Zafira 2.2 DTI trhanie/skapinanie motora
- MichaelTR
- Příspěvky: 12
- Registrován: 14 zář 2016, 20:14
- Bydliště: Dubové pri Turčianských Tepliciach
Zafira 2.2 DTI trhanie/skapinanie motora
Zdravím opláci.
Už cez 2 týždne mám dosť veľký problém s mojou žirafou a už naozaj neviem čo s ňou je. Začnem pekne poporiadku. Jedného dňa cca v 105km/h mi zrazu strašne trhlo celým autom ako keby do mňa niekto odpredu vrazil. Po pridaní plynu šklbalo celým autom a zrazu to prestalo a povoz išiel chvíľu normálne až kým sa to po pár km znovu nezopakovalo. Mal som pocit ako keby nedávalo naftu. Problém je však ten že to robí za hocijakých podmienok, niekedy častejšie niekedy raz, dvakrát počas cesty do/z práce. Niekedy auto za jazdy úplne zdochne a potom mám obrovské problémy ho vôbec naštartovať, nepomáha ani keď si cez hrušku natlačím naftu.
Napichol som to teda na diagnostiku (op-com). Vypísalo mi to vstrekovacie čerpadlo, nejaký problém zo žhavičom, snímač kľuky pri rozvodoch a ešte niečo, len si to už nepamätám. Chyby som vymazal a skúsil naštartovať, po dlhej dobe to chytilo lenže nechalo to vytiahnúť nad 2000 otáčok a snažila sa zdochnúť. Keď som poriadne zošlapol plyn tak motor dobre že nevytrhlo zo silentblokov( tak s ním trhalo) a zrazu zarachotili ventili ale bol to poriadny rachot. Tak som to vypol ale diag už žiadne chyby nehlási.
Po dlhšom rozmýšľaní som sa rozhodol spraviť nasledovné:
- Vybral som nádrž, vytiahol plavák a vyčistil sitko ( bolo poriadne zanesené cca 1cm vrstva sajrajtu) vyčistil som aj celú nádrž a poskladal.
- Vybral som pal. filter - neboli na ňom kovové úlomky,iba bordel z nádrže.
- Odpojil som prívodné aj prepadové hadičky a všetko som kompresorom vyfúkal aby som vytlačil prípadný bordel preč. ( nič tam nebolo)
- Keď som to zložil tak som cez hrušku tlačil naftu a otec povoloval nejaký šrób na čerpadle kým nešla nafta.
Skontroval som pre istotu EGR, váhu vzduchu, škrtiacu klapu, podtlaky, všetko je v poriadku a čisté. Trysky sú tiež určite v poriadku, veď logicky keby len jedna nešla tak by motor šiel na tri valce, ale keď dostane rozum tak motor ide krásne.
Neviem čo by som mal ešte urobiť aby to auto šlo normálne, nemá niekto nejaký nápad prosím.
Jedná som Zafiru 2.2 DTI 92 KW r.v. 2003, pre istou vstrekovacie čerpadlo mám VP44 psg 16
Už cez 2 týždne mám dosť veľký problém s mojou žirafou a už naozaj neviem čo s ňou je. Začnem pekne poporiadku. Jedného dňa cca v 105km/h mi zrazu strašne trhlo celým autom ako keby do mňa niekto odpredu vrazil. Po pridaní plynu šklbalo celým autom a zrazu to prestalo a povoz išiel chvíľu normálne až kým sa to po pár km znovu nezopakovalo. Mal som pocit ako keby nedávalo naftu. Problém je však ten že to robí za hocijakých podmienok, niekedy častejšie niekedy raz, dvakrát počas cesty do/z práce. Niekedy auto za jazdy úplne zdochne a potom mám obrovské problémy ho vôbec naštartovať, nepomáha ani keď si cez hrušku natlačím naftu.
Napichol som to teda na diagnostiku (op-com). Vypísalo mi to vstrekovacie čerpadlo, nejaký problém zo žhavičom, snímač kľuky pri rozvodoch a ešte niečo, len si to už nepamätám. Chyby som vymazal a skúsil naštartovať, po dlhej dobe to chytilo lenže nechalo to vytiahnúť nad 2000 otáčok a snažila sa zdochnúť. Keď som poriadne zošlapol plyn tak motor dobre že nevytrhlo zo silentblokov( tak s ním trhalo) a zrazu zarachotili ventili ale bol to poriadny rachot. Tak som to vypol ale diag už žiadne chyby nehlási.
Po dlhšom rozmýšľaní som sa rozhodol spraviť nasledovné:
- Vybral som nádrž, vytiahol plavák a vyčistil sitko ( bolo poriadne zanesené cca 1cm vrstva sajrajtu) vyčistil som aj celú nádrž a poskladal.
- Vybral som pal. filter - neboli na ňom kovové úlomky,iba bordel z nádrže.
- Odpojil som prívodné aj prepadové hadičky a všetko som kompresorom vyfúkal aby som vytlačil prípadný bordel preč. ( nič tam nebolo)
- Keď som to zložil tak som cez hrušku tlačil naftu a otec povoloval nejaký šrób na čerpadle kým nešla nafta.
Skontroval som pre istotu EGR, váhu vzduchu, škrtiacu klapu, podtlaky, všetko je v poriadku a čisté. Trysky sú tiež určite v poriadku, veď logicky keby len jedna nešla tak by motor šiel na tri valce, ale keď dostane rozum tak motor ide krásne.
Neviem čo by som mal ešte urobiť aby to auto šlo normálne, nemá niekto nejaký nápad prosím.
Jedná som Zafiru 2.2 DTI 92 KW r.v. 2003, pre istou vstrekovacie čerpadlo mám VP44 psg 16
Opel Zafira 2.2 DTI, 92KW, r.v.: 2003 - 7 miestne
- Reklama
Re: Zafira 2.2 DTI trhanie/skapinanie motora
Odchází ti do věčných lovišť vstřikovací čerpadlo, resp.jeho řídící jednotka. Takže bude drahá oprava nebo celá výměna. Zbytečně to netrap, jen tomu motoru ubližuješ.
OPEL ZAFIRA 2,2DTI Y22DTR OPC line 2005
https://www.automilacek.cz
https://www.automilacek.cz
- MichaelTR
- Příspěvky: 12
- Registrován: 14 zář 2016, 20:14
- Bydliště: Dubové pri Turčianských Tepliciach
Re: Zafira 2.2 DTI trhanie/skapinanie motora
Čerpadlo sme skúšali a elektronika je v poriadku.To však neznamená, že neodchádza niečo vo vnútri.
Mám však otázku, Čítal som že tieto čerpadlá sa musia odvzdušniť, no nenašiel som nikde podrobný postup, iba to že sa to robí nejakým prípravkom ale že sa to dá aj doma. My sme to doma s otcom odvzdušnili no niesom si istý či dobre.
Ide o to, že predtým ako sme to odvzušnili tak trhanie motora bolo intenzívnejšie a častejšie a takmer vždy zdochlo a následne boli obrovské problémy naštartovať. Po odvzdušnení sa to trhanie "ukľudnilo" nerobí to tak často a zriedka kedy zdochne, no následne naštartujem v pohode.
Nebojím sa žiadnej opravy, všetko na aute som si doposiaľ robil sám a keď som si už nevedel dať rady tak som použil uja google alebo otca ktorý ma tiež žirafu ale 1.9 TDI . Skôr sa bojím toho či repasované čerpadlá niečo aj vydržia.
Mám však otázku, Čítal som že tieto čerpadlá sa musia odvzdušniť, no nenašiel som nikde podrobný postup, iba to že sa to robí nejakým prípravkom ale že sa to dá aj doma. My sme to doma s otcom odvzdušnili no niesom si istý či dobre.
Ide o to, že predtým ako sme to odvzušnili tak trhanie motora bolo intenzívnejšie a častejšie a takmer vždy zdochlo a následne boli obrovské problémy naštartovať. Po odvzdušnení sa to trhanie "ukľudnilo" nerobí to tak často a zriedka kedy zdochne, no následne naštartujem v pohode.
Nebojím sa žiadnej opravy, všetko na aute som si doposiaľ robil sám a keď som si už nevedel dať rady tak som použil uja google alebo otca ktorý ma tiež žirafu ale 1.9 TDI . Skôr sa bojím toho či repasované čerpadlá niečo aj vydržia.
Opel Zafira 2.2 DTI, 92KW, r.v.: 2003 - 7 miestne
Re: Zafira 2.2 DTI trhanie/skapinanie motora
Tohle jsou příliš obecné popisy několika podobných chyb. Tohle ještě nemusí být čerpadlem, ale může.
¨Pověs tady ta čísla, výpis z opcomu.
¨Pověs tady ta čísla, výpis z opcomu.
Zafira 2,2DTi Elegance 2005, Y22DTR, Diag. OP COM (EN v.1.45), EGR emulátor
- MichaelTR
- Příspěvky: 12
- Registrován: 14 zář 2016, 20:14
- Bydliště: Dubové pri Turčianských Tepliciach
Re: Zafira 2.2 DTI trhanie/skapinanie motora
Ahoj Alzafire, napichol som tom a tu mas hodnoty pri vypnutom a zapnutom motore:
Vypnuty motor:
Measuring blocks information:
Battery Voltage,12.6 V
Ignition Status,On 12V
APP at Idle Position (Accelerator Pedal Position),Active
APP Sensor 1 (Accelerator Pedal Position),0.97 V
APP Sensor 2 (Accelerator Pedal Position),0.48 V
Calculated Pedal Position,0 %
Barometric Pressure,95 kPa
Barometric Pressure,3.76 V
Boost Pressure Command,98 kPa
Boost Pressure,95 kPa
Boost Pressure,1.54 V
Mass Air Flow Sensor,0 mg/strk
Mass Air Flow Sensor,1.00 V
Intake Air Temperature,29 °C
Intake Air Temperature,2.22 V
Coolant Temperature,28 °C
Coolant Temperature,3.22 V
Engine Oil Temperature,25 °C
Engine Oil Temperature,4.16 V
Fuel Temperature,29 °C
Brake Switch 1,Inactive
Brake Switch 2,Inactive 12V
Desired Engine Idle Speed,800 RPM
Engine Speed,0 RPM
Injection Pump Speed,0.00 RPM
Desired Injection Start,3.9 °CA
Actual Injection Start,-0.1 °CA
Actual Injection Quantity,-0.1 mg/strk
A/C Information Switch,Inactive
A/C Relay (Air Conditioning),Inactive
A/C Load Signal (Air Conditioning),20 %
A/C Pressure (Air Conditioning),564 kPa
EGR Valve (Exhaust-Gas Recirculation),Inactive
EGR Position Command (Exhaust- Gas Recirculation),100 %
EGR Pulse Ratio (Exhaust Gas Recirculation),95 %
EGR Feedback (Exhaust Gas Recirculation),Okay
Pulse Ratio Boost Pressure Solenoid Valve,47 %
Swirl Level Control Solenoid Valve Pulse Ratio,4 %
Pulse Ratio Throttle Control Solenoid Valve,5 %
Outside Temperature Sensor_,19 °C
Outside Temperature Sensor_,0.18 V
Glow Time Relay,Active 0V
Diagnosis Glow Time Relay,Inactive
Glow Time Telltale,Off
Malfunction Indicator (MI),On
Service Vehicle Soon (SVS) Indicator,Off
Vehicle Speed,0 km/h
Clutch Switch,Active
Park/Neutral Switch,P - N 0V
Cruise Control Tip Switch,Invalid (I+R)
Vehicle Speed in Cruise Control Range,Inactive
Nastartovany motor:
Measuring blocks information:
Battery Voltage,14.2 V
Ignition Status,On 12V
APP at Idle Position (Accelerator Pedal Position),Active
APP Sensor 1 (Accelerator Pedal Position),0.97 V
APP Sensor 2 (Accelerator Pedal Position),0.48 V
Calculated Pedal Position,0 %
Barometric Pressure,95 kPa
Barometric Pressure,3.76 V
Boost Pressure Command,101 kPa
Boost Pressure,94 kPa
Boost Pressure,1.52 V
Mass Air Flow Sensor,326 mg/strk
Mass Air Flow Sensor,2.12 V
Intake Air Temperature,23 °C
Intake Air Temperature,2.50 V
Coolant Temperature,28 °C
Coolant Temperature,3.20 V
Engine Oil Temperature,25 °C
Engine Oil Temperature,4.16 V
Fuel Temperature,30 °C
Brake Switch 1,Inactive
Brake Switch 2,Inactive 12V
Desired Engine Idle Speed,800 RPM
Engine Speed,856 RPM
Injection Pump Speed,427.22 RPM
Desired Injection Start,4.5 °CA
Actual Injection Start,4.4 °CA
Actual Injection Quantity,9.4 mg/strk
A/C Information Switch,Inactive
A/C Relay (Air Conditioning),Inactive
A/C Load Signal (Air Conditioning),20 %
A/C Pressure (Air Conditioning),577 kPa
EGR Valve (Exhaust-Gas Recirculation),Active
EGR Position Command (Exhaust- Gas Recirculation),45 %
EGR Pulse Ratio (Exhaust Gas Recirculation),46 %
EGR Feedback (Exhaust Gas Recirculation),Incorrect
Pulse Ratio Boost Pressure Solenoid Valve,42 %
Swirl Level Control Solenoid Valve Pulse Ratio,4 %
Pulse Ratio Throttle Control Solenoid Valve,5 %
Outside Temperature Sensor_,19 °C
Outside Temperature Sensor_,0.19 V
Glow Time Relay,Inactive 12V
Diagnosis Glow Time Relay,Active
Glow Time Telltale,Off
Malfunction Indicator (MI),Off
Service Vehicle Soon (SVS) Indicator,On
Vehicle Speed,0 km/h
Clutch Switch,Inactive
Park/Neutral Switch,P - N 0V
Cruise Control Tip Switch,Invalid
Vehicle Speed in Cruise Control Range,Inactive
V piatok som bol u znameho a podla popisu zavady mi vravel ze to je urcite cerpadlo. Niesom expert ale moc sa mi tomu nechce verit aj ked je pravda ze si to pripustam ale preco niekedy ide uplne normalne a zrazu to zacne sklbat. Inak naftu som vylucil, tankujem uz pol roka v praci, sef kupuje naftu od dodavatela OMV a pridava do nej aditiva a teraz ked som bol na dovolenke tak som tankoval len na OMV.
Vypnuty motor:
Measuring blocks information:
Battery Voltage,12.6 V
Ignition Status,On 12V
APP at Idle Position (Accelerator Pedal Position),Active
APP Sensor 1 (Accelerator Pedal Position),0.97 V
APP Sensor 2 (Accelerator Pedal Position),0.48 V
Calculated Pedal Position,0 %
Barometric Pressure,95 kPa
Barometric Pressure,3.76 V
Boost Pressure Command,98 kPa
Boost Pressure,95 kPa
Boost Pressure,1.54 V
Mass Air Flow Sensor,0 mg/strk
Mass Air Flow Sensor,1.00 V
Intake Air Temperature,29 °C
Intake Air Temperature,2.22 V
Coolant Temperature,28 °C
Coolant Temperature,3.22 V
Engine Oil Temperature,25 °C
Engine Oil Temperature,4.16 V
Fuel Temperature,29 °C
Brake Switch 1,Inactive
Brake Switch 2,Inactive 12V
Desired Engine Idle Speed,800 RPM
Engine Speed,0 RPM
Injection Pump Speed,0.00 RPM
Desired Injection Start,3.9 °CA
Actual Injection Start,-0.1 °CA
Actual Injection Quantity,-0.1 mg/strk
A/C Information Switch,Inactive
A/C Relay (Air Conditioning),Inactive
A/C Load Signal (Air Conditioning),20 %
A/C Pressure (Air Conditioning),564 kPa
EGR Valve (Exhaust-Gas Recirculation),Inactive
EGR Position Command (Exhaust- Gas Recirculation),100 %
EGR Pulse Ratio (Exhaust Gas Recirculation),95 %
EGR Feedback (Exhaust Gas Recirculation),Okay
Pulse Ratio Boost Pressure Solenoid Valve,47 %
Swirl Level Control Solenoid Valve Pulse Ratio,4 %
Pulse Ratio Throttle Control Solenoid Valve,5 %
Outside Temperature Sensor_,19 °C
Outside Temperature Sensor_,0.18 V
Glow Time Relay,Active 0V
Diagnosis Glow Time Relay,Inactive
Glow Time Telltale,Off
Malfunction Indicator (MI),On
Service Vehicle Soon (SVS) Indicator,Off
Vehicle Speed,0 km/h
Clutch Switch,Active
Park/Neutral Switch,P - N 0V
Cruise Control Tip Switch,Invalid (I+R)
Vehicle Speed in Cruise Control Range,Inactive
Nastartovany motor:
Measuring blocks information:
Battery Voltage,14.2 V
Ignition Status,On 12V
APP at Idle Position (Accelerator Pedal Position),Active
APP Sensor 1 (Accelerator Pedal Position),0.97 V
APP Sensor 2 (Accelerator Pedal Position),0.48 V
Calculated Pedal Position,0 %
Barometric Pressure,95 kPa
Barometric Pressure,3.76 V
Boost Pressure Command,101 kPa
Boost Pressure,94 kPa
Boost Pressure,1.52 V
Mass Air Flow Sensor,326 mg/strk
Mass Air Flow Sensor,2.12 V
Intake Air Temperature,23 °C
Intake Air Temperature,2.50 V
Coolant Temperature,28 °C
Coolant Temperature,3.20 V
Engine Oil Temperature,25 °C
Engine Oil Temperature,4.16 V
Fuel Temperature,30 °C
Brake Switch 1,Inactive
Brake Switch 2,Inactive 12V
Desired Engine Idle Speed,800 RPM
Engine Speed,856 RPM
Injection Pump Speed,427.22 RPM
Desired Injection Start,4.5 °CA
Actual Injection Start,4.4 °CA
Actual Injection Quantity,9.4 mg/strk
A/C Information Switch,Inactive
A/C Relay (Air Conditioning),Inactive
A/C Load Signal (Air Conditioning),20 %
A/C Pressure (Air Conditioning),577 kPa
EGR Valve (Exhaust-Gas Recirculation),Active
EGR Position Command (Exhaust- Gas Recirculation),45 %
EGR Pulse Ratio (Exhaust Gas Recirculation),46 %
EGR Feedback (Exhaust Gas Recirculation),Incorrect
Pulse Ratio Boost Pressure Solenoid Valve,42 %
Swirl Level Control Solenoid Valve Pulse Ratio,4 %
Pulse Ratio Throttle Control Solenoid Valve,5 %
Outside Temperature Sensor_,19 °C
Outside Temperature Sensor_,0.19 V
Glow Time Relay,Inactive 12V
Diagnosis Glow Time Relay,Active
Glow Time Telltale,Off
Malfunction Indicator (MI),Off
Service Vehicle Soon (SVS) Indicator,On
Vehicle Speed,0 km/h
Clutch Switch,Inactive
Park/Neutral Switch,P - N 0V
Cruise Control Tip Switch,Invalid
Vehicle Speed in Cruise Control Range,Inactive
V piatok som bol u znameho a podla popisu zavady mi vravel ze to je urcite cerpadlo. Niesom expert ale moc sa mi tomu nechce verit aj ked je pravda ze si to pripustam ale preco niekedy ide uplne normalne a zrazu to zacne sklbat. Inak naftu som vylucil, tankujem uz pol roka v praci, sef kupuje naftu od dodavatela OMV a pridava do nej aditiva a teraz ked som bol na dovolenke tak som tankoval len na OMV.
Opel Zafira 2.2 DTI, 92KW, r.v.: 2003 - 7 miestne
Re: Zafira 2.2 DTI trhanie/skapinanie motora
toto iste som mal na Astre Coupe Y22DTR.
Zavada bola v odchadzajucom cidlo otaciek vacky v cerpadle.... ja osobne som pouzil pouzite v dobrom stave lebo mi zostalo z jedneho pokazeneho cerpadla (umrela elektronika). Ja som na tom osobne najazdil asi 10 000km bez ziadneho zavahania.
Auto som predal v februari a auto jazdi do dneska bez problemu.
Zavada bola v odchadzajucom cidlo otaciek vacky v cerpadle.... ja osobne som pouzil pouzite v dobrom stave lebo mi zostalo z jedneho pokazeneho cerpadla (umrela elektronika). Ja som na tom osobne najazdil asi 10 000km bez ziadneho zavahania.
Auto som predal v februari a auto jazdi do dneska bez problemu.
VB Z18XE EX
AH Car Z14XEP EX
AG Coupe Z20LET :) EX
VB X20DTH EX
VC GTS Y22DTR EX
VC Car Y22DTR EX
VC Car Z19DT EX
Signum Y22DTR EX
AG Coupe Y22DTR EX
ZA OPC Line Y22DTR EX
VC Car Z19DT
ZA OPC Line Y22DTR EX
AG OPC II Z20LET EX
VC GTS Y22DTR
AG OPC II Z20LET Arden Blau
AH Car Z14XEP EX
AG Coupe Z20LET :) EX
VB X20DTH EX
VC GTS Y22DTR EX
VC Car Y22DTR EX
VC Car Z19DT EX
Signum Y22DTR EX
AG Coupe Y22DTR EX
ZA OPC Line Y22DTR EX
VC Car Z19DT
ZA OPC Line Y22DTR EX
AG OPC II Z20LET EX
VC GTS Y22DTR
AG OPC II Z20LET Arden Blau
Re: Zafira 2.2 DTI trhanie/skapinanie motora
Myslel jsem čísla chyb, data jsou dobrá, ale jako blok, ne jeden moment. Tam nic k vidění není.
Jestli máš šanci jezdit a nahrávat nebo sledovat data, podle toho, jak často to škube, určitě uvidíš výpadky na otáčkách snímače čerpadla. Osobně bych se taky přiklonil k variantě tohoto snímače, to je nejslabší článek toho motoru, bez informací z tohoto snímače prostě nejedeš.
Jestli máš šanci jezdit a nahrávat nebo sledovat data, podle toho, jak často to škube, určitě uvidíš výpadky na otáčkách snímače čerpadla. Osobně bych se taky přiklonil k variantě tohoto snímače, to je nejslabší článek toho motoru, bez informací z tohoto snímače prostě nejedeš.
Zafira 2,2DTi Elegance 2005, Y22DTR, Diag. OP COM (EN v.1.45), EGR emulátor
- MichaelTR
- Příspěvky: 12
- Registrován: 14 zář 2016, 20:14
- Bydliště: Dubové pri Turčianských Tepliciach
Re: Zafira 2.2 DTI trhanie/skapinanie motora
Aha, zle som ťa pochopil, prepáč. Chybu mi momentálne vyhadzuje len jednu:
P0070 - Ambient Air Temperature Low Input
(02) - Present
Mal by to byť snímač teploty okolitého vzduchu alebo tak nejak, ale že vraj to nič nieje, čo som sa dozvedel tak to súvisí s palubnym PC a ten mám vymontovaný( odišiel displej tak tam mám miesto neho navigáciu:) ).
Ale viackrát mi po tom ako zdochol motor vyhodilo toto:
P0380 - Glow Plug Circuit
(0A) - Not present
Ak dobre viem tak by to malo byť žhavenie, že sa to objavuje keď sa nedarí naštartovať, takže asi nič vážne.
Tie live data si môžem dať nahrať, keď sa budem vracať z práce ( bohužiaľ som nútený na ňom jazdiť, nemám spoj do práce o 3 ráno ).
Opýtam sa teraz možno ako blbec, ale ten snímač otáčok sa nachádza vo vnútri čerpadla však? Dokážem to opraviť aj ja sám doma. Ak áno existuje nejaký postup opravy? Poprípade koľko by to asi stálo?
P0070 - Ambient Air Temperature Low Input
(02) - Present
Mal by to byť snímač teploty okolitého vzduchu alebo tak nejak, ale že vraj to nič nieje, čo som sa dozvedel tak to súvisí s palubnym PC a ten mám vymontovaný( odišiel displej tak tam mám miesto neho navigáciu:) ).
Ale viackrát mi po tom ako zdochol motor vyhodilo toto:
P0380 - Glow Plug Circuit
(0A) - Not present
Ak dobre viem tak by to malo byť žhavenie, že sa to objavuje keď sa nedarí naštartovať, takže asi nič vážne.
Tie live data si môžem dať nahrať, keď sa budem vracať z práce ( bohužiaľ som nútený na ňom jazdiť, nemám spoj do práce o 3 ráno ).
Opýtam sa teraz možno ako blbec, ale ten snímač otáčok sa nachádza vo vnútri čerpadla však? Dokážem to opraviť aj ja sám doma. Ak áno existuje nejaký postup opravy? Poprípade koľko by to asi stálo?
Opel Zafira 2.2 DTI, 92KW, r.v.: 2003 - 7 miestne
- MichaelTR
- Příspěvky: 12
- Registrován: 14 zář 2016, 20:14
- Bydliště: Dubové pri Turčianských Tepliciach
Re: Zafira 2.2 DTI trhanie/skapinanie motora
Alzafire dnes som to teda napichol ked som siel z prace domov a neuveris, ako naschval to ani len nesklblo, ani trochu Celu dobu som mal zapnute nahravanie, otacky cerpadla boli presne polovicne oproti otackam motora co znamena ze fungovalo spravne ak sa nemylim. Lenze tesne predtym ako som nastartoval som dal najskor skontrolovat chyby. Dnes mi tam vyhodilo tieto 2 ktore boli uz aj predtym len som si nepamatal cisla.:
P1222 - Injection Pump Malfunction
(0A) - Not present
P0335 - Crankshaft Sensor Circuit Range/Performance
(0C) - Not present
Chyby som zmazal a uz sa neobjavili, nastartoval som, zapol nahravanie ako ako som pisal celych 23KM az domov to ani nesklblo, ako naschval. No ked som zastal pri garazi tak kym som otvoril dvere to 2x chcelo ako keby zdochnut ale nebolo to take vyrazne, zacuval som dnu, motor vypol ale chyby neboli ziadne.
Je mi jasne ze s tym cerpadlom urcite nieco je len potrebujemvediet co presne, do servisu to nedam, nedoplatim sa a navyse v sirsom okoli su sami fuseri, nepotrebujem aby mi ho este viac dodrbkali. Radsej si vsetko urobim sam ako aj doteraz na vsetkych autach.
P.s: inak rano cestou do prace to sklbalo.
P1222 - Injection Pump Malfunction
(0A) - Not present
P0335 - Crankshaft Sensor Circuit Range/Performance
(0C) - Not present
Chyby som zmazal a uz sa neobjavili, nastartoval som, zapol nahravanie ako ako som pisal celych 23KM az domov to ani nesklblo, ako naschval. No ked som zastal pri garazi tak kym som otvoril dvere to 2x chcelo ako keby zdochnut ale nebolo to take vyrazne, zacuval som dnu, motor vypol ale chyby neboli ziadne.
Je mi jasne ze s tym cerpadlom urcite nieco je len potrebujemvediet co presne, do servisu to nedam, nedoplatim sa a navyse v sirsom okoli su sami fuseri, nepotrebujem aby mi ho este viac dodrbkali. Radsej si vsetko urobim sam ako aj doteraz na vsetkych autach.
P.s: inak rano cestou do prace to sklbalo.
Opel Zafira 2.2 DTI, 92KW, r.v.: 2003 - 7 miestne
Re: Zafira 2.2 DTI trhanie/skapinanie motora
Můžeš si gratulovat. To vypadá jen na chybu snímače kliky. Jsem mimo republiku, když tak mi napiš za týden, rozklicuju ti ty ostatní prkotiny.
Zafira 2,2DTi Elegance 2005, Y22DTR, Diag. OP COM (EN v.1.45), EGR emulátor
- MichaelTR
- Příspěvky: 12
- Registrován: 14 zář 2016, 20:14
- Bydliště: Dubové pri Turčianských Tepliciach
Re: Zafira 2.2 DTI trhanie/skapinanie motora
Tak to si ma teraz neskutočne potešil, hneď zajtra ho objednam u známeho ale budem si ho môcť vyzdvihnúť až o týždeň v stredu, tých pár dní už vydržím a hneď dam vedieť či to prinesie úspech. Zatiaľ ti dakujem.
Opel Zafira 2.2 DTI, 92KW, r.v.: 2003 - 7 miestne
Re: Zafira 2.2 DTI trhanie/skapinanie motora
Ještě bych to ověřil, stačí sledovat, jestli při výpaku bude kolísínání i na otáčkoměru.
Zafira 2,2DTi Elegance 2005, Y22DTR, Diag. OP COM (EN v.1.45), EGR emulátor
- MichaelTR
- Příspěvky: 12
- Registrován: 14 zář 2016, 20:14
- Bydliště: Dubové pri Turčianských Tepliciach
Re: Zafira 2.2 DTI trhanie/skapinanie motora
Ak som si dobre všimol tak otacky kolisali. Prosím ta vedel by si mi napísať aký presne mám ten snimac objednať, pomohol by kód snimaca ale to by som už asi moc chcel . Tie otacky ešte poriadne skontrolujem
Opel Zafira 2.2 DTI, 92KW, r.v.: 2003 - 7 miestne
Re: Zafira 2.2 DTI trhanie/skapinanie motora
Nejdříve se koukni jestli máš snímač s kabelem nebo bez kabelu s konektorem přímo na snímači .
Najdeš ho vpředu na bloku motoru pod olejovým filtrem.
Máme doma dvě dvadvojky a u každého je ten snímač jinej podle roku je manželky Zafira 2002 a tam je s kabelem .
A já mám Esmeraldu 2004 a ta má bez kabelu viz odkaz.
Na doporučení Aleše jsem koupil originál Bosch:
https://www.autodily-pema.cz/front/tecd ... oC4OLw_wcB
Najdeš ho vpředu na bloku motoru pod olejovým filtrem.
Máme doma dvě dvadvojky a u každého je ten snímač jinej podle roku je manželky Zafira 2002 a tam je s kabelem .
A já mám Esmeraldu 2004 a ta má bez kabelu viz odkaz.
Na doporučení Aleše jsem koupil originál Bosch:
https://www.autodily-pema.cz/front/tecd ... oC4OLw_wcB
Opel Astra H GTC 1.9 CDTI 110 kW
pajakuv ASTROLET.
Opel Astra G caravan 2.2 DTI Y22DTR r.v.2004 .....EX
pajakova Esmeralda, EGR šidítko by Alzafir od 254 500 km
pajakuv ASTROLET.
Opel Astra G caravan 2.2 DTI Y22DTR r.v.2004 .....EX
pajakova Esmeralda, EGR šidítko by Alzafir od 254 500 km
- MichaelTR
- Příspěvky: 12
- Registrován: 14 zář 2016, 20:14
- Bydliště: Dubové pri Turčianských Tepliciach
Re: Zafira 2.2 DTI trhanie/skapinanie motora
Ahoj Pajak, viem ktorý snímač myslíš, ja osobne mám s káblom. Tento rok som ho už ale menil, podľa servisnej knížky ktorú si sám evidujem som ho menil 23.03.2016 pri najazdených 226.779km, teraz mám najazdené 237.421km. Značka snímača je ERA.
Lenže vtedy sa auto chovalo úplne inak. Počas jazdy mi otáčkomer padol na nulu a auto hodilo do núdzového režimu, sem tam ako keby mal otáčkomer snahu naskočiť. Po vypnutí a naštartovaní motora to bolo zas chvíľu v pohode, ale auto vtedy nezdochýňalo. Navyše teraz mi auto do núdzového režimu nehodí.
Preto mám teraz dilemu či je to práve tento snímač. Snímač otáčok kľuky a snímač polohy kľuky je to isté? Nemôže to byť snímač vačky?
Inak doposiaľ som s autom nič nerobil, okrem natankovania, jazdím na ňom denne do práce a späť a mám pocit že to trhanie sa výrazne ukľudnilo, už nieje také intezívne a zatiaľ to za jazdy nezdochlo. Teraz to tak 2-3 krat sklbne za celu jazdu a všimol som si že keď to šklbne tak aj ručička otáčkomera šklbne smerom nadol.
Ešte jedna otázka, už odkedy mám to auto sa mi pri ani jednej chybe nerozsvieti kontrolka motora, pritom na teste cez diag funguje. Neviete čím to je?
Lenže vtedy sa auto chovalo úplne inak. Počas jazdy mi otáčkomer padol na nulu a auto hodilo do núdzového režimu, sem tam ako keby mal otáčkomer snahu naskočiť. Po vypnutí a naštartovaní motora to bolo zas chvíľu v pohode, ale auto vtedy nezdochýňalo. Navyše teraz mi auto do núdzového režimu nehodí.
Preto mám teraz dilemu či je to práve tento snímač. Snímač otáčok kľuky a snímač polohy kľuky je to isté? Nemôže to byť snímač vačky?
Inak doposiaľ som s autom nič nerobil, okrem natankovania, jazdím na ňom denne do práce a späť a mám pocit že to trhanie sa výrazne ukľudnilo, už nieje také intezívne a zatiaľ to za jazdy nezdochlo. Teraz to tak 2-3 krat sklbne za celu jazdu a všimol som si že keď to šklbne tak aj ručička otáčkomera šklbne smerom nadol.
Ešte jedna otázka, už odkedy mám to auto sa mi pri ani jednej chybe nerozsvieti kontrolka motora, pritom na teste cez diag funguje. Neviete čím to je?
Opel Zafira 2.2 DTI, 92KW, r.v.: 2003 - 7 miestne