tak jsem zvedavej na vysledek ja dneska zkusim rozebret teda pokud to povolim ten AGR cajkZigi píše:Jestli to byla reakce ku mne,tak neboj ze bych to uz nedelal.Sundaval jsem listu kdyz jsem menil svickySchumak píše:je to naprosto jednoduche,povoli se 6 sroubku (hlavicka je hvezdicka,tak je potreba radne naradi) a odpoji se jeden kablik... vynda se stara a nasadi nova zapoji jeden kablik a zasroubuji sroubky... a jedemeeeeeee
1,6 16V - Škubání
- Princ William
- Příspěvky: 4074
- Registrován: 26 led 2006, 10:50
- Bydliště: Domažlicko
Opel Astra G, 3DV, edice 100, 2/2000, X18XE1, polarmeerblau, kůže, 109.660 - 198.360 km PRODÁNO
- Reklama
prosim, kde mam hledat EGR ventil
Začalo se mi projevovat cukani, pri otackach od cca 1700 do 2700, pri ubirani ci udrzovani plynu, takze zrejme kdy pracuje EGR ventil, chtel bych ho vycistit nebo zaslepit, ale nevim kde je . Diky.
Astra Caravan G, 1.6 16V, X16XEL, 100 edition
Tak v poslední době naprosto stejná závada.Při jízdě na na jakoukoliv rychlost v momentě kdy nepřidávám ani neubírám /jen držím lehce plyn/ astřička z ničeho nic jakoby vynechá,cukne a zase jede dál.Je jedno jestli ve 50km/h nebo ve 100km/h. Otáčky bych taky viděl mezi 1700-2500. Takže buď lišta nebo EGR?? Docela dost mě to rozčiluje..
Astra G 5dv, 1.4 16V Z14XE, r.v.2001
řešení
Takže vyčištění pomohlo na cca 100km a poté začlo cukání znova , takže jsem si opatřil kovovou podložku ve tvaru těsnění, nevrtanou, a motor šlape zase moc pěkně. Co se týče spotřeby, podařilo se mi průměr s rozbitým ventilem zrazit z 8,5 po půlce nadrže na konečných 6,5, takže jsem si ověřil že se dá jezdit zase za pět. Jinak dlouhodobý průměr je 6,5. Ještě že prálo počasí o víkendu a člověk se mohl vrtat v autíčku jenom v triku.
Astra Caravan G, 1.6 16V, X16XEL, 100 edition
Astra 1,4 16V
Zdravim vsechny,mam mensi problem s astrou 1,4 16 V automat,popišu to takhle,než se udelal zasach,ze se menilo tesneni pod hlavou,tak krom toho ze se stracela voda tak auto jezdilo vcelku v pohode,az na to ze se vymenilo tesneni pod hlavou,tak to zacalo blbnout.dela to že kdyz je to studeny tak v celku pohoda,jak starty tak i jizda,ohreje se to na provozni teplotu,tak pri jizde vcelku nic to nedela az kdyz se sunda noha zplinu napr.pri prujezdu zatackou,a pak se za zatackou prida tak to je jako by to slo na tri a nema tah,potom se chytne pri plnem plinu a jede,na volnobech to sem tam kolisa a ve vejfuku to skytne a hopnou otacky,trapim se stim dost dlouho a ted co se vse stim delalo a porad nic,tak tesneni pod hlavou,dve zdvihatka nove,rozvody nove,olej a filtry nove,zkontrolovana kostra motoru a zda vsechny konektory a zastrcky jsou poradne zastrcene,dokonce kvuli tomu ze se na nic nemohlo prijit tak se jeste jednou sundala i hlava motoru podruhy aby jsem se ujistil ze vse je OK,a porad ten samej problem,a pritom pred vymenou to jezdilo bez vynechani,nesetkal jste se stim nekdo??ze znamosti jsem obvolal kde koho a porad ty rady nestaci,jsme nejak asi na dne
No, já bych před všemi investicemi nejdříve zkontroloval a vyčistil všechny el. konektory na motoru, a nechal po nějakou dobu, cca 2 dny odpojenou baterii na vynulování závad a restart počítače. Až potom bych teprve uvažoval o investici do váhy, arg, nebo svíček, čí kdoví čeho.
spermin = hermin dříve X16XEL EDICE 100
od 15.10.2007- upravený AGR
nyní Civic
od 15.10.2007- upravený AGR
nyní Civic
Tak je to tu zpet :(
Tak pratele, je to tak 2-3 mesice, kdy jsem se tu radoval, ze jsem sehnal zanovni ARG z vrakarny za slusne 3000,-. Auticko slapalo jak hodinky, kontrolka na palubce konecne nesvitila (BTW: Nevite jak pri zaslepenym ventilu zkrotit tu svitici kontrolku ?). No a je to tak 14 dni, co se mi zacla kontrolka znovu rozsvecet ... sice jen trebas na 10-20 vterin a pak zhasla .... myslel jsem na jinou zavadu, ale prisel jsem na to, ze to dela v rozmezi 2000-2500 otacek s lehounce prislapnutym plynem (nebrzdite motorem, ale ani nezrychlujete) a v poslednim tydnu mi to obcas zase zacalo zlehka skubat, dnes jsem vycitil ARG a nebyl v nejhorsim stavu. No a po vycisteni je to jeste o krapet horsi nez pred. Zitra jedu ke znamymu si pujcit KTSku a zkusim ARG promerit. Popravde uz toho ventilu mam plny zuby a nebejt te svitici kontrolky motoru pri zaslepeni (moznost pak ignorovat a jinou zivtne/motorove dulezitou zavadu), tak tam je vlozka a ARG je KO! Kdyby nekoho neco napadlo ci se chtel podelit s nazorem, budu jedine rad.
Opel Astra G, 1,6 16V, 74kw/101k, r.v. 1998 Comfort - ALU Dezent V, ostatní: stěrače AeroTwin;
Asi mám opravdu podobnej problém.Problémy,který popisuješ,jsou skoro podobný.Akorát mě se vůbec nerozsvicuje kontrolka motoru.Ale jinak naprosto stejný.Trochu víc začíná poškubávat při rozjíždění.Pak je to relativně OK.Když jedu konstantní rychlostí a pustím plyn,tak je slyšel jako by to trochu "střílelo do výfuku"..Když jemně přidám plyn,aniž bych chtěl prudce akcelerovat,tak to silně škubne.Pak zase nic.Jinak změnil se Ti i trochu zvuk motoru,nebo je to jen můj subjektivní pocit??? Když to tady tak pročítám,tak někdo má podobný problém a u někoho je to třeba lišta a u někoho AGR,takže asi těžko hádat.
Astra G 5dv, 1.4 16V Z14XE, r.v.2001
ahoj, tak takhle to dělalo i u mého vozu!! přesně jak píšeš i ten pocit, že to střílí do výfuku!kai81 píše:Asi mám opravdu podobnej problém.Problémy,který popisuješ,jsou skoro podobný.Akorát mě se vůbec nerozsvicuje kontrolka motoru.Ale jinak naprosto stejný.Trochu víc začíná poškubávat při rozjíždění.Pak je to relativně OK.Když jedu konstantní rychlostí a pustím plyn,tak je slyšel jako by to trochu "střílelo do výfuku"..Když jemně přidám plyn,aniž bych chtěl prudce akcelerovat,tak to silně škubne.Pak zase nic.Jinak změnil se Ti i trochu zvuk motoru,nebo je to jen můj subjektivní pocit??? Když to tady tak pročítám,tak někdo má podobný problém a u někoho je to třeba lišta a u někoho AGR,takže asi těžko hádat.
Když jsem to zkoušel na parkovišti vytočit do větších otáček, tak se to začínalo dusit a zvuk motoru "jako by byl prasklý výfuk" !nešlo to vytočit více než na 4,5 tisíce a po každem vytočení, kam až to pustil omemezovač, tak se otáčky posunovaly níže a níže, jako by omezovač posunoval omezení otáček dolů, včera už mě motor ani nenaskočil , to znamená, že omezovač je asi nastavený na "0" otáček!? nevím, ale můj dojem je, že je asi otevřený EGR, jedna z možností, další chyba může být v liště, nemám ale klíč na svíčky, tak jsem do toho nelezl, náhradní svíčky taky nemám, takže nevím jestli to vůbec dává jiskru! ŘJ žádnou chybu nezaznamenala, takže najít závadu je asi dost velký problém , v servisu ví taky "prd a vořech" čím to může být, to co mi řekli, tak to v podstatě vím já taky, pokud bych měl jiný EGR, svíčky a lištu, tak vyzkoušet tyto tři věci bych dokázal já sám taky, jenže dostat se do řídící jednotky a nastavit hodnoty jaké tam mají být, tak tuto možnost nemám! ví někdo jak se dá ta ŘJ nastavit? a jde to vůbec udělat? to nastavení nových hodnot v ŘJ?
Doba odpojeni baterie ?
Tak lidicky, mam ARG opet zaslepeny, ale tentokrat kontrolka motoru jen obcas problikne, nesviti pravidelne, jako kdyz jsem mel zaslepeny ten puvodni ventil. Sice jsem ted znovu nebyl na KTSce, ale myslim, ze se zaslepenim ventilu tentokrat moc nezmenilo. Nejspis budu muset naplanovat invastici a odvezt auticko do OPEL servisu v Plzni ... uz mi to nebavi porad laborovat. Jeste zkusim odpojit baterku, at se ridici jednotka nastavi do zakladniho rezimu a pak znova prizpusobi, takze dotaz: NA JAK DLOHO ODPOJIT BATERII ABY SE JEDNOTKA 100% vynulovala. A pak taky, jak spravne auticko znovu zajet ? ARG ventil necham stale zaslepeny.
Opel Astra G, 1,6 16V, 74kw/101k, r.v. 1998 Comfort - ALU Dezent V, ostatní: stěrače AeroTwin;