servo klapky vnitřní cirkulace
To MilanN
Tak to mas urcite strhnute. Skusal som ten motorcek, on sa toci stale pokial ho nieco nezastavi vtedy ho vypne elektronika. Ak mas strhnutu klapku tak sa toci stale bud na jednu stranu alebo na druhu podla toho ako je prepnuty vypinac vnutorneho obehu vzduchu.
- Reklama
- vasekpetr1
- Příspěvky: 3106
- Registrován: 24 led 2006, 08:33
- Bydliště: Červená Hospoda u Třebíče
Servo
Chci se zeptat, kde je umístěná ta elektronika, která pouští napětí pro servo? Protože jak jsem zjistil, tak to servo se točí, jak se mu chce - chvíli zavírá správně, za chvíli si to rozmyslí a točí naopak. Ten motorek točí podle toho, jak jde na něj polarita - a to má na starost to elektronické relé, umístěné ve schématu pod spínačem klapky E 17.2
Dřívější srdcovka, prodaná na díly pro UA: Astra 1,6 G caravan 99, motor X16SZR, 55 kW, VIN: W0L0TGF35X20326xx, tmavě zelená metalíza,
Nynější mazlík: Opel Zafira B, 1,9 TDCI - Z19DT - 2008, černá, najeto 170 tkm.
A menuju se Petr a né Vašek a žiju v Hospodě -:)
Nynější mazlík: Opel Zafira B, 1,9 TDCI - Z19DT - 2008, černá, najeto 170 tkm.
A menuju se Petr a né Vašek a žiju v Hospodě -:)
Mám tentýž problém. Vytáhnul jsem servo, rozmontoval, připojil ke konektoru v autě a když mačkám, tak se jednou přetočí tak, podruhé se nepřetočí vůbec atd.
Zajímalo by mě, jak vyzkoušet to přepínací relé na Cirkulaci vzduchu. Nerad bych jej vytahoval a kupoval nové, když si nejsem jistý jestli to bude nebo nebu jím.
Pokud se v tom někdo vyzná, prosím poraďďte, jak na vyzkoušení a případnou opravu.
díky.
Zajímalo by mě, jak vyzkoušet to přepínací relé na Cirkulaci vzduchu. Nerad bych jej vytahoval a kupoval nové, když si nejsem jistý jestli to bude nebo nebu jím.
Pokud se v tom někdo vyzná, prosím poraďďte, jak na vyzkoušení a případnou opravu.
díky.
- rychlyradim
- Příspěvky: 2619
- Registrován: 07 čer 2006, 15:30
- Bydliště: Jihomoravský kraj - Blansko
- Kontaktovat uživatele:
- rychlyradim
- Příspěvky: 2619
- Registrován: 07 čer 2006, 15:30
- Bydliště: Jihomoravský kraj - Blansko
- Kontaktovat uživatele:
no jo ale nacopak tam ta klapka je když bych ji odpojil!!! ted mi už nefunguje vůbec když zmáčknut tlačitko a dívám se na to tak mi připadne jako by to bylo seklé že to má vůli ale nejde to! tak ted nevím jestli je to v motorku nebo někde v tom relátku. Sem přemýšlel že bych s tím zajel do servisu ale muj známý to odmítl spravit..že to už je spíše na autorizovaný servis! máte s tím tu někdo skušenosti - krom toho že to odpojíte a necháte být! to není žádná výrha!!!
Dá se říci, že podstata problému již byla vysvětlena v předchozích příspěvcích, nic méně rekapituluji.
Problém způsobuje vadné relátko, kde přestane fungovat automatické odpojení motorku po dojezdu do koncové polohy. Tah motorku je tak velký, že se sekne díky šnekovému převodu celá převodovečka a motorek se není schopen vrátit do výchozí polohy a následně jde do háje. Já tak odrovnal dvě serva, než jsem na to přišel. Problém jsem vyřešil nakonec relativně spolehlivějším řešením a to pomocí dvou spínačů, které hlídají koncové polohy. Původní motorek nebylo možné sehnat, tak jsem ho nakonec nahradil modelářským motorkem za 20 Kč. Zelkové náklady tak včetně ostatní "elektroniky ( koncové spínače, mini relátka, diody)vyšly na cca 100 Kč.
Problém způsobuje vadné relátko, kde přestane fungovat automatické odpojení motorku po dojezdu do koncové polohy. Tah motorku je tak velký, že se sekne díky šnekovému převodu celá převodovečka a motorek se není schopen vrátit do výchozí polohy a následně jde do háje. Já tak odrovnal dvě serva, než jsem na to přišel. Problém jsem vyřešil nakonec relativně spolehlivějším řešením a to pomocí dvou spínačů, které hlídají koncové polohy. Původní motorek nebylo možné sehnat, tak jsem ho nakonec nahradil modelářským motorkem za 20 Kč. Zelkové náklady tak včetně ostatní "elektroniky ( koncové spínače, mini relátka, diody)vyšly na cca 100 Kč.
Tak tak, Kotek má pravdu. Já použil motůrek z centrálního zamykání, stál asi 80kč, rozkuchnul jsem ho, vyndal a přehodil pastorek. Udělal koncáky tak aby se motůrek zastavil ještě než dojede na doraz, je potřeba počítat ze značnou setrvačností. Motůrek z centrálu je výkonější a taky rychlejší, proto jsem zapojil do serie s motůrkem dvě diody proti sobě abych omezil trochu proud a motůrek nebyl tak divokej.
Opel Astra Caravan 2.0 DI
- rychlyradim
- Příspěvky: 2619
- Registrován: 07 čer 2006, 15:30
- Bydliště: Jihomoravský kraj - Blansko
- Kontaktovat uživatele:
Mě se motůrek taky nespálil, jenom asi ta elektronika ho neodpojí, měl by tam být snad nějaký omezovač proudu, jestli tam vůbec něco je, dál jsem to neštudoval. Motůrek se na dorazu zastavý, ale hřeje se jako prase takže tam asi nějaký zbytkový proud teče a tím se rozpálí a časem se vyhřeje a pak nemá sílu s klapkou hýbat, na volno se točí. Zkoušel jsem to víckrát a párkrát se mi stalo že se neroztočil ani naprázdno, asi záleží na poloze kde se zastaví.
Opel Astra Caravan 2.0 DI
Tak po přečtení tohoto tématu mi to nedalo a podíval jsem se na tu klapku, auto mám měsíc, k mému údivu se servomotorek ani nehl, tak jsem měřil napětí na konektoru a v pořádku, při sepnutí vnitřní cirkulace se měnilo, ale motorek nic, vydělal jsem ho (no hrůza povolit ty vruty, málo místa) a vyzkoušel nic, rozebral vyndal ozubená plastová kolečka a složil, po připojení šlapal, asi se zasekl v krajní poloze. Dal do auta, jen tak položil bez uchycení, vše fungovalo asi tak do pátého přepnutí, pak se nějak splašil fungoval naopak až se zase sekl. To celé jsem opakoval asi 2x. Rozebral, odzkoušel a zase fungoval, a tak jsem na něj bez rozmyšlení přidělal koncové spínače podle výše uvedeného návodu a namontoval a zatím funguje jak má. Musím zaklepat. Děkuji za návod.
Opel Astra G Caravan 1.6 16V, r.v. 1999, červený
Cuprexit vyřezanej do tvaru U na malé šroubky, vruty. Pozor ať nejsou moc dlouhé a nazasahují do převodů. Na tištáčku diody a mikrospínače (já koupil v gme.cz ty s nejdelší páčkou) a páčky jsem přihnul tak že když je kloubek uprostřed tak se už páčky dotýká aby motorek přestal už běžet než kloubek dojede na konec a setrvačností se tam nezasekl. Mikrospínače jsou dole a páčkoa není zvohlá jak jsem na rychlo namaloval. Vyfotil jsem to ale bohužel to nemohu najít, podívám se ještě doma.
Opel Astra Caravan 2.0 DI