Rozhádaný motor 1.6 16V 74kW

Jiří Pávek
Příspěvky: 125
Registrován: 11 čer 2007, 21:24
Bydliště: RK
Kontaktovat uživatele:

Rozhádaný motor 1.6 16V 74kW

Příspěvek od Jiří Pávek » 13 čer 2007, 17:14

Ahoj Opláci. Jsem zde jako nový majitel Astry G Caravan nový a mám hned otázku. Auto mám již týden a při každém studeném a prvním startu , třeba hned po ránu, se mi trošku hádá motor (nechcípne). Mám 1.6 16 (74kW) rok konec 98. Po spadnutí sytičových volnoběžných otáčkek na normální volnoběhy se to srovná samo. A když už se to hádá, stačí přidat plyn a je to o.k., ale do doby než zase sundám nohu s plynu. Celé to trvá všeho všudy asi 30vteřin až 1minutu. Přesně jsem to neměřil. Poraďte čím by to mohlo být? Prosím o radu nějakého zkušeného Opláka nebo servisáka. Nechci vyměnit půl motoru jako u dosud jezdícího VW Golf II, kde je opravdu půl motoru nového a stále to zlobí. Ale již ho prodávám.

Reklama
 

Uživatelský avatar
Arwy
Příspěvky: 714
Registrován: 27 črc 2006, 16:50
Bydliště: Slovensko

Příspěvek od Arwy » 13 čer 2007, 17:33

Vitaj v klube rozhádaného motora. Táto závada je dosť častá u G Astier s motorom X16XEL ( https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.php?t=3803 ). Obávam sa ale, že tento problém nebude ľahké vyriešiť. Našiel som len dva postupy, ktoré ovšem tento problém neodstránili u všetkých a to: výmena čidla teploty nasávaného vzduchu a prehratie novšieho softu do riadiacej jednotky motora (ale to bolo na 1.4 - X14 XE).
Ako náhle sa ochladí pod cca 14 C, tak to prestane robiť.
Programovanie riadiacich jednotiek vozidiel Opel, diagnostickým testerom GM MDI.
Lustrácia Security a Radio kódov z VIN čísla vozidiel Opel.
Opel Astra J Sport, 1.6, 85 kW, A16XER+LPG, r.v. 2010; Ex Opel Astra G, Z14XE, Ex Opel Astra G, X16XEL

Salám
Příspěvky: 1568
Registrován: 26 čer 2006, 14:56
Bydliště: Ostrava

Příspěvek od Salám » 13 čer 2007, 21:04

Že by EGR ventil měl další svou oběť?

Uživatelský avatar
veski
Příspěvky: 220
Registrován: 05 kvě 2007, 10:28
Bydliště: Ostrava

Příspěvek od veski » 13 čer 2007, 21:21

Mám setjný "problém". Pokud auto jede se sitičem je takové utahané. Ale jakmile sytič vypne je vše v pořádku. Se sitičem jezdím jak stará pana a potom dle libosti (nebo manželky :? ) :D
9/99, 1.6 16V (X16XEL), Caravan, Edice 100

Jiří Pávek
Příspěvky: 125
Registrován: 11 čer 2007, 21:24
Bydliště: RK
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Jiří Pávek » 13 čer 2007, 21:28

Kde ten EGR ventil najdu (příp. foto) a co reguluje? Kolik stojí a jak prověřím jeho funkci? V sobotu budem dělat diagnostiku, tak si myslíte, že to něco ukáže?

Uživatelský avatar
Slag
Příspěvky: 1153
Registrován: 09 led 2007, 09:13
Bydliště: Brno

...

Příspěvek od Slag » 13 čer 2007, 21:48

Já chci taky do Astry sytič... :lol: Na zimu by se mohl hodit...
Jiří Pávek píše:Kde ten EGR ventil najdu (příp. foto) a co reguluje?...
https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.p ... hlight=agr
https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.p ... hlight=agr
Astra 1.4 (X14XE), sedan, r.v. 98, ABS, pal. PC, CCR600 8 repro, 2x el. okna, sport. sedačky, orig. 15" alu... FOTO
VW T3 Caravelle GL 1.6TD
slag.loziska@email.cz

Uživatelský avatar
Arwy
Příspěvky: 714
Registrován: 27 črc 2006, 16:50
Bydliště: Slovensko

Příspěvek od Arwy » 14 čer 2007, 10:31

Zvýšené otáčky nie sú sytič, ale slúžia na rýchlejšie zohriatie katalyzátoru.
Dnes som bol inak na diagnostike, stála ma 400 SK, chýb bolo uložených neúrekom, ale myslím si, že väčšina sa zapísala v servise pri výmene rozvodov a zvyšok som spôsobil ja odpájaním čidiel. Akurát ma zaskočila chyba snímača kľukového hriadeľa. Ten som odpojený nemal, ale pravdepodobne bol odpojený pri výmene rozvodov (je možné že sa chyba uloží aj pri odpojení nejakého čidla pri vypnutom zapaľovaní?). Čisto teoreticky by nekľudný chod mohol spôsobovať aj on, pretože ak RJ nemá z neho signál, respektíve má nesprávny signál, tak sa zvýšia voľnobežné otáčky, zablokuje sa regulácia klepania a maximálny počet otáčok sa zníži (nemám overené jazdím max do 3500 - 4000 ot.). Jediné čo mi do toho všetkého nepasuje je to, že sa pri chybnom chode motora nerozsvieti žiadna kontrolka a po cca 2 min. to prestane.
Programovanie riadiacich jednotiek vozidiel Opel, diagnostickým testerom GM MDI.
Lustrácia Security a Radio kódov z VIN čísla vozidiel Opel.
Opel Astra J Sport, 1.6, 85 kW, A16XER+LPG, r.v. 2010; Ex Opel Astra G, Z14XE, Ex Opel Astra G, X16XEL

Jiří Pávek
Příspěvky: 125
Registrován: 11 čer 2007, 21:24
Bydliště: RK
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Jiří Pávek » 14 čer 2007, 20:34

V sobotu budeme snad napichovat diagnostiku, tak uvidíme.

Uživatelský avatar
Arwy
Příspěvky: 714
Registrován: 27 črc 2006, 16:50
Bydliště: Slovensko

Příspěvek od Arwy » 15 čer 2007, 12:48

Programovanie riadiacich jednotiek vozidiel Opel, diagnostickým testerom GM MDI.
Lustrácia Security a Radio kódov z VIN čísla vozidiel Opel.
Opel Astra J Sport, 1.6, 85 kW, A16XER+LPG, r.v. 2010; Ex Opel Astra G, Z14XE, Ex Opel Astra G, X16XEL

Uživatelský avatar
Petrik
Příspěvky: 102
Registrován: 04 pro 2006, 16:18
Bydliště: Pelhřimov

Příspěvek od Petrik » 16 čer 2007, 16:35

Děkuju za odkazy. Mám 1.6 XEL a doteď to bylo vše O.K. Říkám si, že kdyby to bylo to čidlo, nepomohlo by to opakované nastartování. No nevím, do Opela se mi jet nechce, nevím do čeho by mne natlačili, ale asi mi nic jiného nezbude.
Astra G 100 edition, 1.6 16V

pa.jelinek
Příspěvky: 17
Registrován: 17 kvě 2007, 22:26
Bydliště: Domažlice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od pa.jelinek » 19 čer 2007, 11:25

mam taky obdobny problem, jakmile nastartuji, tak je to s autem neco priserneho, jakmile se ale motor ohreje, tak je vse v pohode, puvodne jsem to prisuzoval sport. vyfuku, ktery ma o neco tenci posledni koncovy dil a tak jsem si myslel, jestli to nejak nekope zpatky, nez se vyfuk ohreje. A pak mam jeste jeden problem... kdyz jedu a pustim plynovy pedal tak mi trochu zaskube motor... pri vyssich rychlostech to jde,ale pri jizde po meste, je to docela znatelny a neprijemny... nevite cim by to mohlo byt? benzinovy filtr?

Uživatelský avatar
Arwy
Příspěvky: 714
Registrován: 27 črc 2006, 16:50
Bydliště: Slovensko

Příspěvek od Arwy » 19 čer 2007, 11:48

Tak že dnes som bol opäť na diagnostike. Neboli uložené žiadne chyby aj napriek tomu, že motor po štarte má nekľudný chod. Človek z diagnostiky mi poradil, že mám skúsiť vymeniť krokáč. Volal som aj do Opel servisov ohľadom nahratia nového softvéru do riadiacej jednotky. V jednom mi povedal že za to chcú 5000 SK, a v druhom, že sa to bežne nerobí, že nie je viac verzií softvéru pre jeden druh riadiacej jednotky ale že ak je problém, tak sa riadiaci softvér urobí presne na mieru pre konkrétnu jednotku. Tak teraz neviem čo stým.
Programovanie riadiacich jednotiek vozidiel Opel, diagnostickým testerom GM MDI.
Lustrácia Security a Radio kódov z VIN čísla vozidiel Opel.
Opel Astra J Sport, 1.6, 85 kW, A16XER+LPG, r.v. 2010; Ex Opel Astra G, Z14XE, Ex Opel Astra G, X16XEL

Uživatelský avatar
spermin
Příspěvky: 3499
Registrován: 16 led 2007, 09:21
Bydliště: OSTRAVSKO

Příspěvek od spermin » 19 čer 2007, 12:55

pokud škube pouze při studeném motoru, je to v autom. bohatosti směsi (sytič) buď je bohatá
nebo spíše chudá směs, motor se dusí, při teplém motoru se to neprojevuje. Diagnostikovat a seřídit.
Pokud je tento problém pouze u teplého motoru, a při všech otáčkách je problém opačný,
Motor dostává bohatou směs, elektronika špatně vyhodnocuje a hlásí chybu, motor má vyšší
spotřebu a při přidání plynu škube i v nízkých otáčkách ( cca 1 až 2,5 ot. škube), při ubrání
plynu jede déle v vyšších otáčkách než ubere. Doporučuji všechny pohyblivé součásti
které mají něco společného s palivem vyčistit a promazat, palivo odmašťuje.
Snímač klikového hřídele má za úkol kontrolovat předstih, aby ne docházelo k samozápalům,
klepání při teplém, nebo studeném motoru, a akceleraci.
spermin = hermin dříve X16XEL EDICE 100
od 15.10.2007- upravený AGR
nyní Civic

Jiří Pávek
Příspěvky: 125
Registrován: 11 čer 2007, 21:24
Bydliště: RK
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Jiří Pávek » 19 čer 2007, 20:55

Tak jsem byl dneska taky na diagnostice a taky žádná závada v chybovce. Chtělo by to bloky naměřených hodnot pro konkrétní auto a typ motoru. A ten nemám. Jsem schopen sehnat pouze na jakoukoliv Škodovku. Tam by se dalo vyčíst, zda je v cajku snímač teploty nasávaného vzduchu, váha vzduchu, ..... Takhle to bude v servise formou výměny dílů kus za kus.

Uživatelský avatar
Arwy
Příspěvky: 714
Registrován: 27 črc 2006, 16:50
Bydliště: Slovensko

Příspěvek od Arwy » 20 čer 2007, 07:47

Ja si stále myslím, že chyba bude v RJ alebo jej softvéry. Niekde som čítal, že regulácia lambda sondy nefunguje hneď po štarte, ale až po jej zohriatí. Z toho usudzujem, že v tomto čase zohrievania lambdasondy RJ pri určitých teplotách vzduchu nedokáže správne zvoliť optimálne množstvo paliva a tým pádom nie je správne zloženie zmesi, tak ako napísal spermin. Po zohriati lambdy a začatí vysielania informácií RJ, táto detekuje chybné zloženie zmesi a upraví ju. Tým pádom dôjde k skľudneniu chodu motora a klesnú otáčky. Ja som čidla vody a vzduchu premeriaval. Ukazujú +-400 Ω hodnoty podľa krivky. Ak sú v poriadku čidlá, tak ešte možno by mohol byť problém v neorigo sviečkách. Ale s tým skúsenosti nemám.
Programovanie riadiacich jednotiek vozidiel Opel, diagnostickým testerom GM MDI.
Lustrácia Security a Radio kódov z VIN čísla vozidiel Opel.
Opel Astra J Sport, 1.6, 85 kW, A16XER+LPG, r.v. 2010; Ex Opel Astra G, Z14XE, Ex Opel Astra G, X16XEL

Odpovědět