ZÁSADY EKONOMICKÉ JÍZDY

Pokud se váš dotaz nehodí do žádné sekce pište jej sem.
Uživatelský avatar
Marky
Příspěvky: 1821
Registrován: 13 bře 2006, 17:39
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marky » 02 srp 2007, 19:02

Spin píše:Mě by zajímalo, jestli jezdíte po městě (tzn. 50km/h) na 3. nebo 4. rychlostní stupeň. Hlavně u motorů 2.0 DTi. Podle mě jsou na 4. už dost nízké otáčky, takže se asi zbytečně ničí motor. A co na to spotřeba?
Pokud myslis cistou 50ku dle tacho, tak tu jezdim na trojku.

Reklama
 

Uživatelský avatar
Pitman
Příspěvky: 1151
Registrován: 12 lis 2006, 15:36
Bydliště: Praha

Příspěvek od Pitman » 02 srp 2007, 19:13

Hm zajimavy ....pri 50 uz tam mam 4 vzdycky.....pri 55-60 uz radim za pet.....mam teda 1,4 16V :lol:

Uživatelský avatar
Marky
Příspěvky: 1821
Registrován: 13 bře 2006, 17:39
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marky » 02 srp 2007, 19:29

:shock: a co rika motor na takove podtaceni ?

Uživatelský avatar
manli2
Příspěvky: 10396
Registrován: 21 led 2006, 19:37
Bydliště: Pelhřimov

Příspěvek od manli2 » 02 srp 2007, 19:42

mňouká jak postřelená kočka, pak se rozsvítí kntrolka, majiteli pukne peněženka když se dozví cenu, majitel nabyde dojmu opel ee no a máme tu dalšího zastánce toho že octavia f metle na hlínách f tdi rulezzz (pičo) :wink:
BMW e46 330i 3.0 R6 170kw

Uživatelský avatar
Martin22
Příspěvky: 884
Registrován: 16 dub 2007, 19:47
Bydliště: Šumperk
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Martin22 » 02 srp 2007, 19:52

Pitman píše:Hm zajimavy ....pri 50 uz tam mam 4 vzdycky.....pri 55-60 uz radim za pet.....mam teda 1,4 16V :lol:
LOL to ja mam teda uplne jinak mam stejnej motor a 2 tocim tak 40-50 pak 3 tu do 70-80 pak 4 tu tak do 100 no a pak 5 a palba plnej :lol: tak nejak to delam no.... ale zalezi podle stylu jizdy jak zrovna se mi chce jet že :wink:

Marian
Příspěvky: 802
Registrován: 27 zář 2006, 20:40
Bydliště: Kósek od Brna
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Marian » 02 srp 2007, 20:32

Tak já 4 stupeň dávám nejdřív při 60 km/h. Pod 2500ot nejezdím. A spotřebu mám kolem 7 litrů. Při 55 dávat 5 tak to je pěkná prasárna. Promiň

Uživatelský avatar
rychlyradim
Příspěvky: 2619
Registrován: 07 čer 2006, 15:30
Bydliště: Jihomoravský kraj - Blansko
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od rychlyradim » 02 srp 2007, 20:48

Marian píše:Tak já 4 stupeň dávám nejdřív při 60 km/h. Pod 2500ot nejezdím. A spotřebu mám kolem 7 litrů. Při 55 dávat 5 tak to je pěkná prasárna. Promiň
Já při 60 už dávám 5! asi jak který motor to bere....

Uživatelský avatar
sovicka
Příspěvky: 719
Registrován: 01 bře 2007, 19:55
Bydliště: Prágl / HK
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od sovicka » 02 srp 2007, 21:03

a kolik potom točíte při 130, 150, 200? vždyť já tam pětku dávám až při osmdesáti a to ještě nadávám jak mám krátkou čtyřku
Astra G sportive r.v. 99, 3dv, X18XE1 (jezdí i pod 6l/100km!), polarmeerblau, pár vychytávek, žádný tuzing... - a najdete jí tady: https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.p ... 821#120821

Salám
Příspěvky: 1568
Registrován: 26 čer 2006, 14:56
Bydliště: Ostrava

Příspěvek od Salám » 02 srp 2007, 21:17

Pitman píše:Hm zajimavy ....pri 50 uz tam mam 4 vzdycky.....pri 55-60 uz radim za pet.....mam teda 1,4 16V :lol:
dělám to stejně...ono záleží jak potom člověk zachází s plynem - na udržovačku lehce lechtat plyn a na pětku těch 60 je tak ok..samo, že při potřebě zrychlit tam jde okamžitě za tři s mezyplynem..
Podle toho co píšete by motoru škodil i volnoběh..

Uživatelský avatar
manli2
Příspěvky: 10396
Registrován: 21 led 2006, 19:37
Bydliště: Pelhřimov

Příspěvek od manli2 » 02 srp 2007, 21:28

Salám píše: Podle toho co píšete by motoru škodil i volnoběh..
jenže při volnoběhu netáhneš něco přes 1.2 tuny a projdi si to tu já už tu našel pár expertu s podpálenejma ventilama aneb chyba nedokonalé spalování.... a kolik je tady přicpanejch egr.... :wink:
BMW e46 330i 3.0 R6 170kw

Salám
Příspěvky: 1568
Registrován: 26 čer 2006, 14:56
Bydliště: Ostrava

Příspěvek od Salám » 02 srp 2007, 21:31

Jenže já taky nic netáhnu..tohleto dělám max. po rovince na udržení rychlosti, motor není téměř v záběru..nesem přece pako abych měl 1500 otáček a dával tomu sodu..

Uživatelský avatar
manli2
Příspěvky: 10396
Registrován: 21 led 2006, 19:37
Bydliště: Pelhřimov

Příspěvek od manli2 » 02 srp 2007, 21:33

Salám píše:nesem přece pako
že ty ne... ale nejseš na světě jenom ty a já :wink:
BMW e46 330i 3.0 R6 170kw

Salám
Příspěvky: 1568
Registrován: 26 čer 2006, 14:56
Bydliště: Ostrava

Příspěvek od Salám » 02 srp 2007, 21:37

manli2 píše:
Salám píše:nesem přece pako
že ty ne... ale nejseš na světě jenom ty a já :wink:
Manli..seš fakt dobrej.. :lol: :lol:

Uživatelský avatar
AstraMan
Moderátor
Příspěvky: 7876
Registrován: 06 dub 2006, 20:07
Bydliště: Kolín

Příspěvek od AstraMan » 02 srp 2007, 22:50

Motor 2.0 DI 16V ( 60KW ):
- Řazení v otáčkách 2000 - 3000
- nenechat otáčky spadnout pod 1500
- Po městě v 60km/h ( dle tachometru ) na 4 rychlostní stupeň
- Maximální rychlost 110km/h na rovinkách na 5 rychlostní stupeň ( samozřejmě s občasným předjížděním )
- při delším táhlém kopci zařazení 5 rychlostního stupně

Výsledek??? Průměrná spotřeba 4,8l 8) :wink:
My new car ( Opel Meriva A ) :arrow: AstraMan's blue scorpion - Z17DTH, 5DV.
My ex-car ( Opel Astra G ) :arrow: AstraMan's silver dragon - X20DTL, 5DV.
My motto :arrow: Činy jsou více, než slova !!!

Uživatelský avatar
freeKevinM
Příspěvky: 312
Registrován: 10 čer 2006, 22:10
Bydliště: Plzen
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od freeKevinM » 03 srp 2007, 00:09

jaky rozdil (finance) je spotreba 4,8 a 5 na 100km? kdyz nepocitam nahradni dily za rozesranej motor... ?
C-Max 1,8 TDCI Ghia

Odpovědět