Kolísání volnoběhu + cukání při sešlápnutí/vyšlápnutí plynu

Uživatelský avatar
monty.roman
Příspěvky: 473
Registrován: 25 kvě 2014, 13:47
Bydliště: Chrudim/Slatiňany

Re: Kolísání volnoběhu + cukání při sešlápnutí/vyšlápnutí pl

Příspěvek od monty.roman » 19 led 2015, 08:12

Tak změna v cukání žádná, po utažení lanka je to spíš horší než lepší. Docílil jsem jen toho, že je plyn o poznání citlivější ale v tom, co řeším není žádná změna, takže v lanku to nebude. Vyčtu si tedy livedata a zkusím ji nechat řádně pocukat...když sem pak nahraju xls s vyznačenými časy, kde jsem to nechal škubat, mohl by mi na to prosím někdo zkušený mrknout?
nevím popravdě na co přesně v datech koukat a jak najít nějaký nestandardní projev.
[b]Astra G sedan 1.8, X18XE1, 100 edition, Ethanol E85, OPCOM 1.39 ENG[/b]
Galerie zde: http://1drv.ms/1JE7gpZ

Reklama
 

Uživatelský avatar
monty.roman
Příspěvky: 473
Registrován: 25 kvě 2014, 13:47
Bydliště: Chrudim/Slatiňany

Re: Kolísání volnoběhu + cukání při sešlápnutí/vyšlápnutí pl

Příspěvek od monty.roman » 19 led 2015, 11:37

teď mě ještě napadá...mám už od koupi zabudovanou přestavbovou sadu na ten E85. poslední dobou jezdím výhradně na BA95 (E85 se při cenách benzínu nevyplatí), přičemž na E85 jednotce mám patřičně přepnuto. z principu by to v tuhle chvíli nemělo do řízení vstřiků zasahovat, ale co když ano? může tahle přestavbová jednotka na ethanol ovlivnit vstřikování i v době, kdy je přepnuto na standardní provoz na benzín?
[b]Astra G sedan 1.8, X18XE1, 100 edition, Ethanol E85, OPCOM 1.39 ENG[/b]
Galerie zde: http://1drv.ms/1JE7gpZ

Uživatelský avatar
Vaca
Příspěvky: 37
Registrován: 11 dub 2008, 17:27
Bydliště: Hostice
Kontaktovat uživatele:

Re: Kolísání volnoběhu + cukání při sešlápnutí/vyšlápnutí pl

Příspěvek od Vaca » 10 dub 2015, 16:08

mě to dělá uplně to samí vyměnil jsem svíčky vše bylo chvilku dobrý ale po chvíly to začlo dělat zas tak jsem zkusil dát ještě jiný ale bez odezvy tak nevím už taky čím by to mohlo být při rozjíždění po přidání plynu jak kdyby to jelo na tři válce cuká to je to hnus taky už nevím co stím ale dělá to buď na jedničku dvojku někdy i trojku ale jen při rozjezdu a popřípadným přeřazení či podřazení 1,6 16v

Uživatelský avatar
ivanoxx
Příspěvky: 50
Registrován: 10 led 2015, 22:01

Re: Kolísání volnoběhu + cukání při sešlápnutí/vyšlápnutí pl

Příspěvek od ivanoxx » 15 dub 2015, 14:55

Tiež mi cuká auto ako keby dochádzal benzín. Keď sa rozbehnem na 1tke a v bode tahu pustím plyn, tak trhá, škube celé auto so sebu a ukludní sa až keĎ dosiahne otáčky volnobehu alebo naopak keď poriadne pridám ...
Opel Astra G 1.4 16V - ročník 98 - X14XE - 66kW - benzín

Uživatelský avatar
monty.roman
Příspěvky: 473
Registrován: 25 kvě 2014, 13:47
Bydliště: Chrudim/Slatiňany

Re: Kolísání volnoběhu + cukání při sešlápnutí/vyšlápnutí pl

Příspěvek od monty.roman » 18 čer 2015, 16:56

zas trochu oživíme tému...problém přetrvává (popravdě jsem to poslední dobou neměl moc času řešit) ale napadá mě, že jsem se pořád nedostal k tomu vyčištění krokáče na klapce. má smysl se do toho pouštět v domácích podmínkách?
[b]Astra G sedan 1.8, X18XE1, 100 edition, Ethanol E85, OPCOM 1.39 ENG[/b]
Galerie zde: http://1drv.ms/1JE7gpZ

Uživatelský avatar
22 ToMik
Příspěvky: 577
Registrován: 31 říj 2009, 10:24
Bydliště: Pardubice

Re: Kolísání volnoběhu + cukání při sešlápnutí/vyšlápnutí pl

Příspěvek od 22 ToMik » 18 čer 2015, 19:07

jsi z Chrudimi, tak zkus dennyho, určitě se ti to vyplatí :wink:
nyní: Zafira B Z18XER, 2007
ex2: Z16XE Caravan, 2003
ex1: X16SZR Htb, 2000

Uživatelský avatar
brok
Příspěvky: 1
Registrován: 24 čer 2015, 13:43

Re: Kolísání volnoběhu + cukání při sešlápnutí/vyšlápnutí pl

Příspěvek od brok » 24 čer 2015, 13:58

zdravím,
nějaké odborné oko kolem Brna, by nebylo?
mám též stejný problém.
Astra G X16XEL (2000)

Dragon
Příspěvky: 72
Registrován: 14 kvě 2007, 08:53
Bydliště: Dubí

Re: Kolísání volnoběhu + cukání při sešlápnutí/vyšlápnutí pl

Příspěvek od Dragon » 25 čer 2015, 10:45

Já jsem v poslední době taky řešil problém s cukáním. Čistil jsem EGR a našel jsem tam pár kousků karbonu, který ho držel pootevřené (přitom na konci zimy tam nebylo nic). Po sundání přívodní klapky vzduchu mi bylo jasné, kde je zakopaný další pes - zas..ná zezhora i zezdola. Hlavně zezdola byl pěkněj humus. Holt se EGR činilo.. Pomohl technický benzín a štetec. Na začátku při zavřené klapce neprotekla ani kapka benzínu, po vyčištění to slabě protéká, takže je tam rozdíl. Hlavně ten spodek byl tak znečištěný, že i při pootevření klapky skoro nepropouštěla do určitého úhlu otevření. Taky jsem zjistil netěsnost mezi předním a středovým výfukem, po dotěsnění taky lepší chod motoru. Ale pořád to na volnoběh trochu poskakovalo a slyšel jsem slabé syčení. Běhal jsem kolem motoru s trubičkou přiloženou k uchu a objevil jsem, že EGR má netěsnost mezi přírubou pro montáž a motorkem. Je tam nějaký plechový výlisek a nejspíš nějaké těsnění, které už moc netěsní. Tak jsem to vzal zvenku těsnícím tmelem do 300 °C a navrch ještě samovulkanizační páskou a už téměř nic neuniká. Volnoběh se zklidnil a už to běhá normálně. Pomohlo by i vyměěnit EGR, ale vyhazovat ho když je plně funkční (zkoušeno, běhá hladce a bez problémů) a kupovat za x tisíc nové se mi nechce.
Astra G Caravan 1.8 16V r.v.98

Uživatelský avatar
HonzaL
Příspěvky: 380
Registrován: 10 zář 2006, 18:46
Bydliště: Česká Třebová

Re: Kolísání volnoběhu + cukání při sešlápnutí/vyšlápnutí pl

Příspěvek od HonzaL » 25 čer 2015, 18:06

V Brně RomanK.
Meriva B 1,4T 88kW

Uživatelský avatar
ivanoxx
Příspěvky: 50
Registrován: 10 led 2015, 22:01

Re: Kolísání volnoběhu + cukání při sešlápnutí/vyšlápnutí pl

Příspěvek od ivanoxx » 17 pro 2015, 09:52

aj niekto vyriešil to cukanie ??
Opel Astra G 1.4 16V - ročník 98 - X14XE - 66kW - benzín

Mikz
Příspěvky: 35
Registrován: 09 bře 2010, 18:31
Bydliště: Kopřivnice

Re: Kolísání volnoběhu + cukání při sešlápnutí/vyšlápnutí pl

Příspěvek od Mikz » 06 říj 2016, 19:42

Ahojte, taky se přidávám s problémy s cukáním, dělá mi to přesně jak popisuje monty.roman plus něco navíc:

1. když lechtám plyn jen na udržování rychlosti tak motor škube, zadrhává se a po mírném přidání plynu se jako kdyby dusí. Až když sešlápnu více tak se chytne a jede ale pokaždé to dost škubne.
2. startování: motor naskočí víceméně hned ale volnoběh kolísá - někdy neklesne pod 1200 otáček i po zahřátí motoru ale někdy drží 800 v pohodě.

Diagnostika mi ukázala toto:

C0244 - tocivy moment motoru - zadny signal
P0650 - varovna kontrolka motoru (MIL) - příliš nízké napětí
P0135 - obvod ohrivace snimace O2 - příliš nízké napětí (1.rada valcu, snimac 1)
P1515 - ovladac kontaktu volnobehu - zpetna vazba - rozpojeny obvod
P1540 - kompresor klimatizační jednotky - signal pozadavku prilis vysoky

Klapku jsem měl sundanou a vyčistil jsem ji od sazí - nijak zvlášť zasviněná ale nebyla - čištěno asi tři roky zpět. Jinak je tam nový palivový filtr a nové svíčky. Vyčistil bych ještě EGR ventil ale zatím jsem ho nenašel :roll: . Co potenciometr na klapce? Že by byl odpálený? Pak samozřejmě lambda a možná ŘJ :shock:

Taky se tady dost často objevuje tip na vyzkoušení jiné zapalovací lišty, měl by prosím někdo v okolí na vyzkoušení?

No...je toho dost...čím by jste začali vy?
Astra 1.8 16V Elegance X18XE1

Odpovědět