Dobeh ventilatorov na chladici

Spotřeba, rozvody, termostat, výměna oleje a další rady
Pravidla fóra
Tato kategorie byla zamčena, protože většina z Vás psala do hlavní kategorie i když zde jsou ty podsekce, takže teď už koukejte pořádně do jaké sekce Váš příspěvek patří. Stávající příspěvky budou přesunuty do správných sekcí. Díky Milosh - admin
Zamčeno
Uživatelský avatar
janda
Příspěvky: 40
Registrován: 14 srp 2006, 23:09
Kontaktovat uživatele:

Dobeh ventilatorov na chladici

Příspěvek od janda » 11 čer 2007, 21:13

Myslim, ze nie je normalne ak sa po zastaveni a naslednom vypnuti motora ihned prestanu tocit ventilatory na chladici.
Vacsinou radsej pockam pokial sa motor schladi na cca 88C a az vtedy ho vypnem ale neviem preco je tam potom napisane:
"CAUTION: Fan blade can start any time!"

Mam doj**anu riadiacu jednotku chladenia alebo tam mohol nieco zle zapojit predchadzajuci majitel po mensej kolizii???
Dik

Astra H Caravan 1.7 CDTi (17DTH), 8xABG, ABS, ESP (HBA, HSA, TSA, DDS, PEPS), PDC, Day Light v5, Fog Lights, BC, CD70NAVI + CID
Ex Astra G Comfort 1999-2008 R.I.P, 1.7 TD (X17DTL), 2XABG, ABS, Fog Lights
My Crashtest Astra G hatchback vs VW Passat B3 Combi

Reklama
 

Uživatelský avatar
spermin
Příspěvky: 3499
Registrován: 16 led 2007, 09:21
Bydliště: OSTRAVSKO

Příspěvek od spermin » 11 čer 2007, 21:26

No běžné to není, ale když uvážíš, že po vypnutí motoru nejde vodní čerpadlo, tak potom je
zbytečné, aby šel ventilátor. Aspoň šetříš baterku. :P :P
spermin = hermin dříve X16XEL EDICE 100
od 15.10.2007- upravený AGR
nyní Civic

Jirka D..
Příspěvky: 188
Registrován: 27 čer 2006, 15:06
Bydliště: Kladno

Příspěvek od Jirka D.. » 12 čer 2007, 07:33

No záleží na termostatu, jak je nastaven a kdy otevírá okruh rozdíl cca 5 stupňů, tj. od 88 - 93 st..

U mě zastavím vypnu motor teplota je na 90 st. a ventilátor se sám sepne a až schladí vodu v chladiči tak se vypne po cca 50 sec.

Zapíná a vypíná nezavisle na běžícím motoru.


Zkus prostříkat konektory a uvidíš - a pak termostat (než jsem ho vyměnil také si to dělalo co chtělo)

ondrazalsky
Příspěvky: 365
Registrován: 06 lis 2006, 09:20
Bydliště: Havířov

Příspěvek od ondrazalsky » 12 čer 2007, 17:51

mne to tedy funguje stejne jako jandovi, nevim jestli to neni chyba, protoze kdyz takto doparkuju (bezici ventilator vzdy drzi teplotu cca kolem stredove carky na teplomeru), a vypnu motor, okamzite se zastavi i ventilator a kdyz se za 10minut vratim treba z obchodu a znova nastartuju, je rucicka teplomeru nebezpecne napravo...pak hned spadne jak se sepne ventilator. taky takovy start je pro baterii urcite narocnejsi, nez kdyby po dojezdu vetrak jeste janevim treba minutu bezel...tak nevim-jak to ma byt spravne?
astra g 1.8 16v 85kW kombi comfort r.v. 1999 najeto lehce přes 130tkm, motor x18xe1 ---> ford focus II kombi 1.6 16v 74kW r.v. 2005, najeto 40tkm

Marcel
Příspěvky: 479
Registrován: 04 úno 2006, 19:24
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Marcel » 12 čer 2007, 18:23

No mne ak je chladiaca kvapalina horuca bezi ventilator aj po vypnuti motora
az pokial sa neschladi z pravidla 3-4minutky.A teplota ? po nastartovani opätovne klesa
"zatáčky dole otačky hore,, ferari red 1,4 5door 16V 66 Kw 90K Twinport

Maranelo
Příspěvky: 350
Registrován: 29 říj 2006, 20:01
Bydliště: Košice, Slovensko

Příspěvek od Maranelo » 12 čer 2007, 19:45

U astrach je to chladenie a rucicky teplomeru jedna velka zahada.. jednemu ukazuje tak druhemu inac. mne napriklad po vypnuti motora aj ked je voda zohriata na 90 tiez ventilator nebezi... a pritom som nemal nikdy problemy s chladiacou sustavou...
Opel Astra G Cabrio 2.2 Dti

Uživatelský avatar
Oťas
Příspěvky: 870
Registrován: 22 led 2006, 18:31
Bydliště: Ústí nad Labem
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Oťas » 12 čer 2007, 20:29

Marcel píše:No mne ak je chladiaca kvapalina horuca bezi ventilator aj po vypnuti motora
az pokial sa neschladi z pravidla 3-4minutky.A teplota ? po nastartovani opätovne klesa
U mne je to to samé.... :wink:
Astra G hatchback, r.v.2000, Z16XE, klima, ABS, zaslepen EGR. 4x airbag, nyní čočky (xenony).odvětrání motoru zvlášť do nádoby,po uzamčení automatické zavření oken,rádio VDO Dayton CD 2304 MP3 4x50W
Astra H 1.9 CDTI 88kW ..... chip na 104,3kW

IGI
Příspěvky: 472
Registrován: 22 úno 2007, 21:18
Bydliště: Severní Moravák
Kontaktovat uživatele:

Chlazeni

Příspěvek od IGI » 12 čer 2007, 22:28

No u mne to normálně vypne s vypnutim motora. Dle mého je to správné, protože se netočí vodní pumpa a ten ventilátor nechladí motor ale chladič takže motor musí počítat při vynutí, že se teplota zvýší tak či tak. Měl jsem kdysi renaulta a tam se to i po půl hodiě samo zaplo a po čtyřech minutách vyplo a nikomu to tak nedělalo. Neřešil bych to protože to není na závadu a té bterce když to jede chvíli při vypnutí se taky nic nestane. (zas takový odběr to nemá a 2-4min. nevadí).
Astra G, 1.6, 16V, 74kw, motor X16XEL, 2000. hatchback 5.dv, Černá metalíza, spotřeba 5l/100, klima: ÚPRAVY-LPG IV.genrace - přímé sekvenční vstřikování, carbonové vyhřívání sedadel, GPS, nový palubní PC od Davida, xenon s regulací výkonu, black desing,alu atd.

Jirka D..
Příspěvky: 188
Registrován: 27 čer 2006, 15:06
Bydliště: Kladno

Příspěvek od Jirka D.. » 13 čer 2007, 07:22

No pokud ste přečetli nápis na ventilátoru, tak se tam píše, že může sepnout i po vypnutí motoru.


Každé auto chladí vodu v chladiči i po vypnutí motoru a to mi dělalo už i u kadetta GSI rok 87" asi 3 minuty

No jak jsem psal buď termostat nebo čidlo.

Uživatelský avatar
medva1
Příspěvky: 250
Registrován: 15 pro 2006, 06:50
Bydliště: Praha-Západ, Štěchovice

Příspěvek od medva1 » 13 čer 2007, 07:33

Jirka D.. píše:

Každé auto chladí vodu v chladiči i po vypnutí motoru
Ty jo umí to i škoda 120 :D :D :D :D :D
ASTRA-G CARAVAN 1,4-16V-66kW EDITION 2000

Uživatelský avatar
manli2
Příspěvky: 10396
Registrován: 21 led 2006, 19:37
Bydliště: Pelhřimov

Příspěvek od manli2 » 13 čer 2007, 08:49

Jirka D.. píše:No jak jsem psal buď termostat nebo čidlo.
nebo nakoplá řj chlazení... :wink: (ale u benzínu bez klimatizace lze toto vyloučit) :wink:
BMW e46 330i 3.0 R6 170kw

Uživatelský avatar
spermin
Příspěvky: 3499
Registrován: 16 led 2007, 09:21
Bydliště: OSTRAVSKO

Příspěvek od spermin » 13 čer 2007, 12:20

medva1 píše:
Ty jo umí to i škoda 120 :D :D :D :D :D
Tak je to dělané, ale celkem zbytečné, po zastavení motoru teplota v celém okruhu klesá, pouze v oblasti
válců a hlavy stoupá, přebírá teplo vzniklé spalováním, ale čerpadlo je mimo provoz, a v chladiči voda
ihned chladne, takže ventilátor nemusí běžet. 8) 8)
tlak je v rovnováze, a teplota nevystoupí nad 110 stupňů.
spermin = hermin dříve X16XEL EDICE 100
od 15.10.2007- upravený AGR
nyní Civic

Zamčeno