MID neukazuje okamžitou spotřebu
MID neukazuje okamžitou spotřebu
Ahoj
V poslední době mi u MIDu mizí okamžitá spotřeba. Nějakou dobu MID ukazuje 0,0 l/h a potom zase začne akuzovat správně. Všechny ostatní informace ukazuje správně (samozřejmě je těmi výpadky ovlivněná průměrná spotřeba a spotřebované palivo). Neví někdo v čem by mohl být zakopaný pes? Hledal jsem i schémata, odkud se tahle informace bere, ale nikde jsem nenašel nějaké propojky. OP-COM hlásí uloženou chybu v MIDu: ztráta signálu okanžitá spotřeba/rychlost. Ale neukazuje se jenom spotřeba, načítá se i ujetá vzdálenost v MIDu, když je okamžitá spotřeba 0,0 ..
Motor je X18XE1. Přemýšlel jsem i o problému s řídící jednotkou, ale nikde nemůžu najít, ze kterého pinu ten signál má jít.. Občas jsem někde viděl na fórech informaci, že se tenhle signál bere z jedné vstřikovací trysky, ale vstřiky fungují správně a ani v ECU žádná chyba není a motor funguje správně. Ještě mě napadlo, jestli není nějaký problém v konektoru u MIDu, ale než budu kvůli tomu rozdělávat palubovku, tak jsem chtěl vědět po čem mám jít..
V poslední době mi u MIDu mizí okamžitá spotřeba. Nějakou dobu MID ukazuje 0,0 l/h a potom zase začne akuzovat správně. Všechny ostatní informace ukazuje správně (samozřejmě je těmi výpadky ovlivněná průměrná spotřeba a spotřebované palivo). Neví někdo v čem by mohl být zakopaný pes? Hledal jsem i schémata, odkud se tahle informace bere, ale nikde jsem nenašel nějaké propojky. OP-COM hlásí uloženou chybu v MIDu: ztráta signálu okanžitá spotřeba/rychlost. Ale neukazuje se jenom spotřeba, načítá se i ujetá vzdálenost v MIDu, když je okamžitá spotřeba 0,0 ..
Motor je X18XE1. Přemýšlel jsem i o problému s řídící jednotkou, ale nikde nemůžu najít, ze kterého pinu ten signál má jít.. Občas jsem někde viděl na fórech informaci, že se tenhle signál bere z jedné vstřikovací trysky, ale vstřiky fungují správně a ani v ECU žádná chyba není a motor funguje správně. Ještě mě napadlo, jestli není nějaký problém v konektoru u MIDu, ale než budu kvůli tomu rozdělávat palubovku, tak jsem chtěl vědět po čem mám jít..
Astra G Caravan 1.8 16V r.v.98
- Reklama
- vasekpetr1
- Příspěvky: 3106
- Registrován: 24 led 2006, 08:33
- Bydliště: Červená Hospoda u Třebíče
Re: MID neukazuje okamžitou spotřebu
Propojení mezi ŘJ X18XE1 (Simtec) a MIDem je z pinů:
20 (konektor X57 na ŘJ) - hnědo-černý 0,5mm přes pin 23 (konektor X2 mezi motorem a kabinou) hnědo-černý 0,35mm na pin 27 modulu MID. Ale jestli bude problém zrovna v tomto, nevím nevím. Říkám si, jestli by při ztrátě informace z ŘJ nebylo těch postižených veličin více. Ale je pravda, že když jsem si namontoval od veramona modul PC a neměl připojenou ŘJ, tak se to projevovalo na TIDu podobně.
20 (konektor X57 na ŘJ) - hnědo-černý 0,5mm přes pin 23 (konektor X2 mezi motorem a kabinou) hnědo-černý 0,35mm na pin 27 modulu MID. Ale jestli bude problém zrovna v tomto, nevím nevím. Říkám si, jestli by při ztrátě informace z ŘJ nebylo těch postižených veličin více. Ale je pravda, že když jsem si namontoval od veramona modul PC a neměl připojenou ŘJ, tak se to projevovalo na TIDu podobně.
Dřívější srdcovka, prodaná na díly pro UA: Astra 1,6 G caravan 99, motor X16SZR, 55 kW, VIN: W0L0TGF35X20326xx, tmavě zelená metalíza,
Nynější mazlík: Opel Zafira B, 1,9 TDCI - Z19DT - 2008, černá, najeto 170 tkm.
A menuju se Petr a né Vašek a žiju v Hospodě -:)
Nynější mazlík: Opel Zafira B, 1,9 TDCI - Z19DT - 2008, černá, najeto 170 tkm.
A menuju se Petr a né Vašek a žiju v Hospodě -:)
Re: MID neukazuje okamžitou spotřebu
Pokud nefungují údaje související s během motoru a tím se spotřebou paliva, okamžitou, celkovou, je to skutečně věc spojení jednoho drátu ( více konektorů) , jak Vašek popsal. MID nemá spojení s jednotkou motoru.
Musí ale data z jednotky motoru přicházet do MIDu.
To je úplně jedno, jestli to bere z jednoho vstřiku nebo ze všech, jednotka to zprůměruje, tohle se děje podle nějakého algoritmu, který není zajímavý.Dragon píše:.. Občas jsem někde viděl na fórech informaci, že se tenhle signál bere z jedné vstřikovací trysky..
Musí ale data z jednotky motoru přicházet do MIDu.
Zafira 2,2DTi Elegance 2005, Y22DTR, Diag. OP COM (EN v.1.45), EGR emulátor
Re: MID neukazuje okamžitou spotřebu
Díky za odpovědi.
Alzafir: já právě nevím, jestli jde ta okamžitá spotřeba (například impuls ke vstřikovači) přes nějaký pin z ECU nebo jestli se jenom někde po cestě mezi ECU a vstřikovačem vodič rozdělí na dva a ten druhý vede do MIDu. A nikde nejsem schopný najít, kam je ten signál z MIDu vlastně připojenej..
Na těch fórech se totiž řešilo dodatečné připojení MIDu do auta s TIDem a tenhle signál tam chyběl a někdo tazateli napsal, ať ten vodič připojí na jakýkoliv vstřik a že to potom pojede. Ale jak to je udělaný originál jsem se nikdde nedočetl a přelouskal jsem toho docela dost..
Schema X18XE1 které mám má z ECU do MIDu jen pin 5 na X57..
Alzafir: já právě nevím, jestli jde ta okamžitá spotřeba (například impuls ke vstřikovači) přes nějaký pin z ECU nebo jestli se jenom někde po cestě mezi ECU a vstřikovačem vodič rozdělí na dva a ten druhý vede do MIDu. A nikde nejsem schopný najít, kam je ten signál z MIDu vlastně připojenej..
Na těch fórech se totiž řešilo dodatečné připojení MIDu do auta s TIDem a tenhle signál tam chyběl a někdo tazateli napsal, ať ten vodič připojí na jakýkoliv vstřik a že to potom pojede. Ale jak to je udělaný originál jsem se nikdde nedočetl a přelouskal jsem toho docela dost..
Schema X18XE1 které mám má z ECU do MIDu jen pin 5 na X57..
Astra G Caravan 1.8 16V r.v.98
Re: MID neukazuje okamžitou spotřebu
vasekpetr1:
Problém je právě v tom, že rychlost tam jde (protože ujetou vzdálenost MID zobrazuje správně, zatímco spotřeba vypadává), ale spotřeba ne. Tak nevím.. Netuším co se přenáší po tom propojení s ECU. Ale kromě ztráty signálu o spotřebě v MIDu žádná hláška o ztraceném spojení s ECU není a když jsem se díval do hlášek k MIDu, tak takovou chybu zná MID taky.
Problém je právě v tom, že rychlost tam jde (protože ujetou vzdálenost MID zobrazuje správně, zatímco spotřeba vypadává), ale spotřeba ne. Tak nevím.. Netuším co se přenáší po tom propojení s ECU. Ale kromě ztráty signálu o spotřebě v MIDu žádná hláška o ztraceném spojení s ECU není a když jsem se díval do hlášek k MIDu, tak takovou chybu zná MID taky.
Astra G Caravan 1.8 16V r.v.98
Re: MID neukazuje okamžitou spotřebu
Mezi ECU motoru a MIDem je jeden drát. Vede to přímo z ECU, není to zapojené na vstřik. A ani bych to nepokoušel
Zafira 2,2DTi Elegance 2005, Y22DTR, Diag. OP COM (EN v.1.45), EGR emulátor
Re: MID neukazuje okamžitou spotřebu
Alzafir:
To je mi jasné, že ten vodič mezi ECU a MIDem nesmím nikam připojit a je na něm nejspíš nějaká digitální komunikace...
Já potřebuje jenom vědět, kde je na MIDu ten signál okamžité spotřeby a kam je v autě připojenej, abych po něm mohl jít.. Bohužel ve schématech která mám k dispozici tohle nikde zakreslený není.. Nemáš třeba někde drátovací schéma MIDu?
To je mi jasné, že ten vodič mezi ECU a MIDem nesmím nikam připojit a je na něm nejspíš nějaká digitální komunikace...
Já potřebuje jenom vědět, kde je na MIDu ten signál okamžité spotřeby a kam je v autě připojenej, abych po něm mohl jít.. Bohužel ve schématech která mám k dispozici tohle nikde zakreslený není.. Nemáš třeba někde drátovací schéma MIDu?
Astra G Caravan 1.8 16V r.v.98
Re: MID neukazuje okamžitou spotřebu
Vašek to psal naprosto jasně a pochopitelně. Schema momentálně nemám k dispozici a není jen jedno.
Zafira 2,2DTi Elegance 2005, Y22DTR, Diag. OP COM (EN v.1.45), EGR emulátor
- vasekpetr1
- Příspěvky: 3106
- Registrován: 24 led 2006, 08:33
- Bydliště: Červená Hospoda u Třebíče
Re: MID neukazuje okamžitou spotřebu
Hodnota rychlosti jde z jednotky ABS jinou cestou. Zajímají tě linie 2606 a 4342.Dragon píše:vasekpetr1:
Problém je právě v tom, že rychlost tam jde (protože ujetou vzdálenost MID zobrazuje správně, zatímco spotřeba vypadává), ale spotřeba ne.
Dřívější srdcovka, prodaná na díly pro UA: Astra 1,6 G caravan 99, motor X16SZR, 55 kW, VIN: W0L0TGF35X20326xx, tmavě zelená metalíza,
Nynější mazlík: Opel Zafira B, 1,9 TDCI - Z19DT - 2008, černá, najeto 170 tkm.
A menuju se Petr a né Vašek a žiju v Hospodě -:)
Nynější mazlík: Opel Zafira B, 1,9 TDCI - Z19DT - 2008, černá, najeto 170 tkm.
A menuju se Petr a né Vašek a žiju v Hospodě -:)
Re: MID neukazuje okamžitou spotřebu
vasekpetr1:
Jo, to jsem si taky říkal. Ale komunikace mezi ECU a MIDem vypadá, že je v pořádku.
Edit: díky za ta schemata. Podívám se do nich a půjdu po drátech.
Zatím dík
Jo, to jsem si taky říkal. Ale komunikace mezi ECU a MIDem vypadá, že je v pořádku.
Edit: díky za ta schemata. Podívám se do nich a půjdu po drátech.
Zatím dík
Astra G Caravan 1.8 16V r.v.98
Re: MID neukazuje okamžitou spotřebu
To jsi ještě neměl možnost ověřit ( nebo se pletu?)Dragon píše:...Já potřebuje jenom vědět, kde je na MIDu ten signál okamžité spotřeby a kam je v autě připojenej, abych po něm mohl jít..Dragon píše:.. komunikace mezi ECU a MIDem vypadá, že je v pořádku...
Takže jdi po drátech a měř
Zafira 2,2DTi Elegance 2005, Y22DTR, Diag. OP COM (EN v.1.45), EGR emulátor
- vasekpetr1
- Příspěvky: 3106
- Registrován: 24 led 2006, 08:33
- Bydliště: Červená Hospoda u Třebíče
Re: MID neukazuje okamžitou spotřebu
Když mně pošleš na mail svoji mailovou adresu, pošlu ti ty schémata celý
Dřívější srdcovka, prodaná na díly pro UA: Astra 1,6 G caravan 99, motor X16SZR, 55 kW, VIN: W0L0TGF35X20326xx, tmavě zelená metalíza,
Nynější mazlík: Opel Zafira B, 1,9 TDCI - Z19DT - 2008, černá, najeto 170 tkm.
A menuju se Petr a né Vašek a žiju v Hospodě -:)
Nynější mazlík: Opel Zafira B, 1,9 TDCI - Z19DT - 2008, černá, najeto 170 tkm.
A menuju se Petr a né Vašek a žiju v Hospodě -:)
Re: MID neukazuje okamžitou spotřebu
Tak vyřešeno. Byl problém v kmunikaci s ECU. Na základě hledání i jinde jsem nakonec našel v němčině popisy signálů na MIDu s číslama svorek a zjistil jsem, že to propojení s ECU přenáší (kromě některých jiných informací) i aktuální spotřebu. MID při testech s ECU normálně komunikoval, jenom za jízdy ten signál vypadával.
Takže jsem rozebral ECU a našel jsem (jak jsem už předpokládal) přerušený drátek (běžná chyba Simtec 70). Po opravě zatím funkční.
Tímto děkuji všem za rady, Vaškovi za schémata (i když jsem zjistil - že většinu těch schémat mám) a za navedení správným směrem.
Petr
Takže jsem rozebral ECU a našel jsem (jak jsem už předpokládal) přerušený drátek (běžná chyba Simtec 70). Po opravě zatím funkční.
Tímto děkuji všem za rady, Vaškovi za schémata (i když jsem zjistil - že většinu těch schémat mám) a za navedení správným směrem.
Petr
Astra G Caravan 1.8 16V r.v.98