Multitimer !!!
Multitimer !!!
Zdravim Astronauti. hledal jsem hledal ale nenašel.. Rozhodl jsem se založit nové téma na otázky týkající se multimetru. Jedná je o malou krabičku v pojistkové skříňce osazenou relátkama která ráda dělá brikule ale najít ji a vyndat, je nadlický úkol. způsobuje že ačkoli budou relátka fungovat nerozsvítí se např. výstražná světla a pokud se nepletu tak vlastně vše co protéká relátkama. mě osobně za posledních 14 dní shořel už druhý multimetr, nevím čím to je ale myslím si že tozačalo když jsem zapojil xenonovou sadu. pokud to půjde naházím sem alespoň fotky jak ho demontovat ať víte jak se k němu dostat. stručný popis zní:
1) odmontovat přístrojovou desku, za ní je ukostřovací kabel který odpojíme.
2)pro lepší přístup je dobré odmontovat i ovládání světlometů, i s celou tou plastovou vložkou.
3) vyndat skříňku za níž jsou pojistky
4) vymordovat celou tu šedivou desku na níž jsou osazeny pojistky a relátka (bude se vám vyndávat líp když si vyndáte relátko/a na blinkry, to je to velké žluté vpravo)
5) vyndat všechny relátka a malou zelenou (špunt) pojistku uprostřed která brání demontáži multimetru.
6) upně vpravo je konektor, zmáčknem ho ze stran a vytáhnem ..
7) do pravé strany vyšoupnem černou ´´kazetu´´ což je zmíněný multimetr..
rozdělíme ho, což jde v celku snadno a najde přepálený kontakt což většinou bývá kousek tišťáku, stačí jen mikropájkou zaletovat.
9) montáž provedeme opačným způsobem.
1) odmontovat přístrojovou desku, za ní je ukostřovací kabel který odpojíme.
2)pro lepší přístup je dobré odmontovat i ovládání světlometů, i s celou tou plastovou vložkou.
3) vyndat skříňku za níž jsou pojistky
4) vymordovat celou tu šedivou desku na níž jsou osazeny pojistky a relátka (bude se vám vyndávat líp když si vyndáte relátko/a na blinkry, to je to velké žluté vpravo)
5) vyndat všechny relátka a malou zelenou (špunt) pojistku uprostřed která brání demontáži multimetru.
6) upně vpravo je konektor, zmáčknem ho ze stran a vytáhnem ..
7) do pravé strany vyšoupnem černou ´´kazetu´´ což je zmíněný multimetr..
rozdělíme ho, což jde v celku snadno a najde přepálený kontakt což většinou bývá kousek tišťáku, stačí jen mikropájkou zaletovat.
9) montáž provedeme opačným způsobem.
Naposledy upravil(a) Rixiii dne 09 led 2018, 13:24, celkem upraveno 1 x.
Moje Gee, Můj život ;)
- Reklama
Re: Multimetr !!!
Jako počin dobrý , ale jednak je to multitimer a ne multimetr (to je měřák pro měření) a postup, co jsi tu dal, tomu nějak nerozumím.
Proč vyndáváš palubovku, vypínač světel a co já vím, co dalšího?
Stačí vytáhnout modul pojistek, vytahat jen relátka a ten zelený kolík, to je vše. Pak už jde vyndat.
Až teda najdeš spílené místo, tak se podívej, kam nebo z čeho to vede, ať víš, kde máš průser.
Jestli tohle považuješ za nadlidský výkon, je vidět, že Astru ještě neznáš
Proč vyndáváš palubovku, vypínač světel a co já vím, co dalšího?
Stačí vytáhnout modul pojistek, vytahat jen relátka a ten zelený kolík, to je vše. Pak už jde vyndat.
Až teda najdeš spílené místo, tak se podívej, kam nebo z čeho to vede, ať víš, kde máš průser.
Jestli tohle považuješ za nadlidský výkon, je vidět, že Astru ještě neznáš
Zafira 2,2DTi Elegance 2005, Y22DTR, Diag. OP COM (EN v.1.45), EGR emulátor
- Marťasek
- Příspěvky: 3442
- Registrován: 18 zář 2011, 08:30
- Bydliště: Prostějov (TIR)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Multimetr !!!
Fotky by byly super ale jak píše Luboš - operuješ zuby přes prdel - ale OK kdo si hraje nezlobí
Astru neznáš ale až jí poznáš!!
Marťaskova Šmoulinka Z18XE - https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.php?f=24&t=21991&p=372504#p372504
Re: Multitimer !!!
Alzafir píše:Jako počin dobrý , ale jednak je to multitimer a ne multimetr (to je měřák pro měření) a postup, co jsi tu dal, tomu nějak nerozumím.
Proč vyndáváš palubovku, vypínač světel a co já vím, co dalšího?
Stačí vytáhnout modul pojistek, vytahat jen relátka a ten zelený kolík, to je vše. Pak už jde vyndat.
Až teda najdeš spílené místo, tak se podívej, kam nebo z čeho to vede, ať víš, kde máš průser.
Jestli tohle považuješ za nadlidský výkon, je vidět, že Astru ještě neznáš
za název se omlouvam automatická oprava mi to přepsala, Astry dělám už pár let, a nechci z tebe dělat trubce když už ho tu děláš ty ze mě, ale sem zvědav jak vyndáš modul pojistek když přímo za přístrojovkou máš ukostření které ti svou délkou nedovoluje ten modul vyndat to ovládání světel se vyndává kvuli přístupu, v tom modulu jsou totiž dva šrouby které jsou přímo pod ovládáním světel, takže demontáž je mnohem jednodušší a rychlejší, ale ano není to nutné jej demontovat Věřte mi, multitimer už jsem několikrát vyměňoval a kdyby to šlo jednodušejc , napíšu to sem. doma mi stojej dvě Gčka a makam na nich už pár let i pro lidi, a dostávají mě lidi kteří si stejně musí pokaždé rejpnout..
Naposledy upravil(a) Rixiii dne 09 led 2018, 13:25, celkem upraveno 1 x.
Moje Gee, Můj život ;)
Re: Multimetr !!!
Proč hned rejpnout?
Jak to asi poznám, že ti něco opravuje chyby? Vlákno jsi nazval blbě, a hlavně dál v tom pokračuješ s blbým názvem.
Dál koukám, že jsi tu nedávno regnutý, moc jsi toho nezveřejnil, tak mi to přišlo, že chceš udělat něco pro fórum. Dobrá, to je fajn, jenže když už necháš ten nesmyslný název, tak kdo to otevře, když bude hledat něco o multitimeru? Tohle otevře jen někdo, kdo hledá informace o měřáku. A tomu to teda fakt pomůže.
Takže proto jsem to hned v úvodu zmínil.
A hlavně, já teda na Astře pojistky tahal vždy spodem, bez dalších rozborek. Jde to. Blbě ale jde. V každém případě se vyhnu riziku, že může prasknout zámek konektoru palubovky, to už jsem taky párkrát viděl. Po letech to je pěkně zkřehlé, pak se to láme a podkládá polystyrenem a pod, ale to už jinde jsme.
Jinak na ty pojistky je zlatá Zafira. Tam to jde samo.
Jak to asi poznám, že ti něco opravuje chyby? Vlákno jsi nazval blbě, a hlavně dál v tom pokračuješ s blbým názvem.
Dál koukám, že jsi tu nedávno regnutý, moc jsi toho nezveřejnil, tak mi to přišlo, že chceš udělat něco pro fórum. Dobrá, to je fajn, jenže když už necháš ten nesmyslný název, tak kdo to otevře, když bude hledat něco o multitimeru? Tohle otevře jen někdo, kdo hledá informace o měřáku. A tomu to teda fakt pomůže.
Takže proto jsem to hned v úvodu zmínil.
A hlavně, já teda na Astře pojistky tahal vždy spodem, bez dalších rozborek. Jde to. Blbě ale jde. V každém případě se vyhnu riziku, že může prasknout zámek konektoru palubovky, to už jsem taky párkrát viděl. Po letech to je pěkně zkřehlé, pak se to láme a podkládá polystyrenem a pod, ale to už jinde jsme.
Jinak na ty pojistky je zlatá Zafira. Tam to jde samo.
Zafira 2,2DTi Elegance 2005, Y22DTR, Diag. OP COM (EN v.1.45), EGR emulátor
Re: Multitimer !!!
já vím, ale nevím jak změnit název skupiny hledal jsem ale nenašel, jinak pojistky jdou samosebou vytáhnout spodem samostatně ale celou tu pojistkovou desku bez odpojení ukostření nevyndáš, zkoušel sem to všema možnejma způsobama ale nende..
Moje Gee, Můj život ;)
Re: Multitimer !!!
Ha.. užRixiii píše:já vím, ale nevím jak změnit název skupiny hledal jsem ale nenašel, jinak pojistky jdou samosebou vytáhnout spodem samostatně ale celou tu pojistkovou desku bez odpojení ukostření nevyndáš, zkoušel sem to všema možnejma způsobama ale nende..
Moje Gee, Můj život ;)
Re: Multitimer !!!
Já mám za to, že to fakt jde, bez rozebrání všeho, cos popsal, sice u toho vymyslím spoustu nových nepublikovatelných slov, ale jde to. Faktem je, že si práci rád ulehčím, ale abych to řešil až palubovkou, to raději nová slova
Zafira 2,2DTi Elegance 2005, Y22DTR, Diag. OP COM (EN v.1.45), EGR emulátor
Re: Multitimer !!!
Zdar chlapy, potřeboval bych poradit. Tentokrát už nevim kudy kam. Opět mi přestaly fungovat blinkry. Říkám si ok multitimer. Vyndal jsem relátka, multitimer, vše jsem zkontroloval multitimer opravil a v pohodě. Vrátil jsem ho zpět zkontroloval pojistky, vyměnil jsem tuším 22ku 15A co jde na blinkry a osvětlení přístrojovky atd. A fungovalo to. A teť přijde za co bych si sám nafackoval. Odpojil jsem kabely k hudbě od vaterky. A zapoměl odlojit baterku. A odpojil jsem postupně kostřící kabely očistil a opět zapojil. Velkou golou jsem chtěl odpojit i kabel z altíku ale omylem jsem se dotkl trubičky na přívod oleje do turba. V tu chvíly vše zajiskřilo. Od té chvíle jakmile spustím blinkry, výstražny nebo jen zamknu dálkáčem (což zabliká blinkrama) okamžitě se spálí ta 22 pojistka a blinkry i celej interiér zhasne. Někde pocestě se skrat ale vubec me nenapada kde nebo čeho se chytit odkud kam jít, zkrátka jsem uplně mimo. Prosím poraťte, budu rád za jakýkoli nápady nebo poznatky. Díky moc
Moje Gee, Můj život ;)
- vasekpetr1
- Příspěvky: 3106
- Registrován: 24 led 2006, 08:33
- Bydliště: Červená Hospoda u Třebíče
Re: Multitimer !!!
Upřímně, ten tvůj zápis číst, to vyžaduje skoro detektivní vlohy - přečetl sis to po sobě?
Ale zpět k problému - tím odpojováním koster a následným zkratem proběhl proud všemi možnými cestami a obávám se, že sebou vzal i ten pověstný multitimer. Zkontroluj všechny pojistky (nejlépe proměřením) i ty velké v motoru, zkontroluj, že jsi veškeré kostry správně připojil zpět a pokud bude vše v pořádku, pak už asi ten mulťák. Na vrakovištích jich bude spousta. Ta pojistka F2.22 napájí právě ty obvody, které řídí multitimer (blinkry, vnitřní osvětlení, vyhřívání zadního okna, cyklovač stěrače atd.). Nejjednodušší asi bude sehnat druhý na výměnu. Zkus ho vytáhnout ven a aspoň pohledem zkontrolovat, jestli neuvidíš vypálené stopy na tišťáku. Hlavně před tím odpoj mínus od baterky!
Ale zpět k problému - tím odpojováním koster a následným zkratem proběhl proud všemi možnými cestami a obávám se, že sebou vzal i ten pověstný multitimer. Zkontroluj všechny pojistky (nejlépe proměřením) i ty velké v motoru, zkontroluj, že jsi veškeré kostry správně připojil zpět a pokud bude vše v pořádku, pak už asi ten mulťák. Na vrakovištích jich bude spousta. Ta pojistka F2.22 napájí právě ty obvody, které řídí multitimer (blinkry, vnitřní osvětlení, vyhřívání zadního okna, cyklovač stěrače atd.). Nejjednodušší asi bude sehnat druhý na výměnu. Zkus ho vytáhnout ven a aspoň pohledem zkontrolovat, jestli neuvidíš vypálené stopy na tišťáku. Hlavně před tím odpoj mínus od baterky!
Dřívější srdcovka, prodaná na díly pro UA: Astra 1,6 G caravan 99, motor X16SZR, 55 kW, VIN: W0L0TGF35X20326xx, tmavě zelená metalíza,
Nynější mazlík: Opel Zafira B, 1,9 TDCI - Z19DT - 2008, černá, najeto 170 tkm.
A menuju se Petr a né Vašek a žiju v Hospodě -:)
Nynější mazlík: Opel Zafira B, 1,9 TDCI - Z19DT - 2008, černá, najeto 170 tkm.
A menuju se Petr a né Vašek a žiju v Hospodě -:)
Re: Multitimer !!!
Takže když to shrneme, v prvním příspěvku píšeš, že už odešel další multitimer během 14 dní.
V posledním čtu, že nešly blinkry, opravil jsi multitimer ( můžu vědět co jsi tam opravoval, z čisté zvědavosti...), vyměnil pojistku.
Pak to teda fungovalo, ale ouha, odpojení kostry.... dál už víme.
Pojistka opět spálená, asi to vzalo i multík...
Já bych se obával podle té historie, že tam máš nějak dost podivně zapojenou elektriku.
Za ty roky, co se oplákama zabývám, jsem ještě nepotkal mrtvý multitimer, a že buď majite, ale i já, na autě dokázal elektricky vyřádit.
Co by se dalo dál zkusit, vytáhni multitimer, odněkud si vytáhni 12V a vyzkoušej "propísknout" větve blinkrů, propísknutím v tomto případě myslím přivést těch 12V do obvodu jednoho a druhého blinkru (relátka budou vytažená). Touhle cestou vyloučíš zkrat v kabeláži, pokud vše bude testem svítit, jak má.
Podle mě, spálený multík, a sice něco ve zkratu uvnitř.
Trochu se děsím toho, co může nastat, až ho vyměníš za jiný.
V posledním čtu, že nešly blinkry, opravil jsi multitimer ( můžu vědět co jsi tam opravoval, z čisté zvědavosti...), vyměnil pojistku.
Pak to teda fungovalo, ale ouha, odpojení kostry.... dál už víme.
Pojistka opět spálená, asi to vzalo i multík...
Já bych se obával podle té historie, že tam máš nějak dost podivně zapojenou elektriku.
Za ty roky, co se oplákama zabývám, jsem ještě nepotkal mrtvý multitimer, a že buď majite, ale i já, na autě dokázal elektricky vyřádit.
Co by se dalo dál zkusit, vytáhni multitimer, odněkud si vytáhni 12V a vyzkoušej "propísknout" větve blinkrů, propísknutím v tomto případě myslím přivést těch 12V do obvodu jednoho a druhého blinkru (relátka budou vytažená). Touhle cestou vyloučíš zkrat v kabeláži, pokud vše bude testem svítit, jak má.
Podle mě, spálený multík, a sice něco ve zkratu uvnitř.
Trochu se děsím toho, co může nastat, až ho vyměníš za jiný.
Zafira 2,2DTi Elegance 2005, Y22DTR, Diag. OP COM (EN v.1.45), EGR emulátor
Re: Multitimer !!!
Alzafir píše:.
.
.
.
Trochu se děsím toho, co může nastat, až ho vyměníš za jiný.
Nesem eletrikář, ale Oplíček asi zaplápolá
OPEL ZAFIRA 2,2DTI Y22DTR OPC line 2005
https://www.automilacek.cz
https://www.automilacek.cz
- Fritol
- Příspěvky: 2005
- Registrován: 21 led 2009, 20:20
- Bydliště: Hradec Kralové
- Kontaktovat uživatele:
Re: Multitimer !!!
to mě řekni ja mam v autě multitimer 20 let a nevím o něm. klep klep... jinak pokud si něco nezčubil při opravě multitimeru musis si někde najít co všechno tapojistka napají a najít zdroj zkratu..
ASTRA-G-2.0 -X20DTL,Hatchback 5dv.1998
Diagnostika: op-com v.1.39 (CZ) / Hradec Kralové a okolí
Diagnostika: op-com v.1.39 (CZ) / Hradec Kralové a okolí
Re: Multitimer !!!
Chlapy. Musim vam rict co se mi vcera stalo včera jsem za kámošem co má autodílnu, přijel i jeho tatka co dělá autoelekrikáře x let, a začalo se odpojovat proměřovat a ... nic týpek mi řiká vyměň pojjstku a zapni blinkry. Tak sem je zapnul a ty kurvy šly jak zamlada tak jsem byl za vola že si nevyměnim ani pojistku.. a co se nestalo.. vyjel jsem z dílny, hodil jsem blinkr puf, a byla opět tma
Každopádně, za multitimer jsem dostal pochvalu že spravenej je dobře a eletriku obecne mam zapojenou dobře takže spíš nějakej prodřenej káblík co se v nepravou chvilku dotkne kostry no.
Každopádně, za multitimer jsem dostal pochvalu že spravenej je dobře a eletriku obecne mam zapojenou dobře takže spíš nějakej prodřenej káblík co se v nepravou chvilku dotkne kostry no.
Moje Gee, Můj život ;)