AGR / EGR

Odpovědět
Jirka D..
Příspěvky: 188
Registrován: 27 čer 2006, 15:06
Bydliště: Kladno

Příspěvek od Jirka D.. » 19 bře 2007, 14:33

16 ventil je vysokootáčkový motor a potřebuje točit. Zanešení AGR ventilu je jen špatnou jízdou a to moc ekonomickou a ke všemu po městě :lol:.

Už jsem psal řadit se musí min. ve 3500 ot., viděl jsem šoumena co řadil pod 3tis otáčkama.

Zaslepení se dá udělat bez obav u F, ale u G už je všude samé čidlo a to bych neriskoval.

Dopručuji TOČIT a jezdit nad 3 tis. otáček :idea:

Reklama
 

MartasDzejnak
Příspěvky: 34
Registrován: 04 říj 2006, 15:40

Re: řazení

Příspěvek od MartasDzejnak » 20 bře 2007, 10:48

Ty bláho Jirko je mi 24, myslíš že jsem klouboučníkový řidič co řadí při 1500 otáčkách :D Možná ten německej dědula co to měl předemnou s tím takhle jezdil ale já ji rozhodně nešetřím. Bežně řadím při 3 až 4 tisích. Někdy dostane i 6 ale asi se to hold pos... tím jak to nebylo zajetý. Jinak s těma čidlama u G máš recht. Každopádně cena toho ventilu (taková malá chuj...) za 5. litrů je trošku moc! Čau Martin

edit: tečky místo hrubých výrazů naplno :roll:

Jirka D..
Příspěvky: 188
Registrován: 27 čer 2006, 15:06
Bydliště: Kladno

Re: řazení

Příspěvek od Jirka D.. » 20 bře 2007, 11:10

MartasDzejnak píše:Ty bláho Jirko je mi 24, myslíš že jsem klouboučníkový řidič co řadí při 1500 otáčkách :D Možná ten německej dědula co to měl předemnou s tím takhle jezdil ale já ji rozhodně nešetřím. Bežně řadím při 3 až 4 tisích. Někdy dostane i 6 ale asi se to hold pos... tím jak to nebylo zajetý. Jinak s těma čidlama u G máš recht. Každopádně cena toho ventilu (taková malá chuj...) za 5. litrů je trošku moc! Čau Martin

Máš recht, co mám zkušenosti firemní AG maj AGR ventil čistej relativně, ale po důchodcích to je zas....

Někdy pomůže točit kolem 5tis a více tak 5 km - pak vidíš někdy kouř zasebou jako z diezlu.
A někdy to nepomůže je to zanešené jako ďas a spečené.

přeji zdar v experomentování a zdárné dokončení.

edit: tečky místo hrubých výrazů :roll:

Uživatelský avatar
Pavel Levák
Příspěvky: 71
Registrován: 05 dub 2007, 22:08
Bydliště: Kadaň
Kontaktovat uživatele:

AGR ventil Opel Astra 14 16V

Příspěvek od Pavel Levák » 06 dub 2007, 16:21

Problémy s AGR ventilem to vám mohu vyprávět. Jen co budu mít chvilku, tak napíši.
OPEL ASTRA G, r.v. 10/2001 1,4 16 V je mým koníčkem

Uživatelský avatar
Pavel Levák
Příspěvky: 71
Registrován: 05 dub 2007, 22:08
Bydliště: Kadaň
Kontaktovat uživatele:

Problémy s AGR ventilem skončily

Příspěvek od Pavel Levák » 06 dub 2007, 17:11

:mrgreen: AGR ventil je problém za cca 5000kč. Kdo neví jak na to, tak platí. Jsem automechanik ne elektronikář, ale přesto jsem zjistil jak na to. AGR ventil je prevít. Neprospívají mu krátké cesty ani podtáčení motoru, při kterých dochází ve ventilu ke karbonizaci a jeho nefunkčnosti odvádění výfukových spalin. Ventil se začne zanášet a v brzké době jde motor na 3 válce a do 500 km se rozsvítí oranžová kontrolka v přístrojové desce. CO S TÍM? Stačí ventil demontovat z vozu, použít vhodný přípravek na dekarbonizaci a prostříkat spreyem WD 40. Odpojit autobaterii alespoň na 40 minut, kdy dojde k resetování počítače ( u Opla zaplatíte 630 kč za vyresetování ), namontovat ventil zpět a Oplík zase z vesela jezdí se zhasnutou konrolkou a na 4 válce. Prováděl jsem to již na třech vozech a zatím s kladným výsledkem.
OPEL ASTRA G, r.v. 10/2001 1,4 16 V je mým koníčkem

Jirka D..
Příspěvky: 188
Registrován: 27 čer 2006, 15:06
Bydliště: Kladno

Re: Problémy s AGR ventilem skončily

Příspěvek od Jirka D.. » 06 dub 2007, 17:25

Pavel Levák píše::mrgreen: AGR ventil je problém za cca 5000kč. Kdo neví jak na to, tak platí. Jsem automechanik ne elektronikář, ale přesto jsem zjistil jak na to. AGR ventil je prevít. Neprospívají mu krátké cesty ani podtáčení motoru, při kterých dochází ve ventilu ke karbonizaci a jeho nefunkčnosti odvádění výfukových spalin. Ventil se začne zanášet a v brzké době jde motor na 3 válce a do 500 km se rozsvítí oranžová kontrolka v přístrojové desce. CO S TÍM? Stačí ventil demontovat z vozu, použít vhodný přípravek na dekarbonizaci a prostříkat spreyem WD 40. Odpojit autobaterii alespoň na 40 minut, kdy dojde k resetování počítače ( u Opla zaplatíte 630 kč za vyresetování ), namontovat ventil zpět a Oplík zase z vesela jezdí se zhasnutou konrolkou a na 4 válce. Prováděl jsem to již na třech vozech a zatím s kladným výsledkem.

No to je super počtení ta rada s vypnutím baterie se bude hodit :wink:

Uživatelský avatar
Pavel Levák
Příspěvky: 71
Registrován: 05 dub 2007, 22:08
Bydliště: Kadaň
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Pavel Levák » 08 dub 2007, 20:48

:mrgreen:Ahoj Opláci. Od 6.dubna jsem najezdil přes 500km a oranžová kontrolka v přístrojové desce stále mlčí a motůrek je tichý jako digitální hodinky. Přeji všem mnoho úspěchů při vyčištění a promazání AGR ventilu.
OPEL ASTRA G, r.v. 10/2001 1,4 16 V je mým koníčkem

Saša
Příspěvky: 1861
Registrován: 02 lis 2006, 14:40
Bydliště: VALASSKE MEZIRICI-ZLIN

Příspěvek od Saša » 08 dub 2007, 20:54

Tak dám na tvou radu a pustím se do toho,pak poinformuju jak se zadařilo. :lol:
ASTRA-G-1,6 -X16SZR,3dv.1999, ABS,4kotouč,4airbag,el.zrcátka,centrál,alarm, lité kola 16Allesio,křídlo Irmscher,Angel eyes,folie SunTek.
------
ASTRA-H-1,7CDTI-ENJOY,2005,ABS,4kotouč,8airbak,el.zrcátka,okna,centrál,AAC,CD30MP3,
16 origo Opel,OPC křídlo.
https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.php?t=2261

Uživatelský avatar
Pavel Levák
Příspěvky: 71
Registrován: 05 dub 2007, 22:08
Bydliště: Kadaň
Kontaktovat uživatele:

AGR ventil

Příspěvek od Pavel Levák » 08 dub 2007, 21:04

Budu čekat na tvoji odpověď a držím palce. Já jsem se s tím nátrápil, že jsem nemohl ani vzteky spát a nechávat v servisu kolem 7000kč - 8000kč se mi zrovna také nechtělo
OPEL ASTRA G, r.v. 10/2001 1,4 16 V je mým koníčkem

Saša
Příspěvky: 1861
Registrován: 02 lis 2006, 14:40
Bydliště: VALASSKE MEZIRICI-ZLIN

Příspěvek od Saša » 09 dub 2007, 15:25

Tak tady je potvůrka-už vyčistěn a promazán vd40-byl tedy zasrán řádně na to že vypadá jako nový-určitě to nebude původní. Ted odpojená baterie a zítra při cestě do práce uvidíme. Obrázek Obrázek :roll:
ASTRA-G-1,6 -X16SZR,3dv.1999, ABS,4kotouč,4airbag,el.zrcátka,centrál,alarm, lité kola 16Allesio,křídlo Irmscher,Angel eyes,folie SunTek.
------
ASTRA-H-1,7CDTI-ENJOY,2005,ABS,4kotouč,8airbak,el.zrcátka,okna,centrál,AAC,CD30MP3,
16 origo Opel,OPC křídlo.
https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.php?t=2261

Saša
Příspěvky: 1861
Registrován: 02 lis 2006, 14:40
Bydliště: VALASSKE MEZIRICI-ZLIN

Příspěvek od Saša » 10 dub 2007, 16:50

Tak se nepodařilo-otáčky lítají jak hrom ,při zahřátí motoru zas padají pod 300 a pak to zhasne,baterie odpojena asi 2hod ale nic se nesmazalo.
Po práci zajeto na emise smazat chyby,po smáznutí opět naskočila chyba agr ventil,prý mi asi nedovírá.Potřebuji vědět v jaké poloze jsi měl šoupě ventilu hned po demontáži!!!!
ASTRA-G-1,6 -X16SZR,3dv.1999, ABS,4kotouč,4airbag,el.zrcátka,centrál,alarm, lité kola 16Allesio,křídlo Irmscher,Angel eyes,folie SunTek.
------
ASTRA-H-1,7CDTI-ENJOY,2005,ABS,4kotouč,8airbak,el.zrcátka,okna,centrál,AAC,CD30MP3,
16 origo Opel,OPC křídlo.
https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.php?t=2261

Uživatelský avatar
Pavel Levák
Příspěvky: 71
Registrován: 05 dub 2007, 22:08
Bydliště: Kadaň
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Pavel Levák » 10 dub 2007, 18:18

STAN.CHAD píše:Tak se nepodařilo-otáčky lítají jak hrom ,při zahřátí motoru zas padají pod 300 a pak to zhasne,baterie odpojena asi 2hod ale nic se nesmazalo.
Po práci zajeto na emise smazat chyby,po smáznutí opět naskočila chyba agr ventil,prý mi asi nedovírá.Potřebuji vědět v jaké poloze jsi měl šoupě ventilu hned po demontáži!!!!
:mrgreen:Už jsem konečně dorazil z práce. 2 hodinky odpojená baterie bohatě postačí k vyresetování počítače. To smazání chyb bylo zbytečné. AGR ventil jsem viděl na obrázku a je úplně stejný jako u 14 16V. Při demontáží ventilu jsem měl motor studený a šoupě bylo vysunuté jako ven a tím pádem uzavřené. WD 40 jsem nechal působit asi 3hodiny ve svěráku a komůrku jsem měl úplně zalitou. Je možné, pokud byl ventil řádně zasrán, tuto operaci provést klidně ještě jednou nebo dvakrát. Jelikož jsou AGR ventily shodné, tak bych v případě třetího pokusu zvažoval i o zapůjčení od kamaráda nebo z vrakoviště. Je to práce na 10.minut a to by se vyplatilo. Motor ti jde i po zahřátí na 4 válce? Prská ti do výfuku? Po jak dlouhé době nebo po kolika km se kontrolka rozsvítí? Jdu se najíst a za chvíli se vrátím. Pokusím se ještě něco vymyslet.
OPEL ASTRA G, r.v. 10/2001 1,4 16 V je mým koníčkem

Saša
Příspěvky: 1861
Registrován: 02 lis 2006, 14:40
Bydliště: VALASSKE MEZIRICI-ZLIN

Příspěvek od Saša » 10 dub 2007, 20:24

Mě kontrolka svítí hned po nastartování,po zahřátí motoru asi 8km a otáčkách 2700-3500 zhasíná a rozsvítí se znovu při poklesu otáček nebo na volnoběh a tak stále dokola.Při jízdě v těch vyších otáčkách je zhasnuta.Já při demontáži agr ven. jsem měl šoupě vysunuto asi 1mm.Prostě ne v krajních polohách jako zavřen nebo otevřen ale jen pootevřen.Motor do výfuku nestřílí a auto jede pořád stejně at svítí nebo ne.
ASTRA-G-1,6 -X16SZR,3dv.1999, ABS,4kotouč,4airbag,el.zrcátka,centrál,alarm, lité kola 16Allesio,křídlo Irmscher,Angel eyes,folie SunTek.
------
ASTRA-H-1,7CDTI-ENJOY,2005,ABS,4kotouč,8airbak,el.zrcátka,okna,centrál,AAC,CD30MP3,
16 origo Opel,OPC křídlo.
https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.php?t=2261

Uživatelský avatar
Pavel Levák
Příspěvky: 71
Registrován: 05 dub 2007, 22:08
Bydliště: Kadaň
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Pavel Levák » 10 dub 2007, 21:01

STAN.CHAD píše:Mě kontrolka svítí hned po nastartování,po zahřátí motoru asi 8km a otáčkách 2700-3500 zhasíná a rozsvítí se znovu při poklesu otáček nebo na volnoběh a tak stále dokola.Při jízdě v těch vyších otáčkách je zhasnuta.Já při demontáži agr ven. jsem měl šoupě vysunuto asi 1mm.Prostě ne v krajních polohách jako zavřen nebo otevřen ale jen pootevřen.Motor do výfuku nestřílí a auto jede pořád stejně at svítí nebo ne.
:mrgreen: Teď je počítač zavirován poruchou a proto kontrolka svítí hned. To je správně. Podle toho jak mi píšeš o pootevřeném AGR ventilu je pravděpodobně možné, že nedovírá a tím neplní správnou funkci při odvádění zhruba 50% výfukových spalin ze spalovacího prostoru do výfuku a 50% zpět do spalovacího prostoru, což má za následek to, jako kdyby byl ventil zaslepen, což není možné u těchto typů motorů a proto stále počítač hlásí a bude hlásit kódovou chybu. Zkus ho tedy ještě jednou demontovat a pořádně vyčistit a promazat. Musí být 100% zaseklý a nebo je chyba v elektronice AGR ventilu (přímo ve ventilu), což by znamenalo si ho vážně půjčit a zkusit vyměnit. Pokud by jsi bydlel poblíž, tak bych ti ho zkusil ode mě. Jsou někdy takové závady se kterými to chce chvilku trpělivosti, kterou já také vždy nemám a trápil jsem se s tím úplně stejně. Nějak to dáme dohromady a ten oříšek rozlousknem, alespoň přes chat ASTRA G CLUB. Ahoj.
OPEL ASTRA G, r.v. 10/2001 1,4 16 V je mým koníčkem

Saša
Příspěvky: 1861
Registrován: 02 lis 2006, 14:40
Bydliště: VALASSKE MEZIRICI-ZLIN

Příspěvek od Saša » 12 dub 2007, 17:57

Tak konečně jede autí jak má.Nakonec jsem agr ventil zaslepil a najednou otáčky drží tak jak mají,kontrolka se sice pořád rozsvicuje a zhásíná-asi ji odpojím.Ty 3 dny co jsem se ho pokoušel vyčistit to byla hrozná jízda,autí škubalo a hlavně při vyřazení scípalo,pár křižovatek a má člověk po chuti.Pravdě podobně můj agrventil nedovírá.asi budu muset koupit nový.Uvidim jak se to po zaslepení bude dále chovat.
ASTRA-G-1,6 -X16SZR,3dv.1999, ABS,4kotouč,4airbag,el.zrcátka,centrál,alarm, lité kola 16Allesio,křídlo Irmscher,Angel eyes,folie SunTek.
------
ASTRA-H-1,7CDTI-ENJOY,2005,ABS,4kotouč,8airbak,el.zrcátka,okna,centrál,AAC,CD30MP3,
16 origo Opel,OPC křídlo.
https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.php?t=2261

Odpovědět