1,6 16V - Škubání
- Reklama
-
- Příspěvky: 802
- Registrován: 27 zář 2006, 20:40
- Bydliště: Kósek od Brna
- Kontaktovat uživatele:
Já když opojil baterii na 10 minut tak kontrolka nezhasla a když jsem ji odpojil na hodinu tak bylo po problému
Astra G 2001 Z16XE ČERNÁ METLA
https://www.astra-g.cz/forum//viewtopic.php?t=2440
https://www.astra-g.cz/forum//viewtopic.php?t=2440
no, já jsem nad tím laboroval taky dost dlouho a v servise taky, nakonec u mého vozu udělal "pápá" katalyzátor, neviděl jsem co se vevnitř katu stalo, prej se rozsypal a ucpal, no je pravda, že se mi zdálo, že když motor ještě šel natočit, že z výfuku nejde takový tlak plynů, jako tomu bylo dříve a motor se jakoby dusil a střílel do sání! já, po této zkušenosti, bych normálně odmontoval kat a zkusil nakopnout motor co to udělá, pokud pojede normálně, tak vyčistit katalyzátor nějakým speciálním přípravkem na čistění katalyzátorů, nebo ultrazvukem, kdybych měl tyto zkušenosti co teď píšu, tak jsem ten kat možná ještě zachránil, tak teď musím koupit buďto nový (cca 8 500,-) , nebo sehnat funkční starší
Přidám svojí zkušenost z cukáním a škubáním.Auto cuká pouze při ustálený rychlosti když pustím plyn a jemně přidám,tak jakoby vynechá.
Teď přes víkend vyměněny rozvody+pumpa.Všechny kladky pěkně šustily (tacho 118 000km),pumpa celkem v pohodě,ale taky vyměněna.Další nepříjemností byla hučící kladka na klíňák - cca 1500,-- bez daně.To už jsem překousl a vyměnil jí taky.AGR vyčistěnej v ultrazvuku,vyčistěná škrtící klapka,výměna vzduch.filtru.Výsledkem je,že auto je o poznání tišší,motor jde líp do otáček a je celkově živější.Ale cukání jsem se nezbavil.
Takže AGR,kterej jsem podezříval to nedělá.Budu muset zkusit vyměnit lištu..
Teď přes víkend vyměněny rozvody+pumpa.Všechny kladky pěkně šustily (tacho 118 000km),pumpa celkem v pohodě,ale taky vyměněna.Další nepříjemností byla hučící kladka na klíňák - cca 1500,-- bez daně.To už jsem překousl a vyměnil jí taky.AGR vyčistěnej v ultrazvuku,vyčistěná škrtící klapka,výměna vzduch.filtru.Výsledkem je,že auto je o poznání tišší,motor jde líp do otáček a je celkově živější.Ale cukání jsem se nezbavil.
Takže AGR,kterej jsem podezříval to nedělá.Budu muset zkusit vyměnit lištu..
Astra G 5dv, 1.4 16V Z14XE, r.v.2001
Jj..jaky mi to sem tam vynechá..při tom vynechání mi problikne kontrolka motoru. Dělá mi to v nižších otáčkách při přidání plynu (cca do 2500 ot/min). Někdy to škubne docela dost (hlavně při zahřátém motoru) a někdy si to nedovolí třeba 300 km ani cuknout. V servise mi řekli, že to prostě Oply občas dělají a že při napojení na elektroniku se nevypsala žádná závada. Tož asi tak..jinak žádné problémy krom tohoto...zatím...
EGR jsem zavrhnul, ptže na fóru píšou, že se projevuje jinak..
EGR jsem zavrhnul, ptže na fóru píšou, že se projevuje jinak..
EX Coupe 2001 2.2 Z22SE
Jak může někdo říct takovou blbost , snad každá závada má svou příčinu, ale prostě si nevědí rady, tak to plácnou a je vyřešeno.Salám píše:V servise mi řekli, že to prostě Oply občas dělají
Astra G hatchback, r.v.2000, Z16XE, klima, ABS, zaslepen EGR. 4x airbag, nyní čočky (xenony).odvětrání motoru zvlášť do nádoby,po uzamčení automatické zavření oken,rádio VDO Dayton CD 2304 MP3 4x50W
Astra H 1.9 CDTI 88kW ..... chip na 104,3kW
Astra H 1.9 CDTI 88kW ..... chip na 104,3kW
[quote="kai81"]Přidám svojí zkušenost z cukáním a škubáním.Auto cuká pouze při ustálený rychlosti když pustím plyn a jemně přidám,tak jakoby vynechá.
tak tohle dělalo i u mého vozu! jako by začal fungovat omezovač, mám najeto už více než 160 000km a všude se píše, že katalyzátor vydrží tak 100 000km! u mne to bylo tím katem, ale může to být taky jenom klapka, EGR vydrží celkem dost, ten se zapíná jenom při ustálené rychlosti, v tom jsem problém neměl, nakonec byl měněný asi před 40 000km, trochu prej byly zasraný vstřikovací trysky, v tom taky nevidím problém, kdybych odmontoval hnedka na začátku ten kat a zkusil to bez něj, tak bych dneska byl za chytrého, alespoň na mém autě, zbytečně bych nevyhodil 10 000,-Kč za nový, zatím to mám zprovozněné jenom nouzově a stále sháním jiný kat na Z14XE (Z16XE) 16-ti ventilový motor pasuje to jak z Astry tak Corsy C a Vektry B, vždy to musí být motor Z14XE nebo Z16XE, ten katalyzátor je totiž úplně stejný včetně sběrného potrubí!
tak tohle dělalo i u mého vozu! jako by začal fungovat omezovač, mám najeto už více než 160 000km a všude se píše, že katalyzátor vydrží tak 100 000km! u mne to bylo tím katem, ale může to být taky jenom klapka, EGR vydrží celkem dost, ten se zapíná jenom při ustálené rychlosti, v tom jsem problém neměl, nakonec byl měněný asi před 40 000km, trochu prej byly zasraný vstřikovací trysky, v tom taky nevidím problém, kdybych odmontoval hnedka na začátku ten kat a zkusil to bez něj, tak bych dneska byl za chytrého, alespoň na mém autě, zbytečně bych nevyhodil 10 000,-Kč za nový, zatím to mám zprovozněné jenom nouzově a stále sháním jiný kat na Z14XE (Z16XE) 16-ti ventilový motor pasuje to jak z Astry tak Corsy C a Vektry B, vždy to musí být motor Z14XE nebo Z16XE, ten katalyzátor je totiž úplně stejný včetně sběrného potrubí!
Kde jsi prosím na fóru četl, že ARG/ERG ventil se projevuje jinak ? Ja právě na fóru četl, že se projevuje právě tak jak popisuješ ... máme dosti stejný problém.Salám píše:Jj..jaky mi to sem tam vynechá..při tom vynechání mi problikne kontrolka motoru. Dělá mi to v nižších otáčkách při přidání plynu (cca do 2500 ot/min). Někdy to škubne docela dost (hlavně při zahřátém motoru) a někdy si to nedovolí třeba 300 km ani cuknout. V servise mi řekli, že to prostě Oply občas dělají a že při napojení na elektroniku se nevypsala žádná závada. Tož asi tak..jinak žádné problémy krom tohoto...zatím...
EGR jsem zavrhnul, ptže na fóru píšou, že se projevuje jinak..
Jo a s vysvětlením, že to Opli někdy dělají bych je v servisu poslal asi do pr... Tak něják mi to připomíná chování Microsoftu vůči svým OS: "to není závada, to je vlastnost"
Opel Astra G, 1,6 16V, 74kw/101k, r.v. 1998 Comfort - ALU Dezent V, ostatní: stěrače AeroTwin;
No většinou píšou, že EGR se projevuje při ustálené rychlosti -tj. že se ani nezrychluje a ani nebrzdí motorem (v tu dobu by se měl aktivovat či co).
Mi to prostě jenom sem tam škubne při zmáčknutí plyn pedálu a to i na volnoběh.
No on ten servisák moc dobře věděl o čem mluví-přesně mi popsal co mi to dělá a to jsem mu jen řek,že škube..a upřímně pokud diagnostika nic nevypíše (i přesto, že kontrolka problikne), tak nehodlám měnit půlku motoru za těžké prachy, když nevím co přesně to dělá. Projevuje se to opravdu jenom někdy, takže třeba půjčení zapalovací lišty nebo čehokoli jiného a vyzkoušení je naprd a bylo by to neprůkazné....
Dělá mi to od té doby co ji máme (necelý rok) a intenzita je pořád stejná. Zatím najeto 15.000km a i do Alp sem si s tím troufnul a v pohodě.
Jak se to nezhoršuje, tak na to se... teda kašlu..
Mi to prostě jenom sem tam škubne při zmáčknutí plyn pedálu a to i na volnoběh.
No on ten servisák moc dobře věděl o čem mluví-přesně mi popsal co mi to dělá a to jsem mu jen řek,že škube..a upřímně pokud diagnostika nic nevypíše (i přesto, že kontrolka problikne), tak nehodlám měnit půlku motoru za těžké prachy, když nevím co přesně to dělá. Projevuje se to opravdu jenom někdy, takže třeba půjčení zapalovací lišty nebo čehokoli jiného a vyzkoušení je naprd a bylo by to neprůkazné....
Dělá mi to od té doby co ji máme (necelý rok) a intenzita je pořád stejná. Zatím najeto 15.000km a i do Alp sem si s tím troufnul a v pohodě.
Jak se to nezhoršuje, tak na to se... teda kašlu..
EX Coupe 2001 2.2 Z22SE
K tomu škubnutí, pokud se bavíme o stejném: průjezd křižovatkou, zařazená dvojka, za křižovatkou sešlápnutí plynu, zacukání, někdy i hodně prudké škubnutí... po škubnutí volnoběžné otáčky náhle vyletí tak na 2000-2500, a drží takto i při zastavení, i po prošlápnutí plynu.... nutno chcípnout, pak znova natočit.... volnoběh vyletí na 2000-2500 a postupně tak cca 15 vtařin se pomalu začíná ustalovat zase na svých 600-800. Malý škubání bych možná vydržel, ale to náhlý je fakt blbý, pak stojím na červenou a mám tam otáčky na volnoběhu vysoký, že když lidi přecházej na přechodu, tak se trošku bojí
Mi když to škubne (vynechá motor) tak potom jede zase normálně bez nutnosti chcípání, tak nevím...někdy mám pocit, že 80% Oplů škube a cuká..samsinak píše:K tomu škubnutí, pokud se bavíme o stejném: průjezd křižovatkou, zařazená dvojka, za křižovatkou sešlápnutí plynu, zacukání, někdy i hodně prudké škubnutí... po škubnutí volnoběžné otáčky náhle vyletí tak na 2000-2500, a drží takto i při zastavení, i po prošlápnutí plynu.... nutno chcípnout, pak znova natočit.... volnoběh vyletí na 2000-2500 a postupně tak cca 15 vtařin se pomalu začíná ustalovat zase na svých 600-800. Malý škubání bych možná vydržel, ale to náhlý je fakt blbý, pak stojím na červenou a mám tam otáčky na volnoběhu vysoký, že když lidi přecházej na přechodu, tak se trošku bojí
EX Coupe 2001 2.2 Z22SE
Mě to taky jede dál, ale zůstanou tam takhle vysoký volnoběžný otáčky, takže to je znát při každém vyšlápnutí spojky. A řekl bych, že to pak má i lehce sníženej výkon. S tím škubnutím se to stává povětšinou, když se motor zatíží od spodních otáček... třeba po kruháku za tři šolich a pak když se při výjezdu veme za plyn... cuk cuk a hoooooodně škub. Stalo se mi to i na čtyřku při běžný jízdě cca 80 km/h. Dobrá rada drahá...
Zanesené ventily?
Zdravím, mám s naší astrou (1,6;r.v. 2001) problém, který odpovídá symptomům popsaným v téhle diskuzi - škubání v nižších otáčkách, motor má i jiný zvuk než předtím. Dlouho jsem nevěděl o co jde a prohledával tohle i jiná fóra, abych tomu přišel na kloub. Říkal jsem si, jestli to není ten AGR ventil nebo zapalovací lišta, ale to by se chovalo trochu jinak.
Automechanik nakonec řekl, po konzultaci s jedním Opláckým technikem, že jsou to ventily zanesené karbonem. Už motor několikrát prolil nějakým sajrejtem a zlepšilo se to. Postupně by se to snad mělo vrátit do normálu. Prý je to problém těchto motorů, a to tehdy, když se ten motor moc nevytáčí (když s tím jezdí někdo velmi opatrně). Auto jsem koupil z bazaru a najel na tom zatím jen 1000 km, takže to musel šetřit ten člověk přede mnou. Ve čtvrtek si auto půjdu vyzvednout, tak jsem zvědavý, jak to bude vypadat. Snad to bude v pohodě, nerad bych to nechával za 18 000,- celé měnit. Ten technik z Opla říkal, že jedné ženské to u nich dělali 4x, vždy asi po roce
Automechanik nakonec řekl, po konzultaci s jedním Opláckým technikem, že jsou to ventily zanesené karbonem. Už motor několikrát prolil nějakým sajrejtem a zlepšilo se to. Postupně by se to snad mělo vrátit do normálu. Prý je to problém těchto motorů, a to tehdy, když se ten motor moc nevytáčí (když s tím jezdí někdo velmi opatrně). Auto jsem koupil z bazaru a najel na tom zatím jen 1000 km, takže to musel šetřit ten člověk přede mnou. Ve čtvrtek si auto půjdu vyzvednout, tak jsem zvědavý, jak to bude vypadat. Snad to bude v pohodě, nerad bych to nechával za 18 000,- celé měnit. Ten technik z Opla říkal, že jedné ženské to u nich dělali 4x, vždy asi po roce
Nu tak jsem šoupl Astrulku do origo Opel servisu ...
Nu tak jsem šoupl Astrulku do origo Opel servisu ... a cekam ... daj diagnostiku a vymeni ARG za uplne novej ... a zkontrolujou ridici jednotku a jeji nastaveni ... vecer bych mel vedet vic ... na cenu se zatim ani neptejte ... ale az budu vedet, tak urcite napisu ...
Opel Astra G, 1,6 16V, 74kw/101k, r.v. 1998 Comfort - ALU Dezent V, ostatní: stěrače AeroTwin;