To jsem dělal naposledy ve vétřasce v autoškole, pak jsem jí dal napít z kopce a kardanka skákala po dálnici v protisměru až do lesa, učitel se málem posral.Zigi píše:Zkus pri absolutne studenem motoru pri cca 5-10km/h hodit 2 a uvidis jak ti to bude skakat!Radsi s meziplynem hodim jednickuHappy píše:Rvát tam za jízdy jedničku může jen ženská nebo Pinochio.
Řazení
Auto musí sloužit mně, né já jemu.
Astra Caravan Comfort → Mercedes Benz
Astra Caravan Comfort → Mercedes Benz
- Reklama
jednicka
pokud vim, vsechny moderni auta maji jednicku uz davno synchronizovanou ..... Jinak ted taky resim, zda nevymenim olej v prevodovce, protoze mi jde za nizkych venkovnich teplot radit velice spatne dvojka, po ohrati uz je vse v pohode ....
AstraG Edice100 1.8 16V (85KW) Caravan
Re: jednicka
hodilo by se tu,kdyby tu nekdo dal do technicky sekce vymenu oleje v prevodovce,myslim,ze investice par korun do noveho oleje,tesneni stoji za toDave_666 píše:pokud vim, vsechny moderni auta maji jednicku uz davno synchronizovanou ..... Jinak ted taky resim, zda nevymenim olej v prevodovce, protoze mi jde za nizkych venkovnich teplot radit velice spatne dvojka, po ohrati uz je vse v pohode ....
1,6 16V XEL 100PS 4xAirbag,klima,ABS...vsak to znate -)
- Andrew
- Příspěvky: 308
- Registrován: 19 črc 2006, 09:30
- Bydliště: Liptovský Mikuláš - SK
- Kontaktovat uživatele:
Jednička je každopádne synchronizovaná, ale tlačit (lepé řečeno rvát) jí tam za jízdy (hlavně při větší rychlosti) není zrovna nejlepší nápad.
To je ale můj názor, někdo může se mnou nesouhlasit.
To je ale můj názor, někdo může se mnou nesouhlasit.
ASTRA G 2002 Z16XE 1.6 16V 74kW/100K Hatchback, Star Silver III, kola Enzo H, klima, PC, parkovací asistent, výfuk ULTER, sportovní vzduchový filtr, folie, stěrače Bosch Aerotwin
-
- Příspěvky: 365
- Registrován: 06 lis 2006, 09:20
- Bydliště: Havířov
kdyz uz je tady debatka o razeni jednicky / dvojky za jizdy atd, tak ciste TEORETICKY: klasicky rozjezd na jednicku, pak slapnu na spojku, auto stale v pohybu (treba se i rozjede - je to skopce), a ja (pomalu nebo rychle) poustim spojku (mam tam porad tu jednicku). stane se neco? jasne ze to cukne, ale umira prevodovka, spojka nebo neco jineho?
jinak jednicku za jizdy davam obcas v pripadech tak pomaleho pohybu, ze dvojka by fakt nicila spojku (mame na vyjezdu z ulice takove misto pres retarder, a uplne zastavovat se mi nechce, stejne jako v mestskem provozu a popojizdeni se to obcas stane). vsiml jsem si, ze zastudena musim SKORO zastavit, abych tam tu jednicku narval, kdezto zatepeho motoru to jde hladce i pri "vyssi" rychlosti...
jinak jednicku za jizdy davam obcas v pripadech tak pomaleho pohybu, ze dvojka by fakt nicila spojku (mame na vyjezdu z ulice takove misto pres retarder, a uplne zastavovat se mi nechce, stejne jako v mestskem provozu a popojizdeni se to obcas stane). vsiml jsem si, ze zastudena musim SKORO zastavit, abych tam tu jednicku narval, kdezto zatepeho motoru to jde hladce i pri "vyssi" rychlosti...
astra g 1.8 16v 85kW kombi comfort r.v. 1999 najeto lehce přes 130tkm, motor x18xe1 ---> ford focus II kombi 1.6 16v 74kW r.v. 2005, najeto 40tkm
Ten teoretickej dotaz sem moc nepochopil - jako ze je zarazena 1, auto je v pohybu, spojka vyslapnuta, otacky na volnobehu a ty pustis spojku?ondrazalsky píše:kdyz uz je tady debatka o razeni jednicky / dvojky za jizdy atd, tak ciste TEORETICKY: klasicky rozjezd na jednicku, pak slapnu na spojku, auto stale v pohybu (treba se i rozjede - je to skopce), a ja (pomalu nebo rychle) poustim spojku (mam tam porad tu jednicku). stane se neco? jasne ze to cukne, ale umira prevodovka, spojka nebo neco jineho?
jinak jednicku za jizdy davam obcas v pripadech tak pomaleho pohybu, ze dvojka by fakt nicila spojku (mame na vyjezdu z ulice takove misto pres retarder, a uplne zastavovat se mi nechce, stejne jako v mestskem provozu a popojizdeni se to obcas stane). vsiml jsem si, ze zastudena musim SKORO zastavit, abych tam tu jednicku narval, kdezto zatepeho motoru to jde hladce i pri "vyssi" rychlosti...
Stane se to ze spojka prenese pohyb kol na motor, tomu se zvednou otacky nad volnobeh a pokud neslapnes na plyn tak to utne privod paliva coz zpusobi cuknuti. Pokud pustis spojku rychle tak prenasis pomerne velkej raz celym prevodovym systemem i motorem.
Za tepla jde radit obecne lepe a s mensi silou na pace protoze pri vyssi teplote ma olej lepsi mazaci schopnosti.
-
- Příspěvky: 365
- Registrován: 06 lis 2006, 09:20
- Bydliště: Havířov
presne tak. stalo by se motoru (prevodovce) stejne zlo, jako kdyz se tam treba snazim narvat jednicku za jizdy?AstraDTI píše: Ten teoretickej dotaz sem moc nepochopil - jako ze je zarazena 1, auto je v pohybu, spojka vyslapnuta, otacky na volnobehu a ty pustis spojku?
jinak je mi jasne, ze cim nizsi prevodovy stupen je zarazeny, tim vetsi raz motor a prevody pri pusteni spojky za jizdy (bez plynu) dostanou.
astra g 1.8 16v 85kW kombi comfort r.v. 1999 najeto lehce přes 130tkm, motor x18xe1 ---> ford focus II kombi 1.6 16v 74kW r.v. 2005, najeto 40tkm
1, ak tam máš jednotku zaradenú tak pri púšťaní spojky sa cez jej trecie kotúče – lamely zrovnajú otáčky medzi vstupným hriadeľom prevodovky a výstupným hriadeľom motora. Pokiaľ to neurobíš pri extrémnej rýchlosti (hrozilo by pretočenie motora), tak si to odnesie len obloženie v spojke, čo je bežný „spotrebný materiál“.ondrazalsky píše:presne tak. stalo by se motoru (prevodovce) stejne zlo, jako kdyz se tam treba snazim narvat jednicku za jizdy?AstraDTI píše: Ten teoretickej dotaz sem moc nepochopil - jako ze je zarazena 1, auto je v pohybu, spojka vyslapnuta, otacky na volnobehu a ty pustis spojku?
jinak je mi jasne, ze cim nizsi prevodovy stupen je zarazeny, tim vetsi raz motor a prevody pri pusteni spojky za jizdy (bez plynu) dostanou.
2, pokiaľ jednotku nemáš zaradenú a snažíš sa ju zaradiť za jazdy pričom Ti to ide ľahko, tak je to to isté ako prvý prípad. Ak sa Ti však radí ťažko, že cítiš akoby to išlo cez zuby, alebo vyvíjaš veľmi veľkú silu na radiacu páku, tak to v krajnom prípade môže spôsobiť poškodenie ozubených kolies v prevodovke, alebo radiaceho mechanizmu.
Tak ako to je s tou jednotkou. Má synchronizáciu alebo nie? Jedni tvrdia že má, iní zase že nie.
Nemáte niekto nejakú fintu, ako odstrániť vôľu, alebo zamedziť jej zväčšovaniu v kĺbe radiacej páky pod koženou manžetou (okrem riadneho mazania)?
Akým spôsobom funguje mazanie prevodovky? Maže sa to len rozstrekovaním oleja, alebo je celý mechanizmus ponorený v oleji?
Programovanie riadiacich jednotiek vozidiel Opel, diagnostickým testerom GM MDI.
Lustrácia Security a Radio kódov z VIN čísla vozidiel Opel.
Opel Astra J Sport, 1.6, 85 kW, A16XER+LPG, r.v. 2010; Ex Opel Astra G, Z14XE, Ex Opel Astra G, X16XEL
Lustrácia Security a Radio kódov z VIN čísla vozidiel Opel.
Opel Astra J Sport, 1.6, 85 kW, A16XER+LPG, r.v. 2010; Ex Opel Astra G, Z14XE, Ex Opel Astra G, X16XEL