Odvetravaci ventil palivovej nadrze PROBLEM

Palubní počítač, Tempomat, automatické nastavení sklonu světlometů, váha vzduchu, navigace, barevný displej
Uživatelský avatar
bravecrow
Příspěvky: 112
Registrován: 15 črc 2014, 11:18
Bydliště: Trnava SVK
Kontaktovat uživatele:

Re: Odvetravaci ventil palivovej nadrze PROBLEM

Příspěvek od bravecrow » 04 zář 2014, 20:03

Ahojte, uz asi idem na nervy ale tak.....
Ak dobre chapem ventil je napajany po nastartovani +12V a RJ ho ak vyhodnoti ukostry a teda na chvilku odpoji, robi to asi cca kazdych 3 minuty. Dobre to chapem ? A este jedna vec kde na RJ je ukostrenie? ale ved keby bolo zle tak by to robilo asi aj ine problemy nie ?
Opel Astra G 2005 - 1.4 16V - Z14XE

Reklama
 

Uživatelský avatar
vasekpetr1
Příspěvky: 3106
Registrován: 24 led 2006, 08:33
Bydliště: Červená Hospoda u Třebíče

Re: Odvetravaci ventil palivovej nadrze PROBLEM

Příspěvek od vasekpetr1 » 04 zář 2014, 20:18

Píšeš, že opravuješ pračky, ale nějak dle tvých dotazů začínám pochybovat... nu což - když se podíváš na to schema, které jsem ti přidal do vlákna, tak vidíš, jak je napájen ventil Y5 - horním koncem je trvale na plusu, spodní konec vede do řídící jednotky přes konektor X80 pin 33. Uvnitř jednotky bude spínací tranzistor, který bude tento pin ukostřovat a tím dojde k sepnutí ventilu. Vždyť podobně bývají spínány i solenoidy v pračce. Pokud jsi naměřil, že každé tři minuty ventil sepne, tak si myslím, že zde problém nebude.
Ukostření jednotky bude v pořádku - kdyby bylo vadné, motor by vůbec nejel.
Dřívější srdcovka, prodaná na díly pro UA: Astra 1,6 G caravan 99, motor X16SZR, 55 kW, VIN: W0L0TGF35X20326xx, tmavě zelená metalíza,
Nynější mazlík: Opel Zafira B, 1,9 TDCI - Z19DT - 2008, černá, najeto 170 tkm.

A menuju se Petr a né Vašek a žiju v Hospodě -:)

Uživatelský avatar
bravecrow
Příspěvky: 112
Registrován: 15 črc 2014, 11:18
Bydliště: Trnava SVK
Kontaktovat uživatele:

Re: Odvetravaci ventil palivovej nadrze PROBLEM

Příspěvek od bravecrow » 04 zář 2014, 20:39

Opravujem len tie moduly nie pracky, a neriesia sa tu moje zrucnosti :) Takze pisal som ze "ako by to malo pracovat" nie ze mi to tak ide, pri nastartovani ak dam na napajaci konektor merat tak mera cca 14V ale mal som ho asi 5 min alebo tak nejako a nic, ziadna nula, ale stal som len tak na parkovisku, neviem na aky prikaz zopne RJ, co vsetko musi RJ obdrzat, ake data to netusim, preto sa stale pytam aj ked je to mozno pre vas otravne :) ale forum je na to aby sa radilo. Predsa zmysel fora je v podavani informacii nie ? :-D
Opel Astra G 2005 - 1.4 16V - Z14XE

Alzafir
Příspěvky: 2908
Registrován: 26 dub 2010, 15:39
Bydliště: Ostrava

Re: Odvetravaci ventil palivovej nadrze PROBLEM

Příspěvek od Alzafir » 04 zář 2014, 21:09

To máš pravdu, poradit, to ano, ale to už se tu děje druhou stránku.
Já jsem netvrdil, že musí být porouchaná lambda, že bude ve výpisu v registru závad. Psal jsem, že netěsné sání dokáže rozhodit lambdu tak, že bude měřit nesmysly, to ale neznamená, že je špatná, to ani v případě, že bude vyhodnocena jako špatná a toto bude zapsáno v registru závad.
Je třeba diagnostikovat!!! DATA!!!
No a říkáš opravář praček, resp modulů....to předpokládám, že umíš číst schemata. Nebo jsi pouze "cvičená opice", to neber jako urážku, která vymění, co jí ukážou? Vždyť jsi psal, že bys vyměnil i tranzistor v jednotce, ten ti tu ale nikdo neoznačí :o
A schema jednotky tu taky nejspíš nenajdeš.
Ten ventil je řízen jednotkou, jak jinak, že? no a měl by být v činnosti i když auto stojí na místě, ale až po přidání plynu. Takže ideální diagnostika , abys viděl, jestli dostává ventil pokyn k otevření, pokud ano, a chyba bude opět jako ventil, pak použij osciloskop a koukni, jestli chodí pulsy na řízení ventilu, když nemáš osciloskop, použij udělátko, třeba nějaký monostabilní klopný obvod, který ti ten impuls prodlouží, abys ho viděl třeba na LEDce anebo ho mohl měřit měřákem.
Multimetrem ho nezměříš, potřeboval bys ručkový přístoj, možná ani on by nestačil reagovat.
Tak a hurá na měření 8)
Zafira 2,2DTi Elegance 2005, Y22DTR, Diag. OP COM (EN v.1.45), EGR emulátor

Uživatelský avatar
bravecrow
Příspěvky: 112
Registrován: 15 črc 2014, 11:18
Bydliště: Trnava SVK
Kontaktovat uživatele:

Re: Odvetravaci ventil palivovej nadrze PROBLEM

Příspěvek od bravecrow » 12 zář 2014, 14:14

Ahojte, tak dúfam, že som to nadobro vyriešil. Najprv som chcel vymeniť hadičku od ventilu do škrtiacej klapky, chcel som ta celý kus hadičky a nie na dvoch miestach spojenú Sk páskou. Dal som tam teda gumovú hadičku a po vymazaní chyby cez OP-com sa chyba hneď vrátila. Tak som zobral tú pôvodnú a trošku som ju viac utesnil (spoje) a zas vymazal chybu. Po dvoch štartoch zas chyba, ale potom som znovu vymazal chybu a od vtedy (klop klop) to nesvieti ani kontrolka ani diag chyba. (je to už asi týždeň). Ale pre istotu som tam dal aj iný ventil, ktorý som zohnal na vrakovisku za smiešných 5 €. Všimol som si, že na tom mojom pôvodnom som mal na vrchnej strane akoby odlúpené a normálne som videl až do vnútra. Zaujímavé bolo, že prvý krát keď som vymenil len ten ventil tak to nepomohlo, takže moja chyba bola pravdepodobne spojenie chybného ventilu a nasávanie vzduchu do škrtiacej klapky.
Dúfam, že to vydrží 8)
Opel Astra G 2005 - 1.4 16V - Z14XE

Alzafir
Příspěvky: 2908
Registrován: 26 dub 2010, 15:39
Bydliště: Ostrava

Re: Odvetravaci ventil palivovej nadrze PROBLEM

Příspěvek od Alzafir » 12 zář 2014, 17:18

Kouni v datech, jestli ho jednotka otvírá.
Zafira 2,2DTi Elegance 2005, Y22DTR, Diag. OP COM (EN v.1.45), EGR emulátor

Uživatelský avatar
bravecrow
Příspěvky: 112
Registrován: 15 črc 2014, 11:18
Bydliště: Trnava SVK
Kontaktovat uživatele:

Re: Odvetravaci ventil palivovej nadrze PROBLEM

Příspěvek od bravecrow » 14 zář 2015, 09:19

Problém bol nakoniec v napájacom konektore daného ventilu, jeden kontakt bol totiž úplne poohýbaný v konektore a tudiž spoj bol viac-menej náhodý. Od tejto opravy (cca 3/4 roka) všetko v poriadku a bez hlášky. 8)
Opel Astra G 2005 - 1.4 16V - Z14XE

Odpovědět