1,6 16V - Škubání
tak dej pak vedet, jak jsi dopadl, celkem by me to zajimalo, uz jsem resil podobny problem asi pred pul rokem, kdyz jsem pridaval tak auto skubalo a nechtelo jit za plynem, bylo to jako ucpane nebo co, po prekontrolovani tlaku ve valcich se zjistilo ze mam v jednom valci slaby tlak tak prislo na radu oprava ventilu,ktery byl prej speceny, a foukal ten tlak pres nej ven, tak jsem se tesil jak to opravi ze bude po problemu, ale jen jsem vyjel ze servisu, tak hadejte... ten samy problem, no nakonec jsem hledal na foru a nasel ze by to mela byt lista , tak jsem koupil novou a bylo po problemu! nini resim problem trochu opacny, kdyz jedu ustalenou rychlosti a jen tak lehtam plny a otacky jsou mezi 2500-3000 tak to poskubava,jakmile ale pridam plyn tak v pohode jede,zrychluje. po ubrani plynu a klasnuti otacek pod 3tis opet stejny problem, da se to resit tim ze clovek jede porad nad 3tis a vytaci to ke 4-5tis, to je jizda jako z praku, ale co ta spotreba... takhle se da jet jen chvilku ,nerikam ze by me to takhle nebavilo porad... ale radssi bych prisel tomuto problemu na kloub, myslim si ze to bude tim EGR ventilem, ale ted jsem na vazkach jestli to neni katem... ten je nefunkcni (podle jednoho znameho mechanika)... no jsem zvedavy jak pochodis... divim se ze to opel jeste nejak hromadne nevyresil... ze by treba sjednal napravu atd. je to jediny zadrhel na jiank skvelem auticku... doufam ze to astra H uz ma vyresene...
Opel astra G caravan, 11/1999, 1,6 16V, muj druhy milacek :) - škoda jí...
Současnost:
Opel astra H caravan, 10/2006, 1,9 CDTI (Z19DT), výbava elegance (8xairbag, ABS, ASR, ESP, DPF, 6kvalt, auto klima, tažné...),
úpravy: 18" ALU (225/40ZR18), přední děrované kotouče Zimmerman + desky Texstar
Současnost:
Opel astra H caravan, 10/2006, 1,9 CDTI (Z19DT), výbava elegance (8xairbag, ABS, ASR, ESP, DPF, 6kvalt, auto klima, tažné...),
úpravy: 18" ALU (225/40ZR18), přední děrované kotouče Zimmerman + desky Texstar
- Reklama
Tak problem vyresen
No nevim, jestli Astra H uz ma problemy vyreseny, ale veskery Opely maj stejny motorovy jednotky (myslim Astry G, Zafiry, Vectry a tak) ... ty novy motory uz to budou mit vyrobne asi kvalitneji. No a ted k memu problemu. Predem rikam a zatukavam ... mam VYRESENO !!! Konecne. Takze byl jsem v origo Opel servisu, na porpve mi udelali komplet diagnostiku a odzkouseli ARG ventil (ten jsem menil asi pred 4 mesicema za zanovni z vrkarny), ARG podle mereni je uplne v bezvadny stavu, takze ho jen vycitli a dali novy teseneni ... pohodicka, problem byl s lambda sondou ... kdyz jsem kupoval auto, byla tam origo, ale pry (podle meho bejvaleho mechanika) byla vadna, tak ji vymenil (az podle origo servisu jsem se dozvedel, ze mi tam dal neoriginalni a uz jetou), Takze tuhle neorigo jetou lambdu u Opla diagnostikovali jako uplne nefunkcni, takze obejdnali novou, origo od Opela, vymenily projeli auto a vycistili (vymazali) ridici jednotku. Auticko jezdi bajecne, spotreba klesla, motor je klidnej a kultivovanejsi .. zatah je rovnomernejsi a i kdyz clovek na brutala pridava ci brzdi motorem, tak absolutne zadni skubani ... proste balada. Takze to shrnme... 1.kompletni diagnostika se vsim vsudy + vycisteni ARG ventilu a vymena tesneni = 1600,- s DPH .... 2. vymena origo LAMBDA sondy 3600,- s DPH + prace 450,- s DPH .... tzn dohormady cca 5 600,- s PDH ... no hlavne ze uz je Astrulka v klidu asnad na hodne dlouho .... doufam ze jsem Vam s touhle diskuzi a tematem alespon trosku pomohl vyresit Vase problemy ... ci Vas nasmeroval na moznosti reseni ... Dekuji vsem za pomoc a rady pri reseni meho problemu ... vlastne v principu jsem tenhle problem resil od cervna lonskyho roku ... taze skoro po roce reseni mam vyreseno ... NO KONECNE !!!
Opel Astra G, 1,6 16V, 74kw/101k, r.v. 1998 Comfort - ALU Dezent V, ostatní: stěrače AeroTwin;
hm tak to teda díky, teď mám další možnost čím to může být... to jsi mi teda moc nepomohl, ale i tak díky, teď ať někdo porádí co udělat dřív, vyměnit lambda sondu nebo vyměnit EGR, nebo nový katalyzátor .... áááááááá tohle nemám rád, když se nedá stopro říct co s tím je...
Opel astra G caravan, 11/1999, 1,6 16V, muj druhy milacek :) - škoda jí...
Současnost:
Opel astra H caravan, 10/2006, 1,9 CDTI (Z19DT), výbava elegance (8xairbag, ABS, ASR, ESP, DPF, 6kvalt, auto klima, tažné...),
úpravy: 18" ALU (225/40ZR18), přední děrované kotouče Zimmerman + desky Texstar
Současnost:
Opel astra H caravan, 10/2006, 1,9 CDTI (Z19DT), výbava elegance (8xairbag, ABS, ASR, ESP, DPF, 6kvalt, auto klima, tažné...),
úpravy: 18" ALU (225/40ZR18), přední děrované kotouče Zimmerman + desky Texstar
Ahoj, právě dnes jsem byl v servisu se svítící kontrolkou "nedokonalé spalování motoru". Auto škubalo mezi 2000 - 3000 otáček a mělo dost snížený výkon. Nejdříve jsem se domníval, že je to AGR (jak se tady o něm hodně píše či zanesené ventily). Doporučili mi to hodně prohánět na kvalitní benzín, ale to už jsem zkoušel. Takže vyměnili svíčky, poté zjistili, že auto jede jen na 3 válce. Vyměnili modul řízení zapalování ve válcích (asi to bude tzv. startovací lišta) a všechno je ok. Auto neškube, kontrolka nesvítí a jede jak z praku - gumy hvízdají na rozjezdu, jak na to zrychlení teď nejsem zvyklý. Celkem to stálo 6516,- - svíčky, modul a práce. Jsem hrozně rád, protože už to zlobilo asi čtvrt roku (o něco víš jsem o tom psal příspěvek). Tak přeji zdárnou opravu, ať to všem dobře jede!
Re: Zanesené ventily?
Houdaaal píše:Zdravím, mám s naší astrou (1,6;r.v. 2001) problém, který odpovídá symptomům popsaným v téhle diskuzi - škubání v nižších otáčkách, motor má i jiný zvuk než předtím. Dlouho jsem nevěděl o co jde a prohledával tohle i jiná fóra, abych tomu přišel na kloub. Říkal jsem si, jestli to není ten AGR ventil nebo zapalovací lišta, ale to by se chovalo trochu jinak.
Čus,řešil jsem naprosto totožný problém.Cukání v nízkých otáčkách,motor jak Harleyka.Ve vyšších vše OK.Vyměnily svíčky,pročistily ERG ventil,váhu vzduchu.Nakonec zabralo až prostříknutí kontaktů zapalovací lišty.Nyní vše OK.
Re: Zanesené ventily?
Naštěstí je to už vyřešené, jak jsem psal o dva příspěvky výše. Pomohla výměna modulu zapalování, což je asi ona startovací lišta (na faktuře to má číslo 1208307). U Tebe to bylo asi ještě lepší řešení, že se pokusili nejdřív očistit kontakty - a taky levnější. Hlavně jsem ale rád, že nedošlo na poslední řešení - sundání hlavy motoru a zbrušování ventilů. To by přišlo na 18 000,- Kč. A to jednoho nepotěší...Skindr píše:Houdaaal píše:Zdravím, mám s naší astrou (1,6;r.v. 2001) problém, který odpovídá symptomům popsaným v téhle diskuzi - škubání v nižších otáčkách, motor má i jiný zvuk než předtím. Dlouho jsem nevěděl o co jde a prohledával tohle i jiná fóra, abych tomu přišel na kloub. Říkal jsem si, jestli to není ten AGR ventil nebo zapalovací lišta, ale to by se chovalo trochu jinak.
Čus,řešil jsem naprosto totožný problém.Cukání v nízkých otáčkách,motor jak Harleyka.Ve vyšších vše OK.Vyměnily svíčky,pročistily ERG ventil,váhu vzduchu.Nakonec zabralo až prostříknutí kontaktů zapalovací lišty.Nyní vše OK.
tak takové problémy mám i já, mluvil jsem tuhle s jedním známým, který má servis ve Švýcarsku, řekl jen, už to nejsou servismeni, jako to bylo za našich mladých let, pokud se jim, po napojení na řídící jednotku, nezobrazí žádná chyba, tak neví nic, respektive vědí jenom to co ty, auto nejede jak má a co je příčinou, tak to bohužel neví, na to, abych platil servisu, za to, že mi vymění půl auta, tak na to nemám, a opravovat to systémem " pokus - omyl" tak to dokážu já taky a v podstatě levněji
Naneštěstí to často dopadá, jak říkáš. Ale tentokrát jsem měl štěstí. Navíc mi v servisu - byl to Autoprim v Hradci Králové - namontovali do auta ten náhradní modul s tím, že pokud to nepomůže, zase to vymontují a nebudou účtovat. Tím si docela získali moji důvěru. Ale pokud člověku na autě provedou nějaký nevratný úkon, prachy už mu nevrátí.Oliver píše:tak takové problémy mám i já, mluvil jsem tuhle s jedním známým, který má servis ve Švýcarsku, řekl jen, už to nejsou servismeni, jako to bylo za našich mladých let, pokud se jim, po napojení na řídící jednotku, nezobrazí žádná chyba, tak neví nic, respektive vědí jenom to co ty, auto nejede jak má a co je příčinou, tak to bohužel neví, na to, abych platil servisu, za to, že mi vymění půl auta, tak na to nemám, a opravovat to systémem " pokus - omyl" tak to dokážu já taky a v podstatě levněji
Re: Zanesené ventily?
Houdaaal píše:
Naštěstí je to už vyřešené, jak jsem psal o dva příspěvky výše. Pomohla výměna modulu zapalování, což je asi ona startovací lišta (na faktuře to má číslo 1208307). U Tebe to bylo asi ještě lepší řešení, že se pokusili nejdřív očistit kontakty - a taky levnější. Hlavně jsem ale rád, že nedošlo na poslední řešení - sundání hlavy motoru a zbrušování ventilů. To by přišlo na 18 000,- Kč. A to jednoho nepotěší...
Ve finále jsem dopadl stejně.Musel jsem nechat vyměnit lištu.
Nekde sem se tady docetl, ze nekdo vytahne jen napajeni z EGR. (myslim ze to byl Phill). No jen by me zajimalo jestli nevite jak se pak bude auto chovat -> pak uz nemusim ten EGR zaslepovat ne ? Co vy na to ?
Opel Astra G 1.6 16V X16XEL sportovní vložka K&N, sportovní výfuk Ulter Sport, pružiny Weitec -35/20
https://www.astra-g.cz/forum//viewtopic.php?t=4398
https://www.astra-g.cz/forum//viewtopic.php?t=4398