Neznámá hadička u chladící okruhu
Neznámá hadička u chladící okruhu
Zdravím po výměně vyteklé spojky (nejsem si jistý jestli to s tím souvisí a co všechno rozebírali) se mi začal přehřívat motor. Po 15 minutách jízdy začne ručička stoupat, nad 90°C se zapne sahara a auto si drží teplotu od 90 do 100°C. Sahara jede pořád a navíc svítí kontrolka chlazení motoru. Bylo mi to divné a tak jsem šel po chladícím okruhu a za nárazníkem byla hadička která se rozpojuje. Spoj co vede dolů není ale nikde připojený přitom mi přijde, že by připojený být měl jenže jako amatér se v tom nevyznám. Přikládám dvě fotky - Na první spoj který tam jen tak visel za nárazníkem na druhé jde vidět kde se to rozděluje...to co vede dolů je poté na tom prvním obrázku. Omlouvám se jestli je to napsané moc kostrbatě.
Díky moc za rady.
Díky moc za rady.
- Reklama
- Marťasek
- Příspěvky: 3442
- Registrován: 18 zář 2011, 08:30
- Bydliště: Prostějov (TIR)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Neznámá hadička u chladící okruhu
to není hačička to je podle mě el svazek a to na konci je venkovní čidlo teploty a zacvakne se zezadu do nárazníku s chlazením motoru to nemá vůbec nic společného (viz foto v příloze teplotní venkovní čidlo)
Pokud jsi měnil termostat a takhle ti blbne teplota motoru tak asi blbě nebo za blbý tip.
Napiš info které jsi nedodal a které je zásadní
tip auta
rv
motor
kde bydlíš (OV nebo ZL? v OV kontaktuj Alzafíra
co to bylo za termostat - nějaké čísla s obalu od dílu?? Podle mě špatný tip termostatu..
Pokud jsi měnil termostat a takhle ti blbne teplota motoru tak asi blbě nebo za blbý tip.
Napiš info které jsi nedodal a které je zásadní
tip auta
rv
motor
kde bydlíš (OV nebo ZL? v OV kontaktuj Alzafíra
co to bylo za termostat - nějaké čísla s obalu od dílu?? Podle mě špatný tip termostatu..
Marťaskova Šmoulinka Z18XE - https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.php?f=24&t=21991&p=372504#p372504
Re: Neznámá hadička u chladící okruhu
Právě že jsem nic neměnil ale auto bylo před měsícem v servisu na výměnu spojky a nevím jestli třeba nesundávali nárazník a tak. Je to Opel Astra G 1.8 16V motor X18XE1, r.v. 1998, momentálně Zlín...Na auto jsem nijak nešahal co se týče nárazníku nebo chladícího okruhu.
Re: Neznámá hadička u chladící okruhu
tohle stím nesouvisí je to čidlo vnější teploty, to čidlo má být dole v nárazníku (nebude tam držet je ulomený) a ta tlusčí část má držet za ty bílý cvočky za hranou výztuhy předního nárazníku.
Opel Astra G 5 dveří 2003 Opel Astra G Cabrio 2003 Audi A6 Allroad 2003 Škoda Octavia Super 1961 Zetor 25K Jawa 23 Mustang *2 a golden sport 1 Jawa 21*2 Jawa 20 *3 aaaa Prase
OP-COM.PROFESSIONAL.CZ, VCDS,FO-COM,TEXA NANO a dětská hračka SCANMASTER
OP-COM.PROFESSIONAL.CZ, VCDS,FO-COM,TEXA NANO a dětská hračka SCANMASTER
- Marťasek
- Příspěvky: 3442
- Registrován: 18 zář 2011, 08:30
- Bydliště: Prostějov (TIR)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Neznámá hadička u chladící okruhu
Blbá otázka ale: máš dost chladící kapaliny? Díval jsi se na hladinu v nádržce kolik tam je?
Marťaskova Šmoulinka Z18XE - https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.php?f=24&t=21991&p=372504#p372504
Re: Neznámá hadička u chladící okruhu
Zdravíčko páni a dámy, mám ten samej problém. Jakmile je nad cca 20 stupňů a auto je po dlouhý jízdě, tak po cca dvouminutovém nastartování se rozsvítí kontrolka chlazení, teplota vyletí na 98 stupňů a začnou se točit sahary. Měnil jsem i teplotní čidlo ale je to furt nějaký nervózní. Stačí ujet 100 metrů, vypnout zapnout klíček a je to v pohodě.. Nevím jak dál, hladina v bandasce je v pohodě, chladiče taky.
PS: Minoritní problém. Jakmile je napuštěná klima, tak občas po nastartování začne cyklovat kompresor.. Stačí vypnout a zapnout klimu a srovná se to. Zkoušel jsem i měnit jednotku chlazení. Bez úspěchu
Díky za rady a tipy.
PS: Minoritní problém. Jakmile je napuštěná klima, tak občas po nastartování začne cyklovat kompresor.. Stačí vypnout a zapnout klimu a srovná se to. Zkoušel jsem i měnit jednotku chlazení. Bez úspěchu
Díky za rady a tipy.
//*Opel Astra G sedan - 1.8 16V X18XE1*\\
//*Výbava CDX - klima, alarm, vše v elektrice, ABS, TC*\\
//*VIN: W0L0TGF69X514*****\\
//*Výbava CDX - klima, alarm, vše v elektrice, ABS, TC*\\
//*VIN: W0L0TGF69X514*****\\
Re: Neznámá hadička u chladící okruhu
Začalo to z ničeho nic??
Opel Astra G 5 dveří 2003 Opel Astra G Cabrio 2003 Audi A6 Allroad 2003 Škoda Octavia Super 1961 Zetor 25K Jawa 23 Mustang *2 a golden sport 1 Jawa 21*2 Jawa 20 *3 aaaa Prase
OP-COM.PROFESSIONAL.CZ, VCDS,FO-COM,TEXA NANO a dětská hračka SCANMASTER
OP-COM.PROFESSIONAL.CZ, VCDS,FO-COM,TEXA NANO a dětská hračka SCANMASTER
- Marťasek
- Příspěvky: 3442
- Registrován: 18 zář 2011, 08:30
- Bydliště: Prostějov (TIR)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Neznámá hadička u chladící okruhu
no a reálně je teplota dobrá nebo to vře? Jde o to jestli je opravdu něco špatně s okruhem ( termostat - prdlé těsnění pod hlavou) nebo to jen " falešně hlásí" teplota je reálně v pohodě a je něco s elektronikou. Myslím si, že to mělo pak co dočinění se špatným altíkem - diodovým můstkem - ale to fakt střílím od boku to tady uvedou na pravou míru chlapi co tomu fakt rozumí.
Marťaskova Šmoulinka Z18XE - https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.php?f=24&t=21991&p=372504#p372504
-
- Příspěvky: 223
- Registrován: 19 dub 2011, 10:56
Re: Neznámá hadička u chladící okruhu
Ahoj.
No tak myslím že to není chyba. Když jedeš ohřátým autem a pak vypneš motor, logicky je motor horký a jeho zastavením vystoupá teplota v hlavě motoru trošku vice, protože voda bez točícího se vodního čerpadla neobíhá v okruhu, ale stojí.
Sice nemám jednotku chlazení, ale kolikrát v létě dojedu k domu a zastavím. Teplota cca 94 stupňů, sahara se netočí. Skočim pro něco domů, zapnu zapalování a sahara se ihned rozběhne a na čidle diagnostiky je klidně 102 stupňů, podle budíků normální provozní teplota lehce za stredem budíku. Po nastartování teplota diky obnovení oběhu kapaliny rychle klesne zpět na cca 94 a míň což saharu vypne.
S klimou neporadím.
Mára
No tak myslím že to není chyba. Když jedeš ohřátým autem a pak vypneš motor, logicky je motor horký a jeho zastavením vystoupá teplota v hlavě motoru trošku vice, protože voda bez točícího se vodního čerpadla neobíhá v okruhu, ale stojí.
Sice nemám jednotku chlazení, ale kolikrát v létě dojedu k domu a zastavím. Teplota cca 94 stupňů, sahara se netočí. Skočim pro něco domů, zapnu zapalování a sahara se ihned rozběhne a na čidle diagnostiky je klidně 102 stupňů, podle budíků normální provozní teplota lehce za stredem budíku. Po nastartování teplota diky obnovení oběhu kapaliny rychle klesne zpět na cca 94 a míň což saharu vypne.
S klimou neporadím.
Mára
Opel Corsa C, 1,4/16V/66Kw (Z14XE) - Sport, LPG + svíčky NGK Laser Line 1, vložka filtru sání KN, 15" Alu, elektrické střešní okno, folie, Defend, leptané VIN, zaslepená odbočka EGR, Tempomat, Op-Com + LPG Elpigaz diagnostika, 6,8l LPG / 100Km a jedna usmrcená laň.
Re: Neznámá hadička u chladící okruhu
No nevím jak to máte s tou stoupající teplotou ale když vypnu zahřátý motor tak teplota stoupá. Ale na zafiře se sepne vrtule , ne na plno jen se točí a chladí motor. To co popisuješ že ti teplota vyletí a sepnou se vrtule ale voda je v normě, to mi delal služebák a to transporter. Ale tam bylo všechno tak rozhašený že poradit asi nelze.
OPEL ZAFIRA 1.8 16v 85kw - rok 2000 X18XE1
https://picasaweb.google.com/106136654297466934849/Zafira
Jsou jen dva druhy aut - Opel Zafira a ty ostatní
https://picasaweb.google.com/106136654297466934849/Zafira
Jsou jen dva druhy aut - Opel Zafira a ty ostatní
-
- Příspěvky: 223
- Registrován: 19 dub 2011, 10:56
Re: Neznámá hadička u chladící okruhu
Vrtule při nižší teplotě spouští klimatizace. Ta spustí vrtule i když má teplota chladící kapalina byť jen 40 stupnů.
Mě Corsa pravě po vypnutí zapalovaní větrák sahary zastaví a šlus. Bavím se teda o prvním, nízském stupní otáček větráku. Kdo ví, třeba když by bylo jo horko a běžel az ten druhej stupeň, tak by běžel i s vypnutým zapalováním. Na Feldě se taky stalo, že větrák dochlazoval i po vypnutí zapalování.
A to je pod kapotou napsáno , pozor , větrák se může sám spustit. Corsa se mi tak chová od doby co jí mám, prostě když je teplota do 105 stupňů vyčtených z diagnostiky, tak po vypnutí zapalování se větrák netočí. Osobně jsem tam ale ještě nikdy neviděl nikdy víc než 102 stupňů a pouze když se motor zastaví. Jinak při dosažení 100 sepne první stupeň větráku a teplota padá dolů k 95, kde vypne větrák. Větrák spína při jizdě po městě, popojížděni, nebo jízdě táhlým stoupánim pomalou rychlostí, což u mě moc nenastává. Jinak se teplota drží na 90 až 94, při jízdě z kopce padne na 85, termostatu chvilku trvá, než se zavře.
Zajímavé je, že na diagnostice máte třaba těch 100, ale na budíku je tak lehce přes 90. Je to údajně tím, že diagnostika bere údaj přimo z čidla, ale budík z čidla přes algoritmus přepočítávající teplotu nikol u čidla v hlavě motoru, ale jakoby teplotu v chladiči, která je logicky nižší.
Mára
Mě Corsa pravě po vypnutí zapalovaní větrák sahary zastaví a šlus. Bavím se teda o prvním, nízském stupní otáček větráku. Kdo ví, třeba když by bylo jo horko a běžel az ten druhej stupeň, tak by běžel i s vypnutým zapalováním. Na Feldě se taky stalo, že větrák dochlazoval i po vypnutí zapalování.
A to je pod kapotou napsáno , pozor , větrák se může sám spustit. Corsa se mi tak chová od doby co jí mám, prostě když je teplota do 105 stupňů vyčtených z diagnostiky, tak po vypnutí zapalování se větrák netočí. Osobně jsem tam ale ještě nikdy neviděl nikdy víc než 102 stupňů a pouze když se motor zastaví. Jinak při dosažení 100 sepne první stupeň větráku a teplota padá dolů k 95, kde vypne větrák. Větrák spína při jizdě po městě, popojížděni, nebo jízdě táhlým stoupánim pomalou rychlostí, což u mě moc nenastává. Jinak se teplota drží na 90 až 94, při jízdě z kopce padne na 85, termostatu chvilku trvá, než se zavře.
Zajímavé je, že na diagnostice máte třaba těch 100, ale na budíku je tak lehce přes 90. Je to údajně tím, že diagnostika bere údaj přimo z čidla, ale budík z čidla přes algoritmus přepočítávající teplotu nikol u čidla v hlavě motoru, ale jakoby teplotu v chladiči, která je logicky nižší.
Mára
Opel Corsa C, 1,4/16V/66Kw (Z14XE) - Sport, LPG + svíčky NGK Laser Line 1, vložka filtru sání KN, 15" Alu, elektrické střešní okno, folie, Defend, leptané VIN, zaslepená odbočka EGR, Tempomat, Op-Com + LPG Elpigaz diagnostika, 6,8l LPG / 100Km a jedna usmrcená laň.