Pár otázok začiatočníka
Pár otázok začiatočníka
Ahojte,
kúpil som 3,5 ročnú Astru Caravan a ide z môjho pohľadu veľmi dobre.
Rád by som sa ale spýtal na pár vecí (som ozaj začiatočník a doteraz som sa trápil so Š105L...):
- keď mám vypnuté zapalovanie a nie je teda funkčný posilovač riadenia, nedokážem v podstate ani kúsok otočiť kolami (zámok je samozrejme odomknutý), je to normálne?
- keď idem po poľnej ceste a napr. pravým predným kolom nabehnem na malý kopček, ťahá mi okamžite dosť intenzívne volant doľava, je to normálne?
- keď vytiahnem kľúč zapaľovania zo skrinky, svetlá su zhasnuté, dvere zatvorené, aj tak mi vyhráva taký trojitý tón. Je rozdielny ako v prípade otvorenia dverí s kľúčom v zapaľovaní, alebo pri zapnutých svetlách. Čo je to za tón? Neexistuje nejaká "tabuľka" oznamovacích alebo výstražných tónov?
- aby mi hralo rádio (nie originál, je to SONY), musím mať kľúč min v polohe 1. Keď ale teraz chcem mať otvorené vodičove dvere, sústavne to píska. Nie je na to nejaká finta, ako to odstrániť? Pískanie ustane, keď otočím kľúč do polohy 2, ale to je už zapnuté zapaľovanie. Je možné nechať dlhšiu dobu zapnuté zaľovanie pri vypnutom motore?
Vďaka za odpovede, teším sa na čítanie celého fóra.
d.
kúpil som 3,5 ročnú Astru Caravan a ide z môjho pohľadu veľmi dobre.
Rád by som sa ale spýtal na pár vecí (som ozaj začiatočník a doteraz som sa trápil so Š105L...):
- keď mám vypnuté zapalovanie a nie je teda funkčný posilovač riadenia, nedokážem v podstate ani kúsok otočiť kolami (zámok je samozrejme odomknutý), je to normálne?
- keď idem po poľnej ceste a napr. pravým predným kolom nabehnem na malý kopček, ťahá mi okamžite dosť intenzívne volant doľava, je to normálne?
- keď vytiahnem kľúč zapaľovania zo skrinky, svetlá su zhasnuté, dvere zatvorené, aj tak mi vyhráva taký trojitý tón. Je rozdielny ako v prípade otvorenia dverí s kľúčom v zapaľovaní, alebo pri zapnutých svetlách. Čo je to za tón? Neexistuje nejaká "tabuľka" oznamovacích alebo výstražných tónov?
- aby mi hralo rádio (nie originál, je to SONY), musím mať kľúč min v polohe 1. Keď ale teraz chcem mať otvorené vodičove dvere, sústavne to píska. Nie je na to nejaká finta, ako to odstrániť? Pískanie ustane, keď otočím kľúč do polohy 2, ale to je už zapnuté zapaľovanie. Je možné nechať dlhšiu dobu zapnuté zaľovanie pri vypnutom motore?
Vďaka za odpovede, teším sa na čítanie celého fóra.
d.
- Reklama
- green
- Příspěvky: 432
- Registrován: 27 kvě 2007, 20:19
- Bydliště: Štatl, Velká Morava
- Kontaktovat uživatele:
Poradím ti jen s prvním problémkem. Je to normální, když posilovač nejede, kolama neotočíš...
"je lepší ztratit na silnici vteřinu, než ve vteřině život"
Opel Astra G, caravan, 1,6 16V, 74kW, 1998
na důchod: (o\_/o)
https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic. ... 4032#84032
Opel Astra G, caravan, 1,6 16V, 74kW, 1998
na důchod: (o\_/o)
https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic. ... 4032#84032
- Harmitsch
- Příspěvky: 63
- Registrován: 28 kvě 2007, 15:49
- Bydliště: podhůří Šumavy
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pár otázok začiatočníka
to pískáni je "ochrana" před tím, abys náhodou nezapomněl klíček v autě a neodešel jsi pryč (s postupujícím stářím na člověka leze skleróza víc a víc ). Taky jsem to hledal na fóru a nejde to vypnoutdepe píše: Keď ale teraz chcem mať otvorené vodičove dvere, sústavne to píska. Nie je na to nejaká finta, ako to odstrániť? Pískanie ustane, keď otočím kľúč do polohy 2, ale to je už zapnuté zapaľovanie.
Astra Classic II 1,6 XEP (Z16XEP) + klima + computer + tempomat + VDO dayton 2304 (data na EDI)
Harmitschova Astřička - gallery
Harmitschova Astřička - gallery
s radiem ti pomuzem rad jde o to pokud to není original jak pises tak ten kdo to montoval to napojil klasicky na 30(staly proud pro stanice a pro pamet a na 15(to je to klicek v zapalovaní.. je to tak udelane z duvodu toho aby jsi kdyzodchazis nezapomel vypnout radio a oéno ti nevybilo baterku tak se to po vytazeni klicku radio vypne. aby sji mohl mit radio zaple bez klicku v zapalovani musis spojit tu 15 s tou 30
pokud jsi amater dej sem navod zapojení a ja ti nakreslím jak to ma byt zapojene
pokud jsi amater dej sem navod zapojení a ja ti nakreslím jak to ma byt zapojene
Opel astra 1.6 16V R.V 2003,Klima, Okna Na DO, radio VDO Dayton 2304 Mp3. životní láska:)
HZS ČD JPO Přerov: "Chodíme tam, odkud jiní utíkají"
HZS ČD JPO Přerov: "Chodíme tam, odkud jiní utíkají"
měl jsem naprosto stejný problém s rádiem Sony - pokud máš k němu manuál, vyndej ho a napoj to dle zapojení pro auta která nemají ACC (to je ta blbost že vypnou napájení když vyndáš klíče)
viz např. můj manuál k rádiu - měl jsem to podle bodu A, po přepojení dle bodu C je to v pohodě - jen musíš rádio vypínat manuálně (ale zase ho můžeš nechat hrát kdy chceš i bez klíčku)
...jinak o tabulce výstražných tónů nic nevím - a co se týče citlivosti na kopečky/díry, nebral bych to jako nevýhodu - alespoň máš kontrolu nad koly a naučíš se volant držet správně aby ti neuletěl
viz např. můj manuál k rádiu - měl jsem to podle bodu A, po přepojení dle bodu C je to v pohodě - jen musíš rádio vypínat manuálně (ale zase ho můžeš nechat hrát kdy chceš i bez klíčku)
...jinak o tabulce výstražných tónů nic nevím - a co se týče citlivosti na kopečky/díry, nebral bych to jako nevýhodu - alespoň máš kontrolu nad koly a naučíš se volant držet správně aby ti neuletěl
Astra G sportive r.v. 99, 3dv, X18XE1 (jezdí i pod 6l/100km!), polarmeerblau, pár vychytávek, žádný tuzing... - a najdete jí tady: https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.p ... 821#120821
Vďaka všetkým za odpovede.
S tými zvukmi sa už nebudem zaoberať, v princípe je to iba signalizácia zapnutých svetiel a prípadne stav, kedy som vytiahol kľúč zapalovania a nevybral panel rádia a ešte vsunutý kľúč a otvorené vodičove dvere.
Na konektore rádia som odpojil ten prívod 15 a dal tam ten s trvalým napätím, teda prívod 30 (čo je vlastne to zapojenie C) a už je všetko OK.
Ešte raz vďaka.
d.
S tými zvukmi sa už nebudem zaoberať, v princípe je to iba signalizácia zapnutých svetiel a prípadne stav, kedy som vytiahol kľúč zapalovania a nevybral panel rádia a ešte vsunutý kľúč a otvorené vodičove dvere.
Na konektore rádia som odpojil ten prívod 15 a dal tam ten s trvalým napätím, teda prívod 30 (čo je vlastne to zapojenie C) a už je všetko OK.
Ešte raz vďaka.
d.
Re: Pár otázok začiatočníka
Nepíšeš co máš za motor, ale pravděpodobně to dělá zapnutá trakce. Dělá Ti to i naopak?depe píše: - keď idem po poľnej ceste a napr. pravým predným kolom nabehnem na malý kopček, ťahá mi okamžite dosť intenzívne volant doľava, je to normálne?
Obvykle to dělá, že vůz má přední náhon, a kolo je zatížené, opačné odlehčené, proto táhne.
spermin = hermin dříve X16XEL EDICE 100
od 15.10.2007- upravený AGR
nyní Civic
od 15.10.2007- upravený AGR
nyní Civic
- rychlyradim
- Příspěvky: 2619
- Registrován: 07 čer 2006, 15:30
- Bydliště: Jihomoravský kraj - Blansko
- Kontaktovat uživatele:
Kdybys tak jezdil porád, tak bys je po cca 100 Km jako tankista měl.veski píše:Taky dokážu točit koly při vypnutém motoru. Ale je to obrovský rozdíl. Volant jde dóóóst z tuha.
PS: Tankista nejsem
PS: to dóóóst zdůrazňuji.
spermin = hermin dříve X16XEL EDICE 100
od 15.10.2007- upravený AGR
nyní Civic
od 15.10.2007- upravený AGR
nyní Civic
- rychlyradim
- Příspěvky: 2619
- Registrován: 07 čer 2006, 15:30
- Bydliště: Jihomoravský kraj - Blansko
- Kontaktovat uživatele:
for SPERMIN: tak jen pro pořádek.....je zde psáno že s těmi koly vůbec neotočí.....takže odpověď je na místě..a zas tak extra těžko to nejde....to by si pak museli stěžovat všichni třeba u felicii že to jde ztuha když to nemá servo... (sice nějaký rozdíl ve váze je ale ne zas takový)
PS: zkus zaposilovat
PS: zkus zaposilovat
To je trošku jinak.... auto který nemá servo jde otáčet volantem ohodně líp, než se servem, které není funkční.rychlyradim píše:to by si pak museli stěžovat všichni třeba u felicii že to jde ztuha když to nemá servo... (sice nějaký rozdíl ve váze je ale ne zas takový
Astra G hatchback, r.v.2000, Z16XE, klima, ABS, zaslepen EGR. 4x airbag, nyní čočky (xenony).odvětrání motoru zvlášť do nádoby,po uzamčení automatické zavření oken,rádio VDO Dayton CD 2304 MP3 4x50W
Astra H 1.9 CDTI 88kW ..... chip na 104,3kW
Astra H 1.9 CDTI 88kW ..... chip na 104,3kW
No jo, ja když stojím, tak mám velký problém otočit volantem, pokud chci točit, musím káru rozhoupat.rychlyradim píše:for SPERMIN: si pak museli stěžovat všichni
PS: zkus zaposilovat
-(pro pořádek-vypnutý motor)
Posilování je taky řešení.
spermin = hermin dříve X16XEL EDICE 100
od 15.10.2007- upravený AGR
nyní Civic
od 15.10.2007- upravený AGR
nyní Civic