Přebíjení alternátoru?
Přebíjení alternátoru?
Zdravím Vás,
Od včera se mi na mé gčkové astře objevil problém a to ten že mi po ujetí pár metrů přestane fungovat servo a začne problikávat kontrolka baterie... Snížení výkonu a tak podobně jsem nezaznamenal. Tak jsem zaparkoval a vypl motor, po znovu nastartování vše zase šlo bez chyby, ovšem po ujetí pár metrů zase nastal výše jmenovaný problém a tak jsem myslel že je vytřískaná baterie, tak jsem ji z Astry vyndal a nechal ji přes noc na nabíječce.
Dnes, když jsem se vydal do města tak po ujetí pár metrů opět tento problém nastal. Nenechalo mě to v klidu a zajel jsem si k místnímu servisu věnujícímu se elektroinstalace. Tam mi změřil baterii a alternátor, výsledek byl ten že mu přístroj naměřil přes 17V a to znamená dle něj že alternátor přebijí a to má za následek výše jmenované problémy...
Rád bych se Vás zeptal, jestli někdo měl podobný problém a jestli to opravdu způsobuje výpadky serva a nebo v tom je ještě něco jiného a mám se připravit na víc než na opravu/výměnu alternátoru?
Já měl za to, že když je přebíjení alternátoru že se pouze přebijí baterie čímž se poškozuje a praskají žárovky (za půl roku co mám tu Astru mi praskla jen jedna parkovačka a to cca před 2 měsíci).
Od včera se mi na mé gčkové astře objevil problém a to ten že mi po ujetí pár metrů přestane fungovat servo a začne problikávat kontrolka baterie... Snížení výkonu a tak podobně jsem nezaznamenal. Tak jsem zaparkoval a vypl motor, po znovu nastartování vše zase šlo bez chyby, ovšem po ujetí pár metrů zase nastal výše jmenovaný problém a tak jsem myslel že je vytřískaná baterie, tak jsem ji z Astry vyndal a nechal ji přes noc na nabíječce.
Dnes, když jsem se vydal do města tak po ujetí pár metrů opět tento problém nastal. Nenechalo mě to v klidu a zajel jsem si k místnímu servisu věnujícímu se elektroinstalace. Tam mi změřil baterii a alternátor, výsledek byl ten že mu přístroj naměřil přes 17V a to znamená dle něj že alternátor přebijí a to má za následek výše jmenované problémy...
Rád bych se Vás zeptal, jestli někdo měl podobný problém a jestli to opravdu způsobuje výpadky serva a nebo v tom je ještě něco jiného a mám se připravit na víc než na opravu/výměnu alternátoru?
Já měl za to, že když je přebíjení alternátoru že se pouze přebijí baterie čímž se poškozuje a praskají žárovky (za půl roku co mám tu Astru mi praskla jen jedna parkovačka a to cca před 2 měsíci).
Opel Astra 1.4 16V r.v 98 66Kw
- Reklama
Re: Přebíjení alternátoru?
17V je strašně moc. Při normálním provozu je 14,4V.
Určitě to může za výpadky serva nedobíjení a stejnětak přebíjení toto způsobuje, u novějších Astej se vypíná i ABS.
Tipl bych si propálená některá z usměrňovacích diod.. takže možná výměna diodového můstku? Netuším to by to bylo potřeba proměřit.
Já osobně jsem tohle ještě nezažil.. ale auto mi už dobíjelo 15V ale to jenom protože sem měl baterku kaput. Ale to nebude tvůj případ, protože mi jednou z pěti startů odmítla otočit motorem a úplně náhodně (jeden článek byl bordelem vyzkratovaný).
Přebíjení baterie má efekt na všechny spotřebiče.. nevím jak dlouho by při takovémhle napětí vydržela třeba jednotka motoru. Ale baterie při tomhle napětí "vře" (stejně jako když ji necháš na nabíječce přez noc, tam je cca 15-16V) tudíž by jsi měl zkontrolovat hladinu elektrolitu aby nebyla na suchu jinak bude po ní (pokud nemáš gelovou nebo bezúdržbovou)
Určitě to může za výpadky serva nedobíjení a stejnětak přebíjení toto způsobuje, u novějších Astej se vypíná i ABS.
Tipl bych si propálená některá z usměrňovacích diod.. takže možná výměna diodového můstku? Netuším to by to bylo potřeba proměřit.
Já osobně jsem tohle ještě nezažil.. ale auto mi už dobíjelo 15V ale to jenom protože sem měl baterku kaput. Ale to nebude tvůj případ, protože mi jednou z pěti startů odmítla otočit motorem a úplně náhodně (jeden článek byl bordelem vyzkratovaný).
Přebíjení baterie má efekt na všechny spotřebiče.. nevím jak dlouho by při takovémhle napětí vydržela třeba jednotka motoru. Ale baterie při tomhle napětí "vře" (stejně jako když ji necháš na nabíječce přez noc, tam je cca 15-16V) tudíž by jsi měl zkontrolovat hladinu elektrolitu aby nebyla na suchu jinak bude po ní (pokud nemáš gelovou nebo bezúdržbovou)
Naposledy upravil(a) Kosa02 dne 02 bře 2015, 20:12, celkem upraveno 1 x.
Astra G X16XEL (1999)
Re: Přebíjení alternátoru?
Klasika. Odesel ti regulator dobijeni. Mozna to vzdala i nejaka dioda na diodovem bloku.
Je tady toho dost na toto tema...
Servo prestane fungovat kdyz je napeti nize ci naopak vysoke.
Idealni dobijeni jd cca 14,4V.
Je tady toho dost na toto tema...
Servo prestane fungovat kdyz je napeti nize ci naopak vysoke.
Idealni dobijeni jd cca 14,4V.
Už ne Opel ....
Ex
Astra G Z17DTL 2x
Corsa B X10XE
Astra G Z14XE
Astra G X20XEV
Vectra B X18XE
Vectra A C20NE
Kadett E C16NZ
Monza 20NE
Ex
Astra G Z17DTL 2x
Corsa B X10XE
Astra G Z14XE
Astra G X20XEV
Vectra B X18XE
Vectra A C20NE
Kadett E C16NZ
Monza 20NE
-
- Příspěvky: 3559
- Registrován: 01 srp 2009, 13:55
- Bydliště: červenomodrá TOTALITA. PO Vychod.
Re: Přebíjení alternátoru?
Hlavne vôbec nejazdiť aby ti to neodpalilo RJ motora!
ZA-22dtr mt6-f40 Silver Elegance m03 (aktuálne 393tkm) No-Kat No-EGR.Alzaf 285tkm,bolo AstraF-1,6 8V combi. Pokiaľ nie som tu tak, som určite niekde inde.. ešte sa nestalo, že by som nebol absolútne nikde.. Alfamobil +421 948 833 957 alebo Pevný 0905 833 957
Re: Přebíjení alternátoru?
Mám bezúdržbovou baterii baterii Vartu 56ah stará cca 3 roky. No Když ji napojím do nabíječky začne po pár minutách "bublat", to není normální?Kosa02 píše:17V je strašně moc. Při normálním provozu je 14,4V.
Určitě to může za výpadky serva nedobíjení a stejnětak přebíjení toto způsobuje, u novějších Astej se vypíná i ABS.
Tipl bych si propálená některá z usměrňovacích diod.. takže možná výměna diodového můstku? Netuším to by to bylo potřeba proměřit.
Já osobně jsem tohle ještě nezažil.. ale auto mi už dobíjelo 15V ale to jenom protože sem měl baterku kaput. Ale to nebude tvůj případ, protože mi jednou z pěti startů odmítla otočit motorem a úplně náhodně (jeden článek byl bordelem vyzkratovaný).
Přebíjení baterie má efekt na všechny spotřebiče.. nevím jak dlouho by při takovémhle napětí vydržela třeba jednotka motoru. Ale baterie při tomhle napětí "vře" (stejně jako když ji necháš na nabíječce přez noc, tam je cca 15-16V) tudíž by jsi měl zkontrolovat hladinu elektrolitu aby nebyla na suchu jinak bude po ní (pokud nemáš gelovou nebo bezúdržbovou)
Čili raději odtáhnout do servisu? Mám ho vzdálený cca 8km...jerry mouse píše:Hlavne vôbec nejazdiť aby ti to neodpalilo RJ motora!
Opel Astra 1.4 16V r.v 98 66Kw
-
- Příspěvky: 3559
- Registrován: 01 srp 2009, 13:55
- Bydliště: červenomodrá TOTALITA. PO Vychod.
Re: Přebíjení alternátoru?
Myslím že tých 8 km dôjde aj bez alternatora, len ho treba odpojiť od baterie.!
ZA-22dtr mt6-f40 Silver Elegance m03 (aktuálne 393tkm) No-Kat No-EGR.Alzaf 285tkm,bolo AstraF-1,6 8V combi. Pokiaľ nie som tu tak, som určite niekde inde.. ešte sa nestalo, že by som nebol absolútne nikde.. Alfamobil +421 948 833 957 alebo Pevný 0905 833 957
Re: Přebíjení alternátoru?
Děkuji a u té baterie?
Když ji napojím do nabíječky začne po pár minutách "bublat", to není normální?
Opel Astra 1.4 16V r.v 98 66Kw
-
- Příspěvky: 3559
- Registrován: 01 srp 2009, 13:55
- Bydliště: červenomodrá TOTALITA. PO Vychod.
Re: Přebíjení alternátoru?
Len to zaizoluj aby to nemuselo robiť šarapatu cez kostru!
ZA-22dtr mt6-f40 Silver Elegance m03 (aktuálne 393tkm) No-Kat No-EGR.Alzaf 285tkm,bolo AstraF-1,6 8V combi. Pokiaľ nie som tu tak, som určite niekde inde.. ešte sa nestalo, že by som nebol absolútne nikde.. Alfamobil +421 948 833 957 alebo Pevný 0905 833 957
Re: Přebíjení alternátoru?
Baterii vždy z auta vyndavám a nabijím ji doma, jelikož není možnost mít auto pod střechou.jerry mouse píše:Len to zaizoluj aby to nemuselo robiť šarapatu cez kostru!
Opel Astra 1.4 16V r.v 98 66Kw
Re: Přebíjení alternátoru?
Tak jsem dnes mluvil se svým mechanikem, prý že se zeptá známého autoelektrikáře a to auto si vezme... Co tak koukal, tak nový altík do té astry stojí kolem 5.000CZK a není si jist jestli půjde opravit aby ta cena nebyla tak vysoká... Altík je tam Delphi.
Opel Astra 1.4 16V r.v 98 66Kw
Re: Přebíjení alternátoru?
5000Kč??
To snad ne pokud má š klimu a plochej řemen tak zde : http://www.granex.cz/autodily/opel/astr ... tId=455260
To snad ne pokud má š klimu a plochej řemen tak zde : http://www.granex.cz/autodily/opel/astr ... tId=455260
Už ne Opel ....
Ex
Astra G Z17DTL 2x
Corsa B X10XE
Astra G Z14XE
Astra G X20XEV
Vectra B X18XE
Vectra A C20NE
Kadett E C16NZ
Monza 20NE
Ex
Astra G Z17DTL 2x
Corsa B X10XE
Astra G Z14XE
Astra G X20XEV
Vectra B X18XE
Vectra A C20NE
Kadett E C16NZ
Monza 20NE
Re: Přebíjení alternátoru?
Ano, mechanik asi myslel cenu nového alternátoru co tam je, což je značka delphi. Zmínil se o tom že by byla možnost tam dát nějakou alternativní značku... Nevím jestli je delphi tak kvalitní značka na alternátory že si chtějí účtovat takovou cenu.
Jinak díky za tip, kdyby tam chtěl dávat něco předraženého tak se na něj vy*** a objednám Tebou doporučený altík.
Jinak díky za tip, kdyby tam chtěl dávat něco předraženého tak se na něj vy*** a objednám Tebou doporučený altík.
Opel Astra 1.4 16V r.v 98 66Kw
Re: Přebíjení alternátoru?
Ale napřed zkouni jakej máš přesně typ - kolik AMPÉR to dává zda 100A ČI 70A.
Většinou jak máš klimu tak máš 100A.
Na stránkách Granex toho má více, podívej se co tam je za altíky.
Delphi, Valeo, Bosch, Denso atd. to jsou jen výrobci, ale všichni musí dodržet, uchycení, řemenici, atd.
Tak si nenech nalhat že tam musí být jen Delphi......
Většinou jak máš klimu tak máš 100A.
Na stránkách Granex toho má více, podívej se co tam je za altíky.
Delphi, Valeo, Bosch, Denso atd. to jsou jen výrobci, ale všichni musí dodržet, uchycení, řemenici, atd.
Tak si nenech nalhat že tam musí být jen Delphi......
Už ne Opel ....
Ex
Astra G Z17DTL 2x
Corsa B X10XE
Astra G Z14XE
Astra G X20XEV
Vectra B X18XE
Vectra A C20NE
Kadett E C16NZ
Monza 20NE
Ex
Astra G Z17DTL 2x
Corsa B X10XE
Astra G Z14XE
Astra G X20XEV
Vectra B X18XE
Vectra A C20NE
Kadett E C16NZ
Monza 20NE
Re: Přebíjení alternátoru?
Ano klimatizaci mám. No, po telefonu po mě chtěl mechanik znát také údaje jak jsi psal nyní ty...Ovšem jsem takhle na něm nic nenašel kromě značky Delphi, žádné údaje nic. (altík je pořád namontován na astře) tak nevím jestli ty údaje nejsou někde schované.
Opel Astra 1.4 16V r.v 98 66Kw
Re: Přebíjení alternátoru?
Pokud máš klimu a plochej drážkovej řemen tak máš 100A tak je to ten co jsem to dával odkaz
NO A POKUD BY SI CHTĚL NĚCO UŠETŘIT TAK TADY MÁŠ NA AUKRU Poláka : http://aukro.cz/alternator-astra-g-cors ... 93706.html
někdo ti řekne že je to špatný, že se to sere, ale já jsem již z aukra od Poláků bral altíků a startérů dost, zatím žádný neodešel, nejstarší má cca 4,5 roku...
NO A POKUD BY SI CHTĚL NĚCO UŠETŘIT TAK TADY MÁŠ NA AUKRU Poláka : http://aukro.cz/alternator-astra-g-cors ... 93706.html
někdo ti řekne že je to špatný, že se to sere, ale já jsem již z aukra od Poláků bral altíků a startérů dost, zatím žádný neodešel, nejstarší má cca 4,5 roku...
Naposledy upravil(a) Ondra B. dne 03 bře 2015, 14:57, celkem upraveno 1 x.
Už ne Opel ....
Ex
Astra G Z17DTL 2x
Corsa B X10XE
Astra G Z14XE
Astra G X20XEV
Vectra B X18XE
Vectra A C20NE
Kadett E C16NZ
Monza 20NE
Ex
Astra G Z17DTL 2x
Corsa B X10XE
Astra G Z14XE
Astra G X20XEV
Vectra B X18XE
Vectra A C20NE
Kadett E C16NZ
Monza 20NE