Celorocni sviceni - uprava zapojeni
- milosh
- Administrátor
- Příspěvky: 6551
- Registrován: 21 led 2006, 13:03
- Bydliště: Ústecko
- Kontaktovat uživatele:
Dragonovi patri dik za uverejneni navodu na webu - https://www.astra-g.cz/automaticke-rozsviceni-svetel/
SLEDUJ MŮJ OPEL YOUTUBE KANÁL ať ti neutečou nová videa, která budou letos pravidelně vycházet
- Reklama
Doplnění k funkci světel
Tak jsem dneska po ránu zkoušel funkci světel. Po nastartování se rozsvítí parkovačky a potkávačky a při zapnutí dálkových se k tomu zapnou dálkové. Takže funkce je stejná jako když to bylo originál.
Shadow:
Mě i manželce to vyhovuje, protože přes den jsme (ještě v předchozím autě) občas zapoměli rozsvítit nebo naopak světla vypnout. Od té doby, co jsem tam to relátko namontoval máme klid. V době, kdy jsem pípák kupoval byl mezi ním a bzučákem upozorňujícím na rozvícená světla rozdíl asi 200 Kč, takže nebylo co řešit.. Takže po koupi Astry jsem to relátko namontoval do ní a bylo to (Astra má výhodu, že upozorňuje na rozsvícená světla při otevření dveří). Další věc je, že Astra nemá nějaké normální kontrolky světel, takže člověk přes den pozná, že svítí akorát podle polohy vypínače.. Tohle všechno odpadá.
A pokud budu chtít být s manželkou v teple někde, kde budeme mít klid, tak nemusíme jezdit na samotu, stačí zajet domu - tenhle důvod se týká spíš náctiletých a lidí bez "vlastního" bydlení
Když si člověk na ten komfort (automatického rozsvícení/zhasnutí) zvykne, tak už se prostě nechce vracet zpátky k přemýšlení, jestli svítí nebo ne.
Jinak řešit jestli to je nebo není dobrý nemíním. Nám to vyhovuje a ostatním to nenutím. Jak jsi viděl, tak to co jsem napsal několika lidem pomohlo a to byl účel. Opravdu nemíním někoho přesvědčovat, že by si to tam měl dát - ani lidi, co jezdí 40 let a nikdy nezapomenuli rozsvítit, ani "puberťáky", kteří nemají kam jít s "buchtou"
Bobík:
Tohle se mi u pípáku taky stávalo, než jsem snížil napětí, při kterém zapíná výměnou odporu z asi 13,4V na 12,9V. Z toho vyplívá, že to není ani tak v typu motoru jako spíš v nastavení relátka od výrobce. Tchánovi jsem to taky dělal (na Favoritovi) a pokud je chladný motor (zapne se sytič), tak se rozsvítí skoro okamžitě a pokud má motor teplý, tak po prvním přidání plynu.
Shadow:
Mě i manželce to vyhovuje, protože přes den jsme (ještě v předchozím autě) občas zapoměli rozsvítit nebo naopak světla vypnout. Od té doby, co jsem tam to relátko namontoval máme klid. V době, kdy jsem pípák kupoval byl mezi ním a bzučákem upozorňujícím na rozvícená světla rozdíl asi 200 Kč, takže nebylo co řešit.. Takže po koupi Astry jsem to relátko namontoval do ní a bylo to (Astra má výhodu, že upozorňuje na rozsvícená světla při otevření dveří). Další věc je, že Astra nemá nějaké normální kontrolky světel, takže člověk přes den pozná, že svítí akorát podle polohy vypínače.. Tohle všechno odpadá.
A pokud budu chtít být s manželkou v teple někde, kde budeme mít klid, tak nemusíme jezdit na samotu, stačí zajet domu - tenhle důvod se týká spíš náctiletých a lidí bez "vlastního" bydlení
Když si člověk na ten komfort (automatického rozsvícení/zhasnutí) zvykne, tak už se prostě nechce vracet zpátky k přemýšlení, jestli svítí nebo ne.
Jinak řešit jestli to je nebo není dobrý nemíním. Nám to vyhovuje a ostatním to nenutím. Jak jsi viděl, tak to co jsem napsal několika lidem pomohlo a to byl účel. Opravdu nemíním někoho přesvědčovat, že by si to tam měl dát - ani lidi, co jezdí 40 let a nikdy nezapomenuli rozsvítit, ani "puberťáky", kteří nemají kam jít s "buchtou"
Bobík:
Tohle se mi u pípáku taky stávalo, než jsem snížil napětí, při kterém zapíná výměnou odporu z asi 13,4V na 12,9V. Z toho vyplívá, že to není ani tak v typu motoru jako spíš v nastavení relátka od výrobce. Tchánovi jsem to taky dělal (na Favoritovi) a pokud je chladný motor (zapne se sytič), tak se rozsvítí skoro okamžitě a pokud má motor teplý, tak po prvním přidání plynu.
Astra G Caravan 1.8 16V r.v.98
Re: Doplnění k funkci světel
Dragon - v pohodě, nemyslel jsem to nijak zle, je mi jasný že mraky lidem to vyhovuje a v každym případě si zaslouží pochvalu každé podobné snažení o vylepšení. Jak říkám pro mě zrovna tohle není, čímž ale neříkám, že je to špatné.Dragon píše:Tak jsem dneska po ránu zkoušel funkci světel. Po nastartování se rozsvítí parkovačky a potkávačky a při zapnutí dálkových se k tomu zapnou dálkové. Takže funkce je stejná jako když to bylo originál.
Shadow:
Mě i manželce to vyhovuje, protože přes den jsme (ještě v předchozím autě) občas zapoměli rozsvítit nebo naopak světla vypnout. Od té doby, co jsem tam to relátko namontoval máme klid. V době, kdy jsem pípák kupoval byl mezi ním a bzučákem upozorňujícím na rozvícená světla rozdíl asi 200 Kč, takže nebylo co řešit.. Takže po koupi Astry jsem to relátko namontoval do ní a bylo to (Astra má výhodu, že upozorňuje na rozsvícená světla při otevření dveří). Další věc je, že Astra nemá nějaké normální kontrolky světel, takže člověk přes den pozná, že svítí akorát podle polohy vypínače.. Tohle všechno odpadá.
A pokud budu chtít být s manželkou v teple někde, kde budeme mít klid, tak nemusíme jezdit na samotu, stačí zajet domu - tenhle důvod se týká spíš náctiletých a lidí bez "vlastního" bydlení
Když si člověk na ten komfort (automatického rozsvícení/zhasnutí) zvykne, tak už se prostě nechce vracet zpátky k přemýšlení, jestli svítí nebo ne.
Jinak řešit jestli to je nebo není dobrý nemíním. Nám to vyhovuje a ostatním to nenutím. Jak jsi viděl, tak to co jsem napsal několika lidem pomohlo a to byl účel. Opravdu nemíním někoho přesvědčovat, že by si to tam měl dát - ani lidi, co jezdí 40 let a nikdy nezapomenuli rozsvítit, ani "puberťáky", kteří nemají kam jít s "buchtou"
Bobík:
Tohle se mi u pípáku taky stávalo, než jsem snížil napětí, při kterém zapíná výměnou odporu z asi 13,4V na 12,9V. Z toho vyplívá, že to není ani tak v typu motoru jako spíš v nastavení relátka od výrobce. Tchánovi jsem to taky dělal (na Favoritovi) a pokud je chladný motor (zapne se sytič), tak se rozsvítí skoro okamžitě a pokud má motor teplý, tak po prvním přidání plynu.
Astra G-caravan,100 edition,1.6 16V,Jungle Green
Re: Doplnění k funkci světel
Tak to presne neni jako original! Kdyz ti rozsviti svetla automat, tak nejdou pustit dalkova svetla... ani mlhovky atd. Ale je to jen malickost.Dragon píše:Tak jsem dneska po ránu zkoušel funkci světel. Po nastartování se rozsvítí parkovačky a potkávačky a při zapnutí dálkových se k tomu zapnou dálkové. Takže funkce je stejná jako když to bylo originál.
Jinak co se tyce vyhrateho tepleho auta na samote u lesa a zhasnutym aute.. Kolikrat do roka je ti to potreba? Lepsi je teplo domova, z vlastni zkusenosti je to lepsi ale proti gustu zadnej...
OPEL ASTRA DTI_16V - sport edition, Y20DTH, r.v.2001, 3D
https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.php?t=3299
https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.php?t=3299
Re: Doplnění k funkci světel
Mně osobně to už opravdu neni potřeba, tohle už mam dávno za sebou a řešim to jinak - psal jsem to jen jako postřeh pro Ty kterých se to týkat můžeBobik píše:Tak to presne neni jako original! Kdyz ti rozsviti svetla automat, tak nejdou pustit dalkova svetla... ani mlhovky atd. Ale je to jen malickost.Dragon píše:Tak jsem dneska po ránu zkoušel funkci světel. Po nastartování se rozsvítí parkovačky a potkávačky a při zapnutí dálkových se k tomu zapnou dálkové. Takže funkce je stejná jako když to bylo originál.
Jinak co se tyce vyhrateho tepleho auta na samote u lesa a zhasnutym aute.. Kolikrat do roka je ti to potreba? Lepsi je teplo domova, z vlastni zkusenosti je to lepsi ale proti gustu zadnej...
Jak už jsem psal, poklona pro podobné špekulování - ať vám to slouží.
Astra G-caravan,100 edition,1.6 16V,Jungle Green
Re: Doplnění k funkci světel
Shadow:
Nijak se mě to nedotklo - taky jsem tam dával uvozovky a smailíka, takže to ber jenom jako pošťouchutí
Bobik:
Jak jsem psal, tak tam mám na pípáku 3 samostatné kontakty od relátek, takže když ho vypnu, tak je to jako kdybych tam nic nepřipojil. Pokud ti nefunguje přepínání, tak možná nějak blbnou ty diody, které se tam dávají místo dalších kontaktů. Může se stát, že to u Astry nefunguje tak jednoduše nebo budeš muset vyzkoušet, kam připojit kontakt a kde stačí jenom diody. Pokud by jsi dal na výstup ARS relátko se třema kontaktama a ty potom zapojil podle mého návodu, tak to bude na 100% fungovat tak, jak jsem napsal.
Ps: když píšeš, že to uděláš přes relátko a diodu, nezapojil jsi náhodou všechy tři okruhy (1x56 a 2x 58 ) na jeden kontakt ARS bez diod? Pokud ano, tak jsi to zapojil v rozporu s tím, co jsem napsal já a co píše výrobce a nemůžeš se divit, že ti to nefunguje
Co se týká oktávky, tak tam se to řídí počítačem (změní se program), takže když zjistí, že jsi zapnul světla ručně, tak vypne automatiku a funguje to (do vypnutí klíčku) pouze přes vypínač.
Nijak se mě to nedotklo - taky jsem tam dával uvozovky a smailíka, takže to ber jenom jako pošťouchutí
Bobik:
Jak jsem psal, tak tam mám na pípáku 3 samostatné kontakty od relátek, takže když ho vypnu, tak je to jako kdybych tam nic nepřipojil. Pokud ti nefunguje přepínání, tak možná nějak blbnou ty diody, které se tam dávají místo dalších kontaktů. Může se stát, že to u Astry nefunguje tak jednoduše nebo budeš muset vyzkoušet, kam připojit kontakt a kde stačí jenom diody. Pokud by jsi dal na výstup ARS relátko se třema kontaktama a ty potom zapojil podle mého návodu, tak to bude na 100% fungovat tak, jak jsem napsal.
Ps: když píšeš, že to uděláš přes relátko a diodu, nezapojil jsi náhodou všechy tři okruhy (1x56 a 2x 58 ) na jeden kontakt ARS bez diod? Pokud ano, tak jsi to zapojil v rozporu s tím, co jsem napsal já a co píše výrobce a nemůžeš se divit, že ti to nefunguje
Co se týká oktávky, tak tam se to řídí počítačem (změní se program), takže když zjistí, že jsi zapnul světla ručně, tak vypne automatiku a funguje to (do vypnutí klíčku) pouze přes vypínač.
Astra G Caravan 1.8 16V r.v.98
Dragon:
nene to si spatne pochopil (nebo ja se nevyjadril presne).. tim automatem sem myslel original rele od Aster. U toho nejde pustit dalkova svetla pri automatickem sepnuti! Jsem elektrikar a nikdy bych elektricky nesvazal dva proudove okruhy do jednoho parkovaci svetla jsou oddelene od potkavacich diodou...
Jinak co se tyce octavie a fabie, tak co ja vim a znam tak to maji taky rizene relatkem..
nene to si spatne pochopil (nebo ja se nevyjadril presne).. tim automatem sem myslel original rele od Aster. U toho nejde pustit dalkova svetla pri automatickem sepnuti! Jsem elektrikar a nikdy bych elektricky nesvazal dva proudove okruhy do jednoho parkovaci svetla jsou oddelene od potkavacich diodou...
Jinak co se tyce octavie a fabie, tak co ja vim a znam tak to maji taky rizene relatkem..
OPEL ASTRA DTI_16V - sport edition, Y20DTH, r.v.2001, 3D
https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.php?t=3299
https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.php?t=3299
Tak to mě opravdu nenapadlo, že myslíš originální relátko pro automatiku od Opla. Originálem jsem myslel ovládání vypínačem osvětlení bez namontované automatiky, proto jsem psal, že to funguje jako originál (jako když si zapneš světla vypínačem). V tom případě je funkce stejná. Pokud se originální automat chová jinak a nejdou zapnout dálkovky, tak s tím nic nenadělám a je mi to jedno, protože já jsem chtěl stejnou funkci, jako při ručním ovládání.Bobik píše:Dragon:
nene to si spatne pochopil (nebo ja se nevyjadril presne).. tim automatem sem myslel original rele od Aster. U toho nejde pustit dalkova svetla pri automatickem sepnuti! Jsem elektrikar a nikdy bych elektricky nesvazal dva proudove okruhy do jednoho parkovaci svetla jsou oddelene od potkavacich diodou...
Jinak co se tyce octavie a fabie, tak co ja vim a znam tak to maji taky rizene relatkem..
K těm oktávkám a fábiím.
U oktávky se dělá originální automatické rozsvícení programovou úpravou v řídící jednotce (v servisu se nahraje nějaká úprava a potom to ovládá i ŘJ). Když ŘJ jednotka zjistí, že jsi zapnul vypínač světel, tak vypne signál k rozsvícení světel a řídí to jenom vypínač (do příštího startu). Jak je to přesně udělaný (jestli jde signál z vypínače do ŘJ a to teprve ovládá relátka nebo je výstup z ŘJ připojený k relátkům paralelně s výstupem z vypínače) nevím, protože mě to zase tolik nezajímalo. Ale že se to dělá přehráním programu v ŘJ je oficiální informace z origo servisů.
U fábie se dává relátko s podobnou funkcí, jako má ARS SMART (měření napětí v palubní síti), které se dá místo originál relátka na světla (vymění se kus za kus). Po zapnutí světel vypínačem se vypne automat.
Když se podíváš třeba na stránky škodovky, tak u Oktávky nemají v příslušenství vůbec relé pro denní svícení. To mají jenom pro Fabii.
A potom jsou neoriginální, který se montují pomocí připravených sad pro konkrítní typ a připojují se do různých konektorů nebo do patice pro relé od světel a podobně...
Astra G Caravan 1.8 16V r.v.98
Jak se uverejnuje nejaky navod v sekci navody????
OPEL ASTRA DTI_16V - sport edition, Y20DTH, r.v.2001, 3D
https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.php?t=3299
https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.php?t=3299
- vasekpetr1
- Příspěvky: 3106
- Registrován: 24 led 2006, 08:33
- Bydliště: Červená Hospoda u Třebíče
Tak jsem koupil v Třebíči v Zetronu ARS Smart (306,- Kč i s DPH), stáhl si z netu schéma zapojení přepínače světel a přemýšlím s propojením potenciálů 58R(parkovačky) a 58K(SPZ + palubka) natvrdo do sebe hned za přepínačem. Není mi nějak jasné, proč soudruzi z NSR tyto potenciály rozdělili, když potenciál 56(tlumená světla) vedou přímo přes přepínač, takže kvůli rozdělení proudové zátěže to asi nebude. Možná je to kvůli origo relé pro denní svícení. Nebo je v tom nějaký jiný háček? A ještě se zeptám na toto: Je vzadu za tím konektorem pro přepínač dostatek místa, abych tam to ARSko umístil i s kabely? Díky za odpověď.
Dřívější srdcovka, prodaná na díly pro UA: Astra 1,6 G caravan 99, motor X16SZR, 55 kW, VIN: W0L0TGF35X20326xx, tmavě zelená metalíza,
Nynější mazlík: Opel Zafira B, 1,9 TDCI - Z19DT - 2008, černá, najeto 170 tkm.
A menuju se Petr a né Vašek a žiju v Hospodě -:)
Nynější mazlík: Opel Zafira B, 1,9 TDCI - Z19DT - 2008, černá, najeto 170 tkm.
A menuju se Petr a né Vašek a žiju v Hospodě -:)
Hoj, ja mam ARSko smarta.. zapojil sem ho taky na vypinac. Misto za vypinacem? tomu trosku nerozumim, kdyz vysunes vypinac, tak ti tam zustane svorkovnice.. jedine kde je misto tak je dole za pojistkovou skrini, respektive ja ho mam obalene "kajflexem" - je to obalova hmota na izolovani hluku ve vozech(wagonech), proto aby mi to nikde neklepalo a mam ho strcene vedle pojistkove skrinky. Jak je to ARS obalene tak nema ani moznost litat, tudiz delat bordel.
Jinak jsem si to zapojil jeste trosku jinak .. viz foto.
Je to z jedineho duvodu, to rele jak tam mam pridane je v klidu seple. Jakmile zapnu svetla rucne uz jen do prvni polohy (parkovacky) sepnu rele a rele odpadne.. tudiz zustava zachovana funcnost prepinace svetel.. nikdo mi totiz nedokaz rict zda i pri nastartovanem aute musi umet svitit jen parkovaci svetla . Protoze pokud to zapojite bez tohoto rele, tak pri nastartovanem aute budou vzdy jen svitit potkavaci svetla...
PS: uz sem to tu jednou psal .. nedoporucuju ARS smart do Aster s dieslem, trosku dele mu trva nez sepne negdy i 10-12sec. Ted uz bych sahnul po ARS 01, ktery pracuje s indikaci mazani... Je to tim ze diesel je trosku narocnejsi na startovani a tudiz dela v elektricke siti docela velko spotrebu na coz neumi pak reagovat ARS smart, ktery pracuje na principu "vocmuchani" elektrickeho napeti pred a po startu (respektive az se napeti v siti zvysi vlivem dibijeni atd...)
Jinak jsem si to zapojil jeste trosku jinak .. viz foto.
Je to z jedineho duvodu, to rele jak tam mam pridane je v klidu seple. Jakmile zapnu svetla rucne uz jen do prvni polohy (parkovacky) sepnu rele a rele odpadne.. tudiz zustava zachovana funcnost prepinace svetel.. nikdo mi totiz nedokaz rict zda i pri nastartovanem aute musi umet svitit jen parkovaci svetla . Protoze pokud to zapojite bez tohoto rele, tak pri nastartovanem aute budou vzdy jen svitit potkavaci svetla...
PS: uz sem to tu jednou psal .. nedoporucuju ARS smart do Aster s dieslem, trosku dele mu trva nez sepne negdy i 10-12sec. Ted uz bych sahnul po ARS 01, ktery pracuje s indikaci mazani... Je to tim ze diesel je trosku narocnejsi na startovani a tudiz dela v elektricke siti docela velko spotrebu na coz neumi pak reagovat ARS smart, ktery pracuje na principu "vocmuchani" elektrickeho napeti pred a po startu (respektive az se napeti v siti zvysi vlivem dibijeni atd...)
OPEL ASTRA DTI_16V - sport edition, Y20DTH, r.v.2001, 3D
https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.php?t=3299
https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.php?t=3299
- vasekpetr1
- Příspěvky: 3106
- Registrován: 24 led 2006, 08:33
- Bydliště: Červená Hospoda u Třebíče
No jo, ale podle toho tvého nákresu se ti přes ARS nerozsvítí palubka s osvětlením SPZ, což já chci, abych na to nemusel myslet ani večer nebo v noci. Nebo máš ty vodiče 58R +58K (parkovačky+ palubka) někde spojené?
Na to místo za konektorem přepínače jsem se ptal proto, jestli tam budu moci zapojit těch 5 vodičů a zastrčit tam i to relé. Jinak díky za info.
Na to místo za konektorem přepínače jsem se ptal proto, jestli tam budu moci zapojit těch 5 vodičů a zastrčit tam i to relé. Jinak díky za info.
Dřívější srdcovka, prodaná na díly pro UA: Astra 1,6 G caravan 99, motor X16SZR, 55 kW, VIN: W0L0TGF35X20326xx, tmavě zelená metalíza,
Nynější mazlík: Opel Zafira B, 1,9 TDCI - Z19DT - 2008, černá, najeto 170 tkm.
A menuju se Petr a né Vašek a žiju v Hospodě -:)
Nynější mazlík: Opel Zafira B, 1,9 TDCI - Z19DT - 2008, černá, najeto 170 tkm.
A menuju se Petr a né Vašek a žiju v Hospodě -:)
Jo taaaak to tam misto je
Jinak mas pravdu, ja sem nechtel aby mi svitila palubka a SPZ.. navic sem chtel i to, aby mi neslo pustit dalkova svetla (to se nejak nepovedlo...). Proste klasika jako to mas u origo (nesviti palubka, nejdou pustit dalkova svetla - to si pak uz musis zapnout klasika, dal sem chtel aby mi sli pustit i pri nastartovanem aute parkovacky - proto to rele, tot asi vse)
Jinak tohle zapojeni zvladne i cvicena opice (jako sem ja ) takze pohoda..
Jinak mas pravdu, ja sem nechtel aby mi svitila palubka a SPZ.. navic sem chtel i to, aby mi neslo pustit dalkova svetla (to se nejak nepovedlo...). Proste klasika jako to mas u origo (nesviti palubka, nejdou pustit dalkova svetla - to si pak uz musis zapnout klasika, dal sem chtel aby mi sli pustit i pri nastartovanem aute parkovacky - proto to rele, tot asi vse)
Jinak tohle zapojeni zvladne i cvicena opice (jako sem ja ) takze pohoda..
OPEL ASTRA DTI_16V - sport edition, Y20DTH, r.v.2001, 3D
https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.php?t=3299
https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.php?t=3299
Jestli někdo shání protikus na konektor denního svícení,tak ho prodává např.GES(www.ges.cz) jako TKT8(GES 06600841).Zvlášt je třeba dokoupit kolíky FASTON 6,3.
- vasekpetr1
- Příspěvky: 3106
- Registrován: 24 led 2006, 08:33
- Bydliště: Červená Hospoda u Třebíče
Takže dnes jsem konečně osadil ARS Smart a už to chodí. Největší problém pro mě byl vytažení spínače světel, ale i na to jsem nakonec přišel. Smarta jsem strčil do prostoru za konektorem spínače, kabely napojil řezacími svorkami(prodávají se i na vodič 2,5) - práce asi na hodinku. Nastartuji, po 2-3 vteřinách se mi rozsvítí tlumená(dálková) parkovačky, SPZ i palubka. Ještě chci přijít na to, kde mi chybí kabely pro přední mlhovky, když ze spínače do multitimeru je kabel natažený.
Dřívější srdcovka, prodaná na díly pro UA: Astra 1,6 G caravan 99, motor X16SZR, 55 kW, VIN: W0L0TGF35X20326xx, tmavě zelená metalíza,
Nynější mazlík: Opel Zafira B, 1,9 TDCI - Z19DT - 2008, černá, najeto 170 tkm.
A menuju se Petr a né Vašek a žiju v Hospodě -:)
Nynější mazlík: Opel Zafira B, 1,9 TDCI - Z19DT - 2008, černá, najeto 170 tkm.
A menuju se Petr a né Vašek a žiju v Hospodě -:)