Mám možnost koupit Astru G za celkem rozumných 10,000,- peněz, bude to druhé auto do rodiny a očekávám nájezd cca 8tkm ročně, mou dosavadní Octavii dostane má lepší polovička "k řidičáku". Na Astru se jdu podívat zítra, je něco na co se vyloženě zaměřit u těhle aut? Bouračky a podobné očividnosti poznám + auto půjde na zvedák.
Je to 1,4 16V, motor má najeto cca 200tkm a kastle asi 350tkm, rozvody dělány před 2 lety, olej před rokem a půl.
Jistě, v oleji je zádrhel, jenže auto ten rok a půl stálo v temperované (vytápěné, nikoli vymalované temperami
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Na co vše si dát pozor při koupi auta které bylo tak dlouho nejeté?
Benzín pravděpodobně nebude už v kondici, tedy je mi jasné že tak 10l do té nádrže zvrhnout musím.
Baterka bude na 90% KO, takže první start bude asi trochu rozkuckanej.
Jak by na tom mohl být olej? Naprosto netuším, žádná takováhle "uskladněnka" se mi ještě pod drápy nepřipletla.
Dlouho neběžící motor bude pravděpodobně nějakým způsobem sedlý/zatuhlý?
Vyteklé tlumiče od dlouhé doby ve stejné poloze?
Péra v háji od dlouhé doby ve stejné poloze?
Nápravy?
Brzdy budou pravděpodobně orezlé, otázka zní jak moc do hloubky..?
Jak na tom budou těsnění kolem šíbru? Mám čekat zatékání (jasně, první déšť a mytí napoví, ale nerad bych jezdil s deštníkem nad hlavou)?
Co kapaliny obecně?
Fakt nevím, jsou miliony dotazů které mám ale bohužel mě nenapadnou všechny teď, když zakládám thread, prosím tedy o schovívavost, sice nejsem mlíčňák ale jak jsem psal, takovouhle uskladněnku kupuji poprvé.
Je mi jasné že to bude ve smyslu "Cokoli se může podělat, podělá se", ale lepší být připraven a nabiflován vědomostmi zkušenějších.
Předem děkuji za neagresivní, nerejpavé a nevysmívavé komentáře...
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)