X16SZR
X16SZR
Ahoj kluci. Obracím se na vás s prosbou o radu.
Posledních cca 14dní mi nechce moc startovat. Když nastartuju,tak motor chytne a hned chcípne.
Naskočí až napotřetí. Občas musím vypomoct plynem při startování.
Když chytne motor má pár vteřin hrozně nízké otáčky a škube. Pak vyletí na cca 1500,a za vteřinu se pak srovná a už je to dobrý.
Když je nižší teplota,tak občas po vyřazení točí na 1500,po zastavení se pak srovná (ale to už dělalo dříve).
Při volnoběhu se otáčky houpají od 800 - 1100.
Kontrolka žádná nesvítí,olej ani benzín nežere.
Kamarád kontroloval škrtící klapku,ta je ok.
Lambda je teplotně závislá ne?
Dělá to pouze za studena - když je motor zahřátý,startuje normálně.
Najeto 250.480km , před 3týdny měněný olej,olejový a palivový filtr, svíčky mají najeto cca 20.000km
Za 4.000km mě čekají rozvody, lehce děravý vlnovec.
Může to dělat volnoběžný člen? Nevím,jak je v tomto motoru řešený.
Za vaše rady budu rád. Díky Petr
Posledních cca 14dní mi nechce moc startovat. Když nastartuju,tak motor chytne a hned chcípne.
Naskočí až napotřetí. Občas musím vypomoct plynem při startování.
Když chytne motor má pár vteřin hrozně nízké otáčky a škube. Pak vyletí na cca 1500,a za vteřinu se pak srovná a už je to dobrý.
Když je nižší teplota,tak občas po vyřazení točí na 1500,po zastavení se pak srovná (ale to už dělalo dříve).
Při volnoběhu se otáčky houpají od 800 - 1100.
Kontrolka žádná nesvítí,olej ani benzín nežere.
Kamarád kontroloval škrtící klapku,ta je ok.
Lambda je teplotně závislá ne?
Dělá to pouze za studena - když je motor zahřátý,startuje normálně.
Najeto 250.480km , před 3týdny měněný olej,olejový a palivový filtr, svíčky mají najeto cca 20.000km
Za 4.000km mě čekají rozvody, lehce děravý vlnovec.
Může to dělat volnoběžný člen? Nevím,jak je v tomto motoru řešený.
Za vaše rady budu rád. Díky Petr
- Reklama
- Marťasek
- Příspěvky: 3442
- Registrován: 18 zář 2011, 08:30
- Bydliště: Prostějov (TIR)
- Kontaktovat uživatele:
Re: X16SZR
Podobně se mi chovalo auto se špatnýma svíčkama. imho svíčky měním po roce.. tedy kolem těch 20tis. Co kabely ke svíčkám? Taky bych se na ně zaměřil. Houpání otáček (mě to dělalo i za tepla) zteřelé hadičky od podtlaku co šli do klapky - hlavně ty gumové kolínka. Jo když to začne blbnout chce to když není chyba vše projít a důkladně. Co palivový filtr měnil jsi někdy? Klapku jste důkladně vyčistili? I ty malinké dírky? Zkus na hoďku - dvě vypojit autobaterii a pak jí tam dát zpět - kolikrát to hodně pomůže - zresetuješ tím myslím palivovou mapu.
Jsou to jen obecné rady když tady ještě nikdo nic nenapsal.
Jsou to jen obecné rady když tady ještě nikdo nic nenapsal.
Marťaskova Šmoulinka Z18XE - https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.php?f=24&t=21991&p=372504#p372504
- vasekpetr1
- Příspěvky: 3106
- Registrován: 24 led 2006, 08:33
- Bydliště: Červená Hospoda u Třebíče
Re: X16SZR
Asi bych to viděl na problém s podtlakem okolo škrtící klapky - prolézt všechny hadice a hadičky, co jdou pod klapkou sání, vytáhnout klapku ven a vyčistit krokový motorek a kanálky také není od věci (výhoda u X16SZR je v tom, že se nemusí odpojovat hadice vody, jen palivové hadice). V jakém stavu je EGR?
Dřívější srdcovka, prodaná na díly pro UA: Astra 1,6 G caravan 99, motor X16SZR, 55 kW, VIN: W0L0TGF35X20326xx, tmavě zelená metalíza,
Nynější mazlík: Opel Zafira B, 1,9 TDCI - Z19DT - 2008, černá, najeto 170 tkm.
A menuju se Petr a né Vašek a žiju v Hospodě -:)
Nynější mazlík: Opel Zafira B, 1,9 TDCI - Z19DT - 2008, černá, najeto 170 tkm.
A menuju se Petr a né Vašek a žiju v Hospodě -:)
Re: X16SZR
Palivovy filtr jsem menil s olejem. Prave kratce po vymene oleje a filtru to zacalo delat.
Klapku jsme zkontrolovali,dukladne necistili.
Egr ma natoceno dost.
Kabely me svickam chci menit spolu s rozvodama.
Had ice,klapku jsem jeste nevyndaval,v tomhle si zas tak neverim.
A do Opla se mi jet nechce,to bude raketa.
Diky za tipy kluci,zacnu od piky_svicky,kabely.
Live data z diagnostiky by mohla pomoci?
Klapku jsme zkontrolovali,dukladne necistili.
Egr ma natoceno dost.
Kabely me svickam chci menit spolu s rozvodama.
Had ice,klapku jsem jeste nevyndaval,v tomhle si zas tak neverim.
A do Opla se mi jet nechce,to bude raketa.
Diky za tipy kluci,zacnu od piky_svicky,kabely.
Live data z diagnostiky by mohla pomoci?
- Marťasek
- Příspěvky: 3442
- Registrován: 18 zář 2011, 08:30
- Bydliště: Prostějov (TIR)
- Kontaktovat uživatele:
Re: X16SZR
mohla hlavně u toho EGR ventilu - to dělá hodně.
Marťaskova Šmoulinka Z18XE - https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.php?f=24&t=21991&p=372504#p372504
Re: X16SZR
Můj tip je na krokový motorek...hlavně dej vědět čím to teda bylo
Astra G Caravan 98' x16szr
Re: X16SZR
Zkusím ještě s pomocí AstraMana podle live dat zjistit,zda není problém ve škrtící klapce nebo egru.
Napadl mě taky krokový motorek nebo ještě čidlo teploty motoru-že si myslí,že je motor teplý a dává chudou směs,a studený motor s chudou směěsí blbě startuje...
Příští týden se do toho pustím a budu průběžně dávat vědět. Jestli se mi podaří hnout z místa.
Díky všem za tipy
Re: X16SZR
no z nouze bude za babku můj-tvůj motor za dva měsíce k mání....
Astra von Barča 1,6 8ventilů-X16SZR
05.1998- Germany od 03.2006 v mé državě..
05.1998- Germany od 03.2006 v mé državě..
Re: X16SZR
Joska píše:no z nouze bude za babku můj-tvůj motor za dva měsíce k mání....
Svěřím to do odborných rukou Dennyho,udělám si výlet,abych se s tím netrápil x týdnů.
Pokud by to bylo něco fatálnějšího,tak s velkým vděkem využiju Tvé nabídky.
Díkymoc
Re: X16SZR
no to dáš, tyhle motory jsou vážně věčné, i kdyby za babku za 50 dní bude k mání...případně druhá sada kol...příčníky, náhradní světla, síťka za sedačky, cokoliv.
Astra von Barča 1,6 8ventilů-X16SZR
05.1998- Germany od 03.2006 v mé državě..
05.1998- Germany od 03.2006 v mé državě..
Re: X16SZR
Tak přátelé malé shrnutí:
Vše co jsem tu popisoval se stalo pár dní po výměně oleje a filtrů.
Začal jsem brát lepší palivo shell v-power nitro+ a situace se začala zlepšovat.
Dřív chcípalo pouze za studena. Po 2 týdnech jízdy s tímto palivem se situace o dost zlepšila a chcípalo to jen občas,a pak většinou jen naopak za tepla.
V pátek jsem byl u Dennyho na servisu. Výměna rozvodů,při které byla pročištěna i klapka,první díl výfuku, dále nové svíčky,chladící náplň,diagnostika a od té doby už to neudělalo ani jednou.
Takže ještě jednou díky Dennymu i vám zde za tipy a rady
Vše co jsem tu popisoval se stalo pár dní po výměně oleje a filtrů.
Začal jsem brát lepší palivo shell v-power nitro+ a situace se začala zlepšovat.
Dřív chcípalo pouze za studena. Po 2 týdnech jízdy s tímto palivem se situace o dost zlepšila a chcípalo to jen občas,a pak většinou jen naopak za tepla.
V pátek jsem byl u Dennyho na servisu. Výměna rozvodů,při které byla pročištěna i klapka,první díl výfuku, dále nové svíčky,chladící náplň,diagnostika a od té doby už to neudělalo ani jednou.
Takže ještě jednou díky Dennymu i vám zde za tipy a rady
- Marťasek
- Příspěvky: 3442
- Registrován: 18 zář 2011, 08:30
- Bydliště: Prostějov (TIR)
- Kontaktovat uživatele:
Re: X16SZR
tak že to chtělo jen "základní servis" který byl zanedbán
Marťaskova Šmoulinka Z18XE - https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.php?f=24&t=21991&p=372504#p372504