Klesá teplota motoru

Spotřeba, rozvody, termostat, výměna oleje a další rady
Pravidla fóra
Tato kategorie byla zamčena, protože většina z Vás psala do hlavní kategorie i když zde jsou ty podsekce, takže teď už koukejte pořádně do jaké sekce Váš příspěvek patří. Stávající příspěvky budou přesunuty do správných sekcí. Díky Milosh - admin
Zamčeno
Uživatelský avatar
rychlyradim
Příspěvky: 2619
Registrován: 07 čer 2006, 15:30
Bydliště: Jihomoravský kraj - Blansko
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od rychlyradim » 06 led 2007, 11:31

fanuc píše:Len pre zaujímavosť. Na 1.8 16v X18XE1(na Slovensku) to stojí origoš v opli 2700Sk.Je to aj s nátrubkom, alebo ako sa to volá.
od opla bych nic "orig" nekupoval stejně to je např. ten termostat od Boshe akorát si tam narazí svoji značku a prodávaj to za těžký háky :twisted:

Reklama
 

Uživatelský avatar
indet
Příspěvky: 179
Registrován: 15 říj 2006, 15:32
Bydliště: NJ & KH

Příspěvek od indet » 06 led 2007, 11:39

V tomhle je naše výhoda motoru X16SZR - termostat stojí okolo 300Kč. Bohužel zas jeho poloha je pěkně na prd pod rozvody. :roll:
OPEL ASTRA G X16SZR Caravan Sportive

Uživatelský avatar
Vojta
Příspěvky: 8053
Registrován: 25 led 2006, 12:39
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Vojta » 06 led 2007, 11:44

rychlyradim píše:
fanuc píše:Len pre zaujímavosť. Na 1.8 16v X18XE1(na Slovensku) to stojí origoš v opli 2700Sk.Je to aj s nátrubkom, alebo ako sa to volá.
od opla bych nic "orig" nekupoval stejně to je např. ten termostat od Boshe akorát si tam narazí svoji značku a prodávaj to za těžký háky :twisted:
a kde maj toho bosche nebo jinou náhradu výrazně levnějc než originál?
Zprávy prosím pouze emailem na info zavináč doopla.cz
_________________
Astra G 3dv. Z16XE Automat
Astra G 3dv. Z20LET OPC

DoOpla.cz – Opel originální díly, příslušenství a oleje Opel

Uživatelský avatar
Happy
Příspěvky: 863
Registrován: 26 lis 2006, 12:58
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Happy » 06 led 2007, 11:45

indet píše:V tomhle je naše výhoda motoru X16SZR - termostat stojí okolo 300Kč. Bohužel zas jeho poloha je pěkně na prd pod rozvody. :roll:
a stačí případně sundat kryt nebo se musí kvůli termostatu snad sundávat rozvoďák?! :shock:
Auto musí sloužit mně, né já jemu.
Astra Caravan Comfort → Mercedes Benz

fanuc
Příspěvky: 190
Registrován: 03 pro 2006, 07:45
Bydliště: Galanta
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od fanuc » 06 led 2007, 11:45

Vojta píše:
rychlyradim píše:
fanuc píše:Len pre zaujímavosť. Na 1.8 16v X18XE1(na Slovensku) to stojí origoš v opli 2700Sk.Je to aj s nátrubkom, alebo ako sa to volá.
od opla bych nic "orig" nekupoval stejně to je např. ten termostat od Boshe akorát si tam narazí svoji značku a prodávaj to za těžký háky :twisted:
a kde maj toho bosche nebo jinou náhradu výrazně levnějc než originál?
tak na toto som sa chcel presne opýtať !!! :lol:
Opel Zafira 1.9 CDTI Z19DTH 150 koni/ chip 176 koni 387 Nm
Opel Zafira 1.8 16v X18XE1 Elegance

jozef.ondrus
Příspěvky: 45
Registrován: 01 pro 2006, 17:13
Bydliště: Okres Levoča
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od jozef.ondrus » 06 led 2007, 11:58

Nechcem kecat ale mal som takyto problem. A ako to byva chyba bola medzi sedadlom a volantom. Ked som siel z kopca bez toho aby som sliapol na plyn (trosku dlhsie) tak teplota motora klesla a kurenie natopilo. Kym som zisiel z kopca bol som ako cencul. Dak som vzal Astru kamaratovi do servisu a on povedal ze je to normalne. VYSVETLENIE: Ked ides z kopca a nestojis na plyne motor sa nezohrieva (suvisi s nulovou spotrebou) ale chladiaca kvapalina cyrkuluje normalne takze motor sa chladi(teplota klesa). A kureine netopi. Ale ked ides po rovinke s plynom a teplota kolisa tak je to termostat. DUFAM ze nekecam tak mi to bolo vysvetlene v servise a ma to aj svoju logiku. 8)

fanuc
Příspěvky: 190
Registrován: 03 pro 2006, 07:45
Bydliště: Galanta
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od fanuc » 06 led 2007, 12:05

jozef.ondrus píše:Nechcem kecat ale mal som takyto problem. A ako to byva chyba bola medzi sedadlom a volantom. Ked som siel z kopca bez toho aby som sliapol na plyn (trosku dlhsie) tak teplota motora klesla a kurenie natopilo. Kym som zisiel z kopca bol som ako cencul. Dak som vzal Astru kamaratovi do servisu a on povedal ze je to normalne. VYSVETLENIE: Ked ides z kopca a nestojis na plyne motor sa nezohrieva (suvisi s nulovou spotrebou) ale chladiaca kvapalina cyrkuluje normalne takze motor sa chladi(teplota klesa). A kureine netopi. Ale ked ides po rovinke s plynom a teplota kolisa tak je to termostat. DUFAM ze nekecam tak mi to bolo vysvetlene v servise a ma to aj svoju logiku. 8)

podľa mňa kecáš !!
Aj keď ideš dolu kopcom, tak motor ide.Áno, chladiaca kvapalina cirkuluje, ale na to je tam ten termostat aby tú cirkuláciu zabrzdil.Samo že nie úplne.A keď ju už zabrzdí, tak tú vodu motor aj na neutrále zohreje.
A teraz pre zmenu dúfam, že nekecám ja.
Opel Zafira 1.9 CDTI Z19DTH 150 koni/ chip 176 koni 387 Nm
Opel Zafira 1.8 16v X18XE1 Elegance

jozef.ondrus
Příspěvky: 45
Registrován: 01 pro 2006, 17:13
Bydliště: Okres Levoča
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od jozef.ondrus » 06 led 2007, 12:14

Tak je rozdiel ci mas NEUTRAL (vtedy motor tu kvapalinu zohrieva) a ked mas rychlost a nestojis na plyne (vtedy motor tu kvapalinu NEzohrieva) ved hovorim ze to suvisi s nulovou spotrebou. KEd nestojis na plyne nevstrekuje sa nafta MOOTR SA NEHREJE (ide iba autokompresiu). :wink:

A ten termostat sa moze aj kludne zavriet ani to ti nepomoze (a aj keby tak teplota motora v Astre sa meria aj tak ZA termostatom)

Myslim ze nekecam.

Uživatelský avatar
rychlyradim
Příspěvky: 2619
Registrován: 07 čer 2006, 15:30
Bydliště: Jihomoravský kraj - Blansko
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od rychlyradim » 06 led 2007, 13:21

jozef.ondrus píše:Tak je rozdiel ci mas NEUTRAL (vtedy motor tu kvapalinu zohrieva) a ked mas rychlost a nestojis na plyne (vtedy motor tu kvapalinu NEzohrieva) ved hovorim ze to suvisi s nulovou spotrebou. KEd nestojis na plyne nevstrekuje sa nafta MOOTR SA NEHREJE (ide iba autokompresiu). :wink:

A ten termostat sa moze aj kludne zavriet ani to ti nepomoze (a aj keby tak teplota motora v Astre sa meria aj tak ZA termostatom)

Myslim ze nekecam.
no rozdíl jestli máš neutrál nebo zařazenou rychlost z kopce je tedy podstatná!!! přečti si to v manuálu tak o tom také píší! pokud máš snad neutrál tak to musí motor něco udržovat v chodu ne?(benzín) ale pokud máš zařazenou rychlost z kopce bez přidání plynu tak je to valivý odpor - pokud máš palubní počítač tak ti to ukáže 0.00L/100Km

Tu cenu termostatu Vám zjistím od jakého prodejce!ale musíte si počkat na pondělí, protože už má prodejce zavřený co mi to ukazoval!

Uživatelský avatar
indet
Příspěvky: 179
Registrován: 15 říj 2006, 15:32
Bydliště: NJ & KH

Příspěvek od indet » 06 led 2007, 14:09

Happy píše:
indet píše:V tomhle je naše výhoda motoru X16SZR - termostat stojí okolo 300Kč. Bohužel zas jeho poloha je pěkně na prd pod rozvody. :roll:
a stačí případně sundat kryt nebo se musí kvůli termostatu snad sundávat rozvoďák?! :shock:
Tady je foto ala Manli :arrow: Obrázek
Jinak pod rozvody je samozřejmě ještě plastový kryt, který je potřeba sundat. :roll: Blbé co :?
OPEL ASTRA G X16SZR Caravan Sportive

Uživatelský avatar
Vojta
Příspěvky: 8053
Registrován: 25 led 2006, 12:39
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Vojta » 06 led 2007, 14:31

kterej chytrej přišel na to že se auto se zařazenou rychlostí z kopce nezahřejvá? to asi na fyziku zrovna chyběl, motor se přece točí, tim pádem dochází ke tření, tim pádem se zahřejvá, ne sice tolik jako když jedeš 150 do kopce ale určitě nestydne, od toho je tam termostat aby škrtil vodu do chladiče když teplota klesá, správně by se teplota motoru neměla za jízdy vůbec hejbat. Jakmile je jednou auto zahřátý na provozní teplotu tak by teplota měla klesnout až když motor chcípneš
Zprávy prosím pouze emailem na info zavináč doopla.cz
_________________
Astra G 3dv. Z16XE Automat
Astra G 3dv. Z20LET OPC

DoOpla.cz – Opel originální díly, příslušenství a oleje Opel

Uživatelský avatar
indet
Příspěvky: 179
Registrován: 15 říj 2006, 15:32
Bydliště: NJ & KH

Příspěvek od indet » 06 led 2007, 14:46

Vojto klid, já už to vzdal s vysvětlováním že teplota nemá při jizdě z kopce o moc klesnout. :wink:
OPEL ASTRA G X16SZR Caravan Sportive

Uživatelský avatar
Arwy
Příspěvky: 714
Registrován: 27 črc 2006, 16:50
Bydliště: Slovensko

Příspěvek od Arwy » 06 led 2007, 15:11

no rozdíl jestli máš neutrál nebo zařazenou rychlost z kopce je tedy podstatná!!! přečti si to v manuálu tak o tom také píší! pokud máš snad neutrál tak to musí motor něco udržovat v chodu ne?(benzín) ale pokud máš zařazenou rychlost z kopce bez přidání plynu tak je to valivý odpor - pokud máš palubní počítač tak ti to ukáže 0.00L/100Km

Tu cenu termostatu Vám zjistím od jakého prodejce!ale musíte si počkat na pondělí, protože už má prodejce zavřený co mi to ukazoval
No valivý odpor nie. Ten pôsobí opačne, proti pohybu - brzdí Ťa. Pri jazde z kopca Ťa "poháňa" pôsobenie gravitačnej sily, sklon kopca a Tvoja hmotnosť.
Programovanie riadiacich jednotiek vozidiel Opel, diagnostickým testerom GM MDI.
Lustrácia Security a Radio kódov z VIN čísla vozidiel Opel.
Opel Astra J Sport, 1.6, 85 kW, A16XER+LPG, r.v. 2010; Ex Opel Astra G, Z14XE, Ex Opel Astra G, X16XEL

fanuc
Příspěvky: 190
Registrován: 03 pro 2006, 07:45
Bydliště: Galanta
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od fanuc » 06 led 2007, 15:56

Nedalo mi to a bol som to teraz vyskúšať.Kúrenie vypnuté,aj ventilátor a teplota cca po 5 Km na 90ºC.Hneď na to som zapol kúrenie "naplno" aj vetrák a teplota mi začala klesať až na cca 60ºC.Keď som to prepol bez kúrenia, tak teplota vyšla na 90ºC. A to všetko na rovine, lebo u nás je najväčší kopec most cez železnicu. :) Tak čo je pokazené? Alebo nič? Je to ok?
Opel Zafira 1.9 CDTI Z19DTH 150 koni/ chip 176 koni 387 Nm
Opel Zafira 1.8 16v X18XE1 Elegance

Uživatelský avatar
indet
Příspěvky: 179
Registrován: 15 říj 2006, 15:32
Bydliště: NJ & KH

Příspěvek od indet » 06 led 2007, 16:15

To jako topení i větrák naplno :?: Nebo jen topení :?: Jasně pokud pustíš topení i větrák naplno pujde teplota trochu víc dolů jak normálně, ale těch 60°C je už moc. Jinak jak často pouštíš teplotu naplno :?: Si snad "finňák", abys měl v autě jak v sauně.
OPEL ASTRA G X16SZR Caravan Sportive

Zamčeno