Špatné starty Y22DTR

honzas
Příspěvky: 46
Registrován: 19 črc 2011, 16:37
Bydliště: Trhové Sviny

Špatné starty Y22DTR

Příspěvek od honzas » 20 led 2017, 21:40

Ahoj, mám takový problém. Na silvestra jsme měnili startér a od té doby mne trápí startování. Konkrétně se stane, že motor točí a točí a nechytne. Ani neslíbí. A po několika pokusech najednou normálně chytne.
Prolezl jsem tu kde co, myslím že padáním nafty to nebude, respektive co jsem se tu dočetl, motor by chytnul a pak chcípnul. Taky se tu řešil imobilizér - zkusil jsem i jiný klíč.
Při výměně startéru jsme si dávali stranou palivový filtr, abychom tam lépe mohli i horem, tak že by přeci jen nafta?
Jinak když startuju ráno doma, auto chytne normálně. Ale doma stojím mírně bokem ze svahu (strana řidiče je o pár centimetrů níž než spolujezdce). A startuju i dnes v -20. Ale dojedu do práce, auto stojí 9 hodin na rovině a dnes jsem startoval 10 minut. A jakmile jednou chytne, tak pak je to už OK.
Jinak při startování se divně chovají budíky - palivoměr skokovitě klesá na nulu a pak se vrátí kam má. To před výměnou stratéru nedělalo.
Zkoušel jsem doma připojit diagnostiku, ale nic zajímavého jsem neviděl, chyby žádné. Problém je, že doma mi auto chytne a v práci jsem jí neměl. Dnes zkouším parkovat jinak, uvidím ráno, vezmu sebou rovnou diagnostiku a případně sem pak dám live data.
Jinak video z dnešního startování je na odkazu níže.
Napadá někoho něco? Mohli jsme někde uvolnit nějaký konektor? Může to být startérem? Je to tedy jen repas, ale to snad nemá vliv.

Díky
Honza
video: https://1drv.ms/v/s!AlI44Dp12pfg4mwSfsvoU5YcB0KX
Zafira 2,2DTi, 2002, Y22DTR

Reklama
 

Uživatelský avatar
MAX - CZ
Příspěvky: 2263
Registrován: 21 zář 2008, 11:35
Bydliště: Kroměříž
Kontaktovat uživatele:

Re: Špatné starty Y22DTR

Příspěvek od MAX - CZ » 20 led 2017, 22:41

kamaráde nezlob se na mě, ale "myslet znamená ho.no vědět" :o
Prostě spadlá nafta. Moc nemysli a nechej to okamžitě opravit, zkontroluj případně vyměń přepady a těsnění na vstřikách. Jestli to budeš takhle šíleně trápit dál, tak si reálně zaděláváš na odrovnání vstřikovacího čerpadla.
PS: jo a ty budíky (palivoměr) je v pořádku.
OPEL ZAFIRA 2,2DTI Y22DTR OPC line 2005

https://www.automilacek.cz

honzas
Příspěvky: 46
Registrován: 19 črc 2011, 16:37
Bydliště: Trhové Sviny

Re: Špatné starty Y22DTR

Příspěvek od honzas » 21 led 2017, 10:23

Ahoj, díky za reakci. Ta nafta mne napadla jako první, prošel jsem tu všechno možný, ale všude psali, že jim to chytne a zdechne.
Takže OK, zkusím prohlédnout vše kolem filtru, se kterým jsme hýbali.
Díky moc. Dám vědět výsledek.
Edit:
Ahoj, tak jsem se šel kouknout na filtr. Auto stálo od včera, čumákem nahoru. Zkusil jsem nastartovat a chytlo hned na první pokus. Nerozumím tomu. Takže jsem zatím nic neřešil. Dnes odpoledne potřebuji jezdit, zkusím pak zastavit obráceně, čumákem dolů a zítra uvidím.
Honza
Zafira 2,2DTi, 2002, Y22DTR

Alzafir
Příspěvky: 2908
Registrován: 26 dub 2010, 15:39
Bydliště: Ostrava

Re: Špatné starty Y22DTR

Příspěvek od Alzafir » 21 led 2017, 21:09

Ono to není pravidlem, že to musí chytnout a chípnout, padání nafty se projevuje i tak, že ani neškytne. Záleží na tom, kde systém chytne vzduch.
Padání ručiček při startu je slabou baterkou. Ověřeno.
Když budeš stát čumákem dolů, odlehčíš palivovému systému. Na testy je nejlepší stát čumákem nahoru.
Zafira 2,2DTi Elegance 2005, Y22DTR, Diag. OP COM (EN v.1.45), EGR emulátor

jerry mouse
Příspěvky: 3559
Registrován: 01 srp 2009, 13:55
Bydliště: červenomodrá TOTALITA. PO Vychod.

Re: Špatné starty Y22DTR

Příspěvek od jerry mouse » 21 led 2017, 23:33

Vymeniť vstupne aj výstupné O-krúžky na palivovom filtre, ale pozor musia byť silikonové. Urobíš to následne, pokiaľ máš dve dobre svorky tak zasvorkuj obe hadice tak ako privod tak aj výstup k čerpadlu, nasledne odpojiš pomocou dvoch šrubovakov obe hadičky na rychlospojkach :evil: u vika filtra, potom demontuješ samotne viko. Náslene tenkým zahnutým drôtom vytiahneš staré hnede O-krúžky a vsunieš opatrne nove silikonové. Ideálne ked už to máš rozdelané tak pri tom vymeniť aj vložku palivového filtra a doliať to naftou až po okraj filtroveho boxu, vymeniť tesnenia na filter viku a zošrubovať to naspať dokopy, zacvaknuť hadice na svoje miesto a až potom odsvorkovať hadice. Potom nasleduje odvzdušnenie systemu pri prepadových hadičkách, teraz všetko zaleži iba na tom ako to odzvdušniš, keby ti to moc nešlo tak potom silne auto a lano a ťahať kym nechytne, ale lepšie je to aspon čim viac odvzdušnit ako to tahať dlho na lane, mne to v najhoršom stále chytlo na 10-20 metroch z tým že davaš tam minimalne 2-ku a opatrne zo spojkou, nesmieš to pustiť nahle ale postupne roztočiť motor tak ako ked ti dojde palivo na ceste tak tiež nemáš inú možnosť ako lano a poriadne auto! Prajem už iba pekne zažitky zo zafirkou, potom napíš ako to dopadlo, bo som zvedavý! 8)
ZA-22dtr mt6-f40 Silver Elegance m03 (aktuálne 393tkm) No-Kat No-EGR.Alzaf 285tkm,bolo AstraF-1,6 8V combi. Pokiaľ nie som tu tak, som určite niekde inde.. ešte sa nestalo, že by som nebol absolútne nikde.. Alfamobil +421 948 833 957 alebo Pevný 0905 833 957

honzas
Příspěvky: 46
Registrován: 19 črc 2011, 16:37
Bydliště: Trhové Sviny

Re: Špatné starty Y22DTR

Příspěvek od honzas » 22 led 2017, 19:28

Ahoj, díky Vám za reakce.
Tak po včerejších pojížďkách, kdy auto startovalo normálně jsem večer zastavil čumákem dolů. Dnes ráno jsem šel zkusit nastartovat, venku -14, chytlo okamžitě. Nechal jsem pár minut nastartováno. Po obědě jsem chtěl jet a startoval jsem na čtyřikrát. A auto stálo stále stejně. Přitom jak píše Aleš, když stojí čumákem dolů, nafta by padat neměla. Nerozumím tomu :-(
Mohl bych poprosit o rozměr kroužků k filtru a případně průměr hadičky k přepadům (myslím že jsem tu četl 3,2mm) Zkusím tohle koupit a vyměnit, to je asi to nejjednodušší co můžu zkusit.
Stejně nechápu, že by ta nafta padala takhle náhodně a hlavně že by padla tak, že auto ani na chvilku nechytne.
Jinak před výměnou startéru bylo vše OK, startér jsem měnil protože přestal točit (silové kontakty v cívce).
Moc díky.
Honza
Zafira 2,2DTi, 2002, Y22DTR

Alzafir
Příspěvky: 2908
Registrován: 26 dub 2010, 15:39
Bydliště: Ostrava

Re: Špatné starty Y22DTR

Příspěvek od Alzafir » 22 led 2017, 21:50

Pozor, já nepsal, že když to stojí čumákem dolů, tak nafta nespadne, jen že se palivovému systému odlehčí. Jistota, že nafta nespadne opravdu není.
honzas píše:...zkusím prohlédnout vše kolem filtru, se kterým jsme hýbali.
Jenom hýbali? Nerozpojovali? Dost možná může být prasklé víčko.
Přepady jsou vnitřní průměr 3,2mm, vezmi uvnitř pletenou. Jinak nemá cenu to měnit. Kdysi jsem použil v nouzi opletenou jen venku, nevydrželo to ani půl roku.
Zafira 2,2DTi Elegance 2005, Y22DTR, Diag. OP COM (EN v.1.45), EGR emulátor

honzas
Příspěvky: 46
Registrován: 19 črc 2011, 16:37
Bydliště: Trhové Sviny

Re: Špatné starty Y22DTR

Příspěvek od honzas » 22 led 2017, 22:26

Ahoj,
ano, jasně že jistota padání nafty není.
Filtr jsme jen dávali stranou. Pokud by bylo prasklé víčko, to seženu jen v Opelu, pokud se nepletu. A ve víčku by mělo být rovnou i těsnění (O-kroužky) k hadicím? Nemáte někdo kód, abych ho případně objednal? A prozatím alespoň rozměr těch O-kroužků?
Moc díky
Honza
Zafira 2,2DTi, 2002, Y22DTR

Uživatelský avatar
MAX - CZ
Příspěvky: 2263
Registrován: 21 zář 2008, 11:35
Bydliště: Kroměříž
Kontaktovat uživatele:

Re: Špatné starty Y22DTR

Příspěvek od MAX - CZ » 23 led 2017, 00:02

Alzafir píše:Pozor, já nepsal, že když to stojí čumákem dolů, tak nafta nespadne, jen že se palivovému systému odlehčí. Jistota, že nafta nespadne opravdu není.
honzas píše:...zkusím prohlédnout vše kolem filtru, se kterým jsme hýbali.
Jenom hýbali? Nerozpojovali? Dost možná může být prasklé víčko.
Přepady jsou vnitřní průměr 3,2mm, vezmi uvnitř pletenou. Jinak nemá cenu to měnit. Kdysi jsem použil v nouzi opletenou jen venku, nevydrželo to ani půl roku.

Jo souhlas, nutné kvalitní hadičky na ty přepady. Já používám originální hadičku od Škody. A taky kontroluj ty plastové spojky, už se mi stalo , že byla prasklá, doporučuju taky vyměnit. Někde by se mi kus té přepadové hadičky ještě měl válet.

Pokud by však nebyl problém v přepadech, tak můžou být špatné těsnící kroužky držáků vstřikovacích trysek. 199,-/ks orig Bosch, ty mam doma kdyby si potřeboval. :wink:
OPEL ZAFIRA 2,2DTI Y22DTR OPC line 2005

https://www.automilacek.cz

Alzafir
Příspěvky: 2908
Registrován: 26 dub 2010, 15:39
Bydliště: Ostrava

Re: Špatné starty Y22DTR

Příspěvek od Alzafir » 23 led 2017, 06:55

Víčko otestuj pod vodou, kousek hadice do každého vývodu, pumpu nebo kompresor a hurá s tím do kýble.
Kdyby bylo prasklé, nekupuj nové, kdesi tu kdosi řešil filtr tím, že tam dal z Felicie? nebo nějaké té škodlivky. Je v kovovém obalu a hadice se k němu šroubují.
Těsnění si změříš na průřezu trubky.
Zafira 2,2DTi Elegance 2005, Y22DTR, Diag. OP COM (EN v.1.45), EGR emulátor

honzas
Příspěvky: 46
Registrován: 19 črc 2011, 16:37
Bydliště: Trhové Sviny

Re: Špatné starty Y22DTR

Příspěvek od honzas » 23 led 2017, 20:03

Ahoj,
tak jsem vyměnil přepadové hadičky, tedy až na tu co vede k čerpadlu. To jsem teď po tmě nezvládl. Předpokládám, že když vyndám EGR, tak se dostanu k druhému konci hadičky, co je na čerpadle. Nebo je na to jiný fígl?
Jinak hadičky dle vyražených čísel jsou ještě původní, originál z roku 2002. A přišlo mi, že jsou větší než těch 3,2mm, ale tu novou jsem tam dostal. Stříkačkou odvzdušnil, nastartoval.
Uvidíme zítra. Dnes byly starty vcelku dobré. Ráno napoprvé, odpoledne napotřetí.
Pokud to nepomůže, zkusím to víčko u filtru (originál u Opla 2070 :-( ), koupil jsem nějaké O-kroužky a zkusím to jen přetěsnit.
Ohledně baterky a padání budíků. Baterka je nová z 10/2016, před výměnou startéru to nedělalo. Koukal jsem, že v tomto autě jsou startéry 1,8kW a 2kW, teď mám 2kW. Je možné že předtím byl 1,8kW a teď díky většímu odběru zkrátka padaj budíky? Nabíječka baterku ani nechce dobíjet, tváří se že je nabitá.
A nakonec - koukal jsem, že je docela dost mastnoty kolem vstřiků. Motor má najeto 280t a nemyslím, že by někdo někdy měnil těsnící kroužky u vstřiků. Můžete mi v kostce popsat výměnu? Moc díky.
Zafira 2,2DTi, 2002, Y22DTR

Alzafir
Příspěvky: 2908
Registrován: 26 dub 2010, 15:39
Bydliště: Ostrava

Re: Špatné starty Y22DTR

Příspěvek od Alzafir » 24 led 2017, 07:33

Padání ručiček neřeš, je to osmetická vada. Mně to chytá na brnk a stejně mi to padne, jen pokud je baterka fakt čerstvá z nabíječky, tak to vydrží. Baterka loni nová, altík mi drží na 13,8V. Neřeším to.
Vyměň i tu poslední část hadičky. A rovnou palivový filtr, budeš mít nová těsnění. Při tom udělej test toho víčka, rozhodně nekupuj nové.
Dost možná vůbec nesouvisí padání nafty s tím, že jsi kuchal starter. Prostě se těsnění na rampě přihlásilo.
Mělo by se měnit co 100tkm. Zkus to koupit v Bosch servisu jsou levnější. Anebo u Maxe, myslím, že to tu nabízel.
O kroužky mezi třísku a hlavu jedině v oplu, ty jinde nejsou.
Návody postupy, něco tu jistě najdeš. Ber na vědomí, že to není až tak jednoduché, hrabeš se v rozvodech. Jde to udělat i bez rozbourání rozvodů, ovšem s rizikem, že strhneš hranu nového kroužku.
Pak je montážní postup na dotažení šroubu třísky, taky to tu jistě je mnohokrát.
No a pořád ti to nefunguje správně, musí to chytat na brnk, jestli na potřetí, nebo jak jsi to popisoval, je to špatně.
Zafira 2,2DTi Elegance 2005, Y22DTR, Diag. OP COM (EN v.1.45), EGR emulátor

honzas
Příspěvky: 46
Registrován: 19 črc 2011, 16:37
Bydliště: Trhové Sviny

Re: Špatné starty Y22DTR

Příspěvek od honzas » 24 led 2017, 09:20

Ahoj, jen v rychlosti, ty včerejší starty byly ještě před výměnou hadiček. Hadičky jsem měnil až večer. Dnes ráno byl start na brnk. Jak s tou hadičkou od přepadů k čerpadlu - dostanu se tam když vyndám EGR?
Na vstřiky se podívám, respektive zkusím tu pohledat...
Díky.
Zafira 2,2DTi, 2002, Y22DTR

Alzafir
Příspěvky: 2908
Registrován: 26 dub 2010, 15:39
Bydliště: Ostrava

Re: Špatné starty Y22DTR

Příspěvek od Alzafir » 24 led 2017, 17:58

Přepadová hadička u čerpala, no nevím, jestli to jde bez nebo s EGRem.
Já při tom obvykle měním i těsnění na rampě, tak to mám celé rozebrané. Vyčistím sání a EGRy odsatavuju.
Zafira 2,2DTi Elegance 2005, Y22DTR, Diag. OP COM (EN v.1.45), EGR emulátor

honzas
Příspěvky: 46
Registrován: 19 črc 2011, 16:37
Bydliště: Trhové Sviny

Re: Špatné starty Y22DTR

Příspěvek od honzas » 24 led 2017, 22:26

Ahoj, tak pro informaci - po včerejší výměně přepadových hadiček u vstřiků (společná k čerpadlu zatím nevyměněna) jsou dnešní starty OK - vždy na brnk, žádné dlouhé točení.
Vypadá to tedy, že se zkrátka shodou náhod ozvaly hadičky. Ještě až přijedu někdy domů za světla vyměním tu k čerpadlu.
A až bude někdy tepleji, budu řešit další věci, jako přetěsnění vstřiků a podobně.
Všem moc díky za reakce a rady. Tedy doufám že jsem to nezakřikl a že bude i nadále vše OK :-)
Honza
Zafira 2,2DTi, 2002, Y22DTR

Odpovědět