod?
3. musim vytiahnut kompresor z motora ked chcem opravit cievku alebo spojku alebo lozisko? alebo to ide spravit aj na motore?
4. musim zhodit aj klinovy remen? ide to iba pomocou napinacej kladky?
Dakujem vsetkym za radu
Mam Astru G caravan X20DTL
- Reklama
moje oprava
1. tlak v klime sa neda urcit podla toho ze stupnu otacky kedze stupnutie otacok zabezpecuje kotrolna jednotka klimatizacie aj napriek tomu ze sa kompresor netoci - to ze stupnu otacky znamena hlavne ze funguje kontrolna jednotka
2. ano cievku mozte zmerat pomocou ohmetra ale ak ho budete mat v rezime pipania a teda aj merania diod tak aj ked je cievka prerusena tak mozete namerat odpor pri jednej polarizacii cievky kedze je k cievke paralelne pripojena ochrana dioda
3. kompresor obsahuje este tepelnu poistku a je pravdepodobne ze ta odisla skor ako sa prepalila cievka - dostat sa k nej da ale je potrebne odobrat dva kotuce a pod nimi uz je cievka ale upevnena cez umelohmotnu krytku a prilisovana, na tejto krytke je na jednej strane umelohmotna krabicka v ktorej je termopoistka cez nu sa da urobit premostenie a tak znova zabezpecit funknost kompresora
4. kompresor musite z auta vybrat, ak chcete aj nadalej jazdit tak sa da kupit remen pre astru bez klimi a ten nasadit miesto toho klinoveho remena co mate teraz
5. odporucam na dobu ked budete mat vybraty kompresor upchat otvori do kompresora a do hadic pripojenych k kompresoru aby sa vam tam nedostala spina - a este horsie nejaka voda
2. ano cievku mozte zmerat pomocou ohmetra ale ak ho budete mat v rezime pipania a teda aj merania diod tak aj ked je cievka prerusena tak mozete namerat odpor pri jednej polarizacii cievky kedze je k cievke paralelne pripojena ochrana dioda
3. kompresor obsahuje este tepelnu poistku a je pravdepodobne ze ta odisla skor ako sa prepalila cievka - dostat sa k nej da ale je potrebne odobrat dva kotuce a pod nimi uz je cievka ale upevnena cez umelohmotnu krytku a prilisovana, na tejto krytke je na jednej strane umelohmotna krabicka v ktorej je termopoistka cez nu sa da urobit premostenie a tak znova zabezpecit funknost kompresora
4. kompresor musite z auta vybrat, ak chcete aj nadalej jazdit tak sa da kupit remen pre astru bez klimi a ten nasadit miesto toho klinoveho remena co mate teraz
5. odporucam na dobu ked budete mat vybraty kompresor upchat otvori do kompresora a do hadic pripojenych k kompresoru aby sa vam tam nedostala spina - a este horsie nejaka voda
Re: moje oprava
denix píše:3. kompresor obsahuje este tepelnu poistku a je pravdepodobne ze ta odisla skor ako sa prepalila cievka - dostat sa k nej da ale je potrebne odobrat dva kotuce a pod nimi uz je cievka ale upevnena cez umelohmotnu krytku a prilisovana, na tejto krytke je na jednej strane umelohmotna krabicka v ktorej je termopoistka cez nu sa da urobit premostenie a tak znova zabezpecit funknost kompresora
Mam tiez problem s klimou a ohmetrom som nameral akurat tak nekonecny odpor na cievke.. pravda je ale ze som to nemeral ako diodu... to este skusim..
Ake kotuce spominas v prispevku ? jeden z nich je remenica? Nejake fotky nahodou nemas ?
Ozaj... vie mi niekto povedat kde je tlakovy snimac na klime a ake ma mat hodnoty ked je plna a prazdna klima(odpor) ? To Len pre buducnost..
Astra G, 5dv,1.8i, 92kW, r.v. 10/2000
remenica
Ano jeden je remenica.
Fotky nemam lebo hlavny podiel na oprave mojho kompresora ma kolega z prace a je natolko sikovny ze nez som mu stihol povedat ze by som si to aj odfotil tak uz mi daval do ruky poskladany kompresor.
A od vcera uz mam aj naplnenu klimu chladivom takze zasa fungujem. Jedine co je blbe ze premostenim termopoistky uz teraz nemam ochranu cievky.
Fotky nemam lebo hlavny podiel na oprave mojho kompresora ma kolega z prace a je natolko sikovny ze nez som mu stihol povedat ze by som si to aj odfotil tak uz mi daval do ruky poskladany kompresor.
A od vcera uz mam aj naplnenu klimu chladivom takze zasa fungujem. Jedine co je blbe ze premostenim termopoistky uz teraz nemam ochranu cievky.
Re: remenica
Super... tak ja to skusim opravit...denix píše:Ano jeden je remenica.
Fotky nemam lebo hlavny podiel na oprave mojho kompresora ma kolega z prace a je natolko sikovny ze nez som mu stihol povedat ze by som si to aj odfotil tak uz mi daval do ruky poskladany kompresor.
A od vcera uz mam aj naplnenu klimu chladivom takze zasa fungujem. Jedine co je blbe ze premostenim termopoistky uz teraz nemam ochranu cievky.
tu tepelnu poistku by bolo mozne snad nahradit nejakou elektronikou prirobenou aspon zvonku na kompresor... ale to by uz nikdy nebolo na 100% .. snad to bude v pohode.. ale dik za radu.. co tak citam tu vo fore tak klima na astrach dost casto odchadza...je to aktualna tema ...
Astra G, 5dv,1.8i, 92kW, r.v. 10/2000
Nazdar
Viete mi prosim poradit ako sa dalej dopracovat k cievke kompresora klimatizacie. Vytiahol som ho von a zhodil prvy kotuc. Pod nim je druhy kotuc, ktory je isteny segerovou podlozkou (vid foto). Ako mam stiahnut ten druhy kotuc? Vytecie odtial aj nejaky olej alebo nie?
Je to kompresor SANDEN SD6V12.
Diky moc za rady
Viete mi prosim poradit ako sa dalej dopracovat k cievke kompresora klimatizacie. Vytiahol som ho von a zhodil prvy kotuc. Pod nim je druhy kotuc, ktory je isteny segerovou podlozkou (vid foto). Ako mam stiahnut ten druhy kotuc? Vytecie odtial aj nejaky olej alebo nie?
Je to kompresor SANDEN SD6V12.
Diky moc za rady