Alternátor?
-
- Příspěvky: 3559
- Registrován: 01 srp 2009, 13:55
- Bydliště: červenomodrá TOTALITA. PO Vychod.
Re: Alternátor?
No a pomohlo to, je už vsjo OK?
ZA-22dtr mt6-f40 Silver Elegance m03 (aktuálne 393tkm) No-Kat No-EGR.Alzaf 285tkm,bolo AstraF-1,6 8V combi. Pokiaľ nie som tu tak, som určite niekde inde.. ešte sa nestalo, že by som nebol absolútne nikde.. Alfamobil +421 948 833 957 alebo Pevný 0905 833 957
- Reklama
Re: Alternátor?
Zatím ok, ale najel jsem s tím zatím jen pár km, tak to poznam až dýl.
Opel Astra 1.4 16V r.v 98 66Kw
-
- Příspěvky: 3559
- Registrován: 01 srp 2009, 13:55
- Bydliště: červenomodrá TOTALITA. PO Vychod.
Re: Alternátor?
Tak potom po čase poreferuj!
ZA-22dtr mt6-f40 Silver Elegance m03 (aktuálne 393tkm) No-Kat No-EGR.Alzaf 285tkm,bolo AstraF-1,6 8V combi. Pokiaľ nie som tu tak, som určite niekde inde.. ešte sa nestalo, že by som nebol absolútne nikde.. Alfamobil +421 948 833 957 alebo Pevný 0905 833 957
Re: Alternátor?
Tak už toho mám opravdu už dost! už je to tu zase!!!!!!!!
Ovšem nyní to dělá jen při studeném startu, když startuji poprvé...
- Startuji a baterie začne rychle problikávat (první start na studeném motoru)
- Nastartuji a svítí baterie i nejde posilovač
- Cca po 1min se baterie zhasne a posilovač se nahodí
- Vypnu motor, aby jsem zjistil zdali to se problém bude opakovat
- Problém se neopakuje a krasně se astra nastartuje
- Ujedu pár km a vypnu motor a nechám ho na pár minut v klidu
- Další nastartování je taky v pořádku
Já už opravdu nevím a na toho elektrikáře kde jsem to měl, na toho fakt seru... Jelikož když jsem mu to dával kvůli tomuto problému, tak po mě chtěl litr a když jsem se ho zeptal za co, když mi jen vyměnil svorku na baterii která stojí max do 200CZK, řekl že musel najít problém a že musel vyndavat alternátor, kterému nic nebylo....
Co to je za blbost? Co já vím tak když chci zjistit jestli je alternátor ok, tak se nemusí vyndavat!
Mě jebne
Ovšem nyní to dělá jen při studeném startu, když startuji poprvé...
- Startuji a baterie začne rychle problikávat (první start na studeném motoru)
- Nastartuji a svítí baterie i nejde posilovač
- Cca po 1min se baterie zhasne a posilovač se nahodí
- Vypnu motor, aby jsem zjistil zdali to se problém bude opakovat
- Problém se neopakuje a krasně se astra nastartuje
- Ujedu pár km a vypnu motor a nechám ho na pár minut v klidu
- Další nastartování je taky v pořádku
Já už opravdu nevím a na toho elektrikáře kde jsem to měl, na toho fakt seru... Jelikož když jsem mu to dával kvůli tomuto problému, tak po mě chtěl litr a když jsem se ho zeptal za co, když mi jen vyměnil svorku na baterii která stojí max do 200CZK, řekl že musel najít problém a že musel vyndavat alternátor, kterému nic nebylo....
Co to je za blbost? Co já vím tak když chci zjistit jestli je alternátor ok, tak se nemusí vyndavat!
Mě jebne
Opel Astra 1.4 16V r.v 98 66Kw
Re: Alternátor?
Pravdu máš...
Re: Alternátor?
Děkuji, ale pořád nevím jak se zbavit výše vedených problémů když je "prý" alternátor v pohodě? Baterií to být nemůže?
Opel Astra 1.4 16V r.v 98 66Kw
Re: Alternátor?
Kdyby to bylo baterkou, spíš bys nenastartoval. Svítící kontrolka dobíjení souvisí s altíkem nebo něco kolem kabeláže. Já bych vsadil na altík.
Tohle ale jde lehce měřit. Ideální je voltmetr do konektoru zapalovače. Hned vidíš, co se děje.
Tohle ale jde lehce měřit. Ideální je voltmetr do konektoru zapalovače. Hned vidíš, co se děje.
Zafira 2,2DTi Elegance 2005, Y22DTR, Diag. OP COM (EN v.1.45), EGR emulátor
Re: Alternátor?
No Já mám tuto zkoušečku za pár korun a ta ukazuje že je alternátor ok... Zítra ještě zkusím zajet za jiným autoelektrikářem aby to změřil.Alzafir píše:Kdyby to bylo baterkou, spíš bys nenastartoval. Svítící kontrolka dobíjení souvisí s altíkem nebo něco kolem kabeláže. Já bych vsadil na altík.
Tohle ale jde lehce měřit. Ideální je voltmetr do konektoru zapalovače. Hned vidíš, co se děje.
Opel Astra 1.4 16V r.v 98 66Kw
Re: Alternátor?
Tohle musíš měřit už při startu a hned po něm, kdy alternátor najíždí na výkon.
A to sám neuděláš s tou zkoušečkou.
A to sám neuděláš s tou zkoušečkou.
Zafira 2,2DTi Elegance 2005, Y22DTR, Diag. OP COM (EN v.1.45), EGR emulátor
Re: Alternátor?
Tak jsem byl v servisu zaměřeného na autoelektriku a popsal jsem mu všechny problémy a tak změřil alternátor, který dobíjel správně a prý by to typoval na nějaký špatný kabel. Ovšem mu nejde do hlavy, proč to dělá pouze při prvním startu za studena a tak mi doporučil aby jsem mu to tam nechal přes noc a ráno to zkusil.
Tak až budu mít čas, auto tam nechám...
To bude zase peněz
Tak až budu mít čas, auto tam nechám...
To bude zase peněz
Opel Astra 1.4 16V r.v 98 66Kw
- vasekpetr1
- Příspěvky: 3106
- Registrován: 24 led 2006, 08:33
- Bydliště: Červená Hospoda u Třebíče
Re: Alternátor?
Osobně bych to tipoval na teplotní závislost některého polovodiče v regulátoru alternátoru, ale to by měl ten autoelektrikář lehce zjistit. Pokud se to potvrdí, asi bych to došel tomu dřívějšímu "opraváři" omlátit o hlavu a chtěl bych nynější opravu zaplatit.
Dřívější srdcovka, prodaná na díly pro UA: Astra 1,6 G caravan 99, motor X16SZR, 55 kW, VIN: W0L0TGF35X20326xx, tmavě zelená metalíza,
Nynější mazlík: Opel Zafira B, 1,9 TDCI - Z19DT - 2008, černá, najeto 170 tkm.
A menuju se Petr a né Vašek a žiju v Hospodě -:)
Nynější mazlík: Opel Zafira B, 1,9 TDCI - Z19DT - 2008, černá, najeto 170 tkm.
A menuju se Petr a né Vašek a žiju v Hospodě -:)
- Mojmec11
- Příspěvky: 1554
- Registrován: 20 zář 2009, 11:03
- Bydliště: Kdysi okolí Třebíče, teď Jižní Čechy,vesnice,okna na všecky strany
Re: Alternátor?
Já osobně bych to měřil klasickým ručičkovým voltmetrem,rafika totiž ukáže okamžité výkyvy napětí,na digitálu to neuvidíš,podle něj to bude ok.
A altík každopádně ven a zkontrolovat uhlíky a kroužky.To je práce na doma,bez nutnosti ježdění do servisu.Akorát jsou potřeba malinký nástavce na torxy držáku uhlíků.
Právě díky tomu poblikávání a nefunkčnosti posilovače bych to tipoval na uhlíky nebo kroužky,ale to už jsem popisoval na začátku.
Ale je to jen moje zkušenost a pokud nechceš altík vyndávat,tak se tady o tom můžeme bavit třeba do Nového roku.
V případě zájmu,můžu nafotit rozebranej altík,abys věděl jak vypadaj kroužky a uhlíky,když už to opravdu nefunguje.
A altík každopádně ven a zkontrolovat uhlíky a kroužky.To je práce na doma,bez nutnosti ježdění do servisu.Akorát jsou potřeba malinký nástavce na torxy držáku uhlíků.
Právě díky tomu poblikávání a nefunkčnosti posilovače bych to tipoval na uhlíky nebo kroužky,ale to už jsem popisoval na začátku.
Ale je to jen moje zkušenost a pokud nechceš altík vyndávat,tak se tady o tom můžeme bavit třeba do Nového roku.
V případě zájmu,můžu nafotit rozebranej altík,abys věděl jak vypadaj kroužky a uhlíky,když už to opravdu nefunguje.
Astra 1.6 16v 74kW,X16XEL,Caravan sport,"stříbrná sršeň" z Itálie
Astra 1.8 16V,Caravan,"stříbrná sršeň" z Německa - už jen jako zdroj náhradních dílů.
[color=#0000FF][b]Diagnostika OP-COM Dačice a okolí,ceny lidové,vytáhnu z vašeho auta všecky data- pak je na vás,co s nima uděláte[/b][/color] :lol:
Astra 1.8 16V,Caravan,"stříbrná sršeň" z Německa - už jen jako zdroj náhradních dílů.
[color=#0000FF][b]Diagnostika OP-COM Dačice a okolí,ceny lidové,vytáhnu z vašeho auta všecky data- pak je na vás,co s nima uděláte[/b][/color] :lol:
- monty.roman
- Příspěvky: 473
- Registrován: 25 kvě 2014, 13:47
- Bydliště: Chrudim/Slatiňany
Re: Alternátor?
Přeju pěkný deštivý odpoledne, nechci zakládat nový téma tak se přiživím tady.
Stala se mi dneska nemilá věc: vyjel jsem po poledni do pár kilometrů vzdálenýho obchodu a pak se vracel domů. Potud všechno bez problémů.
Před barákem jsem zastavil a chystal se že zhasnu motor a půjdu, když mě zaujalo že nějak slabě svítí displej na budíkách.
Zkusil jsem popojet dopředu a na vteřinu se rozsvítily ABS+TC, což napovídá o poklesu napětí. Kontrolka dobíjení ani ťuk. Zhasnul jsem motor a zkusil nastartovat - ani to skoro neotočilo startérem. Zkusil jsem to znova po 10-15 minutách a i když s problémy, motor chytil, ani kontrolky už tak slabě nesvítily.
Šel jsem pro multimetr a proměřil: napětí na baterce v klidu: 12.39V, po rozsvícení světel: 11.89V. S nastartovaným motorem - dobíjení: 14.56V, s rozsvícenými světly: 14,52V.
Teď mě prosím neutlučte - baterka je původní od koupě auta: 45Ah, startovací proud jsem tam nevyčetl. Alternátor je 3 měsíce po repasi: ložiska, kroužky a uhlíky... jestli dával i nový regulátor si už pán nevzpomíná.
Teď otázka, po čem jít - regulátor, ukostření nebo aku? Pokud vím, měl by být blok motoru uzemněný přes takový pružný pásek ke karosérií. Vím že tohle má spousta z vás dodělávané mezi přední části motoru a chladičovou stěnou. To já nedodělával a nevím jestli to někde na motoru neni už z výroby, abych to zkontroloval, případně alespoň vědět po čem jiném jít.
Stala se mi dneska nemilá věc: vyjel jsem po poledni do pár kilometrů vzdálenýho obchodu a pak se vracel domů. Potud všechno bez problémů.
Před barákem jsem zastavil a chystal se že zhasnu motor a půjdu, když mě zaujalo že nějak slabě svítí displej na budíkách.
Zkusil jsem popojet dopředu a na vteřinu se rozsvítily ABS+TC, což napovídá o poklesu napětí. Kontrolka dobíjení ani ťuk. Zhasnul jsem motor a zkusil nastartovat - ani to skoro neotočilo startérem. Zkusil jsem to znova po 10-15 minutách a i když s problémy, motor chytil, ani kontrolky už tak slabě nesvítily.
Šel jsem pro multimetr a proměřil: napětí na baterce v klidu: 12.39V, po rozsvícení světel: 11.89V. S nastartovaným motorem - dobíjení: 14.56V, s rozsvícenými světly: 14,52V.
Teď mě prosím neutlučte - baterka je původní od koupě auta: 45Ah, startovací proud jsem tam nevyčetl. Alternátor je 3 měsíce po repasi: ložiska, kroužky a uhlíky... jestli dával i nový regulátor si už pán nevzpomíná.
Teď otázka, po čem jít - regulátor, ukostření nebo aku? Pokud vím, měl by být blok motoru uzemněný přes takový pružný pásek ke karosérií. Vím že tohle má spousta z vás dodělávané mezi přední části motoru a chladičovou stěnou. To já nedodělával a nevím jestli to někde na motoru neni už z výroby, abych to zkontroloval, případně alespoň vědět po čem jiném jít.
[b]Astra G sedan 1.8, X18XE1, 100 edition, Ethanol E85, OPCOM 1.39 ENG[/b]
Galerie zde: http://1drv.ms/1JE7gpZ
Galerie zde: http://1drv.ms/1JE7gpZ
- monty.roman
- Příspěvky: 473
- Registrován: 25 kvě 2014, 13:47
- Bydliště: Chrudim/Slatiňany
Re: Alternátor?
ještě doplním, že po tom neúspěšném startování se mi vynulovany hodiny na TIDu .
dneska zkusím změřit úbytek napětí mezi alternátorem a svorkama baterky, případně pokles napětí při startování.
když už venku neprší, můžu taky kouknout na zemnící body, mám podezření, že při tom poklesu napětí došlo někde ke zkratu nebo je někde uklepanej drát. svorky na baterii jsem kontroloval - drží, napojení kabelu na oko vypadá ok.
které kabely byste mi doporučili překouknout když už v tom budu?
díky.
dneska zkusím změřit úbytek napětí mezi alternátorem a svorkama baterky, případně pokles napětí při startování.
když už venku neprší, můžu taky kouknout na zemnící body, mám podezření, že při tom poklesu napětí došlo někde ke zkratu nebo je někde uklepanej drát. svorky na baterii jsem kontroloval - drží, napojení kabelu na oko vypadá ok.
které kabely byste mi doporučili překouknout když už v tom budu?
díky.
[b]Astra G sedan 1.8, X18XE1, 100 edition, Ethanol E85, OPCOM 1.39 ENG[/b]
Galerie zde: http://1drv.ms/1JE7gpZ
Galerie zde: http://1drv.ms/1JE7gpZ