Relatka som mal otvorene, a vyzeraju byt ok. Tie kontaky neboli zalepene. Inak ked ich tam nasuvam tak cvakaju. Keby boli zalepene tak necvakaju nie? Skusal som a jedno rele v motorovej casti sa mi hreje aj ked je odpojeny ventilator a takisto sa mi hreje aj v v poistkovej skrinke. Tam je take iste rele... je to normalne ze sa zohreju aj ked nieje odber prudu?otik píše:možeč nať na relatku prilepene kontakty takže vetrak stale pobeži .rozober ho a pozry silove kontakty.
Ventilator chladenia po vypnuti stale bezi
Re: Ventilator chladenia po vypnuti stale bezi
Naposledy upravil(a) Mastel dne 03 črc 2016, 14:38, celkem upraveno 2 x.
Astra G 1,6 16V(Z16XE)
- Reklama
- vasekpetr1
- Příspěvky: 3106
- Registrován: 24 led 2006, 08:33
- Bydliště: Červená Hospoda u Třebíče
Re: Ventilator chladenia po vypnuti stale bezi
Tvůj motor Z16XE bez klimy nemá ŘJ chlazení a relátka pro chod ventilátoru ovládá přímo ŘJ motoru. Zkontroluj kabeláž okolo čidla teploty (vadný kontakt na konektoru, narušená izolace modročerveného drátu od čidla), zajeď na diagnostiku, ať se ti podívají na hodnoty chlazení, jestli z jednotky nelezou nesmysly. Pak asi by byla v úvahu ta jednotka. Ještě bys mohl zkusit změřit, jaké napětí máš na tom teplotním čidle.
Otázka pro znalce schemat Astry: netušíte, kde je ta řídící jednotka Multec (linie 2124 až 2250) ukostřená? Já ten přívod kostry nikde nevidím, veškeré hnědé fousy jsou ve vzduchu do ŘJ.
Otázka pro znalce schemat Astry: netušíte, kde je ta řídící jednotka Multec (linie 2124 až 2250) ukostřená? Já ten přívod kostry nikde nevidím, veškeré hnědé fousy jsou ve vzduchu do ŘJ.
Dřívější srdcovka, prodaná na díly pro UA: Astra 1,6 G caravan 99, motor X16SZR, 55 kW, VIN: W0L0TGF35X20326xx, tmavě zelená metalíza,
Nynější mazlík: Opel Zafira B, 1,9 TDCI - Z19DT - 2008, černá, najeto 170 tkm.
A menuju se Petr a né Vašek a žiju v Hospodě -:)
Nynější mazlík: Opel Zafira B, 1,9 TDCI - Z19DT - 2008, černá, najeto 170 tkm.
A menuju se Petr a né Vašek a žiju v Hospodě -:)
Re: Ventilator chladenia po vypnuti stale bezi
teraz som meral konektor na cidlo pri zapnutom kluce je 4,99V. Asi to bude RJ, lebo teplotu motora mi ukazuje normalne. Momentalne som vyhodil poistu ventilatora a ked nic nevymyslim, tak zanesiem auto do opravy
Astra G 1,6 16V(Z16XE)
- vasekpetr1
- Příspěvky: 3106
- Registrován: 24 led 2006, 08:33
- Bydliště: Červená Hospoda u Třebíče
Re: Ventilator chladenia po vypnuti stale bezi
Ještě bych změřil hnědý proti kostře.
Dřívější srdcovka, prodaná na díly pro UA: Astra 1,6 G caravan 99, motor X16SZR, 55 kW, VIN: W0L0TGF35X20326xx, tmavě zelená metalíza,
Nynější mazlík: Opel Zafira B, 1,9 TDCI - Z19DT - 2008, černá, najeto 170 tkm.
A menuju se Petr a né Vašek a žiju v Hospodě -:)
Nynější mazlík: Opel Zafira B, 1,9 TDCI - Z19DT - 2008, černá, najeto 170 tkm.
A menuju se Petr a né Vašek a žiju v Hospodě -:)
Re: Ventilator chladenia po vypnuti stale bezi
na chladiči je jedno tepelne čidlo ktore pri teplote vody nad 95 stup.dava povel na spustenie ventilatora ma dva kontakty aj to zvykne odísť.ked z neho vytahneš kunector a prepojiš v nom kontakty pri zap zapal tak sa ventilator spusti.ked ich zapojiš naspeť a tiež sa spusťi ventil. studeny motor,tak je čidlo zle.
Re: Ventilator chladenia po vypnuti stale bezi
Otik, prezrel som cely chladic, no ziadne cidlo som tam nevidel. Kde ho mam hladat? Obavam sa, ze ja tam to cidlo ani nemam....otik píše:na chladiči je jedno tepelne čidlo ktore pri teplote vody nad 95 stup.dava povel na spustenie ventilatora ma dva kontakty aj to zvykne odísť.ked z neho vytahneš kunector a prepojiš v nom kontakty pri zap zapal tak sa ventilator spusti.ked ich zapojiš naspeť a tiež sa spusťi ventil. studeny motor,tak je čidlo zle.
Astra G 1,6 16V(Z16XE)
- vasekpetr1
- Příspěvky: 3106
- Registrován: 24 led 2006, 08:33
- Bydliště: Červená Hospoda u Třebíče
Re: Ventilator chladenia po vypnuti stale bezi
Jestli si to otik neplete s čidlem tlaku na výměníku (chladiči) klimy, který taktéž má vliv na chod ventilátorů. Jenže to se tebe netýká, bo nemáš klimu.
Anebo si ještě pamatuji čidlo teploty na chladiči u své bývalé "stopětky" , tak jestli nedošlo k omylu...
Teď vážně - nevím, jak u jiných typů motorů, já to beru dle svého X16SZR a tam je teplotní čidlo vody na potrubí u škrtící klapky.
Anebo si ještě pamatuji čidlo teploty na chladiči u své bývalé "stopětky" , tak jestli nedošlo k omylu...
Teď vážně - nevím, jak u jiných typů motorů, já to beru dle svého X16SZR a tam je teplotní čidlo vody na potrubí u škrtící klapky.
Dřívější srdcovka, prodaná na díly pro UA: Astra 1,6 G caravan 99, motor X16SZR, 55 kW, VIN: W0L0TGF35X20326xx, tmavě zelená metalíza,
Nynější mazlík: Opel Zafira B, 1,9 TDCI - Z19DT - 2008, černá, najeto 170 tkm.
A menuju se Petr a né Vašek a žiju v Hospodě -:)
Nynější mazlík: Opel Zafira B, 1,9 TDCI - Z19DT - 2008, černá, najeto 170 tkm.
A menuju se Petr a né Vašek a žiju v Hospodě -:)
Re: Ventilator chladenia po vypnuti stale bezi
No aj ja si myslim.
Takze asi vadna RJ. Ach... uz mi ju raz opravovali, zistoval som z vrakaca stoji RJ tolko co oprava mojej. Co myslite co je lepsie: opravit staru, alebo dat mozno neotvorenu z vrakaca? (ale ta by sa musela asi prekodovat)
Takze asi vadna RJ. Ach... uz mi ju raz opravovali, zistoval som z vrakaca stoji RJ tolko co oprava mojej. Co myslite co je lepsie: opravit staru, alebo dat mozno neotvorenu z vrakaca? (ale ta by sa musela asi prekodovat)
Astra G 1,6 16V(Z16XE)
- vasekpetr1
- Příspěvky: 3106
- Registrován: 24 led 2006, 08:33
- Bydliště: Červená Hospoda u Třebíče
Re: Ventilator chladenia po vypnuti stale bezi
Zkus oslovit někoho z kluků z tvého okolí, co mají svou diagnostiku a teprve potom bych přemýšlel nad opravou případně výměnou jednotky. Ta kabeláž na relátka a čidlo je v pořádku? Na cívku relátka jde trvalý plus a kostra je spínaná jednotkou. Popkud by byl někde "šlusnutý" kabel od cívky relé (hnědo-žlutý nebo hnědo-bílý), tak relé bude sepnuté i bez povelu z ŘJ. Ten větrák jede naplno nebo na poloviční rychlost (jsou sepnutá obě relátka nebo jenom jedno)?
Dřívější srdcovka, prodaná na díly pro UA: Astra 1,6 G caravan 99, motor X16SZR, 55 kW, VIN: W0L0TGF35X20326xx, tmavě zelená metalíza,
Nynější mazlík: Opel Zafira B, 1,9 TDCI - Z19DT - 2008, černá, najeto 170 tkm.
A menuju se Petr a né Vašek a žiju v Hospodě -:)
Nynější mazlík: Opel Zafira B, 1,9 TDCI - Z19DT - 2008, černá, najeto 170 tkm.
A menuju se Petr a né Vašek a žiju v Hospodě -:)
Re: Ventilator chladenia po vypnuti stale bezi
Kable vyzeraju OK, relatka tiez a takisto aj je tam nové cidlo - vymena sice nepomohla, ale uz som tam nechal nove.
Este som dostal typ, tz by to mohla byt jednotka pod blatníkom. Skusim pozriet ci sa nepovytiahol kabel alebo nieco take... Ak s tym nepohnem, tak idem do servisu - potom dam vediet ako som dopadol.
PS. Nechapem preco sa tie relatka hreju, ked konektor ventilatora je odpojeny. Ved by tam nemal byt ziadny odber.
Este som dostal typ, tz by to mohla byt jednotka pod blatníkom. Skusim pozriet ci sa nepovytiahol kabel alebo nieco take... Ak s tym nepohnem, tak idem do servisu - potom dam vediet ako som dopadol.
PS. Nechapem preco sa tie relatka hreju, ked konektor ventilatora je odpojeny. Ved by tam nemal byt ziadny odber.
Astra G 1,6 16V(Z16XE)
- vasekpetr1
- Příspěvky: 3106
- Registrován: 24 led 2006, 08:33
- Bydliště: Červená Hospoda u Třebíče
Re: Ventilator chladenia po vypnuti stale bezi
Dej pak vědět, jestli jsi tu jednotku našel, protože dle schemat by tvůj typ motoru neměl jednotku chlazení mít, chod ventilátorů je řízen z řídící jednotky motoru. Ale to už se opakujiMastel píše: ...Este som dostal typ, tz by to mohla byt jednotka pod blatníkom. Skusim pozriet ci sa nepovytiahol kabel alebo nieco take...
Relé se hřeje průchodem proudu cívkou, ale pokud odpojíš přívod na kontakt (vytažením pojistky F4 v motoru), tak by relé sepnout nemělo. Konektor ventilátoru je až za relátky.
Zkusím se opětovně zeptat:
Ten větrák jede naplno nebo na poloviční rychlost (jsou sepnutá obě relátka nebo jenom jedno)?
Když vytáhneš ven jedno relé z patice, druhé relé udělá co?
Dřívější srdcovka, prodaná na díly pro UA: Astra 1,6 G caravan 99, motor X16SZR, 55 kW, VIN: W0L0TGF35X20326xx, tmavě zelená metalíza,
Nynější mazlík: Opel Zafira B, 1,9 TDCI - Z19DT - 2008, černá, najeto 170 tkm.
A menuju se Petr a né Vašek a žiju v Hospodě -:)
Nynější mazlík: Opel Zafira B, 1,9 TDCI - Z19DT - 2008, černá, najeto 170 tkm.
A menuju se Petr a né Vašek a žiju v Hospodě -:)
Re: Ventilator chladenia po vypnuti stale bezi
Ahoj.
Myslím že ide na 2 stupen rychlosti. Co sa tyka relatka, tak zopina relatko č.1 a to je to co sa aj hreje). Pozeral som sa pod blatnik a mal si pravdu - nic tam nieje..
PS. Ked vytiahnem rele c.1, tak sa ventikator vypne. Druhe rele nerobi nic.
Myslím že ide na 2 stupen rychlosti. Co sa tyka relatka, tak zopina relatko č.1 a to je to co sa aj hreje). Pozeral som sa pod blatnik a mal si pravdu - nic tam nieje..
PS. Ked vytiahnem rele c.1, tak sa ventikator vypne. Druhe rele nerobi nic.
Astra G 1,6 16V(Z16XE)
- vasekpetr1
- Příspěvky: 3106
- Registrován: 24 led 2006, 08:33
- Bydliště: Červená Hospoda u Třebíče
Re: Ventilator chladenia po vypnuti stale bezi
Takže běží nižší rychlostí přes relé K13. Zkus tu diagnostiku, co ukáže. Ještě mně tak napadlo, jestli by toto nemohlo způsobovat i čidlo teploty nasávaného vzduchu (B13)? Ale je to jen moje úvaha, když tvrdíš, že teploměr vody ukazuje správně. Potom už jedině ta jednotka motoru.
Dřívější srdcovka, prodaná na díly pro UA: Astra 1,6 G caravan 99, motor X16SZR, 55 kW, VIN: W0L0TGF35X20326xx, tmavě zelená metalíza,
Nynější mazlík: Opel Zafira B, 1,9 TDCI - Z19DT - 2008, černá, najeto 170 tkm.
A menuju se Petr a né Vašek a žiju v Hospodě -:)
Nynější mazlík: Opel Zafira B, 1,9 TDCI - Z19DT - 2008, černá, najeto 170 tkm.
A menuju se Petr a né Vašek a žiju v Hospodě -:)
Re: Ventilator chladenia po vypnuti stale bezi
Ahoj. Prave som sa vratil z diagnostiky. Chyba P1482 - Signal rele ventilatora 2 - nizka hodnota/ prerušený obvod. POdľa vyjadrenia toho mechanika je rele zopnane kostrou - zltohnedy kabel. ALE ten je stale zopnuty., Cize bud to robi RJ alebo je niekde porusena izolacia a dotyka sa kostry. Musim pozriet este rat ten kabel. Mimochodom moc sa v schemach nevyznam. Ide ten kabel priamo do RJ? alebo je este niekde nejaky konektor?vasekpetr1 píše:Takže běží nižší rychlostí přes relé K13. Zkus tu diagnostiku, co ukáže. Ještě mně tak napadlo, jestli by toto nemohlo způsobovat i čidlo teploty nasávaného vzduchu (B13)? Ale je to jen moje úvaha, když tvrdíš, že teploměr vody ukazuje správně. Potom už jedině ta jednotka motoru.
PS. hovoril mi ze neodporuca odpajat na starsich astrach konektor z RJ, lebo vtedy sa lubia tie spoje vo vnutry RJ poskodit...
Astra G 1,6 16V(Z16XE)
- vasekpetr1
- Příspěvky: 3106
- Registrován: 24 led 2006, 08:33
- Bydliště: Červená Hospoda u Třebíče
Re: Ventilator chladenia po vypnuti stale bezi
Z cívek relé:
K13 jde hnědo-bílý na pin 39 konektoru X71 u ŘJ
K14 jde hnědo-žlutý na pin 31 konektoru X71 u ŘJ
K13 jde hnědo-bílý na pin 39 konektoru X71 u ŘJ
K14 jde hnědo-žlutý na pin 31 konektoru X71 u ŘJ
Dřívější srdcovka, prodaná na díly pro UA: Astra 1,6 G caravan 99, motor X16SZR, 55 kW, VIN: W0L0TGF35X20326xx, tmavě zelená metalíza,
Nynější mazlík: Opel Zafira B, 1,9 TDCI - Z19DT - 2008, černá, najeto 170 tkm.
A menuju se Petr a né Vašek a žiju v Hospodě -:)
Nynější mazlík: Opel Zafira B, 1,9 TDCI - Z19DT - 2008, černá, najeto 170 tkm.
A menuju se Petr a né Vašek a žiju v Hospodě -:)