klepani pri nerovnostech..

Brzdy, tlumiče, výfuk, prostě o všem co je pod autem.
Odpovědět
Uživatelský avatar
CUBErt
Příspěvky: 426
Registrován: 14 čer 2006, 19:29
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od CUBErt » 13 úno 2007, 16:43

No já měnil x věcí na přední nápravě právě na 180ti tísících...
Opel Astra Caravan 1,4 16V

Obrázek

Reklama
 

nada
Příspěvky: 26
Registrován: 10 led 2007, 12:02
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od nada » 14 úno 2007, 13:25

este mam jeden problem... clovek co mi auto predaval mi vravel ze je tam zly nejaky homokyneticky klb....sa to prejavuje takym pukaním ked idem do prava a pridam plyn....taky puk puk....:) ma stym niekto skusenosti co je to zac a akosa to da odstranit teda okrem vymeny samozrejme...ale asi nijako:)
no páni splnil som si detsky sen a mam astru:) je to uz staršia dáma 1,4 16V 98...

Uživatelský avatar
Trdlo
Příspěvky: 6220
Registrován: 01 říj 2006, 08:49
Bydliště: Doma, s výhledem na Ještěd

Příspěvek od Trdlo » 14 úno 2007, 18:53

Homokinetický kloub je kloub, na kterém Ti de facto drží kolo. Doporučuju rychle vyměnit, aby Ti nevyběhl. Projevuje se přesně tím, co popisuješ, to jest pukáním, neklidným chodem kol z plného do plného rejdu....
V replice stojí cca 2700,- Kč, práce v servisu tak na dvě hodiny.
Jinak je to takový kužel, zasunutý do ramena nápravy, je na něm manžeta zajištěná páskou. Kdyby jsi ho chtěl najít. :wink:
END

nada
Příspěvky: 26
Registrován: 10 led 2007, 12:02
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od nada » 14 úno 2007, 20:26

Noo dakujem za odpoved....inac hned vymenit.. no s tym som neratal....inac mal som to na rampe tak nahodou presne viem ako vyzera teda kde sa nachadza....a mam sancu tu vymenu zbuchat sam alebo je to cisto len pre profikov?? ale asi sa stava ze clovek narazi na nejake tie atipicke šroby...Inač by ma este zaujimalo ked sa tu bavite o tych gulovych čapoch a vymene, či sa to meni iba samotne teleso toho čapu alebo sa to meni aj s tzm celym spodnym ramenom....som si totiž všimol že ten čap tam je nitovany a nie skrutkovyna...tak si len neviem predstaviť ako si to niekdo doma na kolene odvrtava a znovu nituje:) ale ved nato su asi servisy....ale ked sa to meni aj stym spodným ramenon tak to musi stať asi vac jak 800korun:) diky hoši:D
no páni splnil som si detsky sen a mam astru:) je to uz staršia dáma 1,4 16V 98...

Uživatelský avatar
Trdlo
Příspěvky: 6220
Registrován: 01 říj 2006, 08:49
Bydliště: Doma, s výhledem na Ještěd

Příspěvek od Trdlo » 14 úno 2007, 22:46

No pokud Ti ten kloub půjde vytáhnout z ramena, což je lepší případ, tak ho vyměníš v klidu sám, ale jelikož ho většinou nevyndáš (protože je do ložiska zakouslej), tak musí ven celý rameno a kloub vylisovat. Ale dá se to zkusit, není to zase tolik práce, když ho dostaneš ven sám, novej nasadíš jako prd.
Akorát po výměně kloubu by jsi měl udělat i geometrii.
A k tomu čepu, dá se vyměnit samostatně, je nejtovanej, musíš odvrtat ty nejty a pak dáš šrouby, co jsou u nového čepu přibaleny.
A až budeš pod autem, tak zkus taky vůle na kostech (spojovací tyčky stabilizátoru), jsou na nich dva čepy a to taky rádo odchází.
END

Brano
Příspěvky: 46
Registrován: 20 zář 2006, 21:38
Bydliště: Trenčín (SK)

Re: klepani pri nerovnostech..

Příspěvek od Brano » 22 dub 2009, 09:22

Nazdar
Este vcera som si myslel, ze mam poskodene horne ulozenie tlmica ale ked som sa tomu pozrel blizsie na zubok tak som objavil volu v cape spodneho ramena. Vyzera to takto http://obchod.autokelly.sk/imageview.as ... 215710.jpg
Ak som dobre pochopil co pise Trdlo vyssie tak musim vymenit cele spodne rameno?
Nestaci odvrtat tie tri nity, ktore drzia cap na ramene a priskrutkovat ich naspat?

Vopred diky...

Uživatelský avatar
langdon2
Příspěvky: 3784
Registrován: 17 led 2008, 10:48
Bydliště: Nitra SR
Kontaktovat uživatele:

Re: klepani pri nerovnostech..

Příspěvek od langdon2 » 22 dub 2009, 09:35

Ja si myslim ze staci ten cap vymenit...Presne, odvrtat, a naskrutkovat novy cap.Sak tie capy sa predavaju aj samostatne....A na www.opelclub.sk je dokonca na to aj navod ako sa to robi.
Opel Insignia 2,0 Cdti 2010
Opel Astra G 1,4 16V r.v. 1999 ex...
Opel Corsa B 1,2 16V r.v. 1999

Uživatelský avatar
Trdlo
Příspěvky: 6220
Registrován: 01 říj 2006, 08:49
Bydliště: Doma, s výhledem na Ještěd

Re: klepani pri nerovnostech..

Příspěvek od Trdlo » 22 dub 2009, 09:37

Popsal jsem to na špatný auto.... :oops: už jsem to opravil. Samozřejmě to jde. Odvrtáš nejty, vyklepneš čep, dáš novej a dáš šrouby co jsou u čepu. A pokud pro něj půjdeš do kelly, vem si hned i na druhou stranu a udělej oba. Měly by se měnit v páru. A vezmi si delphi.
END

Uživatelský avatar
langdon2
Příspěvky: 3784
Registrován: 17 led 2008, 10:48
Bydliště: Nitra SR
Kontaktovat uživatele:

Re: klepani pri nerovnostech..

Příspěvek od langdon2 » 22 dub 2009, 09:38

tak tak, to mas ako s tlmicami...vzdy menit len v paru...Taktiez aj pruziny.
Opel Insignia 2,0 Cdti 2010
Opel Astra G 1,4 16V r.v. 1999 ex...
Opel Corsa B 1,2 16V r.v. 1999

Brano
Příspěvky: 46
Registrován: 20 zář 2006, 21:38
Bydliště: Trenčín (SK)

Re: klepani pri nerovnostech..

Příspěvek od Brano » 22 dub 2009, 09:39

Diky za rady
Predpokladam, ze nasledne by som mal spravit aj geometriu...
Alebo netreba?

nada
Příspěvky: 26
Registrován: 10 led 2007, 12:02
Kontaktovat uživatele:

Re: klepani pri nerovnostech..

Příspěvek od nada » 22 dub 2009, 09:39

Ahoj ahoj

tak ja ma za sebou komplet vymenu aj capov ramien, aj riadenia aj tyciek stabilizatorov. nakoniec mi buchot sposobovali tie tycky..nanestasteie pre mna som ich menil az posledne, ale tak aspon mam komplet vsetko nove.. Ako pises tie gulace je mozne odvrtat a naskrutkovat nove.. nieje to nic tazke. akurat sem tam nejde nieco dobre povolit. ak si trochu technicky zdatny zvladnes to aj sam.. niekde tu bol aj postup na astru F ale je to podobne.. Ak mozem odporucit na tej stranke auto kelly sa daju najst aj gulace su skrutkami..vraj su to nejake spevnene skrutky aby si ich hned na prvej jame nestrihol.. skus kupit tie a mozes ist na vec..

nada
Příspěvky: 26
Registrován: 10 led 2007, 12:02
Kontaktovat uživatele:

Re: klepani pri nerovnostech..

Příspěvek od nada » 22 dub 2009, 09:41

Brano píše:Diky za rady
Predpokladam, ze nasledne by som mal spravit aj geometriu...
Alebo netreba?
geometria sa vraj robi iba po vymene capov riadenia..ja som vsak menil vsetko a daval som ju robit po vymeme gulacov. Inak markantny rozdiel pred a po..fakt som to mal znacne rozhasene.. aj na gumach to bolo nielel vidiet ale aj pocut v zakrutach.
no páni splnil som si detsky sen a mam astru:) je to uz staršia dáma 1,4 16V 98...

Brano
Příspěvky: 46
Registrován: 20 zář 2006, 21:38
Bydliště: Trenčín (SK)

Re: klepani pri nerovnostech..

Příspěvek od Brano » 22 dub 2009, 09:48

Tak vidim a citam, ze to ide aj svojpomocne.
Pustim sa do toho ale este predtym zrusim objednanu navstevu servisu OPEL :D
Len dufam, ze nenarobim viac skody ako uzitku...

PS: s utahovacimi momentami je to ako?

Uživatelský avatar
langdon2
Příspěvky: 3784
Registrován: 17 led 2008, 10:48
Bydliště: Nitra SR
Kontaktovat uživatele:

Re: klepani pri nerovnostech..

Příspěvek od langdon2 » 22 dub 2009, 09:54

Srobujes pokial ide.....:D :lol:
Opel Insignia 2,0 Cdti 2010
Opel Astra G 1,4 16V r.v. 1999 ex...
Opel Corsa B 1,2 16V r.v. 1999

Uživatelský avatar
Trdlo
Příspěvky: 6220
Registrován: 01 říj 2006, 08:49
Bydliště: Doma, s výhledem na Ještěd

Re: klepani pri nerovnostech..

Příspěvek od Trdlo » 22 dub 2009, 11:12

Momenťák v ruce. :D Zvládneš to sám, jen povolíš čep z náboje, montpákou stlačíš dolů, odvrtáš a našroubuješ nový. Geometrii nemusíš, odklony se na astře stejně nenastavují a sbíhavost se ti výměnou spodního čepu nezmění.
A ještě dodám u delphi čepů jso všechny šrouby dodávány s čepem. Jak na upevnění čepu do ramene, tak k náboji. I s matkami. Jen si všechny ty šrouby mázni při montáži měděnou vazelínou, ulehčíš si povolování až to budeš rozdělávat příště. :wink:
END

Odpovědět