Příspěvek
od Marek Sládek » 16 bře 2017, 08:00
Ahoj.
Opravdu bych nejdříve než začít řešit katalyzátor, ověřil správnou funkci lambda sond. Jak jsem již psal Z14XE má dvě, ta druhá za katalyzátorem kontroluje jeho činnost, tedy, když by měl rádobytechnik pravdu, tak by už dávno měla svítit kontrolka motoru a v diagnostice být uložená chyba funkce katalyzátoru. To se však neděje (pokud Ti to netají, nebo pokud na autě není nějaká samodomo úprava v obvodu druhé Lambdy).
Na diagnostice i obyčejné přes OBDII bluetooth modul a mobilní telefon s aplikací Torque či OBD Car Doctor pro lze jednak chyby číst a mazat, ale lze bez problému pozorovat live data z obou sond, taktéž sledovat dlouhodobé a krátkodobé korekce. To vše by mělo být dostatečné k poznání, zda jsou Lambda sondy v pořádku, či nikoliv.
Když by Lambda sondy nepracovaly, pak by se to jistě ale dávno podepsalo na nesprávném chodu motoru, a spotřebě paliva.
JAk říkám, šel bych cestou nejmenšího odporu, ověřit Lambdy, při té příležitosti lze i první Lambdu demontovat a bude rovnou vidět do katalyzátoru, buď tam katalyzační vložka bude, nebo ne. Pak se dá mudrlovat dál.
Nejčastější příčinou zvýšených emisí bývá díra ve výfuku.
Ps: ty údajně zvýšené emise změřil v obou režimech, na volnoběhu a při zvýšených otáčkách, nebo jenom v jednom z nich?
Není možné, že si jen technik nepřímo říkal o prémie, měření jinde taky nebude tak drahé jako nový katalyzátor, vyměměnný z bůhdarma.
Mára
Opel Corsa C, 1,4/16V/66Kw (Z14XE) - Sport, LPG + svíčky NGK Laser Line 1, vložka filtru sání KN, 15" Alu, elektrické střešní okno, folie, Defend, leptané VIN, zaslepená odbočka EGR, Tempomat, Op-Com + LPG Elpigaz diagnostika, 6,8l LPG / 100Km a jedna usmrcená laň.