Zdravím všetkých!
U mňa to začalo neštartovať, síce za studena prvý krát v poriadku, ale za tepla bez pridania plynu ani ťuk. Potom cukanie v jazde pri ľahkom plyne tesne nad voľnobehom, jak kopanec do zadku. Možno je to aj klapkou, tú ešte niekdy skontrolujem. Až raz po dlhom neúspešnom štartovaní zasvietila kontrolka motora (emisie) a už nezhasla.
Postup:
vyblikal som kód závady - nemám pin 6 v konektore, takže cez stlačený plynový a brzdový pedál a zapalovanie do polohy 2- závada 0400 - nesprávny signál EGR. Predpokladal som že bude zapečený v krajnej polohe, u mňa bol furt zatvorený.
Najprv som odpojil baterku, potom EGR a vybral som ho von. Na novinách som ho vystriekal - WD, konkor, čistič bŕzd, proste čo sa našlo a nechal som ho v tom koktejli cez noc. Na druhý deň poklepal, vytiekol z toho čierny bordel a šupiny karbónu. Po čistení som pripojil na krajné kontakty 12 V, na polarite nezáleží a ventil pekne vyliezol von a veselo cvakal.
Pre istotu som odmeral odpor medzi niektorými z troch stredných kontaktov, pri vysunutom - otvorenom ventile bola hodnota nejakých 2,5 k ohmu, pri zatvorenom cca 0,9 k ohmu, alebo naopak? Nie je asi podstatné medzi ktorými a koľko to je to presne, ale že sa to mení s polohou.
Namontoval som ventil do motora, pripojil konektor, zapojil baterku a naštartoval.
Motor chytil hneď a kontrolka motora sa nerozsvietila. Baterka bola odpojená cez noc - zrejme nastal reset poruchy. Krátka jazda - motor necuká a štartuje aj za tepla bez pridania plynu. Len na okraj, EGR nemám zaslepený.
Všetko, čo som urobil, som našiel tomto fóre, takže aspoň malým dielom vďačne splácam túto pomoc, možno to zhrnutie niekomu pomôže.
Kontrolka motoru
Re: Kontrolka motoru
Opel Zafira 1,6 16V 74 kW, r.v. 2001
- Reklama
Re: Kontrolka motoru
Zdar
klapka vyčistená od toho takého mastného čierneho sajrajtu. Malá dierka pod klapkou bola úplne upchatá tvrdou usadeninou. Musel som ju zľahka prevŕtať tenkým vrtákom.
Cukanie v jazde pri ľahkom plyne tesne nad voľnobehom - pokračuje. Sledujem, že to závisí od polohy pedálu, nie od rýchlosti ani od otáčok. Dekel motoru klapky je zalemovaný, bez násilia nejde otvoriť. Tak snáď sa dovnútra pozriem až nájdem odvahu to vylúpnuť.
klapka vyčistená od toho takého mastného čierneho sajrajtu. Malá dierka pod klapkou bola úplne upchatá tvrdou usadeninou. Musel som ju zľahka prevŕtať tenkým vrtákom.
Cukanie v jazde pri ľahkom plyne tesne nad voľnobehom - pokračuje. Sledujem, že to závisí od polohy pedálu, nie od rýchlosti ani od otáčok. Dekel motoru klapky je zalemovaný, bez násilia nejde otvoriť. Tak snáď sa dovnútra pozriem až nájdem odvahu to vylúpnuť.
Opel Zafira 1,6 16V 74 kW, r.v. 2001