Sportovní sání (kužel)
Sportovní sání (kužel)
Zdravím!
Přemýšlel jsem co dál udělat se svým Géčkem. Kola, podvozek, výfuk mám. Už tam mám ten sportovnější pratelný vzducháč, ale chtěl bych tam ten kužel, už jen kvůli vzhledu a zvuku.
Pořadí někdo jaký je dobrý? Jaké všechny úpravy k tomu udělat? Mám docela obavu z toho, že to bude sat jen horký vzduch z motoru a naopak to ještě výkon sníží.. Zkušenosti?
Díky moc
Přemýšlel jsem co dál udělat se svým Géčkem. Kola, podvozek, výfuk mám. Už tam mám ten sportovnější pratelný vzducháč, ale chtěl bych tam ten kužel, už jen kvůli vzhledu a zvuku.
Pořadí někdo jaký je dobrý? Jaké všechny úpravy k tomu udělat? Mám docela obavu z toho, že to bude sat jen horký vzduch z motoru a naopak to ještě výkon sníží.. Zkušenosti?
Díky moc
Astra G bertone 1.8 Z18XE 92kW (2001)
- Reklama
- milosh
- Administrátor
- Příspěvky: 6551
- Registrován: 21 led 2006, 13:03
- Bydliště: Ústecko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Sportovní sání (kužel)
Jak moc velký nárůst výkonu těmito úpravami čekáš?
SLEDUJ MŮJ OPEL YOUTUBE KANÁL ať ti neutečou nová videa, která budou letos pravidelně vycházet
Re: Sportovní sání (kužel)
Nejsem blázen, samozřejmě minimální, ale každý koník se počítá.. Jen spíš mi jde o to, jestli ten horký vzduch víc neubere, než co by přidal.. A jestli se to vyplatí udělat jen pro ten zvuk..milosh píše:Jak moc velký nárůst výkonu těmito úpravami čekáš?
Astra G bertone 1.8 Z18XE 92kW (2001)
Re: Sportovní sání (kužel)
Bez úpravy celého sání, výfuku a aspoň zapalování oproti tomu pratelnému, který už máš, výkonově nezískáš vůbec nic. Jen můžeš ztratit, pokud ho dokonale neodstíníš od tepla.
Motor je komplexní systém, kde má souvislost všechno se vším.
Absolutním minimem nebo základem ke zvýšení výkonu je zároveň úprava sání, svíček a výfuku. Jinak to nemá smysl. Další úpravy jsou už vyšší level.
Motor je komplexní systém, kde má souvislost všechno se vším.
Absolutním minimem nebo základem ke zvýšení výkonu je zároveň úprava sání, svíček a výfuku. Jinak to nemá smysl. Další úpravy jsou už vyšší level.
OPEL ZAFIRA 2,2DTI Y22DTR OPC line 2005
https://www.automilacek.cz
https://www.automilacek.cz
Re: Sportovní sání (kužel)
Jo, díky.. Tak nějak jsem si toho všeho vědom no. Ale výfuk tam je už dělaný.. Kat zachovaný, střeďák je pryč. Co ale změní svíčky? Je přece úplně jedno, jak se ta směs zapálí (jasně, předpokládá se funkčnost původních) ale jinak jsem viděl testy, že nějaké "tuningové" svíčky vůbec nic nezmění..MAX - CZ píše:Bez úpravy celého sání, výfuku a aspoň zapalování oproti tomu pratelnému, který už máš, výkonově nezískáš vůbec nic. Jen můžeš ztratit, pokud ho dokonale neodstíníš od tepla.
Motor je komplexní systém, kde má souvislost všechno se vším.
Absolutním minimem nebo základem ke zvýšení výkonu je zároveň úprava sání, svíček a výfuku. Jinak to nemá smysl. Další úpravy jsou už vyšší level.
Astra G bertone 1.8 Z18XE 92kW (2001)
Re: Sportovní sání (kužel)
Hele to je všechno věda. Vysvětlovat tady každou věc, to bych se upsal. Ale ve zkratce. Svíčka je akční člen zapalování a přímo spoluzodpovědná na kvalitě zapálení a hoření směsi ve spalovacím prostoru, tudíž ve výsledku na výkonu. každá svíčka má svoji charakteristiku, jednou z nich je rozsah provozních teplot, takže pokud chceš zvýšit výkon a naženeš upraveným sáním více vzduchu do spalovacího prostoru dostaneš tam i více paliva, tím ti motor pracuje při vyšších tlacích a teplotách, musíš k tomu přizpůsobit i svíčku, aby byla schopná v tomto prostředí pracovat. V extrémním případě když to svíčka nepobere, bude na ní docházet k samozápalům vedoucím až k poškození motoru. Všechno souvisí se všim. Další věcí je opotřebení svíčky, každá má svoji danou životnost, pokud je svíčka optřebená klesá síla jiskry a naopak roste zátěž zapalovacích cívek a další elektroniky zapalování. Taková "polomrtvá" svíčka dokáže pěkně odpálit zapalovací lištu a cívky. A tak by se dalo pokračovat dál a dál. Na netu máš o tom mraky článků.
OPEL ZAFIRA 2,2DTI Y22DTR OPC line 2005
https://www.automilacek.cz
https://www.automilacek.cz