Celorocni sviceni - uprava zapojeni
denní svícení
ještě jednou prosím, je schopný někdo z těch , kteří to již montovali mi říci jaký je v těch dvou výrobcích rozdíl. děkuji
- Reklama
-
- Příspěvky: 159
- Registrován: 16 led 2007, 20:17
- Bydliště: Volary
Nerozumím tomu že si musím koupit druhou DIODU to mam koupit 2 ty systémy v mototechně?? Totiž moc se mi to líbí a konektor tam mam
Naposledy upravil(a) Michal Vlas dne 08 bře 2007, 22:37, celkem upraveno 1 x.
- vasekpetr1
- Příspěvky: 3106
- Registrován: 24 led 2006, 08:33
- Bydliště: Červená Hospoda u Třebíče
Tou druhou diodou docílíš toho, že kromě potkávacích světel se ti rozsvítí i světla obrysová a tyto obvody budou těmi diodami od sebe odděleny. Pokud by tam ty diody nebyly, tak při sepnutí přepínače světel na "parkovačky" by se ti hned rozsvítily i potkávačky a nešlo by to zhasnout.
Dřívější srdcovka, prodaná na díly pro UA: Astra 1,6 G caravan 99, motor X16SZR, 55 kW, VIN: W0L0TGF35X20326xx, tmavě zelená metalíza,
Nynější mazlík: Opel Zafira B, 1,9 TDCI - Z19DT - 2008, černá, najeto 170 tkm.
A menuju se Petr a né Vašek a žiju v Hospodě -:)
Nynější mazlík: Opel Zafira B, 1,9 TDCI - Z19DT - 2008, černá, najeto 170 tkm.
A menuju se Petr a né Vašek a žiju v Hospodě -:)
nastal problém
Pája píše:Já jsem včera koupil pískadlo (průměr 1cm x 1cm) za 24 kč a napojil jsem ho plusem na 30-proud po sepnutí klíčku (u mě volná pojistka č.42) a mínus na pojistku č.25 levé obrysové světlo. Pískadlo jsem nechal v pojistkové skřínce. Po zapnutí klíčku to decentně píská do doby než se zapnou světla.
já jsem zapojil na neobsazenou poj.32 tak, že jsem vsunul pojistku a spojil pískadlem s poj. 7, pěkně pískalo, ale po zapnutí světel zhasíná přístrojovka a osvětlení multifunkčního displeje, po zhasnutí světel je vše O.K. Může někdo poradit? DÍKY.
spermin = hermin dříve X16XEL EDICE 100
od 15.10.2007- upravený AGR
nyní Civic
od 15.10.2007- upravený AGR
nyní Civic
Nekde jsem cetl, ze to proc casem nedopisuje multifunkcni displej je to, ze kdyz je to na plne pecky tak ty zarovky docela topjej a displeji se to moc nelibi.Princ William píše:na tu palubku si zvyknes mam ji na plny pecky porad. jedinej problem je asi kdyz te sviti vostry slunce dozad. tak to neni videt ani sipka ne blinkry
Re: nastal problém
já jsem zapojil na neobsazenou poj.32 tak, že jsem vsunul pojistku a spojil pískadlem s poj. 7, pěkně pískalo, ale po zapnutí světel zhasíná přístrojovka a osvětlení multifunkčního displeje, po zhasnutí světel je vše O.K. Může někdo poradit? DÍKY.[/quote]
chyba se našla, stáhnutý poťák, takže vše OK
chyba se našla, stáhnutý poťák, takže vše OK
spermin = hermin dříve X16XEL EDICE 100
od 15.10.2007- upravený AGR
nyní Civic
od 15.10.2007- upravený AGR
nyní Civic
rozjezd
Já se zásadně nerozjíždím ihned po startu a už vůbec ne se studeným motoremVojta píše:a to čekáš 20 vteřin než se rozjedeš?
Opel Astra G 3Dv.edition 100, 1.6 X16SZR,Polar-Sea Blue
Chytrý člověk dělá nové chyby,hloupý stále stejné...
Má Astra G
Chytrý člověk dělá nové chyby,hloupý stále stejné...
Má Astra G
Automatické rozsvícení světel
Tak jsem o víkendu montoval automatické rozsvícení světel, které jsem vymontoval z předchozího auta. Jedná se o typ PÍPÁK 5, který měří napětí v palubní síti a po zvýšení napětí nad stanovenou mez sepne výstupní relátka, takže není nutné připojovat kontrolku od dobíjení nebo mazání (funguje stejně jako popsaný typ ARS Smart). Protože nemám zabudovaný konektor pro severské země, tak jsem se musel připojit přímo.
Vymontoval jsem vypínač světel (sundat knoflík, povolit šroubovákama obě packy na bokách - jde to blbě a vytáhnout ho ven). Pod ním je vidět bílá svorkovnice. Dále jsem musel vymontovat kousek palubky - ten, co je v něm zasazený vypínač a fukar u řidiče (je nutné nejdřív vyndat fukar a potom povolit 3 šrouby - 2 za fukarem a 1 pod vypínačem světel). Pak už jenom stačilo vyndat kus palubky, vyklapnout z něj konektor na vypínač světel (kvůli lepšímu přístupu) a na dráty, které k němu vedou připojit PÍPÁK. Protože se mi nechtělo vyndavat jednotlivé piny z konektoru (je to hrozná piplačka), tak jsem vždycky oholil kousek vodiče, připájel k němu nový vodič a pořádně zaizoloval. PÍPÁK má v sobě 3 samostané relé, takže jsem nemusel používat diody.
Na svorku 15 (+12V přes spínací skříňku) jsem připojil přes vypínač (kvůli vypnutí automatického rozsvěcení v případě potřeby) napájení "+" PÍPÁKU.
Na svorku 31 (kostra) jsem dal napájení "-" PÍPÁKU.
Svorku 30 (+ 12V z baterie) jsem přivedl na jeden pól relátek na PÍPÁKU.
Svorky 56 a obě 58 (odvody do světel a podsvícení palubky) jsem připojil na druhé póly relátek na PÍPÁKU a bylo hotovo. Kdo nechce, tak nemusí zapojovat ten tenčí vodič na jedné svorce 58 (je to osvětlení palubky a SPZ), ale pak musí v noci zapnout světla ručně.
Čísla svorek jsou napsané na zadní straně vypínače světel (u konektorů).
Pokud někdo má jenom jeden kontakt relátka, tak místo dalších dvou kontaktů zapojí mezi výstup z relátka a zbylé svorky diody (ze svorky 30 do relátka, z relátka na svorku 56 a z relátka přes diody na svorky 58 ).
Kdyby se s tím někdo chtěl bastlit, tak by šlo nějaké malé zařízení (fungující na stejném principu) zabudovat přímo do vypínače světel (nějaké místo tam je) a nemusel by rozebírat palubku (jenom by musel případně vyřešit vypínání). Místo svorky 15 je možné vytáhnout vodič z pojistky 32, ale mě se nechtělo hrabat ještě v pojistkové skříni, takže jsem použil svorku 15.
Po nastartování začne auto dobíjet a asi po 2 vteřinách se rozsvítí světla. Původní funkce vypínače světel zůstala zachována.
Pokud by někdo chtěl něco podobného montovat, tak mu to může pomoct.
Čau Petr
Vymontoval jsem vypínač světel (sundat knoflík, povolit šroubovákama obě packy na bokách - jde to blbě a vytáhnout ho ven). Pod ním je vidět bílá svorkovnice. Dále jsem musel vymontovat kousek palubky - ten, co je v něm zasazený vypínač a fukar u řidiče (je nutné nejdřív vyndat fukar a potom povolit 3 šrouby - 2 za fukarem a 1 pod vypínačem světel). Pak už jenom stačilo vyndat kus palubky, vyklapnout z něj konektor na vypínač světel (kvůli lepšímu přístupu) a na dráty, které k němu vedou připojit PÍPÁK. Protože se mi nechtělo vyndavat jednotlivé piny z konektoru (je to hrozná piplačka), tak jsem vždycky oholil kousek vodiče, připájel k němu nový vodič a pořádně zaizoloval. PÍPÁK má v sobě 3 samostané relé, takže jsem nemusel používat diody.
Na svorku 15 (+12V přes spínací skříňku) jsem připojil přes vypínač (kvůli vypnutí automatického rozsvěcení v případě potřeby) napájení "+" PÍPÁKU.
Na svorku 31 (kostra) jsem dal napájení "-" PÍPÁKU.
Svorku 30 (+ 12V z baterie) jsem přivedl na jeden pól relátek na PÍPÁKU.
Svorky 56 a obě 58 (odvody do světel a podsvícení palubky) jsem připojil na druhé póly relátek na PÍPÁKU a bylo hotovo. Kdo nechce, tak nemusí zapojovat ten tenčí vodič na jedné svorce 58 (je to osvětlení palubky a SPZ), ale pak musí v noci zapnout světla ručně.
Čísla svorek jsou napsané na zadní straně vypínače světel (u konektorů).
Pokud někdo má jenom jeden kontakt relátka, tak místo dalších dvou kontaktů zapojí mezi výstup z relátka a zbylé svorky diody (ze svorky 30 do relátka, z relátka na svorku 56 a z relátka přes diody na svorky 58 ).
Kdyby se s tím někdo chtěl bastlit, tak by šlo nějaké malé zařízení (fungující na stejném principu) zabudovat přímo do vypínače světel (nějaké místo tam je) a nemusel by rozebírat palubku (jenom by musel případně vyřešit vypínání). Místo svorky 15 je možné vytáhnout vodič z pojistky 32, ale mě se nechtělo hrabat ještě v pojistkové skříni, takže jsem použil svorku 15.
Po nastartování začne auto dobíjet a asi po 2 vteřinách se rozsvítí světla. Původní funkce vypínače světel zůstala zachována.
Pokud by někdo chtěl něco podobného montovat, tak mu to může pomoct.
Čau Petr
Naposledy upravil(a) Dragon dne 27 čer 2007, 15:51, celkem upraveno 1 x.
Astra G Caravan 1.8 16V r.v.98
A jdou ti podle tveho zapojeni prepnou z potkavacich svetel dalkove?nebo nejdou..
OPEL ASTRA DTI_16V - sport edition, Y20DTH, r.v.2001, 3D
https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.php?t=3299
https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.php?t=3299
Tak jsem se konecne dostal k zapojeni automatu na svetla... jelikoz jsem nemel dost casu, tak sem si precetl navody z tohoto webu a mam dalsi poznatek.. KOupil jsem jiz pred casem ARS smart od fi. Zetron (byl v akci, za 50 procent puvodni ceny.. coz bylo dobre )
Od dva prispevky vysse je popis zapojeni na ovladaci tlacitko svetel, tak sem to zapojil stejne.. ALE!!! Je tu jeden hacek se kterym nevim jestli na STK nenarazite..
Pri nastartovanem aute nejdou pustit solo parkovaci svetla... nevim zda je to dobre U nasich sluzebnich Octavii, kdyz nezapnu svetla naskoci automaticky, ale jak zapnu do prvni polohy na parkovacky (zustanou svitit jen parkovacky - u me ted sviti porad tlumeny pres ARS!), kdyz pak dam potkavaci rozsviti se i potkaci ale to je jasne . Neni to spatne, ze nelze pustit jen parkovaci svetla pri nastartovanem aute? Nevite jak se to pise ve vyhlasce? Sice s parkovackama se jezdit nesmi, ale nejak se mi to nelibi Asi to predelam pres relatko a didodu jako sem to daval nasim do thalie..
Od dva prispevky vysse je popis zapojeni na ovladaci tlacitko svetel, tak sem to zapojil stejne.. ALE!!! Je tu jeden hacek se kterym nevim jestli na STK nenarazite..
Pri nastartovanem aute nejdou pustit solo parkovaci svetla... nevim zda je to dobre U nasich sluzebnich Octavii, kdyz nezapnu svetla naskoci automaticky, ale jak zapnu do prvni polohy na parkovacky (zustanou svitit jen parkovacky - u me ted sviti porad tlumeny pres ARS!), kdyz pak dam potkavaci rozsviti se i potkaci ale to je jasne . Neni to spatne, ze nelze pustit jen parkovaci svetla pri nastartovanem aute? Nevite jak se to pise ve vyhlasce? Sice s parkovackama se jezdit nesmi, ale nejak se mi to nelibi Asi to predelam pres relatko a didodu jako sem to daval nasim do thalie..
Naposledy upravil(a) Bobik dne 24 čer 2007, 19:54, celkem upraveno 1 x.
OPEL ASTRA DTI_16V - sport edition, Y20DTH, r.v.2001, 3D
https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.php?t=3299
https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.php?t=3299
Na to mohu odpovědět pouze jedno. Psal jsem, že se do napájení relátka zapojí vypínač, ktrým je možné vypnout funkce relátka. Když ho vypnu, tak se po nastartování nic nestane a světla fungují pouze na původní vypínač. Pokud je dodržené i napojení na světla (každý okruh má vlastní relátko nebo diodu), tak po vypnutí funkce automatického rozsvěcení fungují světla stejným způsobem, jako kdyby tam automatika vůbec nebyla.Bobik píše:Tak jsem se konecne dostal k zapojeni automatu na svetla... jelikoz jsem nemel dost casu, tak sem si precetl navody z tohoto webu a mam dalsi poznatek.. KOupil jsem jiz pred casem ARS smart od fi. Zetron (byl v akci, za 50 procent puvodni ceny.. coz bylo dobre )
Od dva prispevky vysse je popis zapojeni na ovladaci tlacitko svetel, tak sem to zapojil stejne.. ALE!!! Je tu jeden hacek se kterym nevim jestli na STK nenarazite..
Pri nastartovanem aute nejdou pustit solo parkovaci svetla... nevim zda je to dobre U nasich sluzebnich Octavii, kdyz nezapnu svetla naskoci automaticky, ale jak zapnu do prvni polohy na parkovacky (zustanou svitit jen parkovacky - u me ted sviti porad tlumeny pres ARS!), kdyz pak dam potkavaci rozsviti se i potkaci ale to je jasne . Neni to spatne, ze nelze pustit jen parkovaci svetla pri nastartovanem aute? Nevite jak se to pise ve vyhlasce? Sice s parkovackama se jezdit nesmi, ale nejak se mi to nelibi Asi to predelam pres relatko a didodu jako sem to daval nasim do thalie..
Takže při příjezdu na STK vypnu vypínač automatiky a dál už to funguje poze manuálně - obsluha STK je spokojena Při odjezdu z STK zase zapnu vypínač a všechno funguje automaticky, takže bych v tom žádný problém nehledal.. Stejně se dá postupovat v autoservisu nebo při opravách motoru a podobně.
K dotazu na přepínání potkávácí/dálková světla: pokud si dobře pamatuju, tak jsem to po montáži zkoušel a všechno bylo v pořádku. Doma to ještě vyzkouším a dám vědět.
Čau Petr
Astra G Caravan 1.8 16V r.v.98
Jo jeste jedna malickost, ARS smart pracuje na principu zmereni napeti (po nastarovani se v palubni siti zvysi napeti vlivem dobijeni o cca 0,4V), ale jak pise vyrobce nedopurucuje pro starsi dieselove motorizace do r.v.2000, ale ja bych to rozsiril a rekl obecne ze do Aster 2.0DTI vubec .. sice funguje ale svetla se rozsveci az po cca 8-15sec. od nastarovani! Proto tem, kteri by uvazovali o automatu na svetla radeji dopurucuji sahnout po verzi, ktera pracuje na principu signalu od olejoveho cidla (od fi. Zetron je to ARS 01).. tot moje poznatky s automatem.
Nevite nekdo jak je to presne s tema svetlama??? Jestli musi umet auto svitit jen s parkovackama .. protoze me to ted jaksi nefunguje pri nastartovanem aute rovnou sviti jen tlumena svetla...
Nevite nekdo jak je to presne s tema svetlama??? Jestli musi umet auto svitit jen s parkovackama .. protoze me to ted jaksi nefunguje pri nastartovanem aute rovnou sviti jen tlumena svetla...
OPEL ASTRA DTI_16V - sport edition, Y20DTH, r.v.2001, 3D
https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.php?t=3299
https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.php?t=3299
Teda pánové, upřímně řečeno se skláním před vámi, kteří trávíte tolik času na řešením toho " problému". Já sobně tohle absolutně neřeším a řešit nehodlám - prostě jsem zvyklej automaticky jakmile nastartuju, rozsvítím a opravdu se mi ještě nestalo že bych jel bez světel ( pokud mi neprdla žárovka) - mimochodem jak budete řešit až budete chtít bejt s buchtou v nastartovanym teplym autě někde na samotě - budete si svítit ? nebo máte vypínač aby Vám ta automatika zase na chvilku nefungovala.
Ne vážně, asi je to dobrá věc, ale podle mého názoru totální zbytečnost bez které se zcela určitě obejdu. Držím Vám palce při dalším zkoumání.
Ne vážně, asi je to dobrá věc, ale podle mého názoru totální zbytečnost bez které se zcela určitě obejdu. Držím Vám palce při dalším zkoumání.
Astra G-caravan,100 edition,1.6 16V,Jungle Green