Autobaterie
Re: Autobaterie
Tak to neřeš a ještě Ti za starou braterku určitě něco vrátí, mě dali 150,- a nad 60Ah je to myslím 250,-
nyní: Zafira B Z18XER, 2007
ex2: Z16XE Caravan, 2003
ex1: X16SZR Htb, 2000
ex2: Z16XE Caravan, 2003
ex1: X16SZR Htb, 2000
- Reklama
Re: Autobaterie
Tam kde budu kupovat asi za starou baterku nedostanu nic. Tam kde dávají jsou většinou vyšší ceny. Možná pár korun dostanu ve sběrně šrotu. Některé myslím vykupují. Jinak zvažuji koupit zde: http://www.autodily-pema.cz/autobaterie ... 720a-ea722 - jsou z Ostravy a už jsem tam pár věcí bral.
https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.php?f=7&t=10584&start=0
Astra Caravan 1,7 DTi Y17DT N-Joy stříbrná metalíza, 1/2004.
+ nějakej VW k tomu
Astra Caravan 1,7 DTi Y17DT N-Joy stříbrná metalíza, 1/2004.
+ nějakej VW k tomu
Re: Autobaterie
Vykupuje naprostá většina kovošrotů. Obvykle cena 10Kč+ za Kg. Tenhle týden jsem jednu odvážel.
Re: Autobaterie
Teď jsem se byl mrknou ještě na tu starou - na kontaktech 8,5V tak jsem ještě zkusil tu Lidl nabíječku. Chvíli baterku zkoumala a pak zahájila pulzní regenerační nabíjení tak uvidím co s tou baterkou ještě zvládne provést.Šanci tomu ale moc nedávám a už víceméně počítám s nákupem nové. Ještě jsem našel tohle tam by úspora byla o něco větší ale zatím to vidím na 80% na novou Exide Premium. Jen mi stejně jako u té stávající bude prostě chybět možnost občas do baterky kouknout případně dolít vodu nebo nasypat Amper plus jak jsem to u baterek vždy dělal.
Jinak zítra si konečně jdu pro Astru. Dnes už byla komplet hotová ale neměl to sečtené a já navíc neměl čas ji vyzvednout takže jsem to odložil na zítra. Kromě baterky budu muset ještě pořešit i letní pneu. Ty staré Pirellky ještě vzorek mají solidní (cca 4mm), ale jsou už staré a na boku začínají puchřet tak už je na auto raději dávat nebudu.
Jinak zítra si konečně jdu pro Astru. Dnes už byla komplet hotová ale neměl to sečtené a já navíc neměl čas ji vyzvednout takže jsem to odložil na zítra. Kromě baterky budu muset ještě pořešit i letní pneu. Ty staré Pirellky ještě vzorek mají solidní (cca 4mm), ale jsou už staré a na boku začínají puchřet tak už je na auto raději dávat nebudu.
https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.php?f=7&t=10584&start=0
Astra Caravan 1,7 DTi Y17DT N-Joy stříbrná metalíza, 1/2004.
+ nějakej VW k tomu
Astra Caravan 1,7 DTi Y17DT N-Joy stříbrná metalíza, 1/2004.
+ nějakej VW k tomu
-
- Moderátor
- Příspěvky: 8697
- Registrován: 27 úno 2007, 00:08
- Bydliště: Opava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Autobaterie
Ne že bych byl líný hledat, ale po hodině brouzdání tu, fakt nic nevím. Jaký typ autobaterie je správný pro 1.8 benzín? Hledal jsem nějakýnsoupis ale nic takového tu nemáme...
Aktuální: Opel Zafira B 1.8 | Z18XER . . . . Opel Astra G 1.8 | X18XE1
Předchozí: Opel Zafira B 1.9 CDTi | Z19DT
Předchozí: Opel Zafira A OPC | Z20LET
Předchozí: ]Opel Astra G 2.0 Di| X20DTL
Předchozí: Opel Astra G 1.4 | Z14XE
Předchozí: Opel Zafira B 1.9 CDTi | Z19DT
Předchozí: Opel Zafira A OPC | Z20LET
Předchozí: ]Opel Astra G 2.0 Di| X20DTL
Předchozí: Opel Astra G 1.4 | Z14XE
-
- Příspěvky: 3559
- Registrován: 01 srp 2009, 13:55
- Bydliště: červenomodrá TOTALITA. PO Vychod.
Re: Autobaterie
Ja používam vždy tu najväčšiu možnú kapacitu zohľadňujúc rozmery základne a výšky kapoty nad zakladňou. Mal som červenú 4-vývodovu Bannerku ktorá vydržala skoro 8 rokov, teraz mám Varta silver ale není to nič moc oproti Bannerke a myslim si že nedožije ani polovicu z nej!
ZA-22dtr mt6-f40 Silver Elegance m03 (aktuálne 393tkm) No-Kat No-EGR.Alzaf 285tkm,bolo AstraF-1,6 8V combi. Pokiaľ nie som tu tak, som určite niekde inde.. ešte sa nestalo, že by som nebol absolútne nikde.. Alfamobil +421 948 833 957 alebo Pevný 0905 833 957
- Marťasek
- Příspěvky: 3442
- Registrován: 18 zář 2011, 08:30
- Bydliště: Prostějov (TIR)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Autobaterie
No podle mě je to hloupost - pak ti jí nedokáže altík pořádně nabýt...jerry mouse píše:Ja používam vždy tu najväčšiu možnú kapacitu zohľadňujúc rozmery základne a výšky kapoty nad zakladňou.
Ale jinak viz zde:
http://www.autobaterie-varta.net/konfig ... 35_--1320/
Marťaskova Šmoulinka Z18XE - https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.php?f=24&t=21991&p=372504#p372504
Re: Autobaterie
Alternátor v aute vyrába konštantné napätie o hodnote cca 14,0 až 14,5 V. Alternátor v Astre vie dodať prúd 100 A. Takže dokáže bez problémov dobíjať akýkoľvek 12 voltový akumulátor.
Akumulátor s väčšou kapacitou ako montuje výrobca auta je síce väčší, ťažší a drahší, ale zase je spoľahlivejší a má dlhšiu životnosť.
Akumulátor s väčšou kapacitou ako montuje výrobca auta je síce väčší, ťažší a drahší, ale zase je spoľahlivejší a má dlhšiu životnosť.
Astra G 1.4 Twinport
- vasekpetr1
- Příspěvky: 3106
- Registrován: 24 led 2006, 08:33
- Bydliště: Červená Hospoda u Třebíče
Re: Autobaterie
Ne, že bych chtěl nějak nabourávat tvé jistě praxí získané vědomosti, ale nechtělo by to trochu zohlednit i to, že ten 100A alternátor ten proud nedává v celém rozsahu otáček, čili pokud použiješ slabší akumulátor, stačí menší nabíjecí proud pro dobíjení i při nižších otáčkách? Když to vyženu do extrému, tak proč rvát do feldy baterku z náklaďáku, když s originál baterkou, která je správně udržovaná, též spolehlivě natočíš?
Dřívější srdcovka, prodaná na díly pro UA: Astra 1,6 G caravan 99, motor X16SZR, 55 kW, VIN: W0L0TGF35X20326xx, tmavě zelená metalíza,
Nynější mazlík: Opel Zafira B, 1,9 TDCI - Z19DT - 2008, černá, najeto 170 tkm.
A menuju se Petr a né Vašek a žiju v Hospodě -:)
Nynější mazlík: Opel Zafira B, 1,9 TDCI - Z19DT - 2008, černá, najeto 170 tkm.
A menuju se Petr a né Vašek a žiju v Hospodě -:)
Re: Autobaterie
Pri štarte motora si štartér vezme z baterky určité množstvo energie. Toto množstvo energie je potrebné do baterky vrátiť. Počítajme so zaokrúhlenými ale reálnymi hodnotami: Napätie batérie pri štarte = 10V. Prúd do štartéra = 1000A. Čas štartu = 2 sekundy = 2/3600 hodiny. Z tohto vychádza energia odobratá z batérie: 10V * 1000A*2/3600 = 5,55Ah. Je v podstate jedno, či túto energiu vrátim do batérie s kapacitou 50Ah alebo s kapacitou 80Ah. Tých 5,55Ah budem vracať do baterky prúdom z alternátora 5,55A počas jednej hodiny, alebo prúdom 55,5A počas doby 1/10 hodiny, čo je 6 minút (straty pri nabíjaní a premene elektrickej energie na elektrochemickú som zanedbal, no môžu činiť kľudne aj 40%). Nabíjací prúd do akumulátora je v prvom rade priamo závislý od vnútorného odporu akumulátora a od rozdielu napätia akumulátora a alternátora. Z princípu akumulátor s väčšou kapacitou má menší vnútorný odpor a preto pri nabíjaní si potiahne väčší prúd. Takže pokiaľ to zdroj nabíjacieho prúdu umožní (v našom prípade 100 ampérový alternátor), tak takýto akumulátor bude skôr dobitý než akumulátor s menšou kapacitou. Toto je výhodné pri častých štartoch a krátkych jazdách.
Práve včera som konzultoval s kolegom, že čo to má za solárny panel na zadnom plate vo svojej oktávii. Dobíja s tým baterku. Pýtal som sa ho, že aký to má zmysel. Že vela štartov a krátke jazdy. Ináč expert na elektriku. Možno by mu stačilo vymeniť akumulátor za väčší
Práve včera som konzultoval s kolegom, že čo to má za solárny panel na zadnom plate vo svojej oktávii. Dobíja s tým baterku. Pýtal som sa ho, že aký to má zmysel. Že vela štartov a krátke jazdy. Ináč expert na elektriku. Možno by mu stačilo vymeniť akumulátor za väčší
Astra G 1.4 Twinport
- Marťasek
- Příspěvky: 3442
- Registrován: 18 zář 2011, 08:30
- Bydliště: Prostějov (TIR)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Autobaterie
supr slohovka jen je škoda že zde nezohledníš jaké trasy (krátké či dlouhé) po tom startu auto jede a tedy za jak dlouho se tedy dobyje. |No vyvracet ti to nikdo nebude ale dávat do auta silnější baterii než je výrobcem "doporučené" je dle mého soudu "házení perel sviním".
A nevím ale aby si startér vzal 1000A na startování když klasická baterka dokáže dle své konfigurac dodat kolem 500 - 600a (dle specifikace dané baterie)
A nevím ale aby si startér vzal 1000A na startování když klasická baterka dokáže dle své konfigurac dodat kolem 500 - 600a (dle specifikace dané baterie)
Naposledy upravil(a) Marťasek dne 25 led 2018, 07:52, celkem upraveno 1 x.
Marťaskova Šmoulinka Z18XE - https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.php?f=24&t=21991&p=372504#p372504
Re: Autobaterie
Když mi klekla baterka tak jsem s dieslem asi měsíc jezdil na 44aH - převážně po městě (přes 10 let starou zbytečně vymeněnou z Fabie HTP když nebyla vada v baterii) (než jsem koupil 72Ah která je předepsaná) a no problém. Takže taky nevidím důvod proč rvát nějakou supermaxi když to s přehledem zvládá menší. Do benzínu něco v rozmezí 45-55Ah úplně stačí.
"házení perel sviním" to myslím vystihuje naprosto přesně.
"házení perel sviním" to myslím vystihuje naprosto přesně.
https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.php?f=7&t=10584&start=0
Astra Caravan 1,7 DTi Y17DT N-Joy stříbrná metalíza, 1/2004.
+ nějakej VW k tomu
Astra Caravan 1,7 DTi Y17DT N-Joy stříbrná metalíza, 1/2004.
+ nějakej VW k tomu
-
- Příspěvky: 3559
- Registrován: 01 srp 2009, 13:55
- Bydliště: červenomodrá TOTALITA. PO Vychod.
Re: Autobaterie
žraloku a bolo to jazdenie v lete alebo zime ked prituhne a potrebuješ aj kvalitne žhaviť. Mimochodom môj dizel ma altik z hádam 140Amp výkonom pokiaľ sa nepletiem, taky malý nakladiak!
ZA-22dtr mt6-f40 Silver Elegance m03 (aktuálne 393tkm) No-Kat No-EGR.Alzaf 285tkm,bolo AstraF-1,6 8V combi. Pokiaľ nie som tu tak, som určite niekde inde.. ešte sa nestalo, že by som nebol absolútne nikde.. Alfamobil +421 948 833 957 alebo Pevný 0905 833 957
Re: Autobaterie
Hefab to napsal vcelku srozumitelně, pravdu máte skoro všichni.
Není ekonomický důvod dávat velkokapacitní baterku do benzínu, ale není technický důvod ji tam nedat. Hlavně musí altík fakt dobíjet!! To platí pro každou kapacitu baterky.
Otázka spíš je, jakou značku.
Na kvalitu se dnes až tak spolehnou nedá, mám info ze sběrny, co odchází nejčastěji anebo co by doporučili. Neměl jednoznačnou odpověď, jestli Vartu nebo Bannerku nebo co jiného, po záruce se mu objevují všechny značky. Ale doporučil mi Exide, šel jsem do ní, vybral jsem tu s vyšším startovacím proudem pro danou kapacitu ( je i nižší proud, ty zase jsou vhodnější pro poslouchání rádia bez běhu motoru), mám ji už druhým rokem, zatím vypadá dobře.
Není ekonomický důvod dávat velkokapacitní baterku do benzínu, ale není technický důvod ji tam nedat. Hlavně musí altík fakt dobíjet!! To platí pro každou kapacitu baterky.
Otázka spíš je, jakou značku.
Na kvalitu se dnes až tak spolehnou nedá, mám info ze sběrny, co odchází nejčastěji anebo co by doporučili. Neměl jednoznačnou odpověď, jestli Vartu nebo Bannerku nebo co jiného, po záruce se mu objevují všechny značky. Ale doporučil mi Exide, šel jsem do ní, vybral jsem tu s vyšším startovacím proudem pro danou kapacitu ( je i nižší proud, ty zase jsou vhodnější pro poslouchání rádia bez běhu motoru), mám ji už druhým rokem, zatím vypadá dobře.
Zafira 2,2DTi Elegance 2005, Y22DTR, Diag. OP COM (EN v.1.45), EGR emulátor
- Luboš X17DTL
- Příspěvky: 2216
- Registrován: 03 črc 2007, 20:51
- Bydliště: Slatina(NJ)
Re: Autobaterie
Žena jezdí Ibizou, r.v. 2011, posledních pár let to má do práce 5 km, je tam originál a zatím bez potíží. Já jsem měl ve Fobii originál 8 let, pak šla do světa, tak nevím, jak dlouho tam byla. Nevidím tedy důvod dávat tam něco většího. Líp to stejně nepojede, akorát to více stojí a váží.
Je fakt, že stoprocentní el.soustava a startování v autě dělá divy s výdrží baterie.
Je fakt, že stoprocentní el.soustava a startování v autě dělá divy s výdrží baterie.
Opel Astra F Caravan X17DTL (už má novou majitelku)=>
Astra G Caravan 1,7 DTi (na to se už jen dívám)=>
něco malého černého patří ženě a já nemám nic:-(
https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.php?t=10583
Astra G Caravan 1,7 DTi (na to se už jen dívám)=>
něco malého černého patří ženě a já nemám nic:-(
https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.php?t=10583