Řazení

Brzdy, tlumiče, výfuk, prostě o všem co je pod autem.
Uživatelský avatar
Happy
Příspěvky: 863
Registrován: 26 lis 2006, 12:58
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Happy » 12 pro 2006, 11:45

Zigi píše:
Happy píše:Rvát tam za jízdy jedničku může jen ženská nebo Pinochio. :shock:
Zkus pri absolutne studenem motoru pri cca 5-10km/h hodit 2 a uvidis jak ti to bude skakat!Radsi s meziplynem hodim jednicku :twisted:
To jsem dělal naposledy ve vétřasce v autoškole, pak jsem jí dal napít z kopce a kardanka skákala po dálnici v protisměru až do lesa, učitel se málem posral. :lol:
Auto musí sloužit mně, né já jemu.
Astra Caravan Comfort → Mercedes Benz

Reklama
 

Dave_666
Příspěvky: 8
Registrován: 25 pro 2006, 13:58
Bydliště: Pardubice

jednicka

Příspěvek od Dave_666 » 25 pro 2006, 15:27

pokud vim, vsechny moderni auta maji jednicku uz davno synchronizovanou ..... Jinak ted taky resim, zda nevymenim olej v prevodovce, protoze mi jde za nizkych venkovnich teplot radit velice spatne dvojka, po ohrati uz je vse v pohode ....
AstraG Edice100 1.8 16V (85KW) Caravan

AstraDTI
Příspěvky: 1944
Registrován: 25 čer 2006, 22:48

Příspěvek od AstraDTI » 09 led 2007, 12:46

Ja sem si pred par dny nechal seridit razeni v autorizaku za 150 a jde to jako kdyz to bylo novy. Jinak dvojka sla ztuha i u funglovky a nesla zaradit z jednicky jednim pohybem - bylo potreba na urovni neutralu zatlacit vic doleva nez 1, to samy ted po serizeni.

Uživatelský avatar
Happy
Příspěvky: 863
Registrován: 26 lis 2006, 12:58
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Happy » 09 led 2007, 12:49

AstraDTI píše:Ja sem si pred par dny nechal seridit razeni v autorizaku za 150 a jde to jako kdyz to bylo novy.
jj, to seřízení v některejch případech pomáhá. :wink:
Auto musí sloužit mně, né já jemu.
Astra Caravan Comfort → Mercedes Benz

Uživatelský avatar
TOMHAJ
Příspěvky: 607
Registrován: 24 led 2006, 12:22

Re: jednicka

Příspěvek od TOMHAJ » 09 led 2007, 12:57

Dave_666 píše:pokud vim, vsechny moderni auta maji jednicku uz davno synchronizovanou ..... Jinak ted taky resim, zda nevymenim olej v prevodovce, protoze mi jde za nizkych venkovnich teplot radit velice spatne dvojka, po ohrati uz je vse v pohode ....
hodilo by se tu,kdyby tu nekdo dal do technicky sekce vymenu oleje v prevodovce,myslim,ze investice par korun do noveho oleje,tesneni stoji za to :D
1,6 16V XEL 100PS 4xAirbag,klima,ABS...vsak to znate -)

Uživatelský avatar
Andrew
Příspěvky: 308
Registrován: 19 črc 2006, 09:30
Bydliště: Liptovský Mikuláš - SK
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Andrew » 09 led 2007, 13:34

Jednička je každopádne synchronizovaná, ale tlačit (lepé řečeno rvát) jí tam za jízdy (hlavně při větší rychlosti) není zrovna nejlepší nápad.
To je ale můj názor, někdo může se mnou nesouhlasit.
ASTRA G 2002 Z16XE 1.6 16V 74kW/100K Hatchback, Star Silver III, kola Enzo H, klima, PC, parkovací asistent, výfuk ULTER, sportovní vzduchový filtr, folie, stěrače Bosch Aerotwin

Uživatelský avatar
Happy
Příspěvky: 863
Registrován: 26 lis 2006, 12:58
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Happy » 09 led 2007, 13:39

Andrew píše: To je ale můj názor, někdo může se mnou nesouhlasit.
a někdo souhlasit :wink:
Auto musí sloužit mně, né já jemu.
Astra Caravan Comfort → Mercedes Benz

Uživatelský avatar
Andrew
Příspěvky: 308
Registrován: 19 črc 2006, 09:30
Bydliště: Liptovský Mikuláš - SK
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Andrew » 09 led 2007, 13:49

To taky může. Dík za podporu.
ASTRA G 2002 Z16XE 1.6 16V 74kW/100K Hatchback, Star Silver III, kola Enzo H, klima, PC, parkovací asistent, výfuk ULTER, sportovní vzduchový filtr, folie, stěrače Bosch Aerotwin

AstraDTI
Příspěvky: 1944
Registrován: 25 čer 2006, 22:48

Příspěvek od AstraDTI » 09 led 2007, 15:32

No rvat jednicku za jizdy je prasarna, nicmene ve velkomestskym provozu se tam holt obcas 1 musi dat pri maly rychlosti. Ja pouziju budto meziplyn nebo za staleho maleho tlaku na fofrklacek pribrzduju a vono to tam zapadne.

ondrazalsky
Příspěvky: 365
Registrován: 06 lis 2006, 09:20
Bydliště: Havířov

Příspěvek od ondrazalsky » 09 led 2007, 15:57

kdyz uz je tady debatka o razeni jednicky / dvojky za jizdy atd, tak ciste TEORETICKY: klasicky rozjezd na jednicku, pak slapnu na spojku, auto stale v pohybu (treba se i rozjede - je to skopce), a ja (pomalu nebo rychle) poustim spojku (mam tam porad tu jednicku). stane se neco? jasne ze to cukne, ale umira prevodovka, spojka nebo neco jineho?

jinak jednicku za jizdy davam obcas v pripadech tak pomaleho pohybu, ze dvojka by fakt nicila spojku (mame na vyjezdu z ulice takove misto pres retarder, a uplne zastavovat se mi nechce, stejne jako v mestskem provozu a popojizdeni se to obcas stane). vsiml jsem si, ze zastudena musim SKORO zastavit, abych tam tu jednicku narval, kdezto zatepeho motoru to jde hladce i pri "vyssi" rychlosti...
astra g 1.8 16v 85kW kombi comfort r.v. 1999 najeto lehce přes 130tkm, motor x18xe1 ---> ford focus II kombi 1.6 16v 74kW r.v. 2005, najeto 40tkm

AstraDTI
Příspěvky: 1944
Registrován: 25 čer 2006, 22:48

Příspěvek od AstraDTI » 09 led 2007, 16:23

ondrazalsky píše:kdyz uz je tady debatka o razeni jednicky / dvojky za jizdy atd, tak ciste TEORETICKY: klasicky rozjezd na jednicku, pak slapnu na spojku, auto stale v pohybu (treba se i rozjede - je to skopce), a ja (pomalu nebo rychle) poustim spojku (mam tam porad tu jednicku). stane se neco? jasne ze to cukne, ale umira prevodovka, spojka nebo neco jineho?

jinak jednicku za jizdy davam obcas v pripadech tak pomaleho pohybu, ze dvojka by fakt nicila spojku (mame na vyjezdu z ulice takove misto pres retarder, a uplne zastavovat se mi nechce, stejne jako v mestskem provozu a popojizdeni se to obcas stane). vsiml jsem si, ze zastudena musim SKORO zastavit, abych tam tu jednicku narval, kdezto zatepeho motoru to jde hladce i pri "vyssi" rychlosti...
Ten teoretickej dotaz sem moc nepochopil - jako ze je zarazena 1, auto je v pohybu, spojka vyslapnuta, otacky na volnobehu a ty pustis spojku?
Stane se to ze spojka prenese pohyb kol na motor, tomu se zvednou otacky nad volnobeh a pokud neslapnes na plyn tak to utne privod paliva coz zpusobi cuknuti. Pokud pustis spojku rychle tak prenasis pomerne velkej raz celym prevodovym systemem i motorem.
Za tepla jde radit obecne lepe a s mensi silou na pace protoze pri vyssi teplote ma olej lepsi mazaci schopnosti.

ondrazalsky
Příspěvky: 365
Registrován: 06 lis 2006, 09:20
Bydliště: Havířov

Příspěvek od ondrazalsky » 09 led 2007, 16:37

AstraDTI píše: Ten teoretickej dotaz sem moc nepochopil - jako ze je zarazena 1, auto je v pohybu, spojka vyslapnuta, otacky na volnobehu a ty pustis spojku?
presne tak. stalo by se motoru (prevodovce) stejne zlo, jako kdyz se tam treba snazim narvat jednicku za jizdy?

jinak je mi jasne, ze cim nizsi prevodovy stupen je zarazeny, tim vetsi raz motor a prevody pri pusteni spojky za jizdy (bez plynu) dostanou.
astra g 1.8 16v 85kW kombi comfort r.v. 1999 najeto lehce přes 130tkm, motor x18xe1 ---> ford focus II kombi 1.6 16v 74kW r.v. 2005, najeto 40tkm

AstraDTI
Příspěvky: 1944
Registrován: 25 čer 2006, 22:48

Příspěvek od AstraDTI » 09 led 2007, 16:47

To je uplne neco jinyho a kdyz se necha spojka citlive klouznout tak to ani nemusi cuknout. V tom bych problem nevidel.

Uživatelský avatar
Arwy
Příspěvky: 714
Registrován: 27 črc 2006, 16:50
Bydliště: Slovensko

Příspěvek od Arwy » 09 led 2007, 17:12

ondrazalsky píše:
AstraDTI píše: Ten teoretickej dotaz sem moc nepochopil - jako ze je zarazena 1, auto je v pohybu, spojka vyslapnuta, otacky na volnobehu a ty pustis spojku?
presne tak. stalo by se motoru (prevodovce) stejne zlo, jako kdyz se tam treba snazim narvat jednicku za jizdy?

jinak je mi jasne, ze cim nizsi prevodovy stupen je zarazeny, tim vetsi raz motor a prevody pri pusteni spojky za jizdy (bez plynu) dostanou.
1, ak tam máš jednotku zaradenú tak pri púšťaní spojky sa cez jej trecie kotúče – lamely zrovnajú otáčky medzi vstupným hriadeľom prevodovky a výstupným hriadeľom motora. Pokiaľ to neurobíš pri extrémnej rýchlosti (hrozilo by pretočenie motora), tak si to odnesie len obloženie v spojke, čo je bežný „spotrebný materiál“.

2, pokiaľ jednotku nemáš zaradenú a snažíš sa ju zaradiť za jazdy pričom Ti to ide ľahko, tak je to to isté ako prvý prípad. Ak sa Ti však radí ťažko, že cítiš akoby to išlo cez zuby, alebo vyvíjaš veľmi veľkú silu na radiacu páku, tak to v krajnom prípade môže spôsobiť poškodenie ozubených kolies v prevodovke, alebo radiaceho mechanizmu.

Tak ako to je s tou jednotkou. Má synchronizáciu alebo nie? Jedni tvrdia že má, iní zase že nie.

Nemáte niekto nejakú fintu, ako odstrániť vôľu, alebo zamedziť jej zväčšovaniu v kĺbe radiacej páky pod koženou manžetou (okrem riadneho mazania)?

Akým spôsobom funguje mazanie prevodovky? Maže sa to len rozstrekovaním oleja, alebo je celý mechanizmus ponorený v oleji?
Programovanie riadiacich jednotiek vozidiel Opel, diagnostickým testerom GM MDI.
Lustrácia Security a Radio kódov z VIN čísla vozidiel Opel.
Opel Astra J Sport, 1.6, 85 kW, A16XER+LPG, r.v. 2010; Ex Opel Astra G, Z14XE, Ex Opel Astra G, X16XEL

AstraDTI
Příspěvky: 1944
Registrován: 25 čer 2006, 22:48

Příspěvek od AstraDTI » 09 led 2007, 17:21

Jednicka IMHO synchronizaci ma. Kdyz se tam narve jakejkoliv kvalt neprimerene rychle a silou tak to muze jit prez zuby. Klasika na dvojce nebo trojce kdyz je uz nacatej synchron - to se clovek ani nemusi moc snazit.

Odpovědět