Miguellova ex"Silvy" - Astra G Caravan SPORT 1.6 16V
Re: Miguellova "Silvy" - stříbrná Astra G Caravan SPORT 1.6 16V
Už se na to nedalo dívat, tak jsem sundal a očistil těsnění u hrdla nádrže + vše kolem:
http://www.q3.cz/images/781_IMAG0285.jpg
http://www.q3.cz/images/332_IMAG0286.jpg
http://www.q3.cz/images/310_IMAG0287.jpg
http://www.q3.cz/images/367_IMAG0288.jpg
http://www.q3.cz/images/829_IMAG0289.jpg
Chce to prostě konečně tam dát ty plastové podběhy
http://www.q3.cz/images/781_IMAG0285.jpg
http://www.q3.cz/images/332_IMAG0286.jpg
http://www.q3.cz/images/310_IMAG0287.jpg
http://www.q3.cz/images/367_IMAG0288.jpg
http://www.q3.cz/images/829_IMAG0289.jpg
Chce to prostě konečně tam dát ty plastové podběhy
Naposledy upravil(a) Miguello dne 01 zář 2009, 10:29, celkem upraveno 1 x.
- Reklama
Re: Miguellova "Silvy" - stříbrná Astra G Caravan SPORT 1.6 16V
Tak i má částečně drastická a stresující anabáze zaslepení EGR ventilu na X16XEL r.v.98:
Komentáře a smajlíky s koulejícíma očima nejsou potřeba, jsem si vědom že chyba byla zřejmě zcela na mé straně. Proto to sem dávám spíš jako varování aby se nenašel podobný de.il jako já.
Nejdříve jsem si tady samozřejmě přečetl všechno, snad i 3x. V pátek jsem v Oplu koupil těsnění pod EGR ventil (plechová potvora za 49,-Kč) s tím, že ho obkreslím a nechám si podle něho vyrobit záslepku. Mezitím jsem na netu (http://www.tuningforum.cz , http://www.motor-talk.de/blogs/-tbmod , forum.opel-tigra-cz.com , http://www.vauxhallownersnetwork.co.uk aj.) zjistil že se dá objednat (třeba u Zralého, potvrdili mi to telefonicky) origo záslepka (EPC kód 58 51 970) - viz foto:
http://www.q3.cz/images/640_EGR_z_slepka.jpg
http://www.q3.cz/images/457_EGR_z_slepka_podle_EPC.jpg
a že by na X16XEL měla pasovat i záslepka z X16SZR:
http://www.q3.cz/images/480_EGR_z_slepka_X16SZR_tn.jpg
Kódy záslepek pro různé motory se dají dočíst i na http://www.motor-talk.de/blogs/-tbmod
Cena záslepky u Zralýho cca 230,-Kč, na objednávku.
Po práci jedu ke kámošovi na dílnu (vzdálenost cca 7km, většinou po jižní spojce, žádné závodění).
Asi po hodině jsem se rozhodl že odmontuju EGR a podívám se jak to vypadá pod ním, jestli je to skutečně za.raný/zakarbonovaný a tedy jestli má cenu to zaslepovat. A samozřejmě jsem si to chtěl vyzkoušet - vždyť jaképak copak, kdyby byl problém, tak přece houknu na kámoše a ten poradí říkal jsem si..
Torx + ráčna no problem, akorát na EGR překážela jedna hadice, takže jsem odstřihl plastový držák (klasická stahovačka) s trnem, který ji přichycoval na kovovém držáku s okem a ten držák lehce vyhnul nahoru aby nepřekážel.
Foto držáku a hadice:
http://www.q3.cz/images/936_IMAG0329.jpg
Podotýkám že motor byl vlažný, nikoliv rozpálený.
Šrouby EGR držely docela fest. Nerval jsem za to, netrhal, prostě postupně zvyšoval sílu až povolily. EGR už byl odpojený, takže vyndat jej nebyl problém. Následně jsem viděl toto:
http://www.q3.cz/images/231_IMAG0328.jpg
Takže humus. Růžky hadru namočeným do čističe brzd jsem otřel část usazenin s tím, že až se to bude zaslepovat zavolám k tomu povolanější osoby ať to vyčistí líp. Nemám pocit že by usazeniny napadaly dovnitř, držely fest a podle mě zůstaly na hadru (resp. tak jak byly, spíš jsem to jen otřel, viz závěrečná fota "PO").
To samé s ventilem:
http://www.q3.cz/images/415_IMAG0322.jpg
http://www.q3.cz/images/456_IMAG0324.jpg
Taky jen tak lehce pročistit. Když jsem s ním pak zkusil zakmitat tak krásně cvakal, ta chodící část teda nikde nedřela.
Takhle vypadalo pro srovnání původní a nové těsnění:
http://www.q3.cz/images/939_IMAG0325.jpg
Po lehkém očištění původního těsnění:
http://www.q3.cz/images/435_IMAG0326.jpg
A pak se to všechno po.ralo.. Resp. jsem to samozřejmě po.ral já, samo se nic nepo.ere.
Koukám na to těsnění a říkám si - vždyť by stačilo zaslepit jen tu větší díru, malá ať si zůstane, ventil bude chodit a pohoda. Takže na těsnění jsem překryl plíškem stejné tloušťky (z plechovky) ten větší otvor, přichytil malými kousky lepící pásky (jen aby se mi to nehnulo než to nandám zpět) a vše zkompletoval. Ničím jsem to nepatlal, bral jsem to jen jako zkoušku. Opět trvám na tom že jsem to při šroubování nerval silou.
Po nastartování - samozřejmě bez plynu - hlasité bzučení jako kdyby v motoru nebyl olej a otáčky kolem 3000. Hned jsem ho vypnul. Myslel jsem že jsem to málo utáhl a že to podfukuje. Z obavy abych něco nepo.ral (což už se ale bohužel stalo jak jsem posléze zjistil) jsem si řekl že na to dlabu a že to vrátím do původního stavu. Chci odšroubovat první šroub a koukám že EGR je nějaký volný. Přemýšlím, jestli jsem jej na té straně nezapomněl přitáhnout. Nezapomněl. Akorát se ulomila ta část se závitem ve které měl šroub držet:
http://www.q3.cz/images/707_IMAG0330.jpg
http://www.q3.cz/images/476_IMAG0332.jpg
Ten plíšek, kterým jsem zaslepil tu větší díru tam samozřejmě zůstal, nevtáhlo ho to.
Takže došlo na houkání na kámoše. Od "Tak se asi jede vařit" (je to prý nějaká slitina hliníku nebo čeho) přes studování jestli to, kde je to ulomený, je součástí příruby nebo bloku, přes všechny hadice a sání tam vidět není, došlo na můj chytrý dotaz jestli by to nešlo natvrdo zaslepit když to vlastně i byl původní záměr - a přišla na řadu výroba záslepky, vrtačka, závitník a červený tmel na výfuky. Použil se stávající závit na 8ku a vyrobily se další 3 závity na šrouby 6ky (foto dodám).
Po nastartování (bez plynu) otáčky 3000, hned dolů a motor zdechl. To samé 3x. Pak jsem udržoval otáčky dokud se motor nechytil a nedržel stabilně 800-900. Logicky - byl zavzdušněný, mj. i proto, že jsem s autem musel sjet asi 15m do garáže (zvuk jak 550 AMG, otáčky 3000 na volnoběh a spotřeba na dvojku bez plynu podle PP 40/100).
Zatím jsem s tím ujel asi 30km a v pohodě a snad to tak i zůstane. EGR je prozatím v kufru.
Závěry si netroufám dělat, určitě spousta z vás zkušenějších a šikovnějších mi napíšete co jsem to za deb.la a čím se to vlastně stalo (zřejmě ta přidaná záslepka, byť ani ne 1mm, po přitažení způsobila to prasknutí úchytu nebo jsem to skutečně přitáhl moc nebo už to bylo naprasklý z minulý výměny EGR).
Dávám to sem proto,
1. aby se podobné lamy jako jsem já takovýmto operacím vyhnuly
2. že jsem živý důkaz toho, že (většinou) i prů.er se dá napravit, takže nevěšet hlavu.
Tak to je vše a teď ty kameny do mé hlavy
Komentáře a smajlíky s koulejícíma očima nejsou potřeba, jsem si vědom že chyba byla zřejmě zcela na mé straně. Proto to sem dávám spíš jako varování aby se nenašel podobný de.il jako já.
Nejdříve jsem si tady samozřejmě přečetl všechno, snad i 3x. V pátek jsem v Oplu koupil těsnění pod EGR ventil (plechová potvora za 49,-Kč) s tím, že ho obkreslím a nechám si podle něho vyrobit záslepku. Mezitím jsem na netu (http://www.tuningforum.cz , http://www.motor-talk.de/blogs/-tbmod , forum.opel-tigra-cz.com , http://www.vauxhallownersnetwork.co.uk aj.) zjistil že se dá objednat (třeba u Zralého, potvrdili mi to telefonicky) origo záslepka (EPC kód 58 51 970) - viz foto:
http://www.q3.cz/images/640_EGR_z_slepka.jpg
http://www.q3.cz/images/457_EGR_z_slepka_podle_EPC.jpg
a že by na X16XEL měla pasovat i záslepka z X16SZR:
http://www.q3.cz/images/480_EGR_z_slepka_X16SZR_tn.jpg
Kódy záslepek pro různé motory se dají dočíst i na http://www.motor-talk.de/blogs/-tbmod
Cena záslepky u Zralýho cca 230,-Kč, na objednávku.
Po práci jedu ke kámošovi na dílnu (vzdálenost cca 7km, většinou po jižní spojce, žádné závodění).
Asi po hodině jsem se rozhodl že odmontuju EGR a podívám se jak to vypadá pod ním, jestli je to skutečně za.raný/zakarbonovaný a tedy jestli má cenu to zaslepovat. A samozřejmě jsem si to chtěl vyzkoušet - vždyť jaképak copak, kdyby byl problém, tak přece houknu na kámoše a ten poradí říkal jsem si..
Torx + ráčna no problem, akorát na EGR překážela jedna hadice, takže jsem odstřihl plastový držák (klasická stahovačka) s trnem, který ji přichycoval na kovovém držáku s okem a ten držák lehce vyhnul nahoru aby nepřekážel.
Foto držáku a hadice:
http://www.q3.cz/images/936_IMAG0329.jpg
Podotýkám že motor byl vlažný, nikoliv rozpálený.
Šrouby EGR držely docela fest. Nerval jsem za to, netrhal, prostě postupně zvyšoval sílu až povolily. EGR už byl odpojený, takže vyndat jej nebyl problém. Následně jsem viděl toto:
http://www.q3.cz/images/231_IMAG0328.jpg
Takže humus. Růžky hadru namočeným do čističe brzd jsem otřel část usazenin s tím, že až se to bude zaslepovat zavolám k tomu povolanější osoby ať to vyčistí líp. Nemám pocit že by usazeniny napadaly dovnitř, držely fest a podle mě zůstaly na hadru (resp. tak jak byly, spíš jsem to jen otřel, viz závěrečná fota "PO").
To samé s ventilem:
http://www.q3.cz/images/415_IMAG0322.jpg
http://www.q3.cz/images/456_IMAG0324.jpg
Taky jen tak lehce pročistit. Když jsem s ním pak zkusil zakmitat tak krásně cvakal, ta chodící část teda nikde nedřela.
Takhle vypadalo pro srovnání původní a nové těsnění:
http://www.q3.cz/images/939_IMAG0325.jpg
Po lehkém očištění původního těsnění:
http://www.q3.cz/images/435_IMAG0326.jpg
A pak se to všechno po.ralo.. Resp. jsem to samozřejmě po.ral já, samo se nic nepo.ere.
Koukám na to těsnění a říkám si - vždyť by stačilo zaslepit jen tu větší díru, malá ať si zůstane, ventil bude chodit a pohoda. Takže na těsnění jsem překryl plíškem stejné tloušťky (z plechovky) ten větší otvor, přichytil malými kousky lepící pásky (jen aby se mi to nehnulo než to nandám zpět) a vše zkompletoval. Ničím jsem to nepatlal, bral jsem to jen jako zkoušku. Opět trvám na tom že jsem to při šroubování nerval silou.
Po nastartování - samozřejmě bez plynu - hlasité bzučení jako kdyby v motoru nebyl olej a otáčky kolem 3000. Hned jsem ho vypnul. Myslel jsem že jsem to málo utáhl a že to podfukuje. Z obavy abych něco nepo.ral (což už se ale bohužel stalo jak jsem posléze zjistil) jsem si řekl že na to dlabu a že to vrátím do původního stavu. Chci odšroubovat první šroub a koukám že EGR je nějaký volný. Přemýšlím, jestli jsem jej na té straně nezapomněl přitáhnout. Nezapomněl. Akorát se ulomila ta část se závitem ve které měl šroub držet:
http://www.q3.cz/images/707_IMAG0330.jpg
http://www.q3.cz/images/476_IMAG0332.jpg
Ten plíšek, kterým jsem zaslepil tu větší díru tam samozřejmě zůstal, nevtáhlo ho to.
Takže došlo na houkání na kámoše. Od "Tak se asi jede vařit" (je to prý nějaká slitina hliníku nebo čeho) přes studování jestli to, kde je to ulomený, je součástí příruby nebo bloku, přes všechny hadice a sání tam vidět není, došlo na můj chytrý dotaz jestli by to nešlo natvrdo zaslepit když to vlastně i byl původní záměr - a přišla na řadu výroba záslepky, vrtačka, závitník a červený tmel na výfuky. Použil se stávající závit na 8ku a vyrobily se další 3 závity na šrouby 6ky (foto dodám).
Po nastartování (bez plynu) otáčky 3000, hned dolů a motor zdechl. To samé 3x. Pak jsem udržoval otáčky dokud se motor nechytil a nedržel stabilně 800-900. Logicky - byl zavzdušněný, mj. i proto, že jsem s autem musel sjet asi 15m do garáže (zvuk jak 550 AMG, otáčky 3000 na volnoběh a spotřeba na dvojku bez plynu podle PP 40/100).
Zatím jsem s tím ujel asi 30km a v pohodě a snad to tak i zůstane. EGR je prozatím v kufru.
Závěry si netroufám dělat, určitě spousta z vás zkušenějších a šikovnějších mi napíšete co jsem to za deb.la a čím se to vlastně stalo (zřejmě ta přidaná záslepka, byť ani ne 1mm, po přitažení způsobila to prasknutí úchytu nebo jsem to skutečně přitáhl moc nebo už to bylo naprasklý z minulý výměny EGR).
Dávám to sem proto,
1. aby se podobné lamy jako jsem já takovýmto operacím vyhnuly
2. že jsem živý důkaz toho, že (většinou) i prů.er se dá napravit, takže nevěšet hlavu.
Tak to je vše a teď ty kameny do mé hlavy
Naposledy upravil(a) Miguello dne 24 zář 2010, 08:33, celkem upraveno 3 x.
-
- Příspěvky: 4563
- Registrován: 09 dub 2007, 19:55
- Bydliště: Hlinsko v Cechcach
- Kontaktovat uživatele:
Re: Miguellova "Silvy" - stříbrná Astra G Caravan SPORT 1.6 16V
licitat jak svina ale uz ti to jazdi nie ?
Re: Miguellova "Silvy" - stříbrná Astra G Caravan SPORT 1.6 16V
Naštěstí ano a snad ještě dlouho bude
-
- Příspěvky: 4563
- Registrován: 09 dub 2007, 19:55
- Bydliště: Hlinsko v Cechcach
- Kontaktovat uživatele:
Re: Miguellova "Silvy" - stříbrná Astra G Caravan SPORT 1.6 16V
tak aspon ze tak
-
- Příspěvky: 5540
- Registrován: 19 pro 2006, 23:37
- Bydliště: Ostrava jak Cyp
- Kontaktovat uživatele:
Re: Miguellova "Silvy" - stříbrná Astra G Caravan SPORT 1.6 16V
Já myslím že snaha se cení a vše to je jen a jen zkušenos... Jéééje, já už toho posr.al
Moje Astrina 1,7DTi
Přišel jsem, viděl jsem, zůstal jsem....
A je vám jasné, že: "Jak to má kola, nebo kozy, tak s tím budou brzo problémy...."
Přišel jsem, viděl jsem, zůstal jsem....
A je vám jasné, že: "Jak to má kola, nebo kozy, tak s tím budou brzo problémy...."
Re: Miguellova "Silvy" - stříbrná Astra G Caravan SPORT 1.6 16V
Děkuji Ti, předsedo, že jsi se mě zastal Je to jak říkáš - snaha.. Říkal jsem si že to nemůže být nic složitého a chtěl jsem mít radost z vlastní práce Kámoš-mechanik mi řekl že na všechno jdu moc vědecky
BTW auto přežilo další 2x3km do práce. Je pravda, že poslední 2 dny bylo ráno cca 10°, takže spotřeba na neutrál místo 0,8-0,9 byla ze začátku cca 1,2-1,4. Při studeným motoru mi to běžně cuká a hůř táhne než se zahřeje, tak musím počkat na delší trasu a teplejší počasí.
V sobotu jedu do Lanškrouna tak bude test jak spotřeby tak i chování a dám vědět jestli to zaslepení neuškodilo.
BTW auto přežilo další 2x3km do práce. Je pravda, že poslední 2 dny bylo ráno cca 10°, takže spotřeba na neutrál místo 0,8-0,9 byla ze začátku cca 1,2-1,4. Při studeným motoru mi to běžně cuká a hůř táhne než se zahřeje, tak musím počkat na delší trasu a teplejší počasí.
V sobotu jedu do Lanškrouna tak bude test jak spotřeby tak i chování a dám vědět jestli to zaslepení neuškodilo.
Re: Miguellova "Silvy" - stříbrná Astra G Caravan SPORT 1.6 16V
Tak jsem zpět z Lanškrouna a mé zaslepení vydrželo
Den předtím jsem vymazal ŘJ - na cca 10min odpojil baterku a po nastartování nechal pár minut běžet na volnoběh. Samozřejmě spotřeba děs, cca 9,5/100, ale to jsem ujel jen pár km. EGR je stále v kufru.
Před cestou jsem vymazal PP. Výsledek po návratu - ujeto celkem něco málo přes 400km, průměrná rychlost 93km (dálnice stabilně 140-150/h - na jednom kole byla rezerva, tak jsem to nechtěl moc honit, i když je to nejetá (ale starší) Michelin Energy Saver s indexy 88H, ale místo 195/65/15 je to 195/60/15) a průměrka 7,2
Mohlo to být nižší kdybych držel stabilně 120, ale spěchal jsem (na svatbu).
Den předtím jsem vymazal ŘJ - na cca 10min odpojil baterku a po nastartování nechal pár minut běžet na volnoběh. Samozřejmě spotřeba děs, cca 9,5/100, ale to jsem ujel jen pár km. EGR je stále v kufru.
Před cestou jsem vymazal PP. Výsledek po návratu - ujeto celkem něco málo přes 400km, průměrná rychlost 93km (dálnice stabilně 140-150/h - na jednom kole byla rezerva, tak jsem to nechtěl moc honit, i když je to nejetá (ale starší) Michelin Energy Saver s indexy 88H, ale místo 195/65/15 je to 195/60/15) a průměrka 7,2
Mohlo to být nižší kdybych držel stabilně 120, ale spěchal jsem (na svatbu).
Re: Miguellova "Silvy" - stříbrná Astra G Caravan SPORT 1.6 16V
Budíky dodal a namontoval RomanK
Naposledy upravil(a) Miguello dne 09 srp 2010, 10:51, celkem upraveno 1 x.
Re: Miguellova "Silvy" - stříbrná Astra G Caravan SPORT 1.6 16V
Tak abych to měl všechno na jednom místě, přidávám i jak jsem dodělal opěrku (celý text včetně jiných řešení zde - https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.php?f=5&t=12921):
Takže po dlooooouhééééém přemýšlení a měření ze všech stran jsem koupil v OBI děrovaný ocelový plech, cca 30,-Kč.
Má ideální rozteč děr - podélně po 1cm, na šířku jsou krajní od sebe 4cm, takže přesně podle opěrky.
Ohnul jsem ho (v ohýbačce, ve svěráku by to asi nešlo jen tak, je to pevné jak sviň a kladivem jsem to klepat nechtěl) tak jak je na obrázku, trochu do zúžení, aby dobře zalezl do té díry ve středovém panelu. Díry pro šrouby jsem samozřejmě musel zvětšit.
http://www.q3.cz/images/220_IMAG0252.jpg
http://www.q3.cz/images/987_IMAG0261.jpg
http://www.q3.cz/images/289_IMAG0262.jpg
http://www.q3.cz/images/928_IMAG0263.jpg
Z boku jsem nic nevrtal, není potřeba, neviklá se.
Spokojenost maximální, sklon ideální a připadám si jak v limuzíně
Takže po dlooooouhééééém přemýšlení a měření ze všech stran jsem koupil v OBI děrovaný ocelový plech, cca 30,-Kč.
Má ideální rozteč děr - podélně po 1cm, na šířku jsou krajní od sebe 4cm, takže přesně podle opěrky.
Ohnul jsem ho (v ohýbačce, ve svěráku by to asi nešlo jen tak, je to pevné jak sviň a kladivem jsem to klepat nechtěl) tak jak je na obrázku, trochu do zúžení, aby dobře zalezl do té díry ve středovém panelu. Díry pro šrouby jsem samozřejmě musel zvětšit.
http://www.q3.cz/images/220_IMAG0252.jpg
http://www.q3.cz/images/987_IMAG0261.jpg
http://www.q3.cz/images/289_IMAG0262.jpg
http://www.q3.cz/images/928_IMAG0263.jpg
Z boku jsem nic nevrtal, není potřeba, neviklá se.
Spokojenost maximální, sklon ideální a připadám si jak v limuzíně
Re: Miguellova "Silvy" - stříbrná Astra G Caravan SPORT 1.6
...a 18.3.2016 šla po bouračce na vrakoviště
- Luboš X17DTL
- Příspěvky: 2216
- Registrován: 03 črc 2007, 20:51
- Bydliště: Slatina(NJ)
Re: Miguellova "Silvy" - stříbrná Astra G Caravan SPORT 1.6
Rychlé, stručné, výstižné
Naposledy oživil Miguello v 23 srp 2016, 13:45
Opel Astra F Caravan X17DTL (už má novou majitelku)=>
Astra G Caravan 1,7 DTi (na to se už jen dívám)=>
něco malého černého patří ženě a já nemám nic:-(
https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.php?t=10583
Astra G Caravan 1,7 DTi (na to se už jen dívám)=>
něco malého černého patří ženě a já nemám nic:-(
https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.php?t=10583