Opalování svíčky - jaká závada?

Pokud jezdíte na plyn pište přímo do této sekce.
simisim
Příspěvky: 51
Registrován: 25 dub 2012, 17:51

Opalování svíčky - jaká závada?

Příspěvek od simisim » 23 črc 2014, 17:59

Zdravim,
tady https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.php?f=35&t=28133 na foru o benzinových motorech řeším problém s cukáním a jak tam také z dnešního dne píšu, jsem před cca měsícem zjistil, že byla opálená svíčka 2. válce. Po výměně svíček cukání skoro ustalo (sem tam si škubne za studena), ale svíčka na druhém válci má po cca 2000 km jinou barvu, než zbylé 3. Zemnící elektroda má na sobě takový šedý až béžový povlak. Jezdím furt na CNG, takže nevim jestli se obarvuje i na benzin.

Řeším na benzinových motorech protože se mi na mém PC vůbec nezobrazovalo forum LPG,CNG. Až teď z jiného PC se mi to zobrazilo, tak jsem si zkopíroval adresu a už mi to jde i doma. :roll:

díky za nápady

Reklama
 

simisim
Příspěvky: 51
Registrován: 25 dub 2012, 17:51

Re: Opalování svíčky - jaká závada?

Příspěvek od simisim » 24 črc 2014, 15:13

Opět zdravím. Zatím se žádný plynař neozval :cry: tak doplním informace.
Nejprve foto svíček pro ilustraci jakou má barvu ta potížistka z druhého válce (není to třetí, jen je to špatně vyfoceno).

Obrázek


A dneska jsem ještě meřil kompresní tlak a kupodivu je největší právě ve druhém válci.
12,8 - 13,0 - 12,5 - 12,4 barů

Tak teď mě moc netrápí občasné cuknutí, ale spíš se obávám toho odlišného stavu (opálená) a vzhledu (bílá) svíčky v druhém válci.
Zkusim prohodit plynové vstřikovače až budu mí aspoň den volno na auto, ale jsou zapykaný uplně zezadu u přepážky motoru a kabiny, tak snad se k nim dostanu.

Kdyby někdo věděl možnou příčinu, tak sem s ní. :wink:

Uživatelský avatar
petanek192
Příspěvky: 108
Registrován: 10 lis 2012, 10:58

Re: Opalování svíčky - jaká závada?

Příspěvek od petanek192 » 25 črc 2014, 07:48

Me prijde ze ta svice ma velky odtrh 8)
Definice saabu: Bez rychlosti není adrenalin,a bez adrenalinu není odvaha,bez odvahy není láska.

Nya bilar Saab 2,3Turbo AERO 250ps
Vectra B 2,2DTI Caravan Webasto
Italjet formula 125 TWIN Franco Morini POWERED

sabelt
Příspěvky: 755
Registrován: 03 zář 2006, 18:36

Re: Opalování svíčky - jaká závada?

Příspěvek od sabelt » 25 črc 2014, 10:58

Nechci plasit, ale ja jsem mel bílé svíčky i turbo kdyz jsem mel prasklou hlavu ... :-)

S pozdravem,
Michal.
Z20LET Coupe in Schwarz... One of my dream comes true...

simisim
Příspěvky: 51
Registrován: 25 dub 2012, 17:51

Re: Opalování svíčky - jaká závada?

Příspěvek od simisim » 25 črc 2014, 14:06

petanek192 píše:Me prijde ze ta svice ma velky odtrh 8)
Ne to už je tak odpálená :cry:

simisim
Příspěvky: 51
Registrován: 25 dub 2012, 17:51

Re: Opalování svíčky - jaká závada?

Příspěvek od simisim » 25 črc 2014, 14:08

sabelt píše:Nechci plasit, ale ja jsem mel bílé svíčky i turbo kdyz jsem mel prasklou hlavu ... :-)

S pozdravem,
Michal.

Zdravim a bylo to víc svíček a také byly opálené?

Uživatelský avatar
marcus_Astra_
Příspěvky: 505
Registrován: 01 pro 2013, 21:29
Bydliště: Blatná na Ostrove

Re: Opalování svíčky - jaká závada?

Příspěvek od marcus_Astra_ » 25 črc 2014, 14:22

to sa mi len zda alebo su tie sviecky skorodovane lebo ked som si svoje menil cca po 60 000 km tak skorodovane neboli je to tym ze mas LPG alebo niecim inym poradte mi :D
Marcus_Astra_G_1,8_X18XE1_1998_220 000 tkm_Run_to_OPC-Line_from_GM_Parts
Vectra_B_Caravan_2.2_DTi_Y22DTR_2001_360 000 tkm_Original_Crankshaft_and_Engine_
OP-COM-diagnostika_v.1.39_EN

simisim
Příspěvky: 51
Registrován: 25 dub 2012, 17:51

Re: Opalování svíčky - jaká závada?

Příspěvek od simisim » 25 črc 2014, 15:46

marcus_Astra_ píše:to sa mi len zda alebo su tie sviecky skorodovane lebo ked som si svoje menil cca po 60 000 km tak skorodovane neboli je to tym ze mas LPG alebo niecim inym poradte mi :D
Nejsou zkorodované.
Podle mě normální stav při spalování plynu. Jinak i benzinu jako tento druhý obrázek. Akorát jsem to fotil proti slunci, tak se zdaj tmavší, než ve skutečnosti jsou.
http://www.autorevue.cz/kdyz-promluvi-z ... i-svicka_2

Uživatelský avatar
marcus_Astra_
Příspěvky: 505
Registrován: 01 pro 2013, 21:29
Bydliště: Blatná na Ostrove

Re: Opalování svíčky - jaká závada?

Příspěvek od marcus_Astra_ » 25 črc 2014, 16:09

no hej moje boli cierne ked som ich menil uz mali po dobe uzitia ale tieto nove co mam vizeraju ako na prvom obrazku v tom odkaze
Marcus_Astra_G_1,8_X18XE1_1998_220 000 tkm_Run_to_OPC-Line_from_GM_Parts
Vectra_B_Caravan_2.2_DTi_Y22DTR_2001_360 000 tkm_Original_Crankshaft_and_Engine_
OP-COM-diagnostika_v.1.39_EN

Uživatelský avatar
spermin
Příspěvky: 3499
Registrován: 16 led 2007, 09:21
Bydliště: OSTRAVSKO

Re: Opalování svíčky - jaká závada?

Příspěvek od spermin » 25 črc 2014, 21:00

červené jsou OK, ta bílá je chudá směs - podíval bych se na vtřikovače, (změř odpor)
ta tmavší je asi taky OK, nebo bohatá směs. prohoď ty svíčky a po cca 500 Km zkontroluj.
jak ti jede? neškube trochu, popř. nestartuje hůře?
chudá směs znamená vyšší teplotu a to by mohlo být to opálení.
jaký je to typ ? Yridiová?
spermin = hermin dříve X16XEL EDICE 100
od 15.10.2007- upravený AGR
nyní Civic

simisim
Příspěvky: 51
Registrován: 25 dub 2012, 17:51

Re: Opalování svíčky - jaká závada?

Příspěvek od simisim » 25 črc 2014, 21:05

spermin píše:červené jsou OK, ta bílá je chudá směs - podíval bych se na vtřikovače, (změř odpor)
ta tmavší je asi taky OK, nebo bohatá směs. prohoď ty svíčky a po cca 500 Km zkontroluj.
jak ti jede? neškube trochu, popř. nestartuje hůře?

Děkuji za odpověď. Mám stejný názor o chudé směsi, tak teď jezdím na benzín s prohozenýma svíčkama (původní, ale prohozený) a chci sledovat, jestli se i na benzín změní na bílo. Jinak startuje na první otočení, ale při mírné akceleraci dosti pocukává a dokonce i při jízdě na benzin (což by mohlo ale být těma starýma svícema). V pondělí koupim na zkoušku brisk silver za půl darma. Jinak už jsem tam měl nový iridiový a taky na druhém válci zbělala, tak si ji teď nechci opalovat zbytečně.

Uživatelský avatar
spermin
Příspěvky: 3499
Registrován: 16 led 2007, 09:21
Bydliště: OSTRAVSKO

Re: Opalování svíčky - jaká závada?

Příspěvek od spermin » 25 črc 2014, 21:40

to cukání může mít hodně zdrojů, popiš přesně příznaky-(zkontroluj intenzitu jiskry na liště
projevuje se při akceleraci a jízdě do kopce)
Otáčky, zda při jízdě nebo při akceleraci, projevuje se pravidelně nebo nahodile ATD.
spermin = hermin dříve X16XEL EDICE 100
od 15.10.2007- upravený AGR
nyní Civic

simisim
Příspěvky: 51
Registrován: 25 dub 2012, 17:51

Re: Opalování svíčky - jaká závada?

Příspěvek od simisim » 25 črc 2014, 22:25

spermin píše:to cukání může mít hodně zdrojů, popiš přesně příznaky-(zkontroluj intenzitu jiskry na liště
projevuje se při akceleraci a jízdě do kopce)
Otáčky, zda při jízdě nebo při akceleraci, projevuje se pravidelně nebo nahodile ATD.
Teď drobet tápu a nechápu. :? Nevim jak myslíš kontrolovat intenzitu na liště, ale lištu jsem koupil novou a cuká také. Hlavně při mírné akceleraci do kopce i po rovině. Sem tam i při pedále na podlaze, či ustálené jízdě. Projevuje se pravidelně (skoro každé zrychlování) v nahodilých intervalech záškubů. Nicméně zítra zkusím odpojit EGR a kousek to project.

simisim
Příspěvky: 51
Registrován: 25 dub 2012, 17:51

Re: Opalování svíčky - jaká závada?

Příspěvek od simisim » 26 črc 2014, 20:51

Po odpojení EGR konektrou auto sice nstartuje, ale po cca 5 sekundách samo chcípne. Takže jsem to zatim neprojel.

sabelt
Příspěvky: 755
Registrován: 03 zář 2006, 18:36

Re: Opalování svíčky - jaká závada?

Příspěvek od sabelt » 26 črc 2014, 22:58

simisim píše:
sabelt píše:Nechci plasit, ale ja jsem mel bílé svíčky i turbo kdyz jsem mel prasklou hlavu ... :-)

S pozdravem,
Michal.

Zdravim a bylo to víc svíček a také byly opálené?

Ahoj,

nn, mel jsem prasklou hlavu na 3 valci ... a byla takhle bile opalena ... :-)
Z20LET Coupe in Schwarz... One of my dream comes true...

Odpovědět