Zvláštní chování elektroniky - Astra G Y17DT

Palubní počítač, Tempomat, automatické nastavení sklonu světlometů, váha vzduchu, navigace, barevný displej
Odpovědět
fikusir
Příspěvky: 8
Registrován: 22 dub 2015, 22:00

Zvláštní chování elektroniky - Astra G Y17DT

Příspěvek od fikusir » 18 bře 2016, 09:09

Ahoj,

omlouvám se za jednoduchý nadpis, nicméně netuším, jak jej upřesnit.

Včera jsem jel domů z práce, nesvítila žádná kontrolka. Po cestě mi čas od času ve stejný čas spadly budíky na hodnotu 0 a poté opět naskočili na své hodnoty. V ten samý okamžik přestalo fungovat rádio. Zároveň se sporadicky rozsvěcely kontrolky airbagu, ručky a ABS. Zároveň jsem poznal změnu zvuku při skoro zastavení a rozjíždění. Jako kdyby jsem měl octávku s tim jejich hlasitým turbem.

Při parkování u baráku mi přestal jít posilovač. Po vypnutí zapalování jsem už nenastartoval, při otočení klíčku se mi zhasla palubka.

Když jsem to zkusil asi za 30min, tak mi to opět chytlo, ale po druhém pokusu už opět ne.

Říkal jsem si, že to bude alternátor, ale když mi nesvítila kontrolka dobíjení, tak nevím :/

Diagnostika ukálaza tyto závady:

P0110-01 - To asi bude váha vzduchu, už jsem ji měnil před 2 rokama. Nicméně to je asi běžné a zde problém nebude
P0571-0A - To je spínač brzdový světel

Auto: Astra G 1,7 55kW Y17DT

Za každou radu budu vděčný.

Díky,

Michal

Reklama
 

Uživatelský avatar
Zralok
Příspěvky: 1524
Registrován: 07 bře 2008, 22:05
Bydliště: OVA 8 - sedmák

Re: Zvláštní chování elektroniky - Astra G Y17DT

Příspěvek od Zralok » 18 bře 2016, 09:51

Řekl bych baterka nebo altík. V první řadě přeměřit baterku. Pokud je vybitá nabít, zkusit přeměřit nejlépe na zátěžovém testu jestli není po nebo před smrtí. Pokud není možnost zátěžového testu, tak lze alespoň provizorně po nabití nechat 1-2 dny ležet a pak voltmetrem změřit jestli má alespoň 12,5. Dále s nabitou baterkou zkusit nastartovat a měřit kolik do ní jde při nastartovaném motoru. Pokud se hodnota po startu nezvýší tak je to opravdu asi altík.

Jinak bych doporučoval určitě zkontrolovat kabely v průchodce 5. tých dveří.
https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.php?f=7&t=10584&start=0
Astra Caravan 1,7 DTi Y17DT N-Joy stříbrná metalíza, 1/2004.
+ nějakej VW k tomu

fikusir
Příspěvky: 8
Registrován: 22 dub 2015, 22:00

Re: Zvláštní chování elektroniky - Astra G Y17DT

Příspěvek od fikusir » 18 bře 2016, 09:54

Díky za tip.

Baterie je zhruba půl roku stará, VARTA. Co tím myslíš průchodku 5. dveří? Altík už jednou byl na repasu. Myslíš, že by to jím mohlo být, ikdyž nesvítí kontrolka dobíjení?

Uživatelský avatar
Zralok
Příspěvky: 1524
Registrován: 07 bře 2008, 22:05
Bydliště: OVA 8 - sedmák

Re: Zvláštní chování elektroniky - Astra G Y17DT

Příspěvek od Zralok » 18 bře 2016, 11:45

Klidně to ten altík být může. U 1,7DTi odchází altík často. Průchodka 5. dveří - když otevřeš kufr tak vlevo nahoře je gumová krytka kabelů - když ji odcvakneč uvidíš kabely a ty mívají popraskanou izolaci a dokáží s autem dělat divy.
https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.php?f=7&t=10584&start=0
Astra Caravan 1,7 DTi Y17DT N-Joy stříbrná metalíza, 1/2004.
+ nějakej VW k tomu

fikusir
Příspěvky: 8
Registrován: 22 dub 2015, 22:00

Re: Zvláštní chování elektroniky - Astra G Y17DT

Příspěvek od fikusir » 21 bře 2016, 08:24

Tak tip na kabeláž víc, než dobrý. Nicméně porušená izolace byla ,,jen" u jednoho kabelu (hnědý). Mimo plechy, takže odtud vítr asi nevane. Nechám vymontovat alternátor a dám vědět výsledek.

Uživatelský avatar
Zralok
Příspěvky: 1524
Registrován: 07 bře 2008, 22:05
Bydliště: OVA 8 - sedmák

Re: Zvláštní chování elektroniky - Astra G Y17DT

Příspěvek od Zralok » 21 bře 2016, 08:43

A měřit při nastartovaném motoru, kolik altík dává jsi nezkusil?
https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.php?f=7&t=10584&start=0
Astra Caravan 1,7 DTi Y17DT N-Joy stříbrná metalíza, 1/2004.
+ nějakej VW k tomu

fikusir
Příspěvky: 8
Registrován: 22 dub 2015, 22:00

Re: Zvláštní chování elektroniky - Astra G Y17DT

Příspěvek od fikusir » 21 bře 2016, 10:47

To jsem přehlídl. Jak to změřím, prosím? Pokud budu měřit na baterii, tak změřím jen ji předpokládám. Moc díky za ochotu

Uživatelský avatar
Zralok
Příspěvky: 1524
Registrován: 07 bře 2008, 22:05
Bydliště: OVA 8 - sedmák

Re: Zvláštní chování elektroniky - Astra G Y17DT

Příspěvek od Zralok » 21 bře 2016, 10:53

Jako základní test stačí měřit na baterce po startu motoru kolik na ni z altíku jde voltů a případně postupným pouštěním spotřebičů (rádio, světla, potkávací, nouzové blinkry, brzda, zpátečka, světla dálkové, ventilátor sledovat zda a na kolik to při odběru klesá).
https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.php?f=7&t=10584&start=0
Astra Caravan 1,7 DTi Y17DT N-Joy stříbrná metalíza, 1/2004.
+ nějakej VW k tomu

fikusir
Příspěvky: 8
Registrován: 22 dub 2015, 22:00

Re: Zvláštní chování elektroniky - Astra G Y17DT

Příspěvek od fikusir » 30 bře 2016, 09:39

Ahoj,

tak prý diodový můstek. Cena komplet 3.500,-Kč. Je to reálná cena?

Moc díky

Uživatelský avatar
luigy87
Příspěvky: 318
Registrován: 27 čer 2013, 19:07
Bydliště: Český Těšín

Re: Zvláštní chování elektroniky - Astra G Y17DT

Příspěvek od luigy87 » 30 bře 2016, 10:29

Nevím, kolik to stojí v servisu. Ale já si koupil diodový můstek na aukru za cca 550,- a vyměnil si ho sám.

https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.php?f=14&t=26413
Opel Astra H 1.6 16V - X16ZEP+LPG - 157tkm
Seat Ibiza 1.4 - 160tkm

Bývalé:
Opel Corsa B 1.0- X10XE+LPG - 218tkm
Opel Zafira A 1.6 16V - X16XEL+LPG - 299tkm
Peugeot 207 1.4 8V - 75tkm
Kia Picanto 1.0 - 90tkm
škoda 120LS

Odpovědět