mlhovky
mlhovky
mám jěště jednu prosbu. když koupím mlhová světla a přepínač světel budou mi fungovat.dráty k mlhovkám tam jsou.nárazník snad má připravu jen asi stačí vyříznout díry pro světla dík za odpovědi
astra G 1,6 16v XE 2002
- Reklama
Re: mlhovky
Víš jakou držím kartu? Bud to proměř nebo to skus zapojit než vyřízneš nárazník. A nezapomeń na relé.
ZAFIRA 1,8 Elegance 2001 Z18XE
Re: mlhovky
se omlouvám jestli jsem něco provedl jsem jen laik co koukal pod motorem a a našel nějaké nezapojené kabely já se do ničeho složitého pouštět nechci ani nevím jak proměřit relé proto jsem se ptal skoušel jsem to hledat tady na foru
astra G 1,6 16v XE 2002
Re: mlhovky
Marve neomlouvej se. Nemyslel jsem proměřit relé, ale přidat relé na mlhová světla. Tak že pokud máš připravu (dráty +konektor) za spinačem světel tak zapoj spínač mlhovek, zastrč pojistku+relé mlhovek a připoj světla. Mělo by to fungovat.
ZAFIRA 1,8 Elegance 2001 Z18XE
Re: mlhovky
Na téma mlhovky bych chtěl sdělit následující: Mám Astru G kombi, r.v.2000, motor X16XEL a když jsem ji před pár lety koupil, měla výřezy v masce pro mlhovky, vedle chladiče vývody pro zapojení mlhovek tak jsem je chtěl taky zapojit. V originálu se mlhovky zapínají vypinačem na palubové desce, kontrolky by měly svítit na panelu. Chtěl jsem využít systém, který je zabudovaný z výroby a proto jsem předem zkontroloval jestli je to všechno propojené, protože jsem nechtěl vrtat další otvory. Zjistil jsem následující:
Musel bych vyměnit hlavní vypinač světel (to by nebyl problém, dá se sehnat ve šroťáku), zásuvka s drátama by se dala použít ale ve svorkovnici kde jsou dráty z karoserie do hlavního vypinače nebyly natažené dráty k pojistce a relé a dále od relé chybělo i propojení k mlhovkám - zásadní problém.
Když už spíše teoreticky jsem kontroloval, jak by se daly protáhnout dráty skrz karoserii od mlhovek ke zvlášnímu vypinači k mlhovkám na palubovce, tak to už jsem celou montáž vzdal a sehnal ve šroťáku masku bez otvorů.
Další věc je ta, že mlhovky musí splňovat základní zapojení světel podle vyhlášky tak, aby to prošlo technickou kontrolou a to je další komplikace při pararelním vedení pokud už vůbec neberu úvahu to, že každý dodatečně montovaný vypinač na palubovku je paskvil.
Takže pokud na opelu chybí v originálu propojení drátů pro mlhovky a nechcete tyto dráty do základního propojení doplnit, tak to nikomu nedoporučuji. Ale to už si musí rozhodnout každý sám.
Musel bych vyměnit hlavní vypinač světel (to by nebyl problém, dá se sehnat ve šroťáku), zásuvka s drátama by se dala použít ale ve svorkovnici kde jsou dráty z karoserie do hlavního vypinače nebyly natažené dráty k pojistce a relé a dále od relé chybělo i propojení k mlhovkám - zásadní problém.
Když už spíše teoreticky jsem kontroloval, jak by se daly protáhnout dráty skrz karoserii od mlhovek ke zvlášnímu vypinači k mlhovkám na palubovce, tak to už jsem celou montáž vzdal a sehnal ve šroťáku masku bez otvorů.
Další věc je ta, že mlhovky musí splňovat základní zapojení světel podle vyhlášky tak, aby to prošlo technickou kontrolou a to je další komplikace při pararelním vedení pokud už vůbec neberu úvahu to, že každý dodatečně montovaný vypinač na palubovku je paskvil.
Takže pokud na opelu chybí v originálu propojení drátů pro mlhovky a nechcete tyto dráty do základního propojení doplnit, tak to nikomu nedoporučuji. Ale to už si musí rozhodnout každý sám.