Klimatizace - nejde
Re: Klimatizace - nejde
Páni díky za vaše reakcie
Nie, nepredpokladám, že je niečo z auta zdemontované, je to kúpené priamo od súkromnej osoby, od prvého majiteľa. Ale fakt som videl len jeden ventilátor na chladiči.
Dnes som stihol s OpComom v zložke Body/Engine cooling Module pri stojacom motore skontrolovať všetky tri stupne rýchlostí ventilátora chladiča, je to OK. Potom sa mi vybila batéria v notebooku, takže som veľa toho nestihol Len toľko som ešte stihol skontrolovať, že RJ motora je bez závad. A na Body/Electronic Climate Control sa mi nenapojilo, asi to platí len pre auto s automatickou klímou. Alebo to je tá cesta k RJ klímy, len so mnou nekomunikuje?
Zajtra by som skúsil zopnúť elektromagnetickú spojku klimakompresora cez akčné členy, len neviem, kde to v OpCom hľadať: Body/Engine cooling Module? alebo niekde v zložke Engine? Ak to tam niekde nájdem, zopnem elektromagnetickú spojku cez OpCom aj pri stojacom motore, alebo je potrebné naštartovať?
Ak akčný člen - elektromagnetickú spojku cez OpCom nenájdem, tak asi len odpíšem tlak v sústave klímy cez Live Data a premeriam elmag spojku na odpor. Ešte ma napadlo, že by som mohol skontrolovať všetky poistky.
Nie, nepredpokladám, že je niečo z auta zdemontované, je to kúpené priamo od súkromnej osoby, od prvého majiteľa. Ale fakt som videl len jeden ventilátor na chladiči.
Dnes som stihol s OpComom v zložke Body/Engine cooling Module pri stojacom motore skontrolovať všetky tri stupne rýchlostí ventilátora chladiča, je to OK. Potom sa mi vybila batéria v notebooku, takže som veľa toho nestihol Len toľko som ešte stihol skontrolovať, že RJ motora je bez závad. A na Body/Electronic Climate Control sa mi nenapojilo, asi to platí len pre auto s automatickou klímou. Alebo to je tá cesta k RJ klímy, len so mnou nekomunikuje?
Zajtra by som skúsil zopnúť elektromagnetickú spojku klimakompresora cez akčné členy, len neviem, kde to v OpCom hľadať: Body/Engine cooling Module? alebo niekde v zložke Engine? Ak to tam niekde nájdem, zopnem elektromagnetickú spojku cez OpCom aj pri stojacom motore, alebo je potrebné naštartovať?
Ak akčný člen - elektromagnetickú spojku cez OpCom nenájdem, tak asi len odpíšem tlak v sústave klímy cez Live Data a premeriam elmag spojku na odpor. Ešte ma napadlo, že by som mohol skontrolovať všetky poistky.
Astra G 1.4 Twinport
- Reklama
Re: Klimatizace - nejde
Ešte som to nemeral, ale ak by cievka mala iba 4 Ohmy, tak pri napätí palubnej siete do nej tečie 14 Voltov : 4 Ohmy = 3,5 Ampéra. Ako potom môže mať tepelná poistka v cievke hodnotu iba 1 Ampér?vasekpetr1 píše:No a kolik Ohmů jsi naměřil na té své cívce?hefab píše: .. cievka klimakompresora má mať hodnotu 3,8 - 4,2 Ohmu...
Astra G 1.4 Twinport
- vasekpetr1
- Příspěvky: 3106
- Registrován: 24 led 2006, 08:33
- Bydliště: Červená Hospoda u Třebíče
Re: Klimatizace - nejde
Je to indukční zátěž, nemůžeš to brát dle Ohmova zákona.
Pojistka pro cívku by měla být F3.40 (5A)
Pojistka pro cívku by měla být F3.40 (5A)
Dřívější srdcovka, prodaná na díly pro UA: Astra 1,6 G caravan 99, motor X16SZR, 55 kW, VIN: W0L0TGF35X20326xx, tmavě zelená metalíza,
Nynější mazlík: Opel Zafira B, 1,9 TDCI - Z19DT - 2008, černá, najeto 170 tkm.
A menuju se Petr a né Vašek a žiju v Hospodě -:)
Nynější mazlík: Opel Zafira B, 1,9 TDCI - Z19DT - 2008, černá, najeto 170 tkm.
A menuju se Petr a né Vašek a žiju v Hospodě -:)
Re: Klimatizace - nejde
Myslel som túto poistku:
http://forum.opelclub.sk/viewtopic.php? ... trom.civka
Ak je cievka napájaná jednosmerným napätím, tečie cez ňu prúd podľa Ohmovho zákona
http://forum.opelclub.sk/viewtopic.php? ... trom.civka
Ak je cievka napájaná jednosmerným napätím, tečie cez ňu prúd podľa Ohmovho zákona
Astra G 1.4 Twinport
Re: Klimatizace - nejde
Tak je to jasné, prerušená cievka elektromagnetickej spojky klimakompresora
Tlak v sústave klímy podľa OpCom je 740 kPa.
Aspoň to, že systém je zatiaľ relatívne tesný
Tlak v sústave klímy podľa OpCom je 740 kPa.
Aspoň to, že systém je zatiaľ relatívne tesný
Astra G 1.4 Twinport
- vasekpetr1
- Příspěvky: 3106
- Registrován: 24 led 2006, 08:33
- Bydliště: Červená Hospoda u Třebíče
Re: Klimatizace - nejde
Teď je otázka, proč ta cívka "odešla". Že by přidřený kompresor? Asi bych ho nechal zkontrolovat, abys za chvíli neměnil cívku znovu.
Dřívější srdcovka, prodaná na díly pro UA: Astra 1,6 G caravan 99, motor X16SZR, 55 kW, VIN: W0L0TGF35X20326xx, tmavě zelená metalíza,
Nynější mazlík: Opel Zafira B, 1,9 TDCI - Z19DT - 2008, černá, najeto 170 tkm.
A menuju se Petr a né Vašek a žiju v Hospodě -:)
Nynější mazlík: Opel Zafira B, 1,9 TDCI - Z19DT - 2008, černá, najeto 170 tkm.
A menuju se Petr a né Vašek a žiju v Hospodě -:)
Re: Klimatizace - nejde
No ja mám z toho všetkého taký dojem, že tá tepelná poistka je v tej cievke poddimenzovaná.
Keď som pri stojacom motore potočil rukou klimakompresor, točil sa ľahko.
Nepredpokladám zhoreté vinutie cievky, len tú poistku, ale to uvidím, až keď to rozoberiem. Určite sa do toho pustím sám, návod tu niekde je, len dnes sa mi už nechcelo to rozoberať. Rozhodujem sa, či kúpim novú cievku, stojí už len 19 €, alebo kúpim silnejšiu tepelnú poistku a opravím pôvodnú cievku.Keď som pri stojacom motore potočil rukou klimakompresor, točil sa ľahko.
Astra G 1.4 Twinport
Re: Klimatizace - nejde
Takže Poliaci tam strkali 10 Ampérové tepelné poistky už v roku 2007
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic769218-30.html
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic769218-30.html
Astra G 1.4 Twinport
Re: Klimatizace - nejde
Opravené
Podľa vzoru Poliakov
Použil som tepelnú poistku TZ-D-216 na 216°C a 10A.
Podľa vzoru Poliakov
Použil som tepelnú poistku TZ-D-216 na 216°C a 10A.
Astra G 1.4 Twinport
Re: Klimatizace - nejde
Snad nezhoris..
20€ stoji cela nova cievka.. ani by som to neriesil..
20€ stoji cela nova cievka.. ani by som to neriesil..
Opel Insignia 2,0 Cdti 2010
Opel Astra G 1,4 16V r.v. 1999 ex...
Opel Corsa B 1,2 16V r.v. 1999
Opel Astra G 1,4 16V r.v. 1999 ex...
Opel Corsa B 1,2 16V r.v. 1999
Re: Klimatizace - nejde
Pri zapnutej klime tečie cez cievku prúd 3,5 ampéra.
Istiť takúto cievku tepelnou poistkou na 1A mi nepripadá správne.
Rozhodol som sa pre tepelnú poistku, ktorá vypne na základe teploty a nie že sa prúdovo poddimenzovaná poistka zničí trojnásobným nadprúdom.
Originálna cievka je OK. Spojka je OK. Kompresor je OK. Nie je dôvod niečo meniť, len tú tepelnú poistku. Áno, nová cievka stojí len 20€, ale neverím, že dosahuje tej kvality ako v prvovýrobe.
Istiť takúto cievku tepelnou poistkou na 1A mi nepripadá správne.
Rozhodol som sa pre tepelnú poistku, ktorá vypne na základe teploty a nie že sa prúdovo poddimenzovaná poistka zničí trojnásobným nadprúdom.
Originálna cievka je OK. Spojka je OK. Kompresor je OK. Nie je dôvod niečo meniť, len tú tepelnú poistku. Áno, nová cievka stojí len 20€, ale neverím, že dosahuje tej kvality ako v prvovýrobe.
Astra G 1.4 Twinport
Re: Klimatizace - nejde
Doufám, že nevadí, pokud se trochu přiživím na tomhle tématu. Řešila se tu spínací cívka kompresoru. Také ji potřebuji vyměnit, ale není to u mě akutní záležitost. Takže pokud by se někde časem našla třeba množstevní sleva a ochotný člověk, který by mi ji vyměnil, tak se hlásím do pořadníku
Praha nebo střední čechy.
Sajmonn
Praha nebo střední čechy.
Sajmonn
Moje první, poslední a současné jediné auto:
Astra G, 1.6 16V 74kW, Z16XE 5dv, r.v. 2002
Jsem naprostý začátečník
Astra G, 1.6 16V 74kW, Z16XE 5dv, r.v. 2002
Jsem naprostý začátečník
Re: Klimatizace - nejde
Poslušne hlásim, že klíma po výmene tepelnej poistky v elektromagnetickej cievke klimakompresora už druhú sezónu šľape jak nová
Astra G 1.4 Twinport
Re: Klimatizace - nejde
chlapci ak sa nenahnevate tak tu trosku ozivim temu .
Uz je to nejaky cas co som sa nevenoval AG ci ZA no mam problem s klimov .
cca mesiac dozadu skusana, klimovala, tak ako na istotu som to dnes chcel zapnut a cuduj sa svete, hluche jak tetrov.
Po stlaceni tlacikta indikator zapnutej klimy svieti. otacky sa ani naznakom nepohnu, kompresor stoji.
kontrola naplne , 720 g , 13ml oleja 7ml uv latky. takze usudzujem ze v pohode. Unik ziadny nikde nieje . Ked som rozpojil konektor na kompresore a priviedol 12v tak kompresor cvaka. kde moze byt problemik ? vycet z diag pripojim zachvilocku
EDIT: bez chyb pri merani jednotlivych segmentov :
Uz je to nejaky cas co som sa nevenoval AG ci ZA no mam problem s klimov .
cca mesiac dozadu skusana, klimovala, tak ako na istotu som to dnes chcel zapnut a cuduj sa svete, hluche jak tetrov.
Po stlaceni tlacikta indikator zapnutej klimy svieti. otacky sa ani naznakom nepohnu, kompresor stoji.
kontrola naplne , 720 g , 13ml oleja 7ml uv latky. takze usudzujem ze v pohode. Unik ziadny nikde nieje . Ked som rozpojil konektor na kompresore a priviedol 12v tak kompresor cvaka. kde moze byt problemik ? vycet z diag pripojim zachvilocku
EDIT: bez chyb pri merani jednotlivych segmentov :
Astra G 1.6 16v opc packet R.I.P
Astra G 1.8 16v opc packet EX
Vectra B sport 2.2DTI ( Stance wagoon)
Grand Cherokee 2.7CRD ( Expedition troll)
Zafira A 2.0 16v Turbo OPC daily car
Astra G 1.8 16v opc packet EX
Vectra B sport 2.2DTI ( Stance wagoon)
Grand Cherokee 2.7CRD ( Expedition troll)
Zafira A 2.0 16v Turbo OPC daily car
Re: Klimatizace - nejde
Zdar ...neprodává někdo nové cívky do elektromagnetické spojky kompresoru ? Nebo nemá někdo typ kde jí zaručeně seženu ? Mám kompresor Delphi ..PART 09174396 ...CODE 011200447 ..Díky za info
Opel Astra Caravan X16XEL 1.6 16V r.v. 2000 modrá metalíza