Kontrolka dobíjení zůstává svítit

Palubní počítač, Tempomat, automatické nastavení sklonu světlometů, váha vzduchu, navigace, barevný displej
Dti
Příspěvky: 30
Registrován: 24 kvě 2007, 08:04
Bydliště: Holomóc

Kontrolka dobíjení zůstává svítit

Příspěvek od Dti » 21 čer 2007, 18:27

Prosím o radu, dnes po jízdě v dešti a asi hodinové přestávce jsem nastartoval a po 2 metrech se mi rozsvítila kontrolka dobíjení a přestalo fungovat servo. Ještě mi po otečení klíčem zůstává svítit mazání a zhasne až po nastartování, dříve zhasínala po chvilce s ostatními kontrolkami.

Nějaké informace jsem tady našel, ale nevím, jestli je to i můj případ.

Kde bych mohl hledat příčinu?

Díky za rady
Astra 1,7 DTi Caravan Edition 2000

Reklama
 

Effe
Příspěvky: 158
Registrován: 11 kvě 2006, 21:30
Bydliště: Ostrava

Příspěvek od Effe » 21 čer 2007, 20:04

Alternátor v riti :roll: myslím,že to může být špatným diodovým můstkem,oprava tak cca 3000Kč

Dti
Příspěvky: 30
Registrován: 24 kvě 2007, 08:04
Bydliště: Holomóc

Příspěvek od Dti » 21 čer 2007, 21:09

Effe píše:Alternátor v riti :roll: myslím,že to může být špatným diodovým můstkem,oprava tak cca 3000Kč
Kde se nachází ten diodový můstek?
Je to někde u alternátoru a nebo přímo v něm?
Astra 1,7 DTi Caravan Edition 2000

Dti
Příspěvky: 30
Registrován: 24 kvě 2007, 08:04
Bydliště: Holomóc

Příspěvek od Dti » 21 čer 2007, 21:21

Dti píše:
Effe píše:Alternátor v riti :roll: myslím,že to může být špatným diodovým můstkem,oprava tak cca 3000Kč
Kde se nachází ten diodový můstek?
Je to někde u alternátoru a nebo přímo v něm?
Už jsem to našel :wink:
Astra 1,7 DTi Caravan Edition 2000

Uživatelský avatar
spermin
Příspěvky: 3499
Registrován: 16 led 2007, 09:21
Bydliště: OSTRAVSKO

Příspěvek od spermin » 22 čer 2007, 05:57

Změř si napětí při chodu motoru, cca 14,6V, jestli dává je chyba jinde. Pravděpodobně to dude ten můstek.
Necej altík proměřit šikovnému elektrikáři, oprava nemusí být vůbec tak drahá. A kontrolka mazání, pokud zhasne
samostatně, tak funguje správně. :?
spermin = hermin dříve X16XEL EDICE 100
od 15.10.2007- upravený AGR
nyní Civic

Effe
Příspěvky: 158
Registrován: 11 kvě 2006, 21:30
Bydliště: Ostrava

Příspěvek od Effe » 22 čer 2007, 06:48

Nemusí ,může to stát i víc,většinou 3-5 tisíc.Záleží i na tom jestli se mění ložiska,relé a atp.Jestli se vlezeš do těch 3000Kč tak nech opraváři zahrát v rádiu. :D

Dti
Příspěvky: 30
Registrován: 24 kvě 2007, 08:04
Bydliště: Holomóc

Příspěvek od Dti » 22 čer 2007, 17:02

Ještě se mi ted začaly držet otáčky na 1100-1200ot./min. Nevím, jestli to něčemu napovídá.
Astra 1,7 DTi Caravan Edition 2000

A.P.
Příspěvky: 249
Registrován: 20 kvě 2006, 07:08
Bydliště: Havířov

Příspěvek od A.P. » 22 čer 2007, 17:07

Měl jsem to samé. Nedobíjel alternátor a servo nešlo. Byl to diodový můstek . Nicméně oprava mě stála 1600.- a ne 3000.-
OPEL ASTRA 1,6 16v 3dv.

Dti
Příspěvky: 30
Registrován: 24 kvě 2007, 08:04
Bydliště: Holomóc

Příspěvek od Dti » 22 čer 2007, 18:52

Ted jsem konečně změřil napětí a při vypnutém motoru 12,6V a po nastartování mám 11,8V. Měřil jsem to na baterce.
Astra 1,7 DTi Caravan Edition 2000

Dti
Příspěvky: 30
Registrován: 24 kvě 2007, 08:04
Bydliště: Holomóc

Příspěvek od Dti » 22 čer 2007, 19:15

Můžou to být třeba jen uhlíky?
Astra 1,7 DTi Caravan Edition 2000

Effe
Příspěvky: 158
Registrován: 11 kvě 2006, 21:30
Bydliště: Ostrava

Příspěvek od Effe » 22 čer 2007, 19:19

A.P. píše:Měl jsem to samé. Nedobíjel alternátor a servo nešlo. Byl to diodový můstek . Nicméně oprava mě stála 1600.- a ne 3000.-
Tak to je superprice,kde jsi ten diodový můstek kupoval?

Uživatelský avatar
spermin
Příspěvky: 3499
Registrován: 16 led 2007, 09:21
Bydliště: OSTRAVSKO

Příspěvek od spermin » 23 čer 2007, 22:16

DNES by to mohl šikula opravit ještě levněji, ale opravdu Šikula. Musí být i manuálně zručný. Nevím kolik práce, ale
součástka cca max. 500 Kč
spermin = hermin dříve X16XEL EDICE 100
od 15.10.2007- upravený AGR
nyní Civic

Effe
Příspěvky: 158
Registrován: 11 kvě 2006, 21:30
Bydliště: Ostrava

Příspěvek od Effe » 24 čer 2007, 09:57

spermin píše:DNES by to mohl šikula opravit ještě levněji, ale opravdu Šikula. Musí být i manuálně zručný. Nevím kolik práce, ale
součástka cca max. 500 Kč
A kdyby byl megazručný,tak možná i méně.Takový McGyver by si diody vyrobil doma na koleně.Ono by se dalo jezdit i bez altíku,akorát bys potřeboval větší počet akumulátorů. :D

fanuc
Příspěvky: 190
Registrován: 03 pro 2006, 07:45
Bydliště: Galanta
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od fanuc » 24 čer 2007, 10:54

Diodový mostík na Slovensku 1700 Sk.A preletuješ si to sám. Je to hračka. Štyri kontakty a hotovo. Ale trochu je robota s vybratím alternátoru. Za 3700 sk komplet zrepasovaný altík. Ložiska uhlíky ....
Opel Zafira 1.9 CDTI Z19DTH 150 koni/ chip 176 koni 387 Nm
Opel Zafira 1.8 16v X18XE1 Elegance

Effe
Příspěvky: 158
Registrován: 11 kvě 2006, 21:30
Bydliště: Ostrava

Příspěvek od Effe » 24 čer 2007, 11:05


Odpovědět