Spotřeba, rozvody, termostat, výměna oleje a další rady
Pravidla fóra
Tato kategorie byla zamčena, protože většina z Vás psala do hlavní kategorie i když zde jsou ty podsekce, takže teď už koukejte pořádně do jaké sekce Váš příspěvek patří. Stávající příspěvky budou přesunuty do správných sekcí. Díky Milosh - admin
Nechcem kecat ale mal som takyto problem. A ako to byva chyba bola medzi sedadlom a volantom. Ked som siel z kopca bez toho aby som sliapol na plyn (trosku dlhsie) tak teplota motora klesla a kurenie natopilo. Kym som zisiel z kopca bol som ako cencul. Dak som vzal Astru kamaratovi do servisu a on povedal ze je to normalne. VYSVETLENIE: Ked ides z kopca a nestojis na plyne motor sa nezohrieva (suvisi s nulovou spotrebou) ale chladiaca kvapalina cyrkuluje normalne takze motor sa chladi(teplota klesa). A kureine netopi. Ale ked ides po rovinke s plynom a teplota kolisa tak je to termostat. DUFAM ze nekecam tak mi to bolo vysvetlene v servise a ma to aj svoju logiku.
jozef.ondrus píše:Nechcem kecat ale mal som takyto problem. A ako to byva chyba bola medzi sedadlom a volantom. Ked som siel z kopca bez toho aby som sliapol na plyn (trosku dlhsie) tak teplota motora klesla a kurenie natopilo. Kym som zisiel z kopca bol som ako cencul. Dak som vzal Astru kamaratovi do servisu a on povedal ze je to normalne. VYSVETLENIE: Ked ides z kopca a nestojis na plyne motor sa nezohrieva (suvisi s nulovou spotrebou) ale chladiaca kvapalina cyrkuluje normalne takze motor sa chladi(teplota klesa). A kureine netopi. Ale ked ides po rovinke s plynom a teplota kolisa tak je to termostat. DUFAM ze nekecam tak mi to bolo vysvetlene v servise a ma to aj svoju logiku.
podľa mňa kecáš !!
Aj keď ideš dolu kopcom, tak motor ide.Áno, chladiaca kvapalina cirkuluje, ale na to je tam ten termostat aby tú cirkuláciu zabrzdil.Samo že nie úplne.A keď ju už zabrzdí, tak tú vodu motor aj na neutrále zohreje.
A teraz pre zmenu dúfam, že nekecám ja.
Opel Zafira 1.9 CDTI Z19DTH 150 koni/ chip 176 koni 387 Nm
Opel Zafira 1.8 16v X18XE1 Elegance
Tak je rozdiel ci mas NEUTRAL (vtedy motor tu kvapalinu zohrieva) a ked mas rychlost a nestojis na plyne (vtedy motor tu kvapalinu NEzohrieva) ved hovorim ze to suvisi s nulovou spotrebou. KEd nestojis na plyne nevstrekuje sa nafta MOOTR SA NEHREJE (ide iba autokompresiu).
A ten termostat sa moze aj kludne zavriet ani to ti nepomoze (a aj keby tak teplota motora v Astre sa meria aj tak ZA termostatom)
jozef.ondrus píše:Tak je rozdiel ci mas NEUTRAL (vtedy motor tu kvapalinu zohrieva) a ked mas rychlost a nestojis na plyne (vtedy motor tu kvapalinu NEzohrieva) ved hovorim ze to suvisi s nulovou spotrebou. KEd nestojis na plyne nevstrekuje sa nafta MOOTR SA NEHREJE (ide iba autokompresiu).
A ten termostat sa moze aj kludne zavriet ani to ti nepomoze (a aj keby tak teplota motora v Astre sa meria aj tak ZA termostatom)
Myslim ze nekecam.
no rozdíl jestli máš neutrál nebo zařazenou rychlost z kopce je tedy podstatná!!! přečti si to v manuálu tak o tom také píší! pokud máš snad neutrál tak to musí motor něco udržovat v chodu ne?(benzín) ale pokud máš zařazenou rychlost z kopce bez přidání plynu tak je to valivý odpor - pokud máš palubní počítač tak ti to ukáže 0.00L/100Km
Tu cenu termostatu Vám zjistím od jakého prodejce!ale musíte si počkat na pondělí, protože už má prodejce zavřený co mi to ukazoval!
kterej chytrej přišel na to že se auto se zařazenou rychlostí z kopce nezahřejvá? to asi na fyziku zrovna chyběl, motor se přece točí, tim pádem dochází ke tření, tim pádem se zahřejvá, ne sice tolik jako když jedeš 150 do kopce ale určitě nestydne, od toho je tam termostat aby škrtil vodu do chladiče když teplota klesá, správně by se teplota motoru neměla za jízdy vůbec hejbat. Jakmile je jednou auto zahřátý na provozní teplotu tak by teplota měla klesnout až když motor chcípneš
Zprávy prosím pouze emailem na info zavináč doopla.cz
_________________
Astra G 3dv. Z16XE Automat
Astra G 3dv. Z20LET OPC
DoOpla.cz – Opel originální díly, příslušenství a oleje Opel
no rozdíl jestli máš neutrál nebo zařazenou rychlost z kopce je tedy podstatná!!! přečti si to v manuálu tak o tom také píší! pokud máš snad neutrál tak to musí motor něco udržovat v chodu ne?(benzín) ale pokud máš zařazenou rychlost z kopce bez přidání plynu tak je to valivý odpor - pokud máš palubní počítač tak ti to ukáže 0.00L/100Km
Tu cenu termostatu Vám zjistím od jakého prodejce!ale musíte si počkat na pondělí, protože už má prodejce zavřený co mi to ukazoval
No valivý odpor nie. Ten pôsobí opačne, proti pohybu - brzdí Ťa. Pri jazde z kopca Ťa "poháňa" pôsobenie gravitačnej sily, sklon kopca a Tvoja hmotnosť.
Programovanie riadiacich jednotiek vozidiel Opel, diagnostickým testerom GM MDI. Lustrácia Security a Radio kódov z VIN čísla vozidiel Opel. Opel Astra J Sport, 1.6, 85 kW, A16XER+LPG, r.v. 2010; Ex Opel Astra G, Z14XE, Ex Opel Astra G, X16XEL
Nedalo mi to a bol som to teraz vyskúšať.Kúrenie vypnuté,aj ventilátor a teplota cca po 5 Km na 90ºC.Hneď na to som zapol kúrenie "naplno" aj vetrák a teplota mi začala klesať až na cca 60ºC.Keď som to prepol bez kúrenia, tak teplota vyšla na 90ºC. A to všetko na rovine, lebo u nás je najväčší kopec most cez železnicu. Tak čo je pokazené? Alebo nič? Je to ok?
Opel Zafira 1.9 CDTI Z19DTH 150 koni/ chip 176 koni 387 Nm
Opel Zafira 1.8 16v X18XE1 Elegance
To jako topení i větrák naplno Nebo jen topení Jasně pokud pustíš topení i větrák naplno pujde teplota trochu víc dolů jak normálně, ale těch 60°C je už moc. Jinak jak často pouštíš teplotu naplno Si snad "finňák", abys měl v autě jak v sauně.