servo klapky vnitřní cirkulace

Zde řešíme vše co se týká interiéru a exteriéru mimo tzv. tuningu a stylingu, na to máme jinou sekci...
colo
Příspěvky: 17
Registrován: 07 kvě 2006, 12:13
Bydliště: Bratislava, Slovensko

To MilanN

Příspěvek od colo » 11 kvě 2006, 09:35

Tak to mas urcite strhnute. Skusal som ten motorcek, on sa toci stale pokial ho nieco nezastavi vtedy ho vypne elektronika. Ak mas strhnutu klapku tak sa toci stale bud na jednu stranu alebo na druhu podla toho ako je prepnuty vypinac vnutorneho obehu vzduchu. :roll:

Reklama
 

Uživatelský avatar
vasekpetr1
Příspěvky: 3106
Registrován: 24 led 2006, 08:33
Bydliště: Červená Hospoda u Třebíče

Servo

Příspěvek od vasekpetr1 » 16 kvě 2006, 19:22

Chci se zeptat, kde je umístěná ta elektronika, která pouští napětí pro servo? Protože jak jsem zjistil, tak to servo se točí, jak se mu chce - chvíli zavírá správně, za chvíli si to rozmyslí a točí naopak. Ten motorek točí podle toho, jak jde na něj polarita - a to má na starost to elektronické relé, umístěné ve schématu pod spínačem klapky E 17.2
Dřívější srdcovka, prodaná na díly pro UA: Astra 1,6 G caravan 99, motor X16SZR, 55 kW, VIN: W0L0TGF35X20326xx, tmavě zelená metalíza,
Nynější mazlík: Opel Zafira B, 1,9 TDCI - Z19DT - 2008, černá, najeto 170 tkm.

A menuju se Petr a né Vašek a žiju v Hospodě -:)

DaN
Příspěvky: 2
Registrován: 28 kvě 2006, 14:33
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od DaN » 30 črc 2006, 12:09

Mám tentýž problém. Vytáhnul jsem servo, rozmontoval, připojil ke konektoru v autě a když mačkám, tak se jednou přetočí tak, podruhé se nepřetočí vůbec atd.
Zajímalo by mě, jak vyzkoušet to přepínací relé na Cirkulaci vzduchu. Nerad bych jej vytahoval a kupoval nové, když si nejsem jistý jestli to bude nebo nebu jím.
Pokud se v tom někdo vyzná, prosím poraďďte, jak na vyzkoušení a případnou opravu.
díky.

Uživatelský avatar
rychlyradim
Příspěvky: 2619
Registrován: 07 čer 2006, 15:30
Bydliště: Jihomoravský kraj - Blansko
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od rychlyradim » 25 zář 2006, 18:44

nevím proč..ale v poslední době mi to dělá totéž..jednou otevře do pulky pak se nezavře :cry: má to cenu spravovat... někde jsem četl že se často rozbije i spravená klapka... :roll:
A co je tedy lepíš...otevřená nebo zavřená klapka?! každý tu píše něco jiného.,§ :idea:

Melodi
Příspěvky: 790
Registrován: 14 bře 2006, 23:07
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Melodi » 25 zář 2006, 19:00

Mě to dělalo to samé tak jsem servo odpojil a klapku zavřel takže mi to bere vzduch z venku

Uživatelský avatar
rychlyradim
Příspěvky: 2619
Registrován: 07 čer 2006, 15:30
Bydliště: Jihomoravský kraj - Blansko
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od rychlyradim » 09 říj 2006, 18:54

no jo ale nacopak tam ta klapka je když bych ji odpojil!!! ted mi už nefunguje vůbec když zmáčknut tlačitko a dívám se na to tak mi připadne jako by to bylo seklé že to má vůli ale nejde to! tak ted nevím jestli je to v motorku nebo někde v tom relátku. Sem přemýšlel že bych s tím zajel do servisu ale muj známý to odmítl spravit..že to už je spíše na autorizovaný servis! máte s tím tu někdo skušenosti - krom toho že to odpojíte a necháte být! to není žádná výrha!!! :roll:

kotek
Příspěvky: 55
Registrován: 02 říj 2006, 21:54
Bydliště: Ostrava

Příspěvek od kotek » 10 říj 2006, 09:23

Dá se říci, že podstata problému již byla vysvětlena v předchozích příspěvcích, nic méně rekapituluji.
Problém způsobuje vadné relátko, kde přestane fungovat automatické odpojení motorku po dojezdu do koncové polohy. Tah motorku je tak velký, že se sekne díky šnekovému převodu celá převodovečka a motorek se není schopen vrátit do výchozí polohy a následně jde do háje. Já tak odrovnal dvě serva, než jsem na to přišel. Problém jsem vyřešil nakonec relativně spolehlivějším řešením a to pomocí dvou spínačů, které hlídají koncové polohy. Původní motorek nebylo možné sehnat, tak jsem ho nakonec nahradil modelářským motorkem za 20 Kč. Zelkové náklady tak včetně ostatní "elektroniky ( koncové spínače, mini relátka, diody)vyšly na cca 100 Kč.

Dave
Příspěvky: 98
Registrován: 11 kvě 2006, 11:16
Bydliště: Most

Příspěvek od Dave » 10 říj 2006, 10:38

Tak tak, Kotek má pravdu. Já použil motůrek z centrálního zamykání, stál asi 80kč, rozkuchnul jsem ho, vyndal a přehodil pastorek. Udělal koncáky tak aby se motůrek zastavil ještě než dojede na doraz, je potřeba počítat ze značnou setrvačností. Motůrek z centrálu je výkonější a taky rychlejší, proto jsem zapojil do serie s motůrkem dvě diody proti sobě abych omezil trochu proud a motůrek nebyl tak divokej.
Obrázek
Opel Astra Caravan 2.0 DI

Dave
Příspěvky: 98
Registrován: 11 kvě 2006, 11:16
Bydliště: Most

Příspěvek od Dave » 10 říj 2006, 10:41

Zapoměl jsem napsat, funguje mi to už půl roku, bez problémů.
Opel Astra Caravan 2.0 DI

Uživatelský avatar
rychlyradim
Příspěvky: 2619
Registrován: 07 čer 2006, 15:30
Bydliště: Jihomoravský kraj - Blansko
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od rychlyradim » 10 říj 2006, 10:58

no výborně tak trochu šikovnější kutil by si to spravil jo? :idea:
no co já vím mě se zatím ještě nic nespálilo...prostě jednou příjdu do auta...jede mi to..podruhé příjdu..a nejde mi to....mrknu co s tím..a uvidíme! Díky moc! :wink:

Dave
Příspěvky: 98
Registrován: 11 kvě 2006, 11:16
Bydliště: Most

Příspěvek od Dave » 10 říj 2006, 12:28

Mě se motůrek taky nespálil, jenom asi ta elektronika ho neodpojí, měl by tam být snad nějaký omezovač proudu, jestli tam vůbec něco je, dál jsem to neštudoval. Motůrek se na dorazu zastavý, ale hřeje se jako prase takže tam asi nějaký zbytkový proud teče a tím se rozpálí a časem se vyhřeje a pak nemá sílu s klapkou hýbat, na volno se točí. Zkoušel jsem to víckrát a párkrát se mi stalo že se neroztočil ani naprázdno, asi záleží na poloze kde se zastaví.
Opel Astra Caravan 2.0 DI

kamilk
Příspěvky: 10
Registrován: 21 led 2007, 21:18
Bydliště: Moravská Třebová

Příspěvek od kamilk » 13 úno 2007, 09:46

Tak po přečtení tohoto tématu mi to nedalo a podíval jsem se na tu klapku, auto mám měsíc, k mému údivu se servomotorek ani nehl, tak jsem měřil napětí na konektoru a v pořádku, při sepnutí vnitřní cirkulace se měnilo, ale motorek nic, vydělal jsem ho (no hrůza povolit ty vruty, málo místa) a vyzkoušel nic, rozebral vyndal ozubená plastová kolečka a složil, po připojení šlapal, asi se zasekl v krajní poloze. Dal do auta, jen tak položil bez uchycení, vše fungovalo asi tak do pátého přepnutí, pak se nějak splašil fungoval naopak až se zase sekl. To celé jsem opakoval asi 2x. Rozebral, odzkoušel a zase fungoval, a tak jsem na něj bez rozmyšlení přidělal koncové spínače podle výše uvedeného návodu a namontoval a zatím funguje jak má. Musím zaklepat. Děkuji za návod.
Opel Astra G Caravan 1.6 16V, r.v. 1999, červený

Uživatelský avatar
MAJK
Příspěvky: 117
Registrován: 18 zář 2006, 17:54
Bydliště: v Ostravě u lesa
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od MAJK » 17 čer 2007, 11:08

Dotaz, jak si to tam prichytil ? prilepil nebo prisrouboval? a nastaveni tech microspinacu dorazove plochy to jsi vyresil jak?
ASTRA 1.6 16V X16XEL ELEGANCE CARAVAN

Dave
Příspěvky: 98
Registrován: 11 kvě 2006, 11:16
Bydliště: Most

Příspěvek od Dave » 18 čer 2007, 11:15

Cuprexit vyřezanej do tvaru U na malé šroubky, vruty. Pozor ať nejsou moc dlouhé a nazasahují do převodů. Na tištáčku diody a mikrospínače (já koupil v gme.cz ty s nejdelší páčkou) a páčky jsem přihnul tak že když je kloubek uprostřed tak se už páčky dotýká aby motorek přestal už běžet než kloubek dojede na konec a setrvačností se tam nezasekl. Mikrospínače jsou dole a páčkoa není zvohlá jak jsem na rychlo namaloval. Vyfotil jsem to ale bohužel to nemohu najít, podívám se ještě doma.
Opel Astra Caravan 2.0 DI

Dave
Příspěvky: 98
Registrován: 11 kvě 2006, 11:16
Bydliště: Most

Příspěvek od Dave » 18 čer 2007, 11:18

TišťáčekObrázek
Opel Astra Caravan 2.0 DI

Odpovědět